abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:43:57 #61
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220157203
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:14 schreef knoopie het volgende:

[..]
Hier zijn alle begraafplaatsen van de stad, en na wat googlen heb ik ontdekt dat die op de grootste begraafplaats zelfs twee hardlooprondjes uitgezet hebben. _O-
Dus kennelijk is het in ieder geval niet verboden. Maar gezien de emoties die een simpele vraag al bij sommige mensen hier los maakt, zal ik rondom blijven lopen.
Wien O+ Is de eerste keer dat ik ergens zie dat er een hardlooproute over een kerkhof is uitgezet.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220157279
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:41 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik zie nu dat het gaat om één of andere Duitse begraafplaats, de link gaat daar in ieder geval naartoe. Blijkbaar woont TS in Duitsland.
Ik dacht dat het ging om een gemiddelde begraafplaats in een normale Nederlandse stad. Het is in ieder geval niet standaard om een hardlooproute te hebben op een begraafplaats in Nederland.
Ik had ook niet door dat het over het buitenland ging. Dat had TS wel even kunnen vermelden.

Maar in Nederland heb ik nog nooit naar gekeken, dus ik heb geen idee of dat in Nederland wel of niet bestaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:53:00 #63
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220157345
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik had ook niet door dat het over het buitenland ging. Dat had TS wel even kunnen vermelden.

Maar in Nederland heb ik nog nooit naar gekeken, dus ik heb geen idee of dat in Nederland wel of niet bestaat.
Oostenrijk is het waar hij naartoe linkt.

Maar goed lijkt me sterk dat er in Nederland zoiets is.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:55:50 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220157388
Voor mensen die een short track schaatsbaan op een begraafplaats willen aanleggen zal er ook wel ergens een geschikte plaats zijn.
pi_220158197
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:53 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Oostenrijk is het waar hij naartoe linkt.

Maar goed lijkt me sterk dat er in Nederland zoiets is.
Ik ken natuurlijk bij lange na niet alle begraafplaatsen in Nederland, maar waarschijnlijk zijn er niet veel zo groot als het Zentralfriedhof in Wenen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik had ook niet door dat het over het buitenland ging. Dat had TS wel even kunnen vermelden.

Maar in Nederland heb ik nog nooit naar gekeken, dus ik heb geen idee of dat in Nederland wel of niet bestaat.
Ik woon inderdaad in Oostenrijk. Maar mensen zijn hier ook gewoon mensen, dus leek me niet zo relevant.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee, ik vind het niet kunnen. Het rennen staat haaks op de rust die een begraafplaats uitstraalt. Ik vind het behoorlijk onrespectvol dat je daar doorheen kachelt.
Zoals je in de OP kan lezen heb ik dat ook nog nooit gedaan. Ik vroeg mij alleen af of andere mensen dat acceptabel zouden vinden. Mij zou het niets uitmaken bijvoorbeeld.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:25 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Onzin moet bestreden worden.
In dat geval wil ik nog toevoegen dat een afwijking per definitie absoluut is, en in jouw voorbeeld de gemiddelde afwijking dus 3. :P
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Redactie Frontpage zaterdag 21 februari 2026 @ 12:50:33 #66
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220164717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Okee, maar dan ook niet meer zeiken als straatschoffies bloemen of knuffels gappen.
Als er standaard meer mensen zijn, is dat ook minder een probleem, want dan valt het meer op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220164783
Hardlopers zijn doodlopers, dus dan ben je tenminste wel op de juiste plek.
pi_220168962
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Nooit zo bekeken, maar ergens wel een interessante gedachtengang. Een begraafplaats zou wellicht minder beladen zijn, als het een soort rustig en stil park zou zijn. Maar ja, dan moet het wel een stille rustige plaats blijven en niet een 'echt' park waar mensen met speakers/muziek e.d. gaan zitten.
En dat krijg je dus wel.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:16:14 #69
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220169279
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef kwiwi het volgende:
Maar in je eentje.. ach.
Maar in dat geval is het ook acceptabel dat er elke minuut een hardloper - in zijn/haar eentje - komt langsjoggen.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:43:07 #70
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220169616
Lekker doen, pikkebaas.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220173317
Mensen verdedigen dit ook nog alsof het normaal is :')

Denk je zelf eens in als je daar bent voor je familie en dan zie je ineens iemand door de begraafplaats heen rennen :')

Dat moet toch niet zo lastig zijn om je voor te stellen?
pi_220173328
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Respectvol betreden betekent m.i. dat je je zo gedraagt dat je de rust, de overledenen en de nabestaanden niet verstoort of schaadt. Als je rustig over de paden hardloopt en rouwende mensen met rust laat dan is dat toch nog steeds respectvol? Er zijn ook mensen die over begraafplaatsen wandelen terwijl er geen bekenden begraven liggen. Je moet natuurlijk geen sprintjes gaan trekken of er met een hele hardloopclub naartoe gaan. Maar in je eentje.. ach.
En jij denkt dat lekker dwars door een begraafplaats respectvol is?
Ongeacht of het over paden is of niet.
  zondag 22 februari 2026 @ 10:44:26 #73
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220173414
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En jij denkt dat lekker dwars door een begraafplaats respectvol is?
Ongeacht of het over paden is of niet.
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee nee, mits het niet verboden is uiteraard.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220173429
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Gewoon een beetje doordenken.
Je gaat hardlopen voor je conditie.
Waarom dan een probleem maken van die paar extra meters?

Een normaal mens gaat niet hardlopen over een kerkhof. Een normaal mens gaat ook geen graven schennen, bloemen of knuffels gappen van een kerkhof.

Alleen al het gegeven dat je hier een topic over opent, sterkt mij in de overtuiging dat je gewoon door moet gaan met je omwegen.

Dus gewoon om die grafzerken heen blijven lopen.
Jij winst, en de begravenen winst.

Of kies anders een compleet andere route.
Spijker, kop.
pi_220173434
Niks mis mee. De meesten die daar liggen hadden misschien nog geleefd als ze hadden hardgelopen
  zondag 22 februari 2026 @ 10:48:33 #76
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220173458
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Mensen verdedigen dit ook nog alsof het normaal is :')

Denk je zelf eens in als je daar bent voor je familie en dan zie je ineens iemand door de begraafplaats heen rennen :')

Dat moet toch niet zo lastig zijn om je voor te stellen?
Je zou haast denken dat het trollgedrag is.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het nog menen ook :')

"Ga je mee een eindje hardlopen?".
"Ja, ik weet nog een leuke route over de begraafplaats".
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220173498
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Mensen verdedigen dit ook nog alsof het normaal is :')

Denk je zelf eens in als je daar bent voor je familie en dan zie je ineens iemand door de begraafplaats heen rennen :')

Dat moet toch niet zo lastig zijn om je voor te stellen?
_O-

Mensen willen graag 'shockeren'. De vraag 'mag dit volgens de wet?' wordt dan belangrijker dan de vraag 'is dit normaal gedrag en moet ik dit überhaupt wel willen doen?'.
pi_220173543
Ik zou het zelf niet doen in elk geval, maar zou het ook niet heel erg vinden aan de andere kant.
Toch zou ik er gewoon omheen lopen zoals je altijd al deed. Of gewoon normaal lopen als je er toch langs gaat.
Hier op de begraafplaats loopt een breed pad tussen de grafvelden door, daar zou ik dan weer niet veel moeite mee hebben. Maar niet tussen de graven door.
pi_220176177
Nee, want
1) Je gaat niet hardlopen om de route in te korten. Je gaat hardlopen om meters te maken. Er is dus geen enkele reden om er niet gewoon omheen te lopen.
2) Er zijn zat andere plekken om hard te lopen waar je ook in de natuur kunt zijn;
3) Mensen komen daar voor rust, rouwen en sereniteit. Dat gaat niet als daar hardlopers lopen.
4) What's next als dit al normaal gevonden wordt? Als jij dit mag doen, mag iedereen het. Dus een hardloopgroep moet dan ook geen probleem zijn. En als de ene sport mag waarom dan de andere niet? Gaan we dan ook een wielerronde houden rond de graven? Kortom, hellend vlak, niet aan beginnen.
pi_220179398
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Mensen verdedigen dit ook nog alsof het normaal is :')

Denk je zelf eens in als je daar bent voor je familie en dan zie je ineens iemand door de begraafplaats heen rennen :')

Dat moet toch niet zo lastig zijn om je voor te stellen?
Dan kan ik mij goed voorstellen, omdat ik ook al dierbaren heb mogen begraven. Maar voor mij persoonlijk heeft die steen en dat graf niks met die persoon te maken die overleden is. Dus mij zou het absoluut niet storen wat mensen op een begraafplaats doen.
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En jij denkt dat lekker dwars door een begraafplaats respectvol is?
Ongeacht of het over paden is of niet.
Ik heb expliciet gevraagd in de OP of jij het erg zou vinden als iemand over de begraafplaats van jouw dierbare zou lopen. En net als dat jij het volste recht hebt om te vinden dat dat respectloos is, hebben andere mensen het volste recht om dat prima te vinden.

Ik was gewoon nieuwsgierig hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden storen, omdat ik zelf niks heb met begraafplaatsen. Ik ben nog nooit over de begraafplaats gelopen en ga dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zondag 22 februari 2026 @ 21:15:56 #81
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220180201
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 20:36 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dan kan ik mij goed voorstellen, omdat ik ook al dierbaren heb mogen begraven. Maar voor mij persoonlijk heeft die steen en dat graf niks met die persoon te maken die overleden is. Dus mij zou het absoluut niet storen wat mensen op een begraafplaats doen.
[..]
Ik heb expliciet gevraagd in de OP of jij het erg zou vinden als iemand over de begraafplaats van jouw dierbare zou lopen. En net als dat jij het volste recht hebt om te vinden dat dat respectloos is, hebben andere mensen het volste recht om dat prima te vinden.

Ik was gewoon nieuwsgierig hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden storen, omdat ik zelf niks heb met begraafplaatsen. Ik ben nog nooit over de begraafplaats gelopen en ga dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen.
Ik heb ook niks met een rouwstoet, maar toch blijf ik netjes wachten tot die voorbij is.
Dat noemt men normen en waarden.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Moderator zondag 22 februari 2026 @ 21:24:46 #82
38824 crew  Droopie
pi_220180354
Ligt ook een beetje aan t tijdstip en begraafplaats.

Bij mij in de buurt heb je een hele grote, waar je makkelijk buiten de graven je rondje zou kunnen rennen.

Maar we hebben ook een herdenkingspark in de buurt, dat zou raar zijn als je bv via de urnen linksaf, de kindergrafstenen rechtdoor om bij de doden uit 1970 tot 1975 een draai te maken, zodat je bij de opbaarcentra weer buitenstaat zeg maar.


Use common sense.

Aan de andere kant. Als ik jou zou zien lopen, zou ik denken hey die gaat iemand bezoeken tijdens zijn rondje lopen.

Het hangt ook een beetje van de plek af.
Zijn er geen borden die het verbieden?
Hell To The Liars
  zondag 22 februari 2026 @ 21:26:55 #83
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220180381
Rondje Margraten hardlopen. Ik denk dat mensen je raar aankijken.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220180583
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2026 21:15 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik heb ook niks met een rouwstoet, maar toch blijf ik netjes wachten tot die voorbij is.
Dat noemt men normen en waarden.
Ja dat zeg ik ook. Ik ben er nog nooit doorheen gelopen, en ga dat hoogstwaarschijnlijk nooit doen. Maar dan mag ik mij nog steeds afvragen hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden ergeren als men het wel zou doen, toch?

Bovendien is een begraafplaats natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met een rouwstoet, want de meeste begraafplaatsen zijn 99% van de tijd zo goed als uitgestorven. Dat is wel wat anders dan een rouwstoet waar de overledene net overleden is.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zondag 22 februari 2026 @ 21:45:28 #85
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220180762
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 21:37 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik ook. Ik ben er nog nooit doorheen gelopen, en ga dat hoogstwaarschijnlijk nooit doen. Maar dan mag ik mij nog steeds afvragen hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden ergeren als men het wel zou doen, toch?

Bovendien is een begraafplaats natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met een rouwstoet, want de meeste begraafplaatsen zijn 99% van de tijd zo goed als uitgestorven. Dat is wel wat anders dan een rouwstoet waar de overledene net overleden is.
Het gaat erom dat je eerbiedig omgaat met de situatie.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220182854
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 20:36 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dan kan ik mij goed voorstellen, omdat ik ook al dierbaren heb mogen begraven. Maar voor mij persoonlijk heeft die steen en dat graf niks met die persoon te maken die overleden is. Dus mij zou het absoluut niet storen wat mensen op een begraafplaats doen.
Zo denk ik er ook over. Maar zelfs dan zou ik het raar vinden als iemand gaat sporten/hobby uitoefent midden over de begraafplaats.
Daar is het niet de plek voor. Genoeg wandelpaden, bossen of wat dan ook om te rennen.

quote:
Ik heb expliciet gevraagd in de OP of jij het erg zou vinden als iemand over de begraafplaats van jouw dierbare zou lopen. En net als dat jij het volste recht hebt om te vinden dat dat respectloos is, hebben andere mensen het volste recht om dat prima te vinden.

Ik was gewoon nieuwsgierig hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden storen, omdat ik zelf niks heb met begraafplaatsen. Ik ben nog nooit over de begraafplaats gelopen en ga dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen.
Natuurlijk mag je iets vragen.
Maar dit is gewoon respectloos gedrag. Bepaalde dingen, ook al is niet iedereen het er per se mee eens, doe je gewoon niet.
  maandag 23 februari 2026 @ 09:38:28 #87
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220183105
Ik wandel er af en toe. Het zijn openbare locaties en ik blijf op de paden. Een hardloper lijkt mij niet zo'n probleem, maar ik zou het bij twijfel gewoon vragen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220278864
Is de begraafplaats waardoor je wil gaan hardlopen daar wel voor geschikt?

Wellicht is het bij nieuwere begraafplaatsen minder het geval. Maar veel begraafplaatsen hebben vrij smalle paden met daarop kleine, springende kiezelsteentjes.

Behalve niet echt inclusief voor mensen in een rolstoel, lijkt me dat ook helemaal niet fijn hardlopen.

Ik denk dat er over het algemeen geen verbod op staat, in ieder geval niet op een begraafplaats bij mij in de buurt...
pi_220278867
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:48 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Je zou haast denken dat het trollgedrag is.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het nog menen ook :')

"Ga je mee een eindje hardlopen?".
"Ja, ik weet nog een leuke route over de begraafplaats".
Er zijn landen waar het heel normaal is om naast graven te gaan picknicken.

Eigenlijk wel prima als mensen zo het gebied van de begraafplaats gebruiken. Anders is elk stukje graf ook maar "ongebruikt", louter omdat iemand het voor 30 jaar opeist als "graf".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2026 01:26:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')