abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220502597
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Europa heeft er meer en in geval van problemen een grotere poel om uit te vissen

nee als de Russen wat met de Baltics hadden willen doen dan hadden ze dat voor Oekraine moeten doen, die deur zit nu echt wel dicht
Wat me echter niet meteen geruststeld. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 21:57:18 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220502644
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat me echter niet meteen geruststeld. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Denk dat als ze na dit drama uberhaupt nog zin hebben in avonturen dat ze eerder voor een zekerheidje als Georgie gaan

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 03-04-2026 22:03:44 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220504111
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Europa heeft er meer en in geval van problemen een grotere poel om uit te vissen

nee als de Russen wat met de Baltics hadden willen doen dan hadden ze dat voor Oekraine moeten doen, die deur zit nu echt wel dicht
Ik ben het met je eens hoor.
En als de Russen iets met de Baltische willen doen zullen ze geen frontale aanval kiezen.
Maar even hypothetisch, dat ze het wel doen.
Toch lastig verdedigen die kleine landjes.
Een logistieke nachtmerrie.
Het enige wat de NAVO/EU zou kunnen doen om die landen te helpen is een groot 2e front starten zodat Rusland z'n troepen moet weg trekken.
pi_220526816
quote:
Amerikaanse vicepresident Vance voor verkiezingen naar Hongarije: 'Op campagne met Orbán'
Vlak voor de verkiezingen in Hongarije is de Amerikaanse vicepresident JD Vance aangekomen in dat land. Hij bezoekt premier Viktor Orbán en zal volgens bronnen ook met hem op campagne gaan. "Het bezoek van Vance is bedoeld als een laatste zetje richting de verkiezingen", zegt correspondent Sophie van der Meer.

Op beelden is te zien dat minister van Buitenlandse Zaken Péter Szijjártó de prominente gast ontving na aankomst. "Dit bezoek toont dat er een nieuw tijdperk is aangebroken in de betrekkingen tussen de VS en Hongarije", zei hij.

Komend weekend zijn de parlementsverkiezingenverkiezingen in Hongarije. Uit peilingen blijkt dat Orbán met zijn partij Fidesz stevige concurrentie heeft van de Tisza-partij van Péter Magyar. In recente peilingen staat Orbán bijna 10 procentpunt achter.

Volgens RTL Nieuws-correspondent Sophie van der Meer is het bezoek geen toeval. "Het is bedoeld als een laatste zetje richting de verkiezingen."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ngarije-voor-laatste
Heel de wereld kijkt mee naar de verkiezingen in Hongarije van komend weekend. Aan de ene kant steunen Rusland en de VS de zittende president Orban terwijl Europa de EU gezinde tegenkandidaat steunen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220538759
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 07:21 schreef Candymannetje het volgende:

Het zou mij niks verbazen als Rusland van de gelegenheid gebruik gaat maken om iets in de Baltische staten te proberen.
Zeker als de USA verzwakt is en zijn aandacht nodig heeft in andere gebieden.
quote:
Moskou waarschuwt Baltische staten voor toelaten Oekraďense drones die Rusland viseren: “Ze moeten de risico’s begrijpen”

De Baltische staten moeten de risico's begrijpen die samenhangen met het toestaan ​​van Oekraďense drones die hun luchtruim doorkruisen om doelen in Rusland aan te vallen. Dat zegt woordvoerster van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, Maria Zakharova, vandaag.
Sja ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 09:10:23 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220538839
Wat zouden die risico's zijn?
pi_220538895
Dat Rusland die drones boven hun land uit de lucht schiet?
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 09:23:21 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220538904
Lijkt me geen heel groot risico
pi_220539440
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 07:21 schreef Candymannetje het volgende:

Het zou mij niks verbazen als Rusland van de gelegenheid gebruik gaat maken om iets in de Baltische staten te proberen.
Zeker als de USA verzwakt is en zijn aandacht nodig heeft in andere gebieden.
Past niet echt in de europese oorlogsretoriek.

Beter :

quote:
Het echte doelwit dat Rusland als volgende kan aanvallen

Welk NAVO-land zou Moskou kunnen aanvallen?
Westerse inlichtingenanalisten en militaire leiders beweren al langer dat als Moskou ooit een oorlog met de NAVO zou beginnen, de Baltische staten de eerste doelwitten van het Kremlin zouden zijn. Een nieuwe analyse van een expert suggereert echter dat er nog een andere mogelijkheid bestaat.

De Baltische staten vormen het voornaamste aandachtspunt van Poetin
Hoewel Estland, Letland en Litouwen de voornaamste doelwitten zijn van de Russische president Vladimir Poetin, is het volgens een recent betoog van de Estse veiligheidsexpert Erkki Koort logischer dat Moskou zich eerst op Duitsland richt in plaats van op de Baltische staten.

Het is logisch om eerst Duitsland aan te vallen
Koort, directeur van het Instituut voor Interne Veiligheid aan de Estse Academie voor Veiligheidswetenschappen, legde onlangs aan de Duitse krant 'Bild' uit dat Duitsland een slimmere keuze was voor Rusland om als eerste aan te vallen, voordat het land zich tegen de Baltische staten zou keren.

Een overwinning op Duitsland zou tot de winst kunnen leiden
Koorts argument was eenvoudig: aangezien de Baltische staten Poetins voornaamste doelwit zijn, en aangezien deze landen beschermd worden door artikel 5 van het NAVO-verdrag, is het, als Rusland een oorlog met het bondgenootschap zou beginnen, logischer om eerst Duitsland aan te vallen.

Het strategische en logistieke knooppunt van Europa
Duitsland is een logische kandidaat om als eerste door Rusland aangevallen te worden in een toekomstige oorlog, aangezien het fungeert als het belangrijkste logistieke en strategische knooppunt van Europa. Het verzwakken van Duitsland voordat er actie wordt ondernomen tegen de Baltische staten, zou een verstandige strategie zijn voorafgaand aan een eventueel conflict.

Duitsland is de belangrijkste flank
"Wat heeft het voor zin om de grensgebieden tussen Rusland en de NAVO aan te vallen zonder eerst de strategische flank te neutraliseren? En die flank ligt in Duitsland," legde Koort uit.

Een logische beoordeling van de situatie
Koorts beoordeling lijkt logisch en begrijpelijk, aangezien Rusland al acties tegen Duitsland onderneemt. United24 merkte in zijn analyse van Koorts opmerkingen op dat Duitsland sinds 2022 te lijden heeft onder Russische cyberaanvallen.

De belangrijkste tegenstander van Rusland op het continent
Er zijn verschillende factoren die Duitsland tot een potentieel doelwit voor Rusland maken. Koort merkte op dat dit onder meer de centrale strategische positie van Duitsland op het Europese continent betreft, en dat een succesvolle aanval een grote propagandawinst voor Rusland zou betekenen, vooral omdat Moskou Duitsland als zijn belangrijkste tegenstander in Europa beschouwt, aldus Koort.

Duitsland beschrijft zichzelf als het centrum van de NAVO
Duitsland beschrijft zichzelf als het "knooppunt" van de NAVO. Wanneer NAVO-troepen worden ingezet, fungeert Duitsland als doorvoerland. In het geval van een aanval op de Baltische staten zou deze situatie, gezien wat we weten over de NAVO en de Duitse oorlogsstrategieën, meer dan terecht blijken.

Operationeel plan Duitsland
In november 2025 berichtte de Wall Street Journal over een belangrijk geheim oorlogsplan, bekend als Operatieplan Duitsland. Het document van 1200 pagina's onthulde dat ongeveer 800.000 Amerikaanse, Duitse en NAVO-troepen via Duitsland naar de frontlinie van een conflict met Rusland zouden worden vervoerd. Dit zou de Duitse infrastructuur tot een belangrijk doelwit voor Moskou maken.

Waarom een conventionele aanval zinvol is
Hoewel de logistieke uitdaging om troepen door Duitsland te verplaatsen al moeilijk zou zijn zonder dat Rusland de wegen, spoorwegen en bruggen zou aanvallen, zou dit nog veel lastiger worden onder een constante stroom Russische raketten en mogelijk ook langeafstandsdrones.

Rusland helpen de overwinning te behalen in een oorlog
Een verrassingsaanval of een eerste aanval op Duitsland zou Rusland aanzienlijk kunnen helpen bij het winnen van een potentieel conflict met de NAVO. Volgens Koort zijn er echter ook andere redenen waarom Duitsland een uitstekend eerste doelwit voor Rusland zou kunnen zijn.

De NAVO verzwakken door Duitsland aan te vallen
Koort concludeerde dat het verlammen van het centrale logistieke en cruciale knooppunt van de NAVO een gemakkelijke opgave zou zijn voor Moskou en Rusland een grote overwinning zou opleveren, terwijl de oostflank van het bondgenootschap verzwakt zou worden. Deze beoordeling werd onderschreven door een andere vooraanstaande expert.
...
...
https://www.msn.com/nl-be(...)4a52b&ei=22#image=18
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220539610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Beter :
[..]

Misschien moet die expert wat minder drinken :)
pi_220539739
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Misschien moet die expert wat minder drinken :)
Ze zoeken ntl argumenten voor de uitbouw van een serieus duits leger, eventueel met nukes.
What could go wrong?
:+
pi_220539856
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ze zoeken ntl argumenten voor de uitbouw van een serieus duits leger, eventueel met nukes.
What could go wrong?
:+
Of ze zoeken argumenten om de bevolking bang en onderdanig te houden zodat ze zich gewillig geld uit de zak laten kloppen.
Net zoals met cojona.
pi_220544185
Een staakt het vuren *O* O~)
  donderdag 9 april 2026 @ 22:20:57 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220544348
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Beter :
[..]

Wat een zwakbegaafd stuk. Duitsland grenst nota bene niet eens aan Rusland
The End Times are wild
pi_220545797
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 22:20 schreef LXIV het volgende:

Wat een zwakbegaafd stuk. Duitsland grenst nota bene niet eens aan Rusland
quote:
Russia drops nuclear bombshell, says Germany can build a nuclear bomb in 30 days

Russia has made explosive claims suggesting that Europe may be moving toward developing its own nuclear weapons capability. Moscow alleges that Germany could build a nuclear bomb within 30 days, while also pointing to continued coordination between the UK and France on nuclear strategy. These assertions have raised serious questions about security dynamics in Europe, even as officials in the region have not confirmed such plans.

https://www.msn.com/en-in(...)-30-days/vi-AA20rx6E
:D
pi_220546647
quote:
Als het staakt-het-vuren mislukt, heeft Oekraďne een plan om de Straat van Hormuz weer vrij te maken

https://www.msn.com/nl-be(...)4a8d5&ei=29#image=10
:')
pi_220577307
quote:
Verkiezingen Hongarije - Magyar wil sancties tegen Rusland opheffen zodra oorlog in Oekraďne stopt

Péter Magyar, wiens Tisza-partij zondag de Hongaarse parlementsverkiezingen won, heeft maandag op een persconferentie gepleit voor het opheffen van de Europese sancties tegen Rusland zodra de oorlog in Oekraďne eindigt. Hij verzette zich ook tegen een versnelde EU-toetreding van Oekraďne.

Over energie zei Magyar dat Hongarije "de geografie niet kan veranderen". "Rusland zal er zijn, Hongarije zal er zijn. Maar we zullen proberen te diversifiëren." Hij wees op de problemen met de Droezhba-oliepijpleiding en de situatie in Iran als bedreigingen voor de Hongaarse energievoorziening. Tegelijk benadrukte hij dat Hongarije zich niet wil loskoppelen van Russische energie. "We willen olie kopen tegen lage prijzen, op een veilige manier."

Over de Oekraďense EU-toetreding was Magyar duidelijk: "Het is onmogelijk om een land dat in oorlog is op te nemen in de EU." Hij zei dat alle kandidaat-lidstaten hetzelfde toetredingsproces moeten doorlopen en wil aan het eind van dat proces een referendum houden in Hongarije. Een toetreding verwacht hij niet "in de komende tien jaar".

Magyar steunt wel de Europese lening van 90 miljard euro voor Oekraďne, op voorwaarde dat de opt-out voor Hongarije, Tsjechië en Slowakije behouden blijft. Hij wees erop dat Hongarije "in een zeer moeilijke financiële situatie" zit, mede omdat de bevroren EU-fondsen het land niet bereikten. Dat geld "behoort ons toe en elk ander EU-land heeft het wel ontvangen", aldus Magyar, die de economische politiek van Orbán hekelde.

https://www.msn.com/nl-be(...)f1665b71cae1b2&ei=14
Hola hij is pro-europees, als in écht pro-europees.
En tegelijk opkomen voor wat best is voor zijn land.

Nounou
Zo mogen er nog komen, dan is er nog hoop voor de toekomst van Europa
pi_220578506
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 07:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hola hij is pro-europees, als in écht pro-europees.
En tegelijk opkomen voor wat best is voor zijn land.

Nounou
Zo mogen er nog komen, dan is er nog hoop voor de toekomst van Europa
Ja ik ben wel benieuwd wat hij allemaal gaat doen.
Volgens mij is die niet zo slecht.
pi_220579993
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:01 schreef Candymannetje het volgende:
Ja ik ben wel benieuwd wat hij allemaal gaat doen.
Volgens mij is die niet zo slecht.
Mja dachten we bij Trump ook (effe) :')
Is dat even anders uitgedraaid :D

Verkiezingsbeloften verkopen altijd als zoete broodjes...
pi_220580000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mja dachten we bij Trump ook (effe) :')
Is dat even anders uitgedraaid :D

Verkiezingsbeloften verkopen altijd als zoete broodjes...
Ik vind dat Trump het nog steeds goed doet hoor :)
Liever op de manier handelen zoals hij doet dan zich verbergen achter proxy's.
Hij zegt gewoon: ik kom jullie dood schieten en je olie jatten.
Daar kan je wat van vinden maar hij is wel eerlijk.
Gaat wel ten koste van alle leuke complotten.
pi_220580202
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik vind dat Trump het nog steeds goed doet hoor :)
Liever op de manier handelen zoals hij doet dan zich verbergen achter proxy's.
Hij zegt gewoon: ik kom jullie dood schieten en je olie jatten.
Daar kan je wat van vinden maar hij is wel eerlijk.
Gaat wel ten koste van alle leuke complotten.
Mja ook in Iran verschuilt hij zich graag achter proxy Israel.
En het goed doen ?
Probleemloos de ganse wereld op rand van de afgrond brengen om je eigen positie te proberen behouden, en indien mogelijk iedereen afhankelijk te maken van jouw energie, mocht hij het Midden-Oosten laten instorten.
Iran moet en zal eraan gaan want de VS probeert kost wat kost te vermijden dat er een energiehandel over land zou plaatsvinden in the heartlands. Op zee kunnen ze alles domineren, op land niet.
Daarom werd hij ook terug president gemaakt, omdat hij wel actie zou ondernemen na de comateuze Biden.

En eerlijk ? 2 keer Iran uitnodigen voor onderhandelingen en tijdens de onderhandelingen een aanval uitvoeren op de leiders van dat land :?
pi_220580219
quote:
Hungary Election Winner Magyar Vows Constitutional Amendment to Ban Orbán From Running Again

Hungarian election winner Péter Magyar announced that his government will seek to amend the country’s constitution to bar outgoing Prime Minister Viktor Orbán from running for another term.

Further cementing his grip on the levers of power, Magyar also said on Monday that he would suspend all public news media, which have been accused of favouring Orbán and his Fidesz party. The Tisza leader said that they would be suspended until their “objectivity” could be ensured.

https://www.breitbart.com(...)-from-running-again/
Democratie ? Dictator ?
Wie was wat alweer :?
pi_220580964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mja ook in Iran verschuilt hij zich graag achter proxy Israel.
En het goed doen ?
Probleemloos de ganse wereld op rand van de afgrond brengen om je eigen positie te proberen behouden, en indien mogelijk iedereen afhankelijk te maken van jouw energie, mocht hij het Midden-Oosten laten instorten.
Iran moet en zal eraan gaan want de VS probeert kost wat kost te vermijden dat er een energiehandel over land zou plaatsvinden in the heartlands. Op zee kunnen ze alles domineren, op land niet.
Daarom werd hij ook terug president gemaakt, omdat hij wel actie zou ondernemen na de comateuze Biden.

En eerlijk ? 2 keer Iran uitnodigen voor onderhandelingen en tijdens de onderhandelingen een aanval uitvoeren op de leiders van dat land :?
Ja ok hij maakt er wel een zooitje van, dat ontken ik niet.
Maar hij komt wel op voor z'n eigen bevolking.
Die oorlog tegen Iran had hij niet moeten doen en daarmee heeft hij wel z'n hand overspeeld denk ik.
Maar hij heeft behoorlijk wat criminele buitenlanders het land uit gegooid.
Ik zou willen dat wij een president hadden die dat deed.
pi_220587690
quote:
Oekraďense president Zelensky komt naar Middelburg: 'Het is tot het laatst spannend geweest'
President Volodymyr Zelensky van Oekraďne is donderdag in Middelburg om de Four Freedoms Award persoonlijk in ontvangst te nemen. Zijn aanwezigheid was lange tijd onzeker, maar Commissaris van de Koning Hugo de Jonge (voorzitter van de Roosevelt Foundation) heeft woensdag de komst van Zelensky bevestigd.

„Ik denk dat dat heel erg mooi is”, zegt De Jonge over de aanwezigheid van de president. „De Four Freedoms Awards gelden als een erkenning van het moedige leiderschap van het Oekraďense volk en zijn president en van hun inzet voor vrijheid, democratie en de rechtsstaat in Europa. Het is een strijd die ons ook aangaat en raakt. Daarom is het een heel belangrijk signaal dat hij morgen aanwezig is.”

Zelensky en het Oekraďense volk zijn een symbool geworden van veerkracht en van het verdedigen van fundamentele vrijheden, aldus De Jonge. „Het zijn de vrijheden zoals president Roosevelt die 85 jaar geleden onder woorden heeft gebracht. In een tijd waarin vrijheid en democratie wereldwijd onder grote druk staan, laat zijn aanwezigheid in Middelburg zien dat het ongelooflijk belangrijk is om pal te staan voor die vrijheid, zelfs onder de allermoeilijkste omstandigheden.”

Goed in beeld
Onder meer via de livestream en de rechtstreekse televisie-uitzending kan iedereen de uitreiking en het bezoek van Zelensky volgen. „De hele dag zal goed in beeld worden gebracht”, verzekert De Jonge. „Na afloop van de ceremonie lunchen we met alle laureaten, de koning en de premier. Daarna zijn er een-op-eenoverleggen tussen Zelensky, onze koning en de premier.”

Mede door de komst van Zelensky is er uitzonderlijk veel belangstelling van de media voor de uitreiking van de Four Freedoms Awards. „Ons team werkt al weken onder hoogspanning. Er is ongekend veel internationale persaandacht deze keer. Dat markeert nog eens extra hoe bijzonder deze editie is.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-geweest~a7d76bd1/
_O_ w/ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')