abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220155049
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:56 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Volgens mij klopt dat niet. Althans niet in wiskundig opzicht.

Neem bijvoorbeeld de reeks 96, 98, 100, 102, 104, 106.

Het normale gemiddelde hiervan is 101.

De afwijkingen zijn respectievelijk -5, -3, -1, +1, +3, +5. Het gemiddelde van die afwijkingen is 0, terwijl normaal 101 is. Q.E.D.
Ja, ho maar, het is hier geen wiskunde klas.

We blijven ontopic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220156311
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:44 schreef miss_sly het volgende:
Overigens lees ik dat een begraafplaats geen openbaar park is, bedoeld voor rust en herdenking en dat een beheerder eigen regels mag stellen.Bij de meeste begraafplaatsen zou in de reglementen staan dat sportieve activiteiten niet zijn toegestaan.

Dus buiten de vraag of 'men' het wel of niet goed zou keuren, zou ik toch even het reglement van de bewuste begraafplaats nalopen om te zien of er iets over in staat.
Hier zijn alle begraafplaatsen van de stad, en na wat googlen heb ik ontdekt dat die op de grootste begraafplaats zelfs twee hardlooprondjes uitgezet hebben. _O-
Dus kennelijk is het in ieder geval niet verboden. Maar gezien de emoties die een simpele vraag al bij sommige mensen hier los maakt, zal ik rondom blijven lopen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220156341
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:14 schreef knoopie het volgende:

[..]
Hier zijn alle begraafplaatsen van de stad, en na wat googlen heb ik ontdekt dat die op de grootste begraafplaats zelfs twee hardlooprondjes uitgezet hebben. _O-
Dus kennelijk is het in ieder geval niet verboden. Maar gezien de emoties die een simpele vraag al bij sommige mensen hier los maakt, zal ik rondom blijven lopen.
Nou ja, in ieder geval duidelijk dat het legaal zou mogen. Dat is al iets. Je zou die hardlooproutes eens kunnen checken; hoe ze lopen en of je andere hardlopers ziet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220156374
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, in ieder geval duidelijk dat het legaal zou mogen. Dat is al iets. Je zou die hardlooproutes eens kunnen checken; hoe ze lopen en of je andere hardlopers ziet.
Dat is niet de begraafplaats hier in de buurt, dus ik heb er weinig aan. Dat is aan de andere kant van de stad.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220156411
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, ho maar, het is hier geen wiskunde klas.

We blijven ontopic.
Onzin moet bestreden worden.
pi_220156579
Zo lang je je normaal gedraagt zie ik het probleem niet
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:07:53 #57
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220156832
Nee, ik vind het niet kunnen. Het rennen staat haaks op de rust die een begraafplaats uitstraalt. Ik vind het behoorlijk onrespectvol dat je daar doorheen kachelt.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:21:13 #58
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220156949
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, in ieder geval duidelijk dat het legaal zou mogen. Dat is al iets. Je zou die hardlooproutes eens kunnen checken; hoe ze lopen en of je andere hardlopers ziet.
Hoe is het precies duidelijk dat het legaal zou mogen?
Je moet een begraafplaats met eerbied betreden. Niet al hardlopend in je joggingpak. Iets met hele normale normen en waarden.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220157043
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:21 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Hoe is het precies duidelijk dat het legaal zou mogen?
Je moet een begraafplaats met eerbied betreden. Niet al hardlopend in je joggingpak. Iets met hele normale normen en waarden.
Als een begraafplaats een hardlooproute over de begraafplaats heeft, is het legaal toch?
Dat stuk heeft niets te maken met normen en waarden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:41:43 #60
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220157164
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als een begraafplaats een hardlooproute over de begraafplaats heeft, is het legaal toch?
Dat stuk heeft niets te maken met normen en waarden.
Ik zie nu dat het gaat om één of andere Duitse begraafplaats, de link gaat daar in ieder geval naartoe. Blijkbaar woont TS in Duitsland.
Ik dacht dat het ging om een gemiddelde begraafplaats in een normale Nederlandse stad. Het is in ieder geval niet standaard om een hardlooproute te hebben op een begraafplaats in Nederland.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:43:57 #61
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220157203
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:14 schreef knoopie het volgende:

[..]
Hier zijn alle begraafplaatsen van de stad, en na wat googlen heb ik ontdekt dat die op de grootste begraafplaats zelfs twee hardlooprondjes uitgezet hebben. _O-
Dus kennelijk is het in ieder geval niet verboden. Maar gezien de emoties die een simpele vraag al bij sommige mensen hier los maakt, zal ik rondom blijven lopen.
Wien O+ Is de eerste keer dat ik ergens zie dat er een hardlooproute over een kerkhof is uitgezet.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220157279
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:41 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik zie nu dat het gaat om één of andere Duitse begraafplaats, de link gaat daar in ieder geval naartoe. Blijkbaar woont TS in Duitsland.
Ik dacht dat het ging om een gemiddelde begraafplaats in een normale Nederlandse stad. Het is in ieder geval niet standaard om een hardlooproute te hebben op een begraafplaats in Nederland.
Ik had ook niet door dat het over het buitenland ging. Dat had TS wel even kunnen vermelden.

Maar in Nederland heb ik nog nooit naar gekeken, dus ik heb geen idee of dat in Nederland wel of niet bestaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:53:00 #63
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220157345
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik had ook niet door dat het over het buitenland ging. Dat had TS wel even kunnen vermelden.

Maar in Nederland heb ik nog nooit naar gekeken, dus ik heb geen idee of dat in Nederland wel of niet bestaat.
Oostenrijk is het waar hij naartoe linkt.

Maar goed lijkt me sterk dat er in Nederland zoiets is.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:55:50 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220157388
Voor mensen die een short track schaatsbaan op een begraafplaats willen aanleggen zal er ook wel ergens een geschikte plaats zijn.
pi_220158197
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:53 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Oostenrijk is het waar hij naartoe linkt.

Maar goed lijkt me sterk dat er in Nederland zoiets is.
Ik ken natuurlijk bij lange na niet alle begraafplaatsen in Nederland, maar waarschijnlijk zijn er niet veel zo groot als het Zentralfriedhof in Wenen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik had ook niet door dat het over het buitenland ging. Dat had TS wel even kunnen vermelden.

Maar in Nederland heb ik nog nooit naar gekeken, dus ik heb geen idee of dat in Nederland wel of niet bestaat.
Ik woon inderdaad in Oostenrijk. Maar mensen zijn hier ook gewoon mensen, dus leek me niet zo relevant.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee, ik vind het niet kunnen. Het rennen staat haaks op de rust die een begraafplaats uitstraalt. Ik vind het behoorlijk onrespectvol dat je daar doorheen kachelt.
Zoals je in de OP kan lezen heb ik dat ook nog nooit gedaan. Ik vroeg mij alleen af of andere mensen dat acceptabel zouden vinden. Mij zou het niets uitmaken bijvoorbeeld.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:25 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Onzin moet bestreden worden.
In dat geval wil ik nog toevoegen dat een afwijking per definitie absoluut is, en in jouw voorbeeld de gemiddelde afwijking dus 3. :P
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Redactie Frontpage zaterdag 21 februari 2026 @ 12:50:33 #66
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220164717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Okee, maar dan ook niet meer zeiken als straatschoffies bloemen of knuffels gappen.
Als er standaard meer mensen zijn, is dat ook minder een probleem, want dan valt het meer op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220164783
Hardlopers zijn doodlopers, dus dan ben je tenminste wel op de juiste plek.
pi_220168962
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Nooit zo bekeken, maar ergens wel een interessante gedachtengang. Een begraafplaats zou wellicht minder beladen zijn, als het een soort rustig en stil park zou zijn. Maar ja, dan moet het wel een stille rustige plaats blijven en niet een 'echt' park waar mensen met speakers/muziek e.d. gaan zitten.
En dat krijg je dus wel.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:16:14 #69
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220169279
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef kwiwi het volgende:
Maar in je eentje.. ach.
Maar in dat geval is het ook acceptabel dat er elke minuut een hardloper - in zijn/haar eentje - komt langsjoggen.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:43:07 #70
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220169616
Lekker doen, pikkebaas.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220173317
Mensen verdedigen dit ook nog alsof het normaal is :')

Denk je zelf eens in als je daar bent voor je familie en dan zie je ineens iemand door de begraafplaats heen rennen :')

Dat moet toch niet zo lastig zijn om je voor te stellen?
pi_220173328
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Respectvol betreden betekent m.i. dat je je zo gedraagt dat je de rust, de overledenen en de nabestaanden niet verstoort of schaadt. Als je rustig over de paden hardloopt en rouwende mensen met rust laat dan is dat toch nog steeds respectvol? Er zijn ook mensen die over begraafplaatsen wandelen terwijl er geen bekenden begraven liggen. Je moet natuurlijk geen sprintjes gaan trekken of er met een hele hardloopclub naartoe gaan. Maar in je eentje.. ach.
En jij denkt dat lekker dwars door een begraafplaats respectvol is?
Ongeacht of het over paden is of niet.
  zondag 22 februari 2026 @ 10:44:26 #73
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220173414
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En jij denkt dat lekker dwars door een begraafplaats respectvol is?
Ongeacht of het over paden is of niet.
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee nee, mits het niet verboden is uiteraard.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220173429
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Gewoon een beetje doordenken.
Je gaat hardlopen voor je conditie.
Waarom dan een probleem maken van die paar extra meters?

Een normaal mens gaat niet hardlopen over een kerkhof. Een normaal mens gaat ook geen graven schennen, bloemen of knuffels gappen van een kerkhof.

Alleen al het gegeven dat je hier een topic over opent, sterkt mij in de overtuiging dat je gewoon door moet gaan met je omwegen.

Dus gewoon om die grafzerken heen blijven lopen.
Jij winst, en de begravenen winst.

Of kies anders een compleet andere route.
Spijker, kop.
pi_220173434
Niks mis mee. De meesten die daar liggen hadden misschien nog geleefd als ze hadden hardgelopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')