Sprakeloos...quote:Temidden van de oplopende spanningen tussen Cuba en de Verenigde Staten heeft de Amerikaanse president Donald Trump de mogelijkheid van een "vreedzame overname" van Cuba geopperd. Hoewel Havana momenteel met Washington in onderhandeling is, zei Trump: "Ze hebben geen geld. Ze hebben op dit moment niets. Een vreedzame overname van Cuba zou heel goed mogelijk zijn."
Of Trump doelde op een mogelijke annexatie door de VS of dat ook andere landen erbij betrokken zouden zijn, was niet duidelijk uit het korte antwoord van de Republikein. Hij noemde ook geen tijdsbestek.
Trump benadrukte dat Cuba "in grote problemen" verkeerde. "Cuba staat, op zijn zachtst gezegd, aan de rand van de afgrond." Trump sprak zijn vertrouwen uit dat de VS "iets heel positiefs" voor de bevolking van het Caribische eiland konden bereiken.
Washington oefent al wekenlang aanzienlijke druk uit op het Cubaanse regime. Sinds december ontvangt het land geen olie meer uit Venezuela, omdat Trump een volledige blokkade heeft afgekondigd van gesanctioneerde olietankers die ladingen uit het Zuid-Amerikaanse land vervoeren. Trump dreigde vervolgens met importheffingen op andere olieleveranciers van Cuba.
Bepaalde sancties zullen naar verwachting nu worden versoepeld. De diplomatieke betrekkingen zijn verder onder druk komen te staan door een vuurgevecht tussen Cubaanse grenswachten en de bemanning van een Amerikaanse speedboot, waarbij vier mensen om het leven kwamen.
Het zou niet het eerste annexatieplan van de Amerikaanse president zijn. Sinds zijn terugkeer in het Witte Huis meer dan een jaar geleden, heeft Trump al aanspraak gemaakt op Groenland, dat tot Denemarken, een NAVO- en EU-lidstaat, en heeft hij soms zelfs gedreigd met een gewelddadige overname. Hij liet dit plan vorige maand varen na een ontmoeting met NAVO-secretaris-generaal Mark Rutte.
Bron
Nou dat hij 11 miljoen latino's en latina's gaat inlijven die kans is vrijwel nihil, lijkt me. De kans is groter dat hij zuid afrika gaat bevrijden....quote:Op vrijdag 27 februari 2026 21:45 schreef Jippie het volgende:
Het zou niet het eerste annexatieplan van de Amerikaanse president zijn
Nou ho even.... das toch niet helemaal van de baan hoop ik?quote:heeft Trump al aanspraak gemaakt op Groenland, dat tot Denemarken, een NAVO- en EU-lidstaat, en heeft hij soms zelfs gedreigd met een gewelddadige overname. Hij liet dit plan vorige maand varen na een ontmoeting met NAVO-secretaris-generaal Mark Rutte.
Ridiculiseer het maar. Hele volksstammen zijn aan het verhongeren dankzij dat kutbeleid van dat kutland aan de andere kant van de oceaan.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:00 schreef Isdatzo het volgende:
Seniele opa zegt gekke dingen...
Geef die man een luier en verhuis hem van het witte huis naar het bejaardentehuis.
Ziehier mensen: Trumpfans in Nederland, ze bestaan echt!quote:
Goh. Dan zouden de door de VS opgelegde sancties komen te vervallen dus wat een redders in nood zouden ze dan zijn. Echt van die Tamarulogica.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:26 schreef timmmmm het volgende:
Cuba zou natuurlijk, in tegenstelling tot Groenland en Canada, wél beter af zijn zonder de huidige machthebbers en als deel van de US.
Je draait oorzaak en gevolg om.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Goh. Dan zouden de door de VS opgelegde sancties komen te vervallen dus wat een redders in nood zouden ze dan zijn. Echt van die Tamarulogica.
Aaah ja, het regime is verantwoordelijk voor de sancties. Ik heb inderdaad oorzaak en gevolg omgedraaid, ik zie het nuquote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je draait oorzaak en gevolg om.
Het zou niet beter zijn voor de Cubanen om van het heersende regime af te komen omdat de sancties dan wegvallen. De sancties zijn er omdat het beter is voor de Cubanen om vam het heersende regime af te komen.
Bijzonder dat je dat uit mijn post haalt, want dat staat er helemaal niet..quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Aaah ja, het regime is verantwoordelijk voor de sancties. Ik heb inderdaad oorzaak en gevolg omgedraaid, ik zie het nu
Goed verhaal, maar niet gelezen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bijzonder dat je dat uit mijn post haalt, want dat staat er helemaal niet..
Begrijpend lezen is een vaardigheid die je kan oefenen. Als je daar nou eens aan begint, dan kan je je verdiepen in de mensenrechtenschendingen die in Cuba aan de lopende band plaatsvinden, inclusief marteling en moord van mensen die kritisch durven zijn op het regime.
Misschien lees je dan ook geen dingen meer in mijn posts die er niet staan, twee vliegen in een klap
Oprechte vraag: Denk jij dat cubanen in cuba gelijke rechten zullen krijgen als een volwaardig amerikaans staatsburger, van deze regering?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 07:44 schreef theguyver het volgende:
Ik zou het wel grappig vinden als uit het niets Cuba ineens zegt wij zijn de 51ste staat van de VS.
Maar de kans is nihil!
Die oranje pannenkoek dacht ook dat Canada bij de VS ging aansluiten en Groenland.
Als het WK er aan komt zal hij waarschijnlijk ook een uitspraak doen over Curacao, want denk niet dat hij enig idee heeft van het bestaan er van.
Goeie vraag, maar dan wijs ik even op Groenland, een van de grootste redenen dat veel inwoners van Groenland die niet aan wouden sluiten bij de VS was omdat hun zorgstelsel dan volledig ongedaan zou worden gemaakt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Oprechte vraag: Denk jij dat cubanen in cuba gelijke rechten zullen krijgen als een volwaardig amerikaans staatsburger, van deze regering?
Ja, dat vind Trump ook van Canada. Je punt?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je draait oorzaak en gevolg om.
Het zou niet beter zijn voor de Cubanen om van het heersende regime af te komen omdat de sancties dan wegvallen. De sancties zijn er omdat het beter is voor de Cubanen om vam het heersende regime af te komen.
Het antwoord is: Puerto Rico.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Goeie vraag, maar dan wijs ik even op Groenland, een van de grootste redenen dat veel inwoners van Groenland die niet aan wouden sluiten bij de VS was omdat hun zorgstelsel dan volledig ongedaan zou worden gemaakt.
Groenland is verder behoorlijk afhankelijk van Denemarken Financieel gezien.
Ik heb te weinig verstand van Cuba om er een duidelijk antwoord op te kunnen geven.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het antwoord is: Puerto Rico.
Om mijn oordeel te vormen, kijk ik zelden naar wat Trump vindt. Wat tal van mensenrechtenorganisaties rapporteren is wat relevanter.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat vind Trump ook van Canada. Je punt?
Mag ik toch wel hopen voor hem, het is zijn grondgebied met derderangsburgers.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:20 schreef theguyver het volgende:
[..]denk je dat onze oranje pannenkoek daar enig weet van heeft?
Dus alle landen waar ze het slechter hebben dan in de VS (hoe bepaal je dat? Niet iedereen wil 80 uur per week werken voor een hongerloontje en geen gezondheidszorg), of met een bewind dat totalitaire trekjes heeft (Hongarije, de VS) mag Trump zonder meer annexeren?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Om mijn oordeel te vormen, kijk ik zelden naar wat Trump vindt. Wat tal van mensenrechtenorganisaties rapporteren is wat relevanter.
En mijn punt is dat het, in tegenstelling tot Canada of Groenland, helemaal niet slecht voor het land zou zijn om onderdeel uit te maken van de VS. Nou zou je denken 'dat bepaalt de bevolking zelf wel' en daar ben ik het mee eens. Die mogen op het moment alleen niks zelf bepalen, dus al met al niks mis mee als dat regime omvalt
Dat is inderdaad precies wat ik zegquote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus alle landen waar ze het slechter hebben dan in de VS (hoe bepaal je dat? Niet iedereen wil 80 uur per week werken voor een hongerloontje en geen gezondheidszorg), of met een bewind dat totalitaire trekjes heeft (Hongarije, de VS) mag Trump zonder meer annexeren?
Misschien moet je eens proberen om wat duidelijker te verwoorden wat je precies tracht te zeggen. Dat helpt denk ik ook al enorm.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is inderdaad precies wat ik zeg
Wat is dat toch dat mensen de laatste tijd meningen waar ze het niet mee eens zijn 1000x uitvergroten en overdrijven en dan daarop gaan reageren. Heel irritant en het maakt het wat lastig een gesprek te voeren.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Misschien moet je eens proberen om wat duidelijker te verwoorden wat je precies tracht te zeggen. Dat helpt denk ik ook al enorm.
Vraag me vooral wat hier onduidelijk aan is. Maar als je hieruit haalt dat elk land waar mensen het minder goed hebben dan de VS geannexeerd moeten worden, ligt dat echt niet aan mij. Dat blijkt namelijk uit niks wat er in deze post staat.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Om mijn oordeel te vormen, kijk ik zelden naar wat Trump vindt. Wat tal van mensenrechtenorganisaties rapporteren is wat relevanter.
En mijn punt is dat het, in tegenstelling tot Canada of Groenland, helemaal niet slecht voor het land zou zijn om onderdeel uit te maken van de VS. Nou zou je denken 'dat bepaalt de bevolking zelf wel' en daar ben ik het mee eens. Die mogen op het moment alleen niks zelf bepalen, dus al met al niks mis mee als dat regime omvalt
Schiphol is zelfs gestopt met vliegen op Cuba omdat geen mens er zelfs maar op vakantie wil.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:26 schreef timmmmm het volgende:
Cuba zou natuurlijk, in tegenstelling tot Groenland en Canada, wél beter af zijn zonder de huidige machthebbers en als deel van de US.
Niet mijn idee, Leon de Winter kwam ermee.quote:
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Sommige mensen beweren dat alles connected is en dat het een groot masterplan is tegen China en Rusland.
Dus de inval van Venezuela, Iran, Cuba, stationairing Arctics en alles wat nog komen gaat is om de macht van vnl de Russen weg te halen en ook de mogelijkheden van hun regimes
Sommige mensen zijn dan ook gek.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Sommige mensen beweren dat alles connected is en dat het een groot masterplan is tegen China en Rusland.
Dus de inval van Venezuela, Iran, Cuba, stationairing Arctics en alles wat nog komen gaat is om de macht van vnl de Russen weg te halen en ook de mogelijkheden van hun regimes
Die foto zag ik 2 jaar terug ook al een keer voorbij komen.quote:
Ondertussen in de VS:quote:
Wat is daar gek aan dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn dan ook gek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |