De mores van jan modaal wordt al jarenlang genegeerd. De maatregelen van dit kabinet zal die onvrede niet oplossen. Dat heeft in een grote LPF, PVV, FvD, Nsc, BBB, etc. geleidquote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zouden die ToN/PVV/BBB/JA21 etc etc stemmers dan niet doorhebben dat een onredelijk alternatief de zaken alleen maar erger maken? Moet het werkelijk steeds extremer en onredelijker?
Ja natuurlijk is men dan verbaasd. Het is wat gek om op nazi's te stemmen omdat je ontevreden bent. In ieder geval hadden de Duitsers voor WOII met Versailles nog een goede reden om ontevreden te zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De mores van jan modaal wordt al jarenlang genegeerd. De maatregelen van dit kabinet zal die onvrede niet oplossen. Dat heeft in een grote LPF, PVV, FvD, Nsc, BBB, etc. geleid
En dan natuurlijk surprisedpikachu als er straks een partij als FvD hoog eindigt.
We gaan er allemaal aan joh.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het is nog steeds duidelijk dat de Nederlanders geen enkel benul hebben van de dreigingen die ons boven het hoofd hangen.
Lekker naar vroeger blijven kijken en stemmen met de onderbuik.
Heads up?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het is nog steeds duidelijk dat de Nederlanders geen enkel benul hebben van de dreigingen die ons boven het hoofd hangen.
Lekker naar vroeger blijven kijken en stemmen met de onderbuik.
We gaan er vooral niet meer toe doen als we niet oppassen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We gaan er allemaal aan joh.
Dit ja. Het is een grote poppenkast geworden.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 18:55 schreef Cockwhale het volgende:
Iedereen stemt maar wat, omdat Nederland alleen maar strontpartijen in de aanbieding heeft.
Er is te weinig vertrouwen in GL/PvdA en de enige alternatieven zijn partijen zonder bestuurservaring, CU en populisten.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:16 schreef Mikeytt het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)t-wel-stabiel-162865
[..]
Die zetelsverdelingDe parlementaire democratie in Nederland is stuk.
Had verder een forsere daling verwacht bij D66 en CDA.
Ditquote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:42 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik denk dat ik FvD ga stemmen, het moet extremer. Niet alleen in NL, maar in heel West-Europa.
In het beleid van Vladimir Poetin heb ik ook weinig vertrouwen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:42 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik denk dat ik FvD ga stemmen, het moet extremer. Niet alleen in NL, maar in heel West-Europa.
Vraag me wel af hoeveel mensen nu werkelijk van een CDA/D66 naar de FvD gaan overstappen. Denk eerder dat dat onderling uitgewisseld wordt tussen JA21, BBB, PVV. BBB zal sowieso tot niets gereduceerd worden als er nu verkiezingen zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker maar het valt niet te ontkennen dat FvD momentum heeft en dat gaat niet afzwakken met dit kabinet
Als PvdA/GL een andere kijk hadden op asielbeleid, zouden mensen er dan weer meer op stemmen?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is te weinig vertrouwen in GL/PvdA en de enige alternatieven zijn partijen zonder bestuurservaring, CU en populisten.
Klimaat wordt ook door te veel mensen als 'flauwekul' gezien zolang men niet de kosten bij de grootvervuilers gaat leggen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:24 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Als PvdA/GL een andere kijk hadden op asielbeleid, zouden mensen er dan weer meer op stemmen?
Hun kijk op de hele wereld is mijn probleem met die partij. Identiteits- en struisvogelpolitiek bovenop. Van de gemiddelde gemeenteraad in Amsterdam gaan mijn tenen krom staan.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:24 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Als PvdA/GL een andere kijk hadden op asielbeleid, zouden mensen er dan weer meer op stemmen?
Klimaat is een punt, maar de overheid is hypocriet wat dat betreft. Zo lang grote bedrijven hun rotzooi mogen blijven lozen ben je als overheid niet geloofwaardig. Mensen zijn niet achterlijk. Niet allemaal tenminste.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klimaat wordt ook door te veel mensen als 'flauwekul' gezien zolang men niet de kosten bij de grootvervuilers gaat leggen.
Ja daar ben ik het mee eens. Als arbeider stemde je vroeger op deze partij, maar de arbeiders zijn ze wel zo goed als kwijt.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hun kijk op de hele wereld is mijn probleem met die partij. Identiteits- en struisvogelpolitiek bovenop. Van de gemiddelde gemeenteraad in Amsterdam gaan mijn tenen krom staan.
Dus nee, je moet er echt niet van uit gaan dat er nog iets te redden valt. Daarvoor moet heel die partij plat gebulldozerd worden.
Hoewel het dichter bij mijn idealen staat dan rechtspopulisme krijg ik er ook jeuk van omdat ik weet dat het mensen wegjaagt. En het is op punten echt té onnodig kleinzerig.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hun kijk op de hele wereld is mijn probleem met die partij. Identiteits- en struisvogelpolitiek bovenop. Van de gemiddelde gemeenteraad in Amsterdam gaan mijn tenen krom staan.
Dus nee, je moet er echt niet van uit gaan dat er nog iets te redden valt. Daarvoor moet heel die partij plat gebulldozerd worden.
En dan ook toch dat arrogante toontje van dat zij het beste zouden zijn voor de arbeiders op economisch vlak.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:34 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het mee eens. Als arbeider stemde je vroeger op deze partij, maar de arbeiders zijn ze wel zo goed als kwijt.
Mensen trappen er niet meer in, dat hebben ze al verprutst. Dat vertrouwen krijgen ze nooit meer terug.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan ook toch dat arrogante toontje van dat zij het beste zouden zijn voor de arbeiders op economisch vlak.
quote:
Misschien is het klimaat een punt. Maar Nederland is te klein om daar verandering in aan te brengen. Zelfs bij collectieve zelfmoord van 18 miljoen inwoners en het helemaal teruggeven van het Nederlands grondgebied aan de natuur, zal dit niet of nauwelijks waarneembaar zijn in de klimaatverandering. We zijn gewoon te klein.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:31 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Klimaat is een punt, maar de overheid is hypocriet wat dat betreft. Zo lang grote bedrijven hun rotzooi mogen blijven lozen ben je als overheid niet geloofwaardig. Mensen zijn niet achterlijk. Niet allemaal tenminste.
Ik zou willen dat een blanco stem doen naar een lege stoel in de kamer gaat. Kunnen die dwazen fysiek zien hoe (on)tevreden het electoraat is met ze.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 18:55 schreef Cockwhale het volgende:
Iedereen stemt maar wat, omdat Nederland alleen maar strontpartijen in de aanbieding heeft.
1 op de 3 mensen stemt dus extreem rechts... Lachen johquote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:36 schreef Zoddie het volgende:
Vreemd, heel andere resultaten dan die van Maurice de Hond van 21 Feb.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |