Mja voor een grondoorlog Iran probeert ie toch ook eerst de Koerden int vuur te gooien.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar zo gaat het toch met alle landen?
O als we dit doen is het in strijd met het internationaal recht.....
Nou dan laten we het een proxy doen.
Trump is daar weer anders in, schijt aan internationaal recht bom erop.
Wat dat betreft heb ik echt liever Trump dan die achterbakse ratten.
Hoe of wat zal last minute besloten worden maar de inval stond al vast.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mja voor een grondoorlog Iran probeert ie toch ook eerst de Koerden int vuur te gooien.
En zonder Israel had ie het ook niet gedaan denk ik.
Het zal niet helemaal volgens plan gaan maar de richtlijnen zijn er.quote:[Wesley Clark] About ten days after 9/11 I went to the Pentagon and I saw secretary Rumsfield and Deputy Secretary Wolfweitz.
I went downstairs to see some of the staff who used to work for me and one of the Generals called me in and said "Sir, you have got to come in. Come in, you have got to come in and talk to me a second."
I said "Well, you're too busy".
He said, "No, No, we have made the decision to go to war with Iraq". This was on or about the 20th of September [2001].
I said "We are going to war with Iraq? Why" [emphasis added].
He said, "I don't know" [crowd laughs]
He said, "I guess they don't know what else to do". [crowd boos].
So I said "Well, did they find come information connecting Saddam to Al-Queda?"
He said, "No, No. There is nothing new that way, they just made the decision to go to war with Iraq."
He said, "I guess its like, we don't know what to do about terrorists but we have a good military and we can take down governments"
So I came back to see him a few weeks later and by that time we were bombing in Afghanistan.
I said "Are we still going to war with Iraq?"
And he said "Oh, its worse than that."
He reached over on his desk and picked up a piece of paper.
He said, "I just got this down from upstairs from the Secretary of Defense's office today. This is a memo that describes how we are going to take out 7 countries in 5 years."
"Starting with Iraq, then Syria and Lebanon. Then Libya, Somalia and Sudan. Then finishing off Iran."
[Amy Goodman] "Go Through the countries again." [crowd laughs]
[Wesley Clark] "Well starting off with Iraq, then Syria and Lebanon, and Libya, Somalia and Sudan. and back to Iran."
Tuurlijk..werelddominantie moet je aan werken en onderhouden. En dan is oorlog hier en daar een must.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:00 schreef Candymannetje het volgende:
Het zal niet helemaal volgens plan gaan maar de richtlijnen zijn er.
deze niet volgens mij maar als je geen zin hebt in een gesprekje ga ik wel wat anders doen johquote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja ok die discussie hebben wij al zo vaak gevoerd.
Ik zie het wel en jij ziet het niet.
Ik ga het wel toelichten danquote:Op woensdag 11 maart 2026 01:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
deze niet volgens mij maar als je geen zin hebt in een gesprekje ga ik wel wat anders doen joh
moeilijk gedoe hier iedere keer ...
Ja nou simpel gezegd was het voor ene meneer Putin wel een reden om wat bommetjes te gooien.quote:Op woensdag 11 maart 2026 01:39 schreef sp3c het volgende:
je linkjes tonen aan dat NATO militair samenwerkt met Oekraine
dat is niets nieuws en lijkt me geen reden om dat land plat te schieten
Had ie al in 2007 duidelijk gemaakt. Dat anderen dat als een opportuniteit/uitnodiging zien sja.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja nou simpel gezegd was het voor ene meneer Putin wel een reden om wat bommetjes te gooien.
Ja en weet je uncle iedere z'n mening en opvattingen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Had ie al in 2007 duidelijk gemaakt. Dat anderen dat als een opportuniteit/uitnodiging zien sja.
Zelfs Poetin heeft dat niet als reden gegeven om bommetjes te gooien volgena mijquote:Op woensdag 11 maart 2026 08:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja nou simpel gezegd was het voor ene meneer Putin wel een reden om wat bommetjes te gooien.
Je hebt gelijk hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:04 schreef Candymannetje het volgende:
Ja en weet je uncle iedere z'n mening en opvattingen.
Maar ik irriteer me gewoon aan die eenzijdige berichtgeving.
Maar jij kijkt echt puur naar de wetgeving en regelgeving.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zelfs Poetin heeft dat niet als reden gegeven om bommetjes te gooien volgena mij
Nog niet, het veranderd nog al eens
Deze verkiezing word een belangrijke strijd tussen Brussel en het Kremlin. Als de pro-EU kandidaat wint kan er gelijk een grote zak geld naar Zelensky en is Hongarije vanaf dan weer een belangrijke partner die Brussel steunt. En als Orbán wint dan heeft Brussel een groot probleem. Dan moeten ze of de EU regels aan gaan passen zodat Orbán geen stem meer heeft of ze moeten Hongarije in zijn geheel de EU uit gooien.quote:Het Kremlin is een campagne begonnen om premier Viktor Orbán herverkozen te krijgen bij de Hongaarse parlementsverkiezingen komende maand. Dat schrijft de Financial Times, die het plan heeft ingezien.
Volgens de Britse zakenkrant heeft het Kremlin toestemming gegeven om een socialemediaoffensief te beginnen. Daarin wordt Orbán neergezet als de enige die de Hongaarse soevereiniteit kan bewaken. Hij wordt ook benoemd als sterke leider met een wereldwijd netwerk.
Zijn belangrijkste tegenstrever, Péter Magyar van het pro-Europese Tisza, wordt afgeschilderd als "spreekbuis van Brussel" die op niemand kan steunen. Tisza loopt vooralsnog voor in de peilingen op Orbáns nationalistische Fidesz.
https://www.ad.nl/buitenl(...)van-poetin~adfb97be/
Maar vind je dat een NAVO lidmaatschap van Oekraïne een rode lijn is voor Rusland?quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:19 schreef sp3c het volgende:
Met wetten en regels heeft dit niets te maken toch
Feit is dat oekrainse militairen al heel lang trainen met hun westerse collega's, Russen tot voor kort ook sporadisch
Dat is nooit reden voor oorlog geweest
Feit is ook dat nagenoeg het complete arsenaal Russisch of Oekrains was dus die paar anti tank raketten en humvees zullen dat ook niet zijn geweest
Denk dat Europa wellicht nog meer moeite doet om de verkiezingen te beinvloeden dan Rusland.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Deze verkiezing word een belangrijke strijd tussen Brussel en het Kremlin. Als de pro-EU kandidaat wint kan er gelijk een grote zak geld naar Zelensky en is Hongarije vanaf dan weer een belangrijke partner die Brussel steunt. En als Orbán wint dan heeft Brussel een groot probleem. Dan moeten ze of de EU regels aan gaan passen zodat Orbán geen stem meer heeft of ze moeten Hongarije in zijn geheel de EU uit gooien.
Dat is niet echt een geheim, nee.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Denk dat Europa wellicht nog meer moeite doet om de verkiezingen te beinvloeden dan Rusland.
ik denk het eerlijk gezegd niet, dan zou het dat bij Finland ook moeten zijnquote:Op woensdag 11 maart 2026 13:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar vind je dat een NAVO lidmaatschap van Oekraïne een rode lijn is voor Rusland?
Brussel hoeft het geld niet over te maken dus er is geen groot probleem, Brussel wil het geld over maken en als Orban wint dan moeten ze beter hun best doen om hem op de een of andere manier te overtuigenquote:Op woensdag 11 maart 2026 13:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Deze verkiezing word een belangrijke strijd tussen Brussel en het Kremlin. Als de pro-EU kandidaat wint kan er gelijk een grote zak geld naar Zelensky en is Hongarije vanaf dan weer een belangrijke partner die Brussel steunt. En als Orbán wint dan heeft Brussel een groot probleem. Dan moeten ze of de EU regels aan gaan passen zodat Orbán geen stem meer heeft of ze moeten Hongarije in zijn geheel de EU uit gooien.
Dan kunnen we discussiëren tot we een ons wegen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk het eerlijk gezegd niet, dan zou het dat bij Finland ook moeten zijn
daarnaast was er in de aanloop naar dit feestje helemaal geen sprake van een Oekrains lidmaatschap, meerdere lidstaten waaronder Duitsland zagen dat niet zitten
aantal zijn door de Russische agressie om maar dat is mosterd na de maaltijd
ja maar je gaat niet in op mijn argumenten dus een discussie is het nietquote:Op woensdag 11 maart 2026 16:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan kunnen we discussiëren tot we een ons wegen.
Maar alle bronnen en argumenten zijn al aangehaald.
Jij ziet er geen reden in voor oorlog en ik wel.
Omdat het voor Rusland wel een rode lijn was.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar je gaat niet in op mijn argumenten dus een discussie is het niet
als je het wilt beperken tot welles dan denk ik prima, jij je dingetje, ik mijn dingetje maar persoonlijk kom ik hier voor de discussie
je kunt niet zeggen dat het leveren van vliegtuigen na de start van de oorlog een reden is voor de oorlogquote:Op woensdag 11 maart 2026 16:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat het voor Rusland wel een rode lijn was.
En wat betreft de munitie zijn er nog voldoende NAVO landen met Russische wapens en munitie
Die landen hebben zelfs Russische vliegtuigen gedoneerd aan Oekraïne in het begin van de oorlog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |