abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220153872
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je maar zorgt dat je gewoon, normaal antwoordt.
Tja.
Wat is normaal?
Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:16:04 #27
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220153888
Het is verboden met motorrijtuigen op de begraafplaatsen te rijden:

a.
buiten de daarvoor aangewezen rijwegen behalve voor een begrafenis of voor het vervoeren van materialen;

b.
sneller dan 10 km per uur.

3.De beheerder kan ontheffing verlenen van het verbod, bedoeld in de aanhef en onder a van lid 2.

4.Bezoekers, personeel van uitvaartondernemingen en personen die werkzaamheden op de begraafplaats hebben te verrichten, zijn verplicht zich in het belang van de orde, rust en netheid te houden aan de aanwijzingen van de beheerder.

5.Degene die zich niet aan de in het vierde lid bedoelde aanwijzing houdt, moet zich op eerste aanzegging van de beheerder van de begraafplaats verwijderen.

https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR61323/1
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220153899
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:16 schreef RedShoe het volgende:
Het is verboden met motorrijtuigen op de begraafplaatsen te rijden:

a.
buiten de daarvoor aangewezen rijwegen behalve voor een begrafenis of voor het vervoeren van materialen;

b.
sneller dan 10 km per uur.

3.De beheerder kan ontheffing verlenen van het verbod, bedoeld in de aanhef en onder a van lid 2.

4.Bezoekers, personeel van uitvaartondernemingen en personen die werkzaamheden op de begraafplaats hebben te verrichten, zijn verplicht zich in het belang van de orde, rust en netheid te houden aan de aanwijzingen van de beheerder.

5.Degene die zich niet aan de in het vierde lid bedoelde aanwijzing houdt, moet zich op eerste aanzegging van de beheerder van de begraafplaats verwijderen.

https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR61323/1
Hardlopen is geen motorrijtuig natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220153902
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Respectvol betreden betekent m.i. dat je je zo gedraagt dat je de rust, de overledenen en de nabestaanden niet verstoort of schaadt. Als je rustig over de paden hardloopt en rouwende mensen met rust laat dan is dat toch nog steeds respectvol? Er zijn ook mensen die over begraafplaatsen wandelen terwijl er geen bekenden begraven liggen. Je moet natuurlijk geen sprintjes gaan trekken of er met een hele hardloopclub naartoe gaan. Maar in je eentje.. ach.
Tuurlijk. Als ik 's nachts een kerkhof betreedt doe ik dat alleen maar met de beste bedoelingen.
Je gaat niet joggen op een kerkhof. -nu is het echt klaar-

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 20-02-2026 15:40:04 ]
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:19:18 #30
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220153920
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Respectvol betreden betekent m.i. dat je je zo gedraagt dat je de rust, de overledenen en de nabestaanden niet verstoort of schaadt. Als je rustig over de paden hardloopt en rouwende mensen met rust laat dan is dat toch nog steeds respectvol? Er zijn ook mensen die over begraafplaatsen wandelen terwijl er geen bekenden begraven liggen. Je moet natuurlijk geen sprintjes gaan trekken of er met een hele hardloopclub naartoe gaan. Maar in je eentje.. ach.
Stel je voor dat iedereen dat maar gaat doen :{

Je doet ook niemand kwaad, als je met een halve liter bier op een bankje gaat zitten op een kerkhof. Als je rustig fiets op een kerkhof heeft ook niemand er last van. Zelfs de hond uitlaten op een kerkhof heeft niemand last van.
Maar respectvol is het in mijn ogen niet.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 februari 2026 @ 15:21:27 #31
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220153931
Ik zou dit juist toejuichen. Laten we het alsjeblieft normaal maken dat doodgaan bij het leven hoort en een begraafplaats niet als iets uitzonderlijks zien, maar iets wat erbij hoort.

Dus: ja, ga op een bankje zitten om een boekje te lezen als je een pauze hebt of ren over de gebaande paden om van je huis naar het bos te kunnen. Hoe meer mensen er zullen zijn, hoe minder kans er is op grafschennis en andere zaken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220153958
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar hoe denk je er over als daar een ouder, kind of je huidige partner daar begraven ligtA?

Want er liggen op een kerkhof natuurlijk niet alleen opa's en oma's. Er liggen daar ook heel jong gestorven mensen.

-ontzettend onnodig-

Gewoon een beetje verder kijken dan je neus lang is.
De enige reden dat ik opa en oma schreef, is omdat ik hoop dat de meeste mensen hier op het forum nog geen ouders of kinderen hebben hoeven begraven.

Voor mij persoonlijk zou dat ook geen verschil maken. Wat daar onder de grond ligt te rotten, heeft voor mij niks met de persoon te maken die gestorven is.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:26:23 #33
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220153978
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:23 schreef knoopie het volgende:

[..]
De enige reden dat ik opa en oma schreef, is omdat ik hoop dat de meeste mensen hier op het forum nog geen ouders of kinderen hebben hoeven begraven.

Voor mij persoonlijk zou dat ook geen verschil maken. Wat daar onder de grond ligt te rotten, heeft voor mij niks met de persoon te maken die gestorven is.
Ik bezoek mijn ouders regelmatig en zou het echt storend vinden als ik b.v. iemand in hardloopkleding over de begraafplaats zie hardlopen.

Nog nooit gezien overigens wat eigenlijk ook wel genoeg zegt. Ik denk dat de meeste mensen wel snappen dat je zoiets gewoon niet doet.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:26:45 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220153982
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:21 schreef Troel het volgende:
Ik zou dit juist toejuichen. Laten we het alsjeblieft normaal maken dat doodgaan bij het leven hoort en een begraafplaats niet als iets uitzonderlijks zien, maar iets wat erbij hoort.

Dus: ja, ga op een bankje zitten om een boekje te lezen als je een pauze hebt of ren over de gebaande paden om van je huis naar het bos te kunnen. Hoe meer mensen er zullen zijn, hoe minder kans er is op grafschennis en andere zaken.
Nooit zo bekeken, maar ergens wel een interessante gedachtengang. Een begraafplaats zou wellicht minder beladen zijn, als het een soort rustig en stil park zou zijn. Maar ja, dan moet het wel een stille rustige plaats blijven en niet een 'echt' park waar mensen met speakers/muziek e.d. gaan zitten.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220153996
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:21 schreef Troel het volgende:
Ik zou dit juist toejuichen. Laten we het alsjeblieft normaal maken dat doodgaan bij het leven hoort en een begraafplaats niet als iets uitzonderlijks zien, maar iets wat erbij hoort.

Dus: ja, ga op een bankje zitten om een boekje te lezen als je een pauze hebt of ren over de gebaande paden om van je huis naar het bos te kunnen. Hoe meer mensen er zullen zijn, hoe minder kans er is op grafschennis en andere zaken.
Okee, maar dan ook niet meer zeiken als straatschoffies bloemen of knuffels gappen.
pi_220154011
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Nooit zo bekeken, maar ergens wel een interessante gedachtengang. Een begraafplaats zou wellicht minder beladen zijn, als het een soort rustig en stil park zou zijn. Maar ja, dan moet het wel een stille rustige plaats blijven en niet een 'echt' park waar mensen met speakers/muziek e.d. gaan zitten.
Dit dus. Het is de laatste rustplaats van geliefde personen,
Deze plekken ga je niet ontheiligen door hierover te joggen, of fietsen of gappen.
pi_220154013
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
360 backflips vanaf de hoogste grafstenen oefenen *O*
Dat durf ik niet eens als het geen begraafplaats zou zijn.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:31:48 #38
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220154024
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Respectvol betreden betekent m.i. dat je je zo gedraagt dat je de rust, de overledenen en de nabestaanden niet verstoort of schaadt. Als je rustig over de paden hardloopt en rouwende mensen met rust laat dan is dat toch nog steeds respectvol? Er zijn ook mensen die over begraafplaatsen wandelen terwijl er geen bekenden begraven liggen. Je moet natuurlijk geen sprintjes gaan trekken of er met een hele hardloopclub naartoe gaan. Maar in je eentje.. ach.
Er zijn genoeg mensen idd die op en/of door begraafplaatsen wandelen, omdat het er rustig is, en het vaak mooie groene plekken zijn in een mooie, bosrijke omgeving.

En daar is helemaal niks mis mee, zolang het respectvol blijft, dus geen herrie maken en van de graven zelf afblijven.

Wat losse hardlopers zou dan ook geen probleem zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:32:30 #39
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220154030
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:30 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat durf ik niet eens als het geen begraafplaats zou zijn.
Ik krijg al rugklachten van het woord alleen al :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:35:28 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220154051
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Okee, maar dan ook niet meer zeiken als straatschoffies bloemen of knuffels gappen.
Dat is ook echt vergelijkbaar, rustig op een bankje zitten lezen, of wandelen/joggen over de paden.

Versus daadwerkelijk de graven zelf betreden en er spullen vanaf jatten...

Godskolere zeg 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220154066
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is ook echt vergelijkbaar, rustig op een bankje zitten lezen, of wandelen/joggen over de paden.

Versus daadwerkelijk de graven zelf betreden en er spullen vanaf jatten...

Godskolere zeg 8)7
Godskolere inderdaad. Wie gaat er nu bewust joggen op een kerkhof?
pi_220154107
Overigens lees ik dat een begraafplaats geen openbaar park is, bedoeld voor rust en herdenking en dat een beheerder eigen regels mag stellen.Bij de meeste begraafplaatsen zou in de reglementen staan dat sportieve activiteiten niet zijn toegestaan.

Dus buiten de vraag of 'men' het wel of niet goed zou keuren, zou ik toch even het reglement van de bewuste begraafplaats nalopen om te zien of er iets over in staat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220154137
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:44 schreef miss_sly het volgende:
Overigens lees ik dat een begraafplaats geen openbaar park is, bedoeld voor rust en herdenking en dat een beheerder eigen regels mag stellen.Bij de meeste begraafplaatsen zou in de reglementen staan dat sportieve activiteiten niet zijn toegestaan.

Dus buiten de vraag of 'men' het wel of niet goed zou keuren, zou ik toch even het reglement van de bewuste begraafplaats nalopen om te zien of er iets over in staat.
-mijn conclusie is dat je nu ophoudt-

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 20-02-2026 15:49:38 ]
pi_220154141
Zou wel een segmentje op Strava aanmaken ts
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_220154284
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:21 schreef Troel het volgende:
Ik zou dit juist toejuichen. Laten we het alsjeblieft normaal maken dat doodgaan bij het leven hoort en een begraafplaats niet als iets uitzonderlijks zien, maar iets wat erbij hoort.

Dus: ja, ga op een bankje zitten om een boekje te lezen als je een pauze hebt of ren over de gebaande paden om van je huis naar het bos te kunnen. Hoe meer mensen er zullen zijn, hoe minder kans er is op grafschennis en andere zaken.
Ja dit dus. Met uitzondering van die -joggers-.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 20-02-2026 16:12:27 ]
pi_220154304
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom ga jij eigenlijk hardlopen? Welk doel is hier mee gedient?
Ik ga meestal hardlopen om mijn gedachten op een rijtje te zetten en rustig na te denken. Ik word er een rustiger mens door. Misschien zou je het ook eens moeten proberen?

De reden waarom ik liever over de begraafplaats zou lopen, is omdat daar geen verkeer is. Als ik rondom loop, dan loop ik langs een autoweg. Het is niet om af te korten natuurlijk. Want dan kan ik net zo goed thuis op de bank blijven zitten en direkt 15km afkorten.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220154337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:10 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ik ga meestal hardlopen om mijn gedachten op een rijtje te zetten en rustig na te denken. Ik word er een rustiger mens door. Misschien zou je het ook eens moeten proberen?

De reden waarom ik liever over de begraafplaats zou lopen, is omdat daar geen verkeer is. Als ik rondom loop, dan loop ik langs een autoweg. Het is niet om af te korten natuurlijk. Want dan kan ik net zo goed thuis op de bank blijven zitten en direkt 15km afkorten.
Zoals ik hierboven al heb geplaatst, zou ik even het reglement van de begraafplaats erop naslaan. Een begraafplaats is geen openbaar park en beheerders mogen hun eigen regels vaststellen. Veel begraafplaatsen schijnen in hun reglement sportieve activiteiten te verbieden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220154431
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:26 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik bezoek mijn ouders regelmatig en zou het echt storend vinden als ik b.v. iemand in hardloopkleding over de begraafplaats zie hardlopen.

Nog nooit gezien overigens wat eigenlijk ook wel genoeg zegt. Ik denk dat de meeste mensen wel snappen dat je zoiets gewoon niet doet.
In Parijs heb ik het wel regelmatig gezien in Montparnasse. Maar daar is het ook simpelweg moeilijk om een andere fatsoenlijke plek te vinden om hard te lopen, dus misschien is het daarom daar geaccepteerder.

Voor mij is het heel simpel, als hier blijkt dat meerdere mensen vinden dat het niet kan, dan blijf ik rondom lopen. Zo een opgave is dat niet. Ik was vooral nieuwsgierig wat de meeste mensen zouden vinden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220154835
Ik verwacht dat de overledenen er niks van meekrijgen, dus doe lekker je ding.
En als ze het wel mee zouden krijgen, zou ik het persoonlijk alleen maar toejuichen als ik daar begraven lag.
Er heerst daar toch al zo'n grafstemming en ze hebben al zo weinig, naar sportende mensen kijken is leuker dan eenzaam wegrotten.
pindazakje
pi_220154956
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tja.
Wat is normaal?
Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen.
Volgens mij klopt dat niet. Althans niet in wiskundig opzicht.

Neem bijvoorbeeld de reeks 96, 98, 100, 102, 104, 106.

Het normale gemiddelde hiervan is 101.

De afwijkingen zijn respectievelijk -5, -3, -1, +1, +3, +5. Het gemiddelde van die afwijkingen is 0, terwijl normaal 101 is. Q.E.D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')