Gewoon een beetje doordenken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:29 schreef knoopie het volgende:
Tussen mijn woning en het bos is een grote begraafplaats. Als ik een rondje ga hardlopen in het bos, dan loop ik er tot nu toe altijd omheen. Maar in de praktijk zou ik er ook gewoon doorheen kunnen lopen, want er zijn aan beide kanten hekken waar ik er in/uit kan. Alleen weet ik niet of mensen dat erg zouden vinden. Mij zou het niks uit maken als je langs het graf van mijn oma zou lopen, want ik heb geen emotionele verbinding met een graf. Maar hoe denken andere mensen daar over?
[poll=9677]
Als er op dat moment een begrafenis gaande is, dan loop ik natuurlijk rondom. Meestal kan je dat vanaf buiten wel zien, en dat is eigenlijk zelden. Dat is wel een goede toevoeging.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:34 schreef kwiwi het volgende:
Zolang je gewoon respectvol bent (op paden blijven, rustig hardlopen) en mensen die bij graven staan een beetje uit de weg gaat, lijkt me daar niks mis mee verder.
Ik ken je verder nietquote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:38 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als er op dat moment een begrafenis gaande is, dan loop ik natuurlijk rondom. Meestal kan je dat vanaf buiten wel zien, en dat is eigenlijk zelden. Dat is wel een goede toevoeging.
En dat ik netjes op de paden blijf en niet een steeplechase over de graven ga doen, dat lijkt me logisch toch?
Maar hoe denk je er over als daar een ouder, kind of je huidige partner daar begraven ligtA?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:29 schreef knoopie het volgende:
Tussen mijn woning en het bos is een grote begraafplaats. Als ik een rondje ga hardlopen in het bos, dan loop ik er tot nu toe altijd omheen. Maar in de praktijk zou ik er ook gewoon doorheen kunnen lopen, want er zijn aan beide kanten hekken waar ik er in/uit kan. Alleen weet ik niet of mensen dat erg zouden vinden. Mij zou het niks uit maken als je langs het graf van mijn oma zou lopen, want ik heb geen emotionele verbinding met een graf. Maar hoe denken andere mensen daar over?
[poll=9677]
Maar hij rent niet over het graf heen, hij rent over de paden rond de graven.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar hoe denk je er over als daar een ouder, kind of je huidige partner daar begraven ligtA?
Want er liggen op een kerkhof natuurlijk niet alleen opa's en oma's. Er liggen daar ook heel jong gestorven mensen.
-knip-
Gewoon een beetje verder kijken dan je neus lang is.
Die mensen hebben er toch geen last van. Hardlopers die door een winkelstraat rennen leveren meer overlast op dan die over een begraafplaats rennen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar hoe denk je er over als daar een ouder, kind of je huidige partner daar begraven ligtA?
Want er liggen op een kerkhof natuurlijk niet alleen opa's en oma's. Er liggen daar ook heel jong gestorven mensen.
-knip-
Gewoon een beetje verder kijken dan je neus lang is.
Klopt. Maar de nabestaanden zullen dit niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:37 schreef StateOfMind het volgende:
De bewoners zullen er iig niet over klagen
Waarom ga jij eigenlijk hardlopen? Welk doel is hier mee gedient?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:38 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als er op dat moment een begrafenis gaande is, dan loop ik natuurlijk rondom. Meestal kan je dat vanaf buiten wel zien, en dat is eigenlijk zelden. Dat is wel een goede toevoeging.
En dat ik netjes op de paden blijf en niet een steeplechase over de graven ga doen, dat lijkt me logisch toch?
Als ie netjes op de paden blijft is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar hoe denk je er over als daar een ouder, kind of je huidige partner daar begraven ligtA?
Want er liggen op een kerkhof natuurlijk niet alleen opa's en oma's. Er liggen daar ook heel jong gestorven mensen.
-knip-
Gewoon een beetje verder kijken dan je neus lang is.
360 backflips vanaf de hoogste grafstenen oefenenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:54 schreef Kottnauer het volgende:
Ik zou zeggen: niet doen. Op een begraafplaats behoor je je ingetogen en respectvol te gedragen. Daar liggen niet alleen overleden bejaarden, maar misschien ook kinderen van 3 of 8 jaar oud die veel te jong zijn overleden. Hoe zou jij het vinden als jouw kind daar lag begraven?
Als je hardlopen goedkeurt, wat is dan de volgende stap? Een kleine competitie Jeu de Boule met een paar vrienden? Een zonnebad in bikini op het gras?
Wat zijn dit nou weer voor een rare vragen. Waarom fietsen mensen, waarom rijden mensen in auto´s, waarom wandelen mensen?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom ga jij eigenlijk hardlopen? Welk doel is hier mee gedient?
Hoevaak fiets of rijd of wandel jij over een kerkhof?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat zijn dit nou weer voor een rare vragen. Waarom fietsen mensen, waarom rijden mensen in auto´s, waarom wandelen mensen?
Klein verschil. Een gewone vraag stellen of gewoon een vraag stellen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:05 schreef miss_sly het volgende:
[modbreak]Stoppen met schelden. TS stelt gewoon een vraag, en daar kan men gewoon op antwoorden.[/modbreak]
Er liggen natuurlijk niet alleen maar dode oma's waar mensen geen emotionele binding mee hebben of hadden. Maar ook met oma's of opa's kan een emotionele binding geweest zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:29 schreef knoopie het volgende:
Tussen mijn woning en het bos is een grote begraafplaats. Als ik een rondje ga hardlopen in het bos, dan loop ik er tot nu toe altijd omheen. Maar in de praktijk zou ik er ook gewoon doorheen kunnen lopen, want er zijn aan beide kanten hekken waar ik er in/uit kan. Alleen weet ik niet of mensen dat erg zouden vinden. Mij zou het niks uit maken als je langs het graf van mijn oma zou lopen, want ik heb geen emotionele verbinding met een graf. Maar hoe denken andere mensen daar over?
[poll=9677]
Als je maar zorgt dat je gewoon, normaal antwoordt.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klein verschil. Een gewone vraag stellen of gewoon een vraag stellen.
![]()
![]()
Respectvol betreden betekent m.i. dat je je zo gedraagt dat je de rust, de overledenen en de nabestaanden niet verstoort of schaadt. Als je rustig over de paden hardloopt en rouwende mensen met rust laat dan is dat toch nog steeds respectvol? Er zijn ook mensen die over begraafplaatsen wandelen terwijl er geen bekenden begraven liggen. Je moet natuurlijk geen sprintjes gaan trekken of er met een hele hardloopclub naartoe gaan. Maar in je eentje.. ach.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:03 schreef RedShoe het volgende:
Natuurlijk is dat niet respectvol. Stel je voor dat iedereen dat maar gaat doen![]()
Bij elk kerkhof/begraafplaats staat dat het terrein met respect betreden dient te worden.
Tja.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je maar zorgt dat je gewoon, normaal antwoordt.
Hardlopen is geen motorrijtuig natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:16 schreef RedShoe het volgende:
Het is verboden met motorrijtuigen op de begraafplaatsen te rijden:
a.
buiten de daarvoor aangewezen rijwegen behalve voor een begrafenis of voor het vervoeren van materialen;
b.
sneller dan 10 km per uur.
3.De beheerder kan ontheffing verlenen van het verbod, bedoeld in de aanhef en onder a van lid 2.
4.Bezoekers, personeel van uitvaartondernemingen en personen die werkzaamheden op de begraafplaats hebben te verrichten, zijn verplicht zich in het belang van de orde, rust en netheid te houden aan de aanwijzingen van de beheerder.
5.Degene die zich niet aan de in het vierde lid bedoelde aanwijzing houdt, moet zich op eerste aanzegging van de beheerder van de begraafplaats verwijderen.
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR61323/1
Tuurlijk. Als ik 's nachts een kerkhof betreedt doe ik dat alleen maar met de beste bedoelingen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Respectvol betreden betekent m.i. dat je je zo gedraagt dat je de rust, de overledenen en de nabestaanden niet verstoort of schaadt. Als je rustig over de paden hardloopt en rouwende mensen met rust laat dan is dat toch nog steeds respectvol? Er zijn ook mensen die over begraafplaatsen wandelen terwijl er geen bekenden begraven liggen. Je moet natuurlijk geen sprintjes gaan trekken of er met een hele hardloopclub naartoe gaan. Maar in je eentje.. ach.
Stel je voor dat iedereen dat maar gaat doenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Respectvol betreden betekent m.i. dat je je zo gedraagt dat je de rust, de overledenen en de nabestaanden niet verstoort of schaadt. Als je rustig over de paden hardloopt en rouwende mensen met rust laat dan is dat toch nog steeds respectvol? Er zijn ook mensen die over begraafplaatsen wandelen terwijl er geen bekenden begraven liggen. Je moet natuurlijk geen sprintjes gaan trekken of er met een hele hardloopclub naartoe gaan. Maar in je eentje.. ach.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |