Vliegvelden worden vaker naar presidenten vernoemd. Op zich niets geks.quote:Florida wil Palm Beach Airport omdopen tot Donald Trump International, Democraten woest
Florida wil het vliegveld van Palm Beach omdopen tot Donald Trump International Airport. Het parlement van de staat heeft daar deze week mee ingestemd. Het Huis van Afgevaardigden keurde het plan dinsdag goed met 81 stemmen voor en 30 tegen. De Senaat ging donderdag akkoord met 25 tegen 11 stemmen. Alle tegenstemmen kwamen van Democraten.
De wet ligt nu bij gouverneur Ron DeSantis. Als hij tekent, gaat de nieuwe naam begin juli in, al moet de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA ook nog toestemming geven. Leiders in Florida zeggen dat zij het vliegveld willen vernoemen naar Trump omdat hij de eerste president is die Florida als hoofdverblijf kiest. Hij woont volgens de indieners op zo’n 8 kilometer van het vliegveld, in zijn club Mar-a-Lago in Palm Beach, waar hij in 2019 zijn officiële woonadres van heeft gemaakt.
Democraten uit Florida en Palm Beach County zijn fel tegen. Congreslid Lois Frankel, die West Palm Beach vertegenwoordigt, noemt het "misguided and unfair" dat de Republikeinse meerderheid in het parlement het plan doorzet zonder inwoners van Palm Beach County volgens haar een echte kans te geven om mee te praten. Zij vindt dat de staat lokale wensen negeert.
Woordvoerder Kimberly Benza zegt dat Trump en zijn familie geen royalty’s, licentievergoedingen of andere betalingen krijgen als het vliegveld wordt omgedoopt. Volgens haar schrijft de wet in Florida wel voor dat er een licentieovereenkomst komt met de Trump Organization, maar is het bedrijf "willing to provide this right to his hometown county at no charge". In de tekst van de aangenomen wet staat dat de nieuwe naam de overheid niets mag kosten.
Een wetsvoorstel in het Congres om Dulles International Airport naar Trump te vernoemen is nog in behandeling en wordt gesteund door enkele Republikeinen. Dat plan kan lastiger worden als Palm Beach ook al zijn naam krijgt. Twee grote luchthavens met dezelfde naam zouden voor verwarring kunnen zorgen bij reizigers, maatschappijen en luchtvaartdiensten.
Ja geef eens wat voorbeelden van presidenten die dat tijdens hun termijn doen?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Vliegvelden worden vaker naar presidenten vernoemd. Op zich niets geks.
welke president doet dat nu tijdens zijn termijn dan?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja geef eens wat voorbeelden van presidenten die dat tijdens hun termijn doen?
Zie boven.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:03 schreef Danny het volgende:
[..]
welke president doet dat nu tijdens zijn termijn dan?
want ik zie nergens dat de president dit doet. Maar wijs me gerust aan waar staat dat hij dat vliegveld in florida een andere naam geeft.
je lijstje bedoel je?quote:
Gaan we stommetje spelen?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:07 schreef Danny het volgende:
[..]
je lijstje bedoel je?
oké, wat heeft dat met dit bericht te maken? Trump heeft dit niet geregeld. Maar misschien heb ik zelf vergeten wat ik heb getypt en kun je het me aanwijzen?
Je bent dus voor een standbeeld voor trump? Nou ja, waarom ook niet. Er zijn grotere gekken met standbeeldenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Niet alleen betreft dit vliegveld, maar in het algemeen: Voor mijn gevoel worden er dit presidentschap veel zaken hernoemd naar de huidige president, veel meer dan tijdens eerdere presidentschappen het geval was. Mogelijk wil een toekomstige president dit terugdraaien, maar dat zal in veel gevallen onevenredige kosten en gedoe opleveren.
Mijn voorstel is dan ook om in plaats daarvan een groot standbeeld ter ere van de huidige president te stichten in Washington DC, met de naam Small Penis Monument. Tzt moet bekeken worden hoe dit precies vorm te geven, maar het lijkt mij een mooi aandenken aan deze bijzondere tijd. Bovendien kan dit een mooie toeristische trekpleister worden om het instortende internationale toerisme weer een boost te geven.
Interessant type leiders wel...quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:03 schreef raptorix het volgende:
Zal het zelf maar posten, inderdaad helemaal niets bijzonders, dit gebeurt zo vaak!!!!
[ afbeelding ]
Danny, wat mij betreft moet Schiphol ook hernoemd worden naar Fok!-airport met een groot standbeeld van jou in het midden (waarvoor dan ook een gat uit het dak gezaagd moet worden), waar iedereen bij moet knielen voordat hij mag inchecken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Je bent dus voor een standbeeld voor trump? Nou ja, waarom ook niet. Er zijn grotere gekken met standbeelden
Als dit een geïsoleerd geval zou zijn had ik het op zich niet gek gevonden. Punt is een beetje dat Trump zichzelf zo fantastisch vindt dat 'ie ongeveer iedere week weer met iets komt waarvan hij vindt dat het naar hem vernoemd moet worden.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Hebben ze dat wel gedaan toen allerlei "racistische" namen door het hele land verwijderd werden?quote:Congreslid Lois Frankel, die West Palm Beach vertegenwoordigt, noemt het "misguided and unfair" dat de Republikeinse meerderheid in het parlement het plan doorzet zonder inwoners van Palm Beach County volgens haar een echte kans te geven om mee te praten. Zij vindt dat de staat lokale wensen negeert.
Vergeet de Nobelprijs voor de Vrede niet terwijl 'ie in de VS paramilitaire eskaders razzia's laat uitvoerenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:17 schreef 2dope het volgende:
[..]
Als dit een geïsoleerd geval zou zijn had ik het op zich niet gek gevonden. Punt is een beetje dat Trump zichzelf zo fantastisch vindt dat 'ie ongeveer iedere week weer met iets komt waarvan hij vindt dat het naar hem vernoemd moet worden.
Was het niet vorige maand nog dat 'ie het Kennedy Center naar zichzelf heeft vernoemd? En dan uiteraard eerst iedereen uit de raad van toezicht ontslaan, allemaal Trump aarslikkers installeren en hen vervolgens vragen om "te stemmen" over een naamswijziging![]()
Ik vind het ergens allemaal wel humor hebben. Het blijft bijzonder dat iemand met het redeneringsvermogen en de vocabulaire van een recalcitrante twaalfjarige op zo'n positie zit en zo aanbeden wordt. Clownwereld
Nou Trump zou trots zijn dat hij in dit mooie rijtje met democratische leiders komt te staan.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:03 schreef raptorix het volgende:
Zal het zelf maar posten, inderdaad helemaal niets bijzonders, dit gebeurt zo vaak!!!!
[ afbeelding ]
Dat valt in dit geval wel mee. Hier gaat het om de Floridaase tak van MAGA die wel zo diep in Trump's aarsje proberen te kruipen dat ze er aan de andere kant weer uitkomen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
En weer zien we hoe selfcentered deze man is. Ga eens wat aan je land doen. Problemen oplossen of zo.
Dat hij meerdere vliegvelden naar zichzelf wil laten vernoemen, geeft wel aan hoe weinig realiteitszin hij heeft.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Interessant type leiders wel...
Verder zagen we laatst ook dat Trump wil dat Dulles Airport en Penn Station (in NY) naar hem vernoemd zouden worden, want anders zou hij de bouw van een tunnel gaan tegenhouden. Met zijn fragiele narcistische ego.
Nou mooi, dan kan het topic wel dicht lijkt me.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:43 schreef Harmankardon het volgende:
100% dat als het vliegveld naar hem is vernoemd hij daar geld voor wil zien. En dat gaat krijgen uit de staatsruif.
Het verschil zit em in het feit dat Trump zelf continue aangeeft allerlei zaken naar hemzelf te hernoemen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:03 schreef Danny het volgende:
[..]
welke president doet dat nu tijdens zijn termijn dan?
want ik zie nergens dat de president dit doet. Maar wijs me gerust aan waar staat dat hij dat vliegveld in florida een andere naam geeft.
Ik vind dit wel raar. Pubers die met verfspuitbussen muren enz. ontsieren, is tegenwoordig een normaal beeld in onze westerse wereld.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:27 schreef Red_85 het volgende:
Op zich geen raar iets, maar wedden dat de anti-trumpers hier weer hun gal op spuien om 1 of andere reden?
Omdat het raar is. Vooral omdat deze president geen enkel positief ding voor zijn land heeft gedaan. Alles is eigenbelang, zoals het leven van een narcist nou eenmaal is.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:27 schreef Red_85 het volgende:
Op zich geen raar iets, maar wedden dat de anti-trumpers hier weer hun gal op spuien om 1 of andere reden?
Ik zet sowieso grote vraagtekens bij die idioot. Maar ook een stilstaande klok heeft minimaal 1x op een dag gelijk (hier niet overigens hoor). Vind het ook echt heerlijk om al die haters te zien fluimen op alles wat hij doet.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik vind dit wel raar. Pubers die met verfspuitbussen muren enz. ontsieren, is tegenwoordig een normaal beeld in onze westerse wereld.
Maar een zittende president die meer bezig is met uiterlijk vertoon dan met daadwerkelijke en resultaatgerichte acties, ja, daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Nou ja, dat tweede dus.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:15 schreef xpompompomx het volgende:
Maar wat is er mis met de naam die het vliegveld nu heeft, behalve dat het de aars van Trump niet leeg eet?
Mooi lijstje komt ie tussenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:03 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het altijd lachwekkend om te zien hoe Trumpaanhangers de big fat Orange man verdedigenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zet sowieso grote vraagtekens bij die idioot. Maar ook een stilstaande klok heeft minimaal 1x op een dag gelijk (hier niet overigens hoor). Vind het ook echt heerlijk om al die haters te zien fluimen op alles wat hij doet.
Dit is dan nog wel het meest onschuldige idiote iets. Laat hem lekker zijn tijd hier in steken ipv het verneuken van de wereld.
Wat zie jij wat ik niet zie.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:43 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik vind het altijd lachwekkend om te zien hoe Trumpaanhangers de big fat Orange man verdedigen
Als ze de pijp uit zijn toch pas? Dat is hier in Nederland met straatnamen, sluizen en bruggen trouwens (ook) zo.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Klopt. Trump loopt nou eenmaal zo ver naast zijn schoenen, dat hij het in zijn eigen ambtstermijn doetquote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als ze de pijp uit zijn toch pas? Dat is hier in Nederland met straatnamen, sluizen en bruggen trouwens (ook) zo.
Deze vind ik dan wel weer grappig:quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:47 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Klopt. Trump loopt nou eenmaal zo ver naast zijn schoenen, dat hij het in zijn eigen ambtstermijn doet
Jammer voor jou. En ook voor mij hoor. Deze man heeft een overload aan ego en nog geen milimeter aan karakter.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zet sowieso grote vraagtekens bij die idioot. Maar ook een stilstaande klok heeft minimaal 1x op een dag gelijk (hier niet overigens hoor). Vind het ook echt heerlijk om al die haters te zien fluimen op alles wat hij doet.
Dit is dan nog wel het meest onschuldige idiote iets. Laat hem lekker zijn tijd hier in steken ipv het verneuken van de wereld.
Hoe dan?quote:
Nou ben benieuwd wat je reactie zou zijn als Jetten straks bij allerlei zaken zijn naam ervoor wil zetten (Jetten Mall of the Netherlands, Jetten Cruijff Amsterdam ArenA etc.) Het is raar en narcistisch of je nu links, rechts of in het midden zit. Je vernoemen naar iets gebeurd meestal als je dood bent of al lang niet meer in macht zit door mensen zonder directe links met jou.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:45 schreef inslagenreuring het volgende:
Het orangemanbad-legertje kakt weer inhoudsloos het hele onderbuikje leeg.
Bijzonder hoe zo'n man een waas kan veroorzaken
Alleen, komt het niet van Trump:quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou ben benieuwd wat je reactie zou zijn als Jetten straks bij allerlei zaken zijn naam ervoor wil zetten (Jetten Mall of the Netherlands, Jetten Cruijff Amsterdam ArenA etc.) Het is raar en narcistisch of je nu links, rechts of in het midden zit. Je vernoemen naar iets gebeurd meestal als je dood bent of al lang niet meer in macht zit door mensen zonder directe links met jou.
Trump vleit al tijden met dit idee, dit is alleen de eerste keer dat ie niet uitgelachen wordt.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alleen, komt het niet van Trump:
"Leiders in Florida zeggen dat zij het vliegveld willen vernoemen naar Trump omdat hij de eerste president is die Florida als hoofdverblijf kiest. Hij woont volgens de indieners op zo’n 8 kilometer van het vliegveld, in zijn club Mar-a-Lago in Palm Beach, waar hij in 2019 zijn officiële woonadres van heeft gemaakt."
Overigens prima dat de eerste van de 10 steden Jettendam wordt. Kijk er naar uit.
Oké, en nu?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Trump vleit al tijden met dit idee, dit is alleen de eerste keer dat ie niet uitgelachen wordt.
Trump wilde zijn naam op Dulles airport in D.C. als ruil voor federale subsidie.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Het komt niet van Trump" is richting de prullenbak verwezen.
We hebben ook al een Kaag baan in Nederlandquote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alleen, komt het niet van Trump:
"Leiders in Florida zeggen dat zij het vliegveld willen vernoemen naar Trump omdat hij de eerste president is die Florida als hoofdverblijf kiest. Hij woont volgens de indieners op zo’n 8 kilometer van het vliegveld, in zijn club Mar-a-Lago in Palm Beach, waar hij in 2019 zijn officiële woonadres van heeft gemaakt."
Overigens prima dat de eerste van de 10 steden Jettendam wordt. Kijk er naar uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |