Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en daarna mijn inleg verhoogd. Door 1 ste hypotheek met lage ltv is risico zeer laag. Daarnaast is het te prijzen dat iemand met een zwakke gezondheid deze uitdaging aangaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
👍🏻
Ik neem hem ook ruim mee.
Zeker na 12 maanden kans op gedoe als de omzet niet voldoende blijkt te zijn maar geld zal met deze zeer ruim dekkende 1e hypotheek altijd terug moeten kunnen komen. Beter dan de gemiddelde SiG 1a.
Excuses aanvaard wat mij betreft.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:50 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
jongens het is gewoon een geintje maak je niet druk... natuurlijk wil je niet dat het in default terug komt, probeerde alleen aan te geven dat ik me niet druk maakte om het onderpand.
Aanpassing op de pitch is doorgevoerd, verschaft nu meer duidelijkheid over plan van ondernemer.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:48 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden jullie van dit nieuwe project via Collin:
Mayvalley Beheer
¤ 325.000 | 7,5 % rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/mayvalley-beheer/
Staat te koop voor ¤398.500,- en is inmiddels netjes afgetimmerd.
https://www.fundainbusine(...)ansistorstraat-67-c/
Pand een jaar geleden casco aangekocht voor 275k of minder (heeft 1 jaar te koop gestaan)
https://www.fundainbusine(...)ansistorstraat-67-c/
Ik snap het hele verhaal eigenlijk niet zo goed. Hij vraagt geld "Voor de opstartfase is werkkapitaal benodigd ter dekking van de initiële investeringen, waaronder de franchise-entree fee, de kantoorinrichting en diverse marketingkosten" maar hij gaat wel het pand verkopen van waar uit deze onderneming gedreven zal worden?? Of begrijp ik het nu niet goed? https://www.credion.eu/nl/almere
Blijkbaar zijn er genoeg investeerders die het wel (denken te) snappen want hij zit al vol.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:59 schreef BONN013 het volgende:
[..]
Aanpassing op de pitch is doorgevoerd, verschaft nu meer duidelijkheid over plan van ondernemer.
Ik heb hem ook meegenomen, dit zijn de projecten waar ik voor crowdfund. hopelijk wordt het een succes voor haar. bedankt voor het linkjequote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:14 schreef Slijker het volgende:
Hierbij het linkje van het koffiekafeetje:
https://www.collincrowdfu(...)ae278c65b6dcaf97478b
Had ik al direct om 11 uur gedaan.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:54 schreef obligataire het volgende:
Wok to Go Leeuwarden kan nog opgehoogd worden, voordat over een paar minuten de hongerige meute zich op het project stort.
Vreemd, want met 2e hypotheek was deze extra aantrekkelijk.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:10 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Had ik al direct om 11 uur gedaan.
Hij was niet gelijk vol, duurde toch wel 9 minuten.
Dat is toch niet Brew*dog? want die is vandaag ook vervroegd afgelost met wat extraatjes er bij.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:11 schreef Soulfreak het volgende:
Zojuist bericht dat één van mijn eerste geborgde HCN projecten vervroegd aflost. Moest nog naar 9 termijnen en die worden nu ineens betaald. De reden voor de vervroegde aflossing is helaas niet fijn voor de ondernemers.
https://www.omroepflevola(...)-per-direct-gesloten
https://www.destentor.nl/(...)rect-dicht~aa69c5aa/
https://www.faillissement(...)36/m-j-cafe-b-v.aspx
Inderdaad. Ik wilde eigenlijk nog geen nieuwe meenemen, maar eentje met een 2e hypotheek wilde ik niet laten lopen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vreemd, want met 2e hypotheek was deze extra aantrekkelijk.
Betreft M.J. Café Lelystad, waar jij ooit nog dit over gezegd heb:quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat is toch niet Brew*dog? want die is vandaag ook vervroegd afgelost met wat extraatjes er bij.
Dan heb je mazzel.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:12 schreef obligataire het volgende:
Dat is toch niet Brew*dog? want die is vandaag ook vervroegd afgelost met wat extraatjes er bij.
Het waren wel geborgde projecten.quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel.
https://www.quotenet.nl/z(...)en-idee-wat-ik-deed/
Opvallend is wel inzake Wok ToGo 1260 Leeuwarden is dat het een soort " herfinan" is van HCN project 477 (184k 7,5% 48mnd) gestart in mei 21 en na 48 mnd keurig alle betalingen voldaan klaar in mei 2025. En nu een jaar later een herfinanciering van 160k 8% en 48mndquote:Op woensdag 11 maart 2026 12:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vreemd, want met 2e hypotheek was deze extra aantrekkelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leningnemer kan ook na de eerdere HCN lening elders nog geld geleend hebben. Gezien de start in mei 2021 heeft hij ook nog een stukje Corona meegepakt en mogelijk daardoor nog een belastingschuld. Al hadden dit soort afhaal toko's niet of weinig last van de lockdowns. Ik had in de 2e helft van 2020 een 3-tal ander WTG's meegenomen en die hebben altijd netjes zonder vertraging betaald.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:55 schreef peterc het volgende:
[..]
Opvallend is wel inzake Wok ToGo 1260 Leeuwarden is dat het een soort " herfinan" is van HCN project 477 (184k 7,5% 48mnd) gestart in mei 21 en na 48 mnd keurig alle betalingen voldaan klaar in mei 2025. En nu een jaar later een herfinanciering van 160k 8% en 48mnd
Verschil is nu dat zijn zoons nu mede in de VOF zitten, en dat er een 2e hypo woning is. Echter geen verwijzing van HCN naar het eerdere project. Omzet prognose Ebitda & Cash is in lijn met project 477. Evenwel vanwaar de behoefte?
Je ontvangt vanzelf een betaalverzoek. Gemiddeld duurt het zo'n 3 weken voor je die krijgt, soms iets langer.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:30 schreef Fredericm het volgende:
Vraagje aan ervaren HCN investeerders.
Pavarotti was mijn eerste investering. Hoor je van HCN wanneer je het geld moet storten? De investering is volgens mij al een paar weken geleden opengesteld
Soms, heel soms, heb ik wel een vooruitziende blik, al is het dan ook nog om de verkeerde redenquote:Op woensdag 11 maart 2026 15:33 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Betreft M.J. Café Lelystad, waar jij ooit nog dit over gezegd heb:
obligataire in WGR / [Crowdfunding] #339 Met 280.000 inleg
Gezien de media berichten draaide het wel goed, maar was het door oude, langlopende schulden – die mede zijn ontstaan tijdens de bouwperiode in de coronatijd - helaas niet langer mogelijk om de onderneming voort te zetten. In ieder geval wel fijn dat de investeerders hun geld terug hebben.
Er zat ook geen extraatje bij, alleen de 9 resterende termijnen werden betaald. Lening zou oorspronkelijk tot december dit jaar lopen.
Die van jou zal een nog wat langeren resterende looptijd hebben gehad waardoor er wat extraatje bij zaten.
Welke Brew*dog was was het eigenlijk? Ik zie dat er 2 zijn geweest (Rotterdam en Kijkduin).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is voor mij nu misschien de tweede keer dat borgsteller in de buidel moet tasten. Afhankelijk van wat zich precies heeft afgespeeld.
Maar goed die buidel is nog steeds diep genoeg.Pecunia non olet
Maar het draait (gelukkig) natuurlijk niet alleen om de zekerheden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:30 schreef quepos het volgende:
Nieuwe direct van 8% bij collin. Snap niet hoe ze de rente bepalen? Die van gisteren had 10 keer betere zekerheden tegen dezelfde rente.
Blij dat ik die fors heb meegenomen, deze laat ik graag aan anderen over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, ja. Maar situatie is wel behoorlijk anders, deze M.J. lening was van december 2021, geopend ergerns begin 2022 en heeft het dus nog wel zo'n 4 jaar volgehouden en alle centjes zijn netjes terug zonder gedoe.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Soms, heel soms, heb ik wel een vooruitziende blik, al is het dan ook nog om de verkeerde reden![]()
Afgezien van die extra procentjes was de melding bij mij gelijk, ook geen woord over de sluiting en faillissement.quote:Die Brouwhond, dat was Kijkduin.
Maar geen woord over de problemen bij deze club. Alleen vervroegde aflossing.
En daar istie dan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:11 schreef quepos het volgende:
[..]
Is van Kas toch?
Ben benieuwd hoe het met zijn pandjes in Zaandam is. We horen bijster weinig van SIG.
Soortgelijke mail voor de Zandlevenstraat.quote:Graag brengen we je op de hoogte van de recente ontwikkelingen in dit project. Wij hebben het traject om het onderpand te gaan veilen in gang gezet. De notaris is ingeschakeld en wij werken nauw samen met de gerechtsdeurwaarder om alle benodigde stappen correct in te richten. Op dit moment zijn wij in afwachting van een veilingdatum die door de notaris bepaald zal worden.
Wij hebben deze keuze gemaakt omdat, na een periode van zorgvuldige afwegingen en onderzoeken, bleek dat dit de belangen van onze investeerders het beste zal behartigen.
Eventuele vragen beantwoorden wij graag. Neem gerust contact op. Mocht je interesse hebben in een eventuele koop, dan vernemen wij dat graag van je.
Het SamenInGeld team
Bekijk project: Zaandam Ruitenveen 8.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |