abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220156704
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als je het constateert moet je er iets mee. Maar nogmaals, handhavings capaciteit verdelen is aan de gemeente zelf. In het bijzonder aan de burgemeester.
[..]
Hoe bedoel je dit?
Je kan natuurlijk als gemeente niet aan de ene kant illegaliteit faciliteren met een bed, bad, brood regeling die exclusief voor illegalen is en aan de andere kant doen alsof je geen illegalen geconstateerd hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 20 februari 2026 @ 18:59:55 #77
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220156743
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, maar als ze de capaciteit niet hebben om landelijk beleid uit te voeren.

Het is ook gemakkelijk om alles weer op de gemeentelijke bordjes te schuiven.
Amsterdam is één groot zwart gat waar belastingsgeld in verdwijnt. Je kan een kleine gemeente het verwijt maken dat ze de middelen misschien niet hebben, maar er gaat al onevenredig veel geld naar dat shithole toe.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:05:10 #78
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220156792
GroenLinks van Amsterdam offert gerust nog een elftal Lisa's op om te kunnen deugen. Wat een eng clubje is dat geworden, lijkt wel een cult of sekte.
pi_220156911
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk als gemeente niet aan de ene kant illegaliteit faciliteren met een bed, bad, brood regeling die exclusief voor illegalen is en aan de andere kant doen alsof je geen illegalen geconstateerd hebt.
Het één heeft weinig met het ander te maken. Je kunt best weten dat iets er is, zonder er handhavings capaciteit op in te zetten. Dat gebeurt op heel veel fronten in elke gemeente. Er is gewoonweg te weinig geld voor de handhavingstaken.

Er ligt namelijk ook nog gewoon overal hondenpoep op de stoep waar iedereen van af weet en de parkeerproblemen rond basisscholen zijn ook bekend zonder dat ze opgelost worden.
pi_220157069
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:31 schreef rutger05 het volgende:

[..]
https://www.denederlandse(...)toezicht-belastingen

Artikel 132 van de grondwet het gestelde onder lid 4 en 5 zou van toepassing kunnen zijn m.b.t. bewuste ondermijning landelijke wetgeving.
Niet echt. Er wordt namelijk nergens gesteld dat het beleid niet zal worden uitgevoerd. Alleen dat men de gevolgen zo veel als mogelijk wil beperken.

Dat is in de basis niet strijdig met het algemeen belang of wettelijke voorschriften.

Pas als Amsterdam een besluit zou nemen waarin ze zichzelf als vrijstaat uitroepen voor illegalen zou je in een situatie kunnen komen dat Den Haag ingrijpt. Ze hebben het, voor zover ik dat zo kan beoordelen, meer dan prima geformuleerd in Amsterdam.

En voor ik de hoon over me heen krijg, ik analyseer dit puur vanuit mijn kennis van de Gemeentewet en mijn werkervaring. Ik ben weliswaar voor een ruim opvang beleid voor echte vluchtelingen, maar eenmaal uitgeprocedeerd vind ik dat mensen vastgezet moeten worden tot ze worden uitgezet.
pi_220157089
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, geen prioriteit dus, ze zetten de capaciteit anders in.

Of dat fair is kun je over discussiëren natuurlijk, sommigen zouden dit als topprioriteit zien.
Waarom praat je dit goed? Als een PVV dit doet wordt je gek.
pi_220157128
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:35 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Waarom praat je dit goed? Als een PVV dit doet wordt je gek.
Wordt je _O-

On topic. Het verschil is dat links zich, weliswaar met enige acrobatiek, binnen de regels van de wet beweegt. De PVV roeptoetert consequent dingen die op elk mogelijk niveau van wetgeving gewoon helemaal niet kunnen.
pi_220157169
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wordt je _O-

On topic. Het verschil is dat links zich, weliswaar met enige acrobatiek, binnen de regels van de wet beweegt. De PVV roeptoetert consequent dingen die op elk mogelijk niveau van wetgeving gewoon helemaal niet kunnen.
Sorry.

Ja ze verpakken het net wat slimmer, maar GL is op zijn minst net zo gevaarlijk. Ik denk nog wel gevaarlijker want de iedereen laat de PVV maar gaan, maar dat GL krijgt nog zaken voor elkaar of doet wat het wil.
pi_220157188
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Sorry.

Ja ze verpakken het net wat slimmer, maar GL is op zijn minst net zo gevaarlijk.
Ik keur het niet goed wat GL doet. Maar hoe kan liefde net zo gevaarlijk zijn als haat?
pi_220157209
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik keur het niet goed wat GL doet. Maar hoe kan liefde net zo gevaarlijk zijn als haat?
Liefde :')
pi_220157217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:44 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Liefde :')
Barmhartigheid dan.
pi_220157249
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Barmhartigheid dan.
Prima, maar laat Amsterdam dan ook alle illegalen opvangen. Heeft de rest van Nederland er geen last van. Kijken of ze het over 10 jaar nog zo leuk vinden.
pi_220157297
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:46 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Prima, maar laat Amsterdam dan ook alle illegalen opvangen. Heeft de rest van Nederland er geen last van. Kijken of ze het over 10 jaar nog zo leuk vinden.
Van mij mogen ze. Die stad is toch al verloren. En zoals ik eerder zei, ik vind dat alle illegalen zsm het land uitgezet moeten worden en in de tussentijd niet vrij moeten kunnen bewegen. Uitgeprocedeerd is illegaal en dus in overtreding.

Ik beoordeel dit dus ook niet vanuit mijn politieke kleur. Maar dan nog vraag ik me af hoe zorg voor de medemens net zo gevaarlijk is (of zelfs gevaarlijker in jouw ogen) dan haat tegen bevolkingsgroepen aanwakkeren.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:50:45 #89
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220157309
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Kijk, optimisme of pessimisme zijn niet per se goed, of slecht. Dat is situatie specifiek.

Stel, je bent een kolonist op een slecht stuk land. De optimist blijft stug doorgaan en de pessimist denkt dat het niks wordt en gaat verder. En vindt dan misschien wél een goed stuk.

En op zo’n manier kan liefde ook zaken kapot maken; iets met de mantel der liefde bedekken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220157372
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Maar dan nog vraag ik me af hoe zorg voor de medemens net zo gevaarlijk is (of zelfs gevaarlijker in jouw ogen) dan haat tegen bevolkingsgroepen aanwakkeren.
Omdat niemand de PVV toch serieus neemt. Beetje de dronken oom op je verjaardagsfeestje. Maar dat GroenLinks zorgt wel voor veel meer gevaarlijke mensen die over gaan tot daden.

Kijk alleen al naar de aangewakkerde Joden haat. Dat Israël verkeert is, eens. Maar daar maken ze geen onderscheid meer tussen. Kijk eens naar al die demonstraties. En ik snap er ook niks van. Dan staan daar Nederlandse lhbtiq mensen free Palestina te roepen met mensen die hun in eigen land het liefst zouden afmaken. En dat soort mensen willen ze hier dan graag heen halen. Gewoon heel bijzonder.
pi_220157396
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Niet echt. Er wordt namelijk nergens gesteld dat het beleid niet zal worden uitgevoerd. Alleen dat men de gevolgen zo veel als mogelijk wil beperken.

Dat is in de basis niet strijdig met het algemeen belang of wettelijke voorschriften.

Pas als Amsterdam een besluit zou nemen waarin ze zichzelf als vrijstaat uitroepen voor illegalen zou je in een situatie kunnen komen dat Den Haag ingrijpt. Ze hebben het, voor zover ik dat zo kan beoordelen, meer dan prima geformuleerd in Amsterdam.

En voor ik de hoon over me heen krijg, ik analyseer dit puur vanuit mijn kennis van de Gemeentewet en mijn werkervaring. Ik ben weliswaar voor een ruim opvang beleid voor echte vluchtelingen, maar eenmaal uitgeprocedeerd vind ik dat mensen vastgezet moeten worden tot ze worden uitgezet.
Van mij zal je zeker geen hoon krijgen; integendeel ik stel je inhoudelijke reactie juist op prijs. M.b.t. de motie ik heb de tekst ervan niet gelezen. Echter ik kan het mij voorstellen dat bewuste niet-handhaving vanwege politieke redenen onder verwaarlozing van een taak kan vallen. Daarmee bedoel ik niet dat er niet geprioriteerd mag worden op taken door een gemeente en dat daarin geen politieke keuzes mogen worden gemaakt, maar dat bij het gebruiken van het argument prioritering om landelijke wetgeving bewust en duidelijk te frustreren, kanttekeningen kunnen worden geplaatst
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220157414
Wel handig voor de andere gemeentes, je zet ze gewoon op de bus naar Amsterdam. De uitvoering van de wet wordt toch een potje, dan is dat een makkelijke oplossing
  vrijdag 20 februari 2026 @ 20:09:16 #93
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220157583
quote:

[..]
Bijvoorbeeld dat die lieve knuffelvreemdelingen meisjes verkrachten en vermoorden.

Heel liefdevol. Gelukkig hebben ze wel een kopje soep gehad xoxo
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220157614
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 20:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld dat die lieve knuffelvreemdelingen meisjes verkrachten en vermoorden.

Heel liefdevol. Gelukkig hebben ze wel een kopje soep gehad xoxo
Goed verhaal. Heb je cijfers waaruit blijkt dat illegalen statistisch gezien vaker betrokken zijn bij verkrachting en moord?
  vrijdag 20 februari 2026 @ 20:15:22 #95
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220157669
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 20:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Goed verhaal. Heb je cijfers waaruit blijkt dat illegalen statistisch gezien vaker betrokken zijn bij verkrachting en moord?
Tja, om de een of andere reden willen sommige mensen dat etnische registratie niet wordt toegepast. En dan kun je dus lang wachten op zulke cijfers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220157776
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 20:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, om de een of andere reden willen sommige mensen dat etnische registratie niet wordt toegepast. En dan kun je dus lang wachten op zulke cijfers.
Gelukkig hebben we de onderbuik nog.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 20:23:04 #97
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220157810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 20:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Illegalen komen niet terug in statistieken slimmerik.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 20 februari 2026 @ 20:23:05 #98
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220158109
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 20:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Illegalen komen niet terug in statistieken slimmerik.
Maar hoe weet jij dan dat ze meisjes verkrachten en vermoorden?
  vrijdag 20 februari 2026 @ 20:59:49 #100
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220158610
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 20:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar hoe weet jij dan dat ze meisjes verkrachten en vermoorden?
Jij bent niet bekend met de moord op Lisa uit Abcoude?

Leef je soms onder 10 kilometer basalt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')