Je kan natuurlijk als gemeente niet aan de ene kant illegaliteit faciliteren met een bed, bad, brood regeling die exclusief voor illegalen is en aan de andere kant doen alsof je geen illegalen geconstateerd hebt.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je het constateert moet je er iets mee. Maar nogmaals, handhavings capaciteit verdelen is aan de gemeente zelf. In het bijzonder aan de burgemeester.
[..]
Hoe bedoel je dit?
Amsterdam is één groot zwart gat waar belastingsgeld in verdwijnt. Je kan een kleine gemeente het verwijt maken dat ze de middelen misschien niet hebben, maar er gaat al onevenredig veel geld naar dat shithole toe.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar als ze de capaciteit niet hebben om landelijk beleid uit te voeren.
Het is ook gemakkelijk om alles weer op de gemeentelijke bordjes te schuiven.
Het één heeft weinig met het ander te maken. Je kunt best weten dat iets er is, zonder er handhavings capaciteit op in te zetten. Dat gebeurt op heel veel fronten in elke gemeente. Er is gewoonweg te weinig geld voor de handhavingstaken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk als gemeente niet aan de ene kant illegaliteit faciliteren met een bed, bad, brood regeling die exclusief voor illegalen is en aan de andere kant doen alsof je geen illegalen geconstateerd hebt.
Niet echt. Er wordt namelijk nergens gesteld dat het beleid niet zal worden uitgevoerd. Alleen dat men de gevolgen zo veel als mogelijk wil beperken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:31 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://www.denederlandse(...)toezicht-belastingen
Artikel 132 van de grondwet het gestelde onder lid 4 en 5 zou van toepassing kunnen zijn m.b.t. bewuste ondermijning landelijke wetgeving.
Waarom praat je dit goed? Als een PVV dit doet wordt je gek.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, geen prioriteit dus, ze zetten de capaciteit anders in.
Of dat fair is kun je over discussiëren natuurlijk, sommigen zouden dit als topprioriteit zien.
Wordt jequote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:35 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Waarom praat je dit goed? Als een PVV dit doet wordt je gek.
Sorry.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wordt je
On topic. Het verschil is dat links zich, weliswaar met enige acrobatiek, binnen de regels van de wet beweegt. De PVV roeptoetert consequent dingen die op elk mogelijk niveau van wetgeving gewoon helemaal niet kunnen.
Ik keur het niet goed wat GL doet. Maar hoe kan liefde net zo gevaarlijk zijn als haat?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:41 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Sorry.
Ja ze verpakken het net wat slimmer, maar GL is op zijn minst net zo gevaarlijk.
Liefdequote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik keur het niet goed wat GL doet. Maar hoe kan liefde net zo gevaarlijk zijn als haat?
Prima, maar laat Amsterdam dan ook alle illegalen opvangen. Heeft de rest van Nederland er geen last van. Kijken of ze het over 10 jaar nog zo leuk vinden.quote:
Van mij mogen ze. Die stad is toch al verloren. En zoals ik eerder zei, ik vind dat alle illegalen zsm het land uitgezet moeten worden en in de tussentijd niet vrij moeten kunnen bewegen. Uitgeprocedeerd is illegaal en dus in overtreding.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:46 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Prima, maar laat Amsterdam dan ook alle illegalen opvangen. Heeft de rest van Nederland er geen last van. Kijken of ze het over 10 jaar nog zo leuk vinden.
Kijk, optimisme of pessimisme zijn niet per se goed, of slecht. Dat is situatie specifiek.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik keur het niet goed wat GL doet. Maar hoe kan liefde net zo gevaarlijk zijn als haat?
Omdat niemand de PVV toch serieus neemt. Beetje de dronken oom op je verjaardagsfeestje. Maar dat GroenLinks zorgt wel voor veel meer gevaarlijke mensen die over gaan tot daden.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar dan nog vraag ik me af hoe zorg voor de medemens net zo gevaarlijk is (of zelfs gevaarlijker in jouw ogen) dan haat tegen bevolkingsgroepen aanwakkeren.
Van mij zal je zeker geen hoon krijgen; integendeel ik stel je inhoudelijke reactie juist op prijs. M.b.t. de motie ik heb de tekst ervan niet gelezen. Echter ik kan het mij voorstellen dat bewuste niet-handhaving vanwege politieke redenen onder verwaarlozing van een taak kan vallen. Daarmee bedoel ik niet dat er niet geprioriteerd mag worden op taken door een gemeente en dat daarin geen politieke keuzes mogen worden gemaakt, maar dat bij het gebruiken van het argument prioritering om landelijke wetgeving bewust en duidelijk te frustreren, kanttekeningen kunnen worden geplaatstquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Niet echt. Er wordt namelijk nergens gesteld dat het beleid niet zal worden uitgevoerd. Alleen dat men de gevolgen zo veel als mogelijk wil beperken.
Dat is in de basis niet strijdig met het algemeen belang of wettelijke voorschriften.
Pas als Amsterdam een besluit zou nemen waarin ze zichzelf als vrijstaat uitroepen voor illegalen zou je in een situatie kunnen komen dat Den Haag ingrijpt. Ze hebben het, voor zover ik dat zo kan beoordelen, meer dan prima geformuleerd in Amsterdam.
En voor ik de hoon over me heen krijg, ik analyseer dit puur vanuit mijn kennis van de Gemeentewet en mijn werkervaring. Ik ben weliswaar voor een ruim opvang beleid voor echte vluchtelingen, maar eenmaal uitgeprocedeerd vind ik dat mensen vastgezet moeten worden tot ze worden uitgezet.
Bijvoorbeeld dat die lieve knuffelvreemdelingen meisjes verkrachten en vermoorden.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Goed verhaal. Heb je cijfers waaruit blijkt dat illegalen statistisch gezien vaker betrokken zijn bij verkrachting en moord?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat die lieve knuffelvreemdelingen meisjes verkrachten en vermoorden.
Heel liefdevol. Gelukkig hebben ze wel een kopje soep gehad xoxo
Tja, om de een of andere reden willen sommige mensen dat etnische registratie niet wordt toegepast. En dan kun je dus lang wachten op zulke cijfers.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Goed verhaal. Heb je cijfers waaruit blijkt dat illegalen statistisch gezien vaker betrokken zijn bij verkrachting en moord?
Gelukkig hebben we de onderbuik nog.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:15 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, om de een of andere reden willen sommige mensen dat etnische registratie niet wordt toegepast. En dan kun je dus lang wachten op zulke cijfers.
Illegalen komen niet terug in statistieken slimmerik.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Goed verhaal. Heb je cijfers waaruit blijkt dat illegalen statistisch gezien vaker betrokken zijn bij verkrachting en moord?
Maar hoe weet jij dan dat ze meisjes verkrachten en vermoorden?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Illegalen komen niet terug in statistieken slimmerik.
Jij bent niet bekend met de moord op Lisa uit Abcoude?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij dan dat ze meisjes verkrachten en vermoorden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |