Zeker wel. Als Orban nog jaren aan de macht kon blijven dan had de EU allang wat gedaan aan de ongewenste situatie van Hongarije. Nu gokken ze er op dat het probleem Hongarije volgende maand opgelost is en mocht Orban onverwachts toch winnen dan gebeurt dat alsnog.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig maar heeft niks met de huidige situatie te maken.
Dus als ik het goed begrijp vind jij het prima dat een niet EU lidstaat dreigt met een aanval op de leider van een EU lidstaat?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zeker wel. Als Orban nog jaren aan de macht kon blijven dan had de EU allang wat gedaan aan de ongewenste situatie van Hongarije. Nu gokken ze er op dat het probleem Hongarije volgende maand opgelost is en mocht Orban onverwachts toch winnen dan gebeurt dat alsnog.
Technisch gezien is aangeven dat je het privéadres van Orban aan jouw leger kenbaar gaat maken geen bedreiging.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vind jij het prima dat een niet EU lidstaat dreigt met een aanval op de leider van een EU lidstaat?
Gelukkig denkt de Europese commissie beter na.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Technisch gezien is aangeven dat je het privéadres van Orban aan jouw leger kenbaar gaat maken geen bedreiging.
quote:The European Commission has condemned Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy’s apparent threat to use violence against Hungarian leader Viktor Orbán, amid escalating tensions between Budapest and Kyiv over Ukraine’s failure to repair a critical oil pipeline.
Dat zou ook mijn advies zijn. Wacht rustig een maand af en plan opnieuw een stemming in het Europarlement in voor de nieuwe lening aan Oekraïne, maar dan in de week na de Hongaarse verkiezing. De voorsprong van de tegenstander van Orban is gigantisch.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Gelukkig denkt de Europese commissie beter na.
https://www.euractiv.com/(...)est-tensions-spiral/
[..]
Maar nu vraag ik me af wat voor geld en goud Hongarije heeft geconfisqueerd.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zou ook mijn advies zijn. Wacht rustig een maand af en plan opnieuw een stemming in het Europarlement in voor de nieuwe lening aan Oekraïne, maar dan in de week na de Hongaarse verkiezing. De voorsprong van de tegenstander van Orban is gigantisch.
Even online gezocht, maar het is mij ook niet duidelijk geworden waarvoor die 35 miljoen en die kilo's goud bestemd waren. Alleen dat het van Oostenrijk naar Oekraïne vervoerd moest worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar nu vraag ik me af wat voor geld en goud Hongarije heeft geconfisqueerd.
Was dat toch een manier om buiten de stemming om toch geld aan Oekraïne te geven?
Volgens mij welquote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Technisch gezien is aangeven dat je het privéadres van Orban aan jouw leger kenbaar gaat maken geen bedreiging.
quote:Nederlanders 'repeteren' het verjagen van Russen uit Noorwegen
Nederlandse militairen spelen de komende dagen na hoe ze binnengevallen Russische troepen uit Noorwegen kunnen verjagen. Commandant George Pastoor noemt het geen oefening meer, maar een "repetitie".
Het is zeker niet voor het eerst dat Nederland meedoet aan NAVO-oefening Cold Response. Maar "we zijn ons er veel meer van bewust" dat het weleens niet bij oefenen zou kunnen blijven, zegt Pastoor vanaf amfibisch transportschip Johan de Witt.
Rusland en Europa staan weer recht tegenover elkaar, en Ruslands belangrijkste marinehavens liggen vanuit Noord-Noorwegen gezien om de hoek. Als het ooit oorlog wordt, zal Rusland zijn toegang tot volle zee willen beschermen.
Bovendien: "Als een Russische onderzeeër om de Noordkaap vaart, dan kijk je echt recht naar de haven van Rotterdam. Daar zit niks meer tussen." De Russische marine zou het hart van West-Europa in het vizier hebben en de cruciale verbindingslijnen met de Verenigde Staten afsnijden.
Om zich daarop voor te bereiden, doen Noorwegen en een dozijn bondgenoten vanaf zondag anderhalve week lang alsof ze een invasiemacht moeten verdrijven. Die moet "uiteraard" Rusland verbeelden.
Pastoor en zijn mensen landen op de ijzige en ontoegankelijke Noorse kust om de kruisraketten en luchtafweer uit te schakelen waarmee de bezetters de NAVO op afstand willen houden. Later vallen ze de invasietroepen van opzij aan, terwijl de geallieerde hoofdmacht elders tegen ze oprukt.
Cold Response moet een boodschap afgeven, zegt de Nederlandse commandant. "Hé, kijk eens wat wij kunnen. Haal het niet in je hoofd om ons aan te vallen." Dat doen ze "dichtbij genoeg om een duidelijk signaal af te geven". Maar dan weer "niet echt aan de grens, we willen ook niet provoceren".
De oefening is volgens Pastoor dit jaar niet alleen zeldzaam groot, van Litouwen tot het Hoge Noorden. Het is ook meer dan ooit ernst. "Ik noem het een 'mission rehearsal', als ik voor de troepen sta."
https://www.telegraaf.nl/(...)wegen/139995114.html
Jaja de NL'ers gaan het even fixen hoorquote:Op zondag 8 maart 2026 17:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nederlanders 'repeteren' het verjagen van Russen uit Noorwegen
Hahahahahaquote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:59 schreef UncleScorp het volgende:
De huidige energiecrisis...
Hadden we in 2022 verstandige beleidsmakers gehad, die de onderhandelingen Rusland-oekraine hadden begeleid/ondersteund ipv oekraine te overtuigen militair te antwoorden, hadden wij nu nog steeds kunnen genieten van goedkope energie, olie en gas, en nu ons hoofd boven kunnen houden.
En dat in plaats van onze energie nu dubbel te betalen (aan een nog minder betrouwbare en nog meer oorlogszuchtige partner) en ondertussen ook nog es massa's geld uit te geven aan een niet-te-winnen zinloze oorlog.
De geschiedenis zal hard zijn voor ons.
Dat klopt niet helemaal, de eisen in het begin van de oorlog waren de Krim, Donetsk en Loehansk.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahaha![]()
Ja, dat gaat echt werken joh....
Het ene land wil het andere land helemaal opslokken en de ander wil vrij blijven.
Ja, die 2 ga je echt even aan tafel brengen![]()
Vandaar dat ze Kiev aanvielen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, de eisen in het begin van de oorlog waren de Krim, Donetsk en Loehansk.
Ah ja, dus ze wilden het hele land bezetten om alleen maar die regio´s in te nemen?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja een regime change is de makkelijkste manier om je doelen te bereiken.
Dat is dan jouw mening, prima.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, dus ze wilden het hele land bezetten om alleen maar die regio´s in te nemen?
Grapjas.
Poetin had wellicht zijn ogen met name op die regio´s gezet, maar wilde het hele land.
Hij heeft zijn doelstelling pas bijgesteld toen bleek dat Oekraine toch sterker was dan gedacht.
Ah ja, vandaar dus dat hij het hele land binnenviel en Oekraine wilde demilitariseren....quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening, prima.
Maar bij de eerste onderhandelingen was daar geen sprake van.
Enkel de gebieden die ik eerder noemde.
Oekraine is van 1995 tot 2014 gedemilitariseerd geweest en Rusland wilde dat zo houden ja.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar dus dat hij het hele land binnenviel en Oekraine wilde demilitariseren....
Logisch.
Dat zijn simpelweg de feiten.
En Poetin moest tijdens de vredesonderhandelingen wel anders roepen, want ze werden al uit de rest van Oekraine weg getrapt.
Oftewel Poetin wilde het hele land onder controle hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oekraine is van 1995 tot 2014 gedemilitariseerd geweest en Rusland wilde dat zo houden ja.
En Oekraine moest een vazalstaat blijven van Rusland, vandaar dat ze kiev aan vielen en een regime change wilden.
Dus de 3 gebieden moesten naar Rusland en de rest moest een vazalstaat van Rusland worden/bliven.
Onder controle hebben wel ja en dat heeft het ook eigenlijk altijd gestaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oftewel Poetin wilde het hele land onder controle hebben.
Dat gaat en ging dus nooit gebeuren.
Dan kunnen de pro-Russen wel roepen dat we (terwijl WE niet eens een partij zijn) maar direct vrede moesten tekenen. Dat kon gewoon absoluut niet.
En ja ook tot op de dag van vandaag houdt Poetin vast aan belachelijke eisen.
En dit soort onzin is dus waarom er geen simpel vredesplan komt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Onder controle hebben wel ja en dat heeft het ook eigenlijk altijd gestaan.
En dat heeft niks met pro Rus te maken.
Want Vitoria Nuland en haar kliek zitten er bovenop vanaf 2014 en die willen/wilden geen vrede maar een confrontatie met Rusland.
Als die in het begin niet zo raar hadden gedaan was er helemaal geen oorlog geweest.
De USA was zeker wel uit op een confrontatie met Rusland.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En dit soort onzin is dus waarom er geen simpel vredesplan komt.
Oekraine wil geen oorlog. EU wil geen oorlog.
Rusland WIL oorlog, WIL heel Oekraine onder controle hebben.
Niemand in het Westen wil een confrontatie met Rusland.
Was er geen oorlog geweest?
Ah ja, het typische Poetin praatje dat het Westen en Oekraine boos en gruwelijk zijn en Rusland wat aan willen doen. Het NAVO uitbreidings onzin verhaaltje blah blah blah.
Rusland is begonnen en Rusland is de enige die de oorlog in stand houdt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |