abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220153298
Tussen mijn woning en het bos is een grote begraafplaats. Als ik een rondje ga hardlopen in het bos, dan loop ik er tot nu toe altijd omheen. Maar in de praktijk zou ik er ook gewoon doorheen kunnen lopen, want er zijn aan beide kanten hekken waar ik er in/uit kan. Alleen weet ik niet of mensen dat erg zouden vinden. Mij zou het niks uit maken als je langs het graf van mijn oma zou lopen, want ik heb geen emotionele verbinding met een graf. Maar hoe denken andere mensen daar over?

POLL
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 20 februari 2026 @ 14:34:42 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220153402
Zolang je gewoon respectvol bent (op paden blijven, rustig hardlopen) en mensen die bij graven staan een beetje uit de weg gaat, lijkt me daar niks mis mee verder.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220153444
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:29 schreef knoopie het volgende:
Tussen mijn woning en het bos is een grote begraafplaats. Als ik een rondje ga hardlopen in het bos, dan loop ik er tot nu toe altijd omheen. Maar in de praktijk zou ik er ook gewoon doorheen kunnen lopen, want er zijn aan beide kanten hekken waar ik er in/uit kan. Alleen weet ik niet of mensen dat erg zouden vinden. Mij zou het niks uit maken als je langs het graf van mijn oma zou lopen, want ik heb geen emotionele verbinding met een graf. Maar hoe denken andere mensen daar over?

[poll=9677]
Gewoon een beetje doordenken.
Je gaat hardlopen voor je conditie.
Waarom dan een probleem maken van die paar extra meters?

Een normaal mens gaat niet hardlopen over een kerkhof. Een normaal mens gaat ook geen graven schennen, bloemen of knuffels gappen van een kerkhof.

Alleen al het gegeven dat je hier een topic over opent, sterkt mij in de overtuiging dat je gewoon door moet gaan met je omwegen.

Dus gewoon om die grafzerken heen blijven lopen.
Jij winst, en de begravenen winst.

Of kies anders een compleet andere route.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 14:37:59 #4
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220153460
De bewoners zullen er iig niet over klagen :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220153471
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:34 schreef kwiwi het volgende:
Zolang je gewoon respectvol bent (op paden blijven, rustig hardlopen) en mensen die bij graven staan een beetje uit de weg gaat, lijkt me daar niks mis mee verder.
Als er op dat moment een begrafenis gaande is, dan loop ik natuurlijk rondom. Meestal kan je dat vanaf buiten wel zien, en dat is eigenlijk zelden. Dat is wel een goede toevoeging.

En dat ik netjes op de paden blijf en niet een steeplechase over de graven ga doen, dat lijkt me logisch toch?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 20 februari 2026 @ 14:40:24 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220153509
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:38 schreef knoopie het volgende:

[..]
Als er op dat moment een begrafenis gaande is, dan loop ik natuurlijk rondom. Meestal kan je dat vanaf buiten wel zien, en dat is eigenlijk zelden. Dat is wel een goede toevoeging.

En dat ik netjes op de paden blijf en niet een steeplechase over de graven ga doen, dat lijkt me logisch toch?
Ik ken je verder niet :P En tegenwoordig verbaast niks me meer ;(
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220153640
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:29 schreef knoopie het volgende:
Tussen mijn woning en het bos is een grote begraafplaats. Als ik een rondje ga hardlopen in het bos, dan loop ik er tot nu toe altijd omheen. Maar in de praktijk zou ik er ook gewoon doorheen kunnen lopen, want er zijn aan beide kanten hekken waar ik er in/uit kan. Alleen weet ik niet of mensen dat erg zouden vinden. Mij zou het niks uit maken als je langs het graf van mijn oma zou lopen, want ik heb geen emotionele verbinding met een graf. Maar hoe denken andere mensen daar over?

[poll=9677]
Maar hoe denk je er over als daar een ouder, kind of je huidige partner daar begraven ligtA?

Want er liggen op een kerkhof natuurlijk niet alleen opa's en oma's. Er liggen daar ook heel jong gestorven mensen.

-ontzettend onnodig-

Gewoon een beetje verder kijken dan je neus lang is.

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_sly op 20-02-2026 15:02:43 ]
  vrijdag 20 februari 2026 @ 14:53:45 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220153681
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar hoe denk je er over als daar een ouder, kind of je huidige partner daar begraven ligtA?

Want er liggen op een kerkhof natuurlijk niet alleen opa's en oma's. Er liggen daar ook heel jong gestorven mensen.

-knip-

Gewoon een beetje verder kijken dan je neus lang is.
Maar hij rent niet over het graf heen, hij rent over de paden rond de graven.

Mij lijkt het geen probleem zo lang je er maar niet bent tijdens een begrafenis en misschien je afstand te nemen als mensen aan het rouwen zijn bij een graf.

[ Bericht 6% gewijzigd door miss_sly op 20-02-2026 15:03:07 ]
pi_220153684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar hoe denk je er over als daar een ouder, kind of je huidige partner daar begraven ligtA?

Want er liggen op een kerkhof natuurlijk niet alleen opa's en oma's. Er liggen daar ook heel jong gestorven mensen.

-knip-

Gewoon een beetje verder kijken dan je neus lang is.
Die mensen hebben er toch geen last van. Hardlopers die door een winkelstraat rennen leveren meer overlast op dan die over een begraafplaats rennen.

[ Bericht 7% gewijzigd door miss_sly op 20-02-2026 15:03:22 ]
pi_220153691
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:37 schreef StateOfMind het volgende:
De bewoners zullen er iig niet over klagen :P
Klopt. Maar de nabestaanden zullen dit niet leuk vinden.
Een kerkhof is geen hardloopbaan.

Ik denk maar zo dat een gemiddelde hardloper ook niet dwars door iemands huis of door een winkel of een rivier of wat dan ook gaat lopen draven om zo kilometers uit te sparen.
pi_220153697
Ik zou zeggen: niet doen. Op een begraafplaats behoor je je ingetogen en respectvol te gedragen. Daar liggen niet alleen overleden bejaarden, maar misschien ook kinderen van 3 of 8 jaar oud die veel te jong zijn overleden. Hoe zou jij het vinden als jouw kind daar lag begraven?

Als je hardlopen goedkeurt, wat is dan de volgende stap? Een kleine competitie Jeu de Boule met een paar vrienden? Een zonnebad in bikini op het gras?
pi_220153702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:38 schreef knoopie het volgende:

[..]
Als er op dat moment een begrafenis gaande is, dan loop ik natuurlijk rondom. Meestal kan je dat vanaf buiten wel zien, en dat is eigenlijk zelden. Dat is wel een goede toevoeging.

En dat ik netjes op de paden blijf en niet een steeplechase over de graven ga doen, dat lijkt me logisch toch?
Waarom ga jij eigenlijk hardlopen? Welk doel is hier mee gedient?
  vrijdag 20 februari 2026 @ 14:56:07 #13
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220153712
Ik hardloop vaak naar begraafplaats waar gedenk steen ligt van familielid ,is ook precies namelijk 5 km van m’n huis en ben dan toch even langs geweest


Moet kunnen
  vrijdag 20 februari 2026 @ 14:58:14 #14
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220153734
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar hoe denk je er over als daar een ouder, kind of je huidige partner daar begraven ligtA?

Want er liggen op een kerkhof natuurlijk niet alleen opa's en oma's. Er liggen daar ook heel jong gestorven mensen.

-knip-

Gewoon een beetje verder kijken dan je neus lang is.
Als ie netjes op de paden blijft is er niks aan de hand.

Over/op de graven zelf lopen is een ander verhaal, maar daar heeft TS het niet over, dat maak jij ervan.

[ Bericht 7% gewijzigd door miss_sly op 20-02-2026 15:03:59 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:00:44 #15
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220153755
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:54 schreef Kottnauer het volgende:
Ik zou zeggen: niet doen. Op een begraafplaats behoor je je ingetogen en respectvol te gedragen. Daar liggen niet alleen overleden bejaarden, maar misschien ook kinderen van 3 of 8 jaar oud die veel te jong zijn overleden. Hoe zou jij het vinden als jouw kind daar lag begraven?

Als je hardlopen goedkeurt, wat is dan de volgende stap? Een kleine competitie Jeu de Boule met een paar vrienden? Een zonnebad in bikini op het gras?
360 backflips vanaf de hoogste grafstenen oefenen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220153763
-stop met schelden-

[ Bericht 97% gewijzigd door miss_sly op 20-02-2026 15:04:28 ]
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:02:44 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220153771
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom ga jij eigenlijk hardlopen? Welk doel is hier mee gedient?
Wat zijn dit nou weer voor een rare vragen. Waarom fietsen mensen, waarom rijden mensen in auto´s, waarom wandelen mensen?
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:03:35 #18
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220153779
Waar zijn bananen krom?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:03:56 #19
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220153781
Natuurlijk is dat niet respectvol. Stel je voor dat iedereen dat maar gaat doen :{
Bij elk kerkhof/begraafplaats staat dat het terrein met respect betreden dient te worden.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220153792
Stoppen met schelden. TS stelt gewoon een vraag, en daar kan men gewoon op antwoorden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220153801
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat zijn dit nou weer voor een rare vragen. Waarom fietsen mensen, waarom rijden mensen in auto´s, waarom wandelen mensen?
Hoevaak fiets of rijd of wandel jij over een kerkhof?
pi_220153811
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:05 schreef miss_sly het volgende:
[modbreak]Stoppen met schelden. TS stelt gewoon een vraag, en daar kan men gewoon op antwoorden.[/modbreak]
Klein verschil. Een gewone vraag stellen of gewoon een vraag stellen.

:! :! :!
pi_220153819
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:29 schreef knoopie het volgende:
Tussen mijn woning en het bos is een grote begraafplaats. Als ik een rondje ga hardlopen in het bos, dan loop ik er tot nu toe altijd omheen. Maar in de praktijk zou ik er ook gewoon doorheen kunnen lopen, want er zijn aan beide kanten hekken waar ik er in/uit kan. Alleen weet ik niet of mensen dat erg zouden vinden. Mij zou het niks uit maken als je langs het graf van mijn oma zou lopen, want ik heb geen emotionele verbinding met een graf. Maar hoe denken andere mensen daar over?

[poll=9677]
Er liggen natuurlijk niet alleen maar dode oma's waar mensen geen emotionele binding mee hebben of hadden. Maar ook met oma's of opa's kan een emotionele binding geweest zijn.

Doorgaans komen mensen op een begraafplaats om te rouwen, te herdenken, in rust daar te lopen.

Ik zou het zelf denk ik niet doen, want het is toch een inbreuk op de rust en sereniteit die op een begraafplaats heerst. Maar als je het echt wil doen, zou ik niet alleen zorgen dat je een actieve begrafenis ontloopt, maar sowieso dat je alleen paden neemt waar niemand aanwezig is, niet loopt of zit of staat. Alleen verlaten paden. Ik vraag me wel af of je dan nog rustig kunt lopen, omdat je constant op je hoede moet zijn en goed moet kijken welk pad je neemt en hoe je dan dus weer bij de uitgang komt.

Ik vind persoonlijk een begraafplaats geen plek om hard te lopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220153826
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klein verschil. Een gewone vraag stellen of gewoon een vraag stellen.

:! :! :!
Als je maar zorgt dat je gewoon, normaal antwoordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:11:53 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220153851
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:03 schreef RedShoe het volgende:
Natuurlijk is dat niet respectvol. Stel je voor dat iedereen dat maar gaat doen :{
Bij elk kerkhof/begraafplaats staat dat het terrein met respect betreden dient te worden.
Respectvol betreden betekent m.i. dat je je zo gedraagt dat je de rust, de overledenen en de nabestaanden niet verstoort of schaadt. Als je rustig over de paden hardloopt en rouwende mensen met rust laat dan is dat toch nog steeds respectvol? Er zijn ook mensen die over begraafplaatsen wandelen terwijl er geen bekenden begraven liggen. Je moet natuurlijk geen sprintjes gaan trekken of er met een hele hardloopclub naartoe gaan. Maar in je eentje.. ach.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')