Het ontregelde helemaal niets.quote:Op zondag 1 maart 2026 00:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou dat is dus exact wat verslaving doet. Het ontregelt je sociale leven.
Drugs kunnen ook een positieve invloed hebben op je sociale leven. Veel vrienden gemaakt op feestjesquote:Op zondag 1 maart 2026 00:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou dat is dus exact wat verslaving doet. Het ontregelt je sociale leven.
Zeg je nou dat ik een gelegenheidsmongool benquote:Op zondag 1 maart 2026 10:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Te achterlijk voor woorden dat er belastinggeld gestoken wordt in dergelijke voorzieningen om drugsgebruik te bevorderen. Alleen het gevaar van drugs weerhoudt de nog enigszins verstandige persoon van gebruik (en een verstandig persoon vermijdt het al). De mongolen zijn sowieso niet te redden en daar mis je niks aan.
Doet niemand kwaad? Daar zit een hele organisatie aan criminaliteit achter. Doet niemand kwaad, tyf toch op manquote:Op zondag 1 maart 2026 11:09 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Zeg je nou dat ik een gelegenheidsmongool ben
Zo af en toe een pilletje op een festival doet niemand kwaad. Beter dan een alcoholist die elke dag 'legaal' alcohol drinkt ten kosten van zijn eventuele familie en carrière.
Als je het legaliseert, leg je dat allemaal zo goed als lam. Bovendien heb ik het over lichamelijke/mentale gevolgen.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:10 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Doet niemand kwaad? Daar zit een hele organisatie aan criminaliteit achter. Doet niemand kwaad, tyf toch op man
De mensen die zichzelf naar de kloten willen helpen, hebben geen last of hinder van de onveilig geworden buurten. Dat is het immens grote probleem.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:46 schreef Cockwhale het volgende:
Dat mensen zichzelf naar de kloten willen helpen, moeten ze zelf weten, maar criminele organisaties financieren is een ander verhaal. Moet je ook niet klagen als buurten onveilig worden, want daar draag je zelf aan bij.
Gezonde omgeving voor kinderen wel.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Drugs kunnen ook een positieve invloed hebben op je sociale leven. Veel vrienden gemaakt op feestjes.
Die "huuuu verslaving"-reflex elke keer als het over drugs gaat.
Bij mij hebben MDMA en psychedelica veel positieve effecten op me gehad. Ik zou niet de persoon zijn die ik nu was zonder die ervaringen. Alcohol eigenlijk alleen rond mijn middelbare schooltijd en studeren daarna, maar nu komt daar nog weinig goeds van. Matige en cynische drug is dat vooral.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Drugs kunnen ook een positieve invloed hebben op je sociale leven. Veel vrienden gemaakt op feestjes.
Die "huuuu verslaving"-reflex elke keer als het over drugs gaat.
Non-argument is dit. De gebruiker is daar niet voor verantwoordelijk want die hebben niet gekozen voor wat staten gedaan hebben mbt illegaliteit en the war on drugs.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:46 schreef Cockwhale het volgende:
Dat mensen zichzelf naar de kloten willen helpen, moeten ze zelf weten, maar criminele organisaties financieren is een ander verhaal. Moet je ook niet klagen als buurten onveilig worden, want daar draag je zelf aan bij.
Als papa en mama naar een festival gaan dan kan zoon of dochter toch gewoon naar opa en oma? Zo gaat dat gewoon.quote:
Zo gaat dat blijkbaar inderdaad ja. Half onder invloed of brak je kinderen weer oppikken. Lekker gezellig aan tafel met mama die de knikkers nog in haar ogen heeft staan. En papa die last heeft van de dinsdagdip.quote:Op zondag 1 maart 2026 12:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als papa en mama naar een festival gaan dan kan zoon of dochter toch gewoon naar opa en oma? Zo gaat dat gewoon.
Het valt allemaal wel mee joh.quote:Op zondag 1 maart 2026 12:18 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Zo gaat dat blijkbaar inderdaad ja. Half onder invloed of brak je kinderen weer oppikken. Lekker gezellig aan tafel met mama die de knikkers nog in haar ogen heeft staan. En papa die last heeft van de dinsdagdip.
Ah, de Karremans catch-22.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:46 schreef Cockwhale het volgende:
Moordenaars hebben ook niet gekozen voor het strafbaar maken van moord. Kinderprostitutie is ook wel best dus, pedofielen hebben niet gekozen voor die leeftijdsgrens. Is gewoon biologie en cultuurverschijnsel. Alles maar legaal maken.quote:Op zondag 1 maart 2026 12:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Non-argument is dit. De gebruiker is daar niet voor verantwoordelijk want die hebben niet gekozen voor wat staten gedaan hebben mbt illegaliteit en the war on drugs.
Daar gaat het juist om, want the war on drugs heeft alleen maar slachtoffers gebracht. Bovendien veranderen wetten voortdurend. Je kan net zo goed de staten zelf verantwoordelijk maken voor het geweld, dan draai je het toch gewoon om? Ipv de gebruiker.quote:Op zondag 1 maart 2026 12:36 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Moordenaars hebben ook niet gekozen voor het strafbaar maken van moord. Kinderprostitutie is ook wel best dus, pedofielen hebben niet gekozen voor die leeftijdsgrens. Is gewoon biologie en cultuurverschijnsel. Alles maar legaal maken.
Drugs is illegaal. Wil je daar wat aan veranderen, ga je maar in de politiek er wat aan doen.
Maar dat gaat ook over alcohol, echter laat je dat achterwege. En laat alcohol nu juist één van de meest gebruikte drugs zijn.quote:Op zondag 1 maart 2026 00:28 schreef Chadi het volgende:
En natuurlijk Trimbos die cijfers heeft over ernstige psychische stoornissen dus exclusief milde.
[..]
Je ziet gewoon een enorme trend. 4 jaar geleden was dat lachgas in combinatie met ernstige psychoses en nu is dat designer drugs en THC gebruik. Het enige voordeel van de designer drugs is dat het vaak snel weer verdwijnt in vergelijking met het klassieke beeld, maar je blijft daardoor wel je leven lang gevoelig voor dit soort zaken.
quote:Bij mensen zonder psychische stoornis heeft in Nederland 19 procent te maken gehad met verslaving. Bij mensen met een ernstige psychische stoornis is dat 41 procent. Dubbele diagnose komt dus vaker voor bij mensen met een ernstige psychische stoornis dan bij de gemiddelde Nederlander.
Voorkomen van dubbele diagnose in de algemene bevolking
Met gegevens van NEMESIS-3 is gekeken naar het vóórkomen van een middelenstoornis (stoornis in het gebruik van alcohol of drugs) in de totale algemene bevolking (18 t/m 75 jaar) en onder mensen met een stemmings- of angststoornis.
't Is ook een beetje standaard kip-ei-verhaal: komt die DD door drugs of gebruik je die drugs als zelfmedicatie (waarmee je het uiteindelijk alleen maar erger maakt).quote:Op zondag 1 maart 2026 14:16 schreef Wrapster het volgende:
Maar dat gaat ook over alcohol, echter laat je dat achterwege. En laat alcohol nu juist één van de meest gebruikte drugs zijn.
Ze doen net alsof je iemand vermoord ofzo lol. Beter zo af en toe een dipje en brak dan elk weekend met een kater op je bank liggen.quote:
Ja alcohol is gewoon ook een drug. Ik zei dat de GGZ ermee overspoeld wordt. Zomers zijn het snuiverds en pillen en mei/juni begint de alcohol vanwege seizoensgebonden arbeiders. En zo gaat het maar door.quote:Op zondag 1 maart 2026 14:16 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Maar dat gaat ook over alcohol, echter laat je dat achterwege. En laat alcohol nu juist één van de meest gebruikte drugs zijn.
https://www.trimbos.nl/ke(...)er-dubbele-diagnose/
[..]
Ik ben zelf een geheelonthouder, enige waar ik aan doe is koffie. Ik vind verbieden van zaken die ook een positieve invloed kunnen hebben echter ver gaan. Als je drugs als cannabis/mdma/paddo's en/of alcohol met mate gebruikt is er namelijk helemaal niet zoveel aan de hand. Sommige mensen willen naast een druk leven soms even kunnen ontsnappen en wie ben ik om hen dat te ontnemen?quote:Op zondag 1 maart 2026 19:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja alcohol is gewoon ook een drug. Ik zei dat de GGZ ermee overspoeld wordt. Zomers zijn het snuiverds en pillen en mei/juni begint de alcohol vanwege seizoensgebonden arbeiders. En zo gaat het maar door.
Gewoon alle zooi verbieden en keihard bestraffen. Anders zorg op eigen kosten.
Prima dat iemand het risico wil nemen maar wil die dan de rekening dan ook voor eigen risico nemen. Niet de zorg voor een hoop anderen onmogelijk maken omdat hij zo graag wil snuiven of blowen.quote:Op zondag 1 maart 2026 19:21 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Ik ben zelf een geheelonthouder, enige waar ik aan doe is koffie. Ik vind verbieden van zaken die ook een positieve invloed kunnen hebben echter ver gaan. Als je drugs als cannabis/mdma/paddo's en/of alcohol met mate gebruikt is er namelijk helemaal niet zoveel aan de hand. Sommige mensen willen naast een druk leven soms even kunnen ontsnappen en wie ben ik om hen dat te ontnemen?
Maar het moet wel bij soms blijven en in beperkte hoeveelheden. Ik ben dan ook meer van goede informatievoorziening. En je zult er altijd probleemgevallen tussen hebben maar ook als je het gaan verbieden en bestraffen zal dat blijven met misschien nog wel grotere gevolgen omdat de controle niet aanwezig is en mensen nergens durven aankloppen omdat ze bang zijn voor de gevolgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |