Gewoon dom dat we de Markerwaard on hold hebben gezetquote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:58 schreef knoopie het volgende:
Waarom niet in het IJsselmeer? Dat is wat meer beschermd dan op open zee, en dat hebben we al eerder gedaan.
IJsselmeer bevat zoetwater is een buffer voor zoetwater eventueel ook drinkwater (na schoonmaken enzo)quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gewoon dom dat we de Markerwaard on hold hebben gezet
[ afbeelding ]
Op zee hebben we ook al 2 keer gedaan, duh. Waar blijft de Nederlandse ambitie om dit magistraal op te lossen? De windmolens voor de benodigde energie staan er al. Trouwens, dat zijn ook huzarenstukjes.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:58 schreef knoopie het volgende:
Waarom niet in het IJsselmeer? Dat is wat meer beschermd dan op open zee, en dat hebben we al eerder gedaan.
Waarschijnlijk is er een groepje advocaten er voor gaan liggen, omdat ze een bootje hadden liggen in de jachthaven van Amsterdam?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bijna. Ze hadden Schiphol allang naar de Noordzee moeten verplaatsen. Dan was op de oude lokatie plek geweest voor een complete stad.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:35 schreef YoopY het volgende:
Waarom bouwen we eigenlijk niet een derde "maas"vlakte voor de kust van, zeg, IJmuiden, en plempen dat vol met woningen? Zal toch weinig stikstof problematiek zijn op zee?
Beetje zoals wat we al in Dubai gedaan hebben met de Palm en andere projecten maar dan natuurlijk vele malen cooler, want Nederlands kwaliteitsproduct.
En hoppa, de hele crisis opgelost. Kost wat maar dan is Nederland ook weer een stukje groter.
![]()
![]()
![]()
[poll=9693]
Dat de Afsluitdijk eigenlijk een beetje voor saus is aangelegd als het IJsselmeer toch nog gepolderd gaat worden om nieuwe woonplaatsen te stichten.quote:
quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:35 schreef YoopY het volgende:
Waarom bouwen we eigenlijk niet een derde "maas"vlakte voor de kust van, zeg, IJmuiden, en plempen dat vol met woningen?
Moet mijn mooie uitzicht weg?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sorry, het topic gaat natuurlijk over bouwen op zee; niet op het IJsselmeer. Zonde van de karakteristieke uitstraling.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:49 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
Moet mijn mooie uitzicht weg?
Ga lekker bij je moeder om de hoek bouwen.
Doe dan ergens ver weg van IJmuiden, ik zit al tegen die windmolens te kijken.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:11 schreef YoopY het volgende:
[..]
Sorry, het topic gaat natuurlijk over bouwen op zee; niet op het IJsselmeer. Zonde van de karakteristieke uitstraling.
Bouwen op of in het IJsselmeer of Markerwaard is wat mij betreft off topic.
Die kunnen mooi gecamoufleerd worden door wat hoge flats!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:12 schreef rival het volgende:
[..]
Doe dan ergens ver weg van IJmuiden, ik zit al tegen die windmolens te kijken.
Tegen windmolens aankijken lijkt me wel je minste zorg wanneer je in IJmuiden woont.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:12 schreef rival het volgende:
[..]
Doe dan ergens ver weg van IJmuiden, ik zit al tegen die windmolens te kijken.
Waarom moet en zal de bevolking altijd maar blijven groeien?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:35 schreef YoopY het volgende:
Waarom bouwen we eigenlijk niet een derde "maas"vlakte voor de kust van, zeg, IJmuiden, en plempen dat vol met woningen? Zal toch weinig stikstof problematiek zijn op zee?
Beetje zoals wat we al in Dubai gedaan hebben met de Palm en andere projecten maar dan natuurlijk vele malen cooler, want Nederlands kwaliteitsproduct.
En hoppa, de hele crisis opgelost. Kost wat maar dan is Nederland ook weer een stukje groter.
![]()
![]()
![]()
[poll=9693]
Ja zou dan eerder daar verder gaan eerst.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:58 schreef knoopie het volgende:
goed plan maar alsjeblieft geen brug naar de UKquote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
IJsselmeer bevat zoetwater is een buffer voor zoetwater eventueel ook drinkwater (na schoonmaken enzo)
Daarom is IJsselmeer belangrijk voor Nederlandse bodem.
Ik zou land juist bij zeekusten bij bouwen. Daar kunnen we gewoon beetje bij beetje gaan uitbreiden. Straks bouwen we nog een burg naar Engeland.
Je eensch. Zonder brug graag.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
goed plan maar alsjeblieft geen brug naar de UK
wat een shitshow land is dat
Wie woont daar dan ookquote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Tegen windmolens aankijken lijkt me wel je minste zorg wanneer je in IJmuiden woont.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |