abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220149607
Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot
wethouder benoemd te worden, rechtstreeks noch middellijk,
onder welke naam of voorwendsel ook, enige gift of gunst
heb gegeven of beloofd.
Ik zweer (verklaar en beloof) dat ik,
om iets uit dit ambt te doen of te laten , rechtstreeks noch
middellijk enig geschenk of enige belofte heb
aangenomen of zal aannemen.
Ik zweer (beloof) dat ik getrouw zal
zijn aan de Grondwet, dat ik de wetten zal nakomen en dat
ik mijn plichten als wethouder naar eer en geweten zal
vervullen.
Zo waarlijk helpe mij God Almachtig!"
(Dat verklaar en beloof ik!"
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 20 februari 2026 @ 07:10:15 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220149647
Bij hoeveel Lisa's worden ze wakker?
  vrijdag 20 februari 2026 @ 07:15:58 #28
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220149671
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 06:37 schreef Akkerdjie het volgende:
Altijd fijn dit soort aankondigingen, dan roep je jezelf alvast uit tot illegalenmagneet. What could possibly go wrong?
Samen met wat verdwaalde linkse figuren zijn dat de enigen die Halsema kunnen uitstaan.
pi_220149700
quote:
6s.gif Op donderdag 19 februari 2026 22:52 schreef ACT-F het volgende:
Gemeente Amsterdam onder toezicht van de staat :Y
Want Jetten gaat het straks wel regelen?
  vrijdag 20 februari 2026 @ 07:25:46 #30
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220149716
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 07:23 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Want Jetten gaat het straks wel regelen?
Hij komt ook onder toezicht als D66 zo begint zoals die begonnen is O-)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 20 februari 2026 @ 07:26:55 #31
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220149722
Zo kennen we GL weer.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 07:26:57 #32
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220149723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 07:10 schreef the-eye het volgende:
Doe mensen worden nog niet wakker wanneer het mes letterlijk op hun eigen keel staat.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220149789
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 07:26 schreef nixxx het volgende:

[..]
Doe mensen worden nog niet wakker wanneer het mes letterlijk op hun eigen keel staat.
Ze voelen zich veiliger achter dat mes.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 07:53:50 #34
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_220149850
Direct ingrijpen daar. Al dat geweiger van GL moet eens afgelopen zijn.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 20 februari 2026 @ 07:56:16 #35
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220149861
Mooi. Hopelijk trekt dit wat meer illegalen naar de hoofdstad. Hebben we er hier geen last van.
Blaf me vol
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:23:28 #36
3542 Gia
User under construction
pi_220149989
quote:
99s.gif Op donderdag 19 februari 2026 22:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Amsterdam wil strafbaarstelling illegaal verblijf niet handhaven: ’Net als bij boerkaverbod’
Mocht de Eerste Kamer de ’asielnoodmaatregelenwet’ aannemen, dan wil Amsterdam de gevolgen van de strafbaarstelling van illegaal verblijf ’zoveel mogelijk beperken’. Daartoe besloot een grote meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad donderdagavond.

[ afbeelding ]

33 van de 45 raadsleden stemden voor een motie van raadslid Milka Yemane (GL). Ze vrezen dat de strafbaarstelling ertoe zal leiden dat mensen zonder de juiste papieren zorg zullen mijden, geen aangifte meer durven doen en kinderen geen onderwijs meer krijgen.

Yemane spreekt nadrukkelijk niet van ’illegalen’, maar ’ongedocumenteerden’. Want wat haar betreft zijn niet vluchtelingen crimineel, maar de overheden en bedrijven die hen ertoe dwingen hun toevlucht elders te zoeken.

’Net zoals bij het boerkaverbod’
„Wat GL betreft wordt er niet gehandhaafd”, zei Yemane. „Net zoals bij het boerkaverbod.” Daarmee verwees zij naar uitspraken van burgemeester Femke Halsema, die in 2018 aangaf het boerkaverbod niet te zullen handhaven (‘Ik vind dat zó niet bij onze stad passen’).

Ook voor twee andere moties die ongedocumenteerden moeten beschermen was steun. „We gaan de Verenigde Staten en ICE niet kopiëren”, klonk het bijvoorbeeld van Carla Kabamba (Partij voor Morgen).

Rutger Groot Wassink
Het debat werd gevoerd in de laatste uren van de allerlaatste vergadering van de huidige gemeenteraad. Er klonken veel lovende woorden voor wethouder Rutger Groot Wassink (GL) die zich acht jaar sterk maakte voor de opvang van ongedocumenteerden in de stad.

Hij sprak zich officieel niet uit over de motie, maar liet doorschemeren deze in de geest van Amsterdam te vinden. Tranen vloeiden bij raadsleden. Wethouders waren zichtbaar geëmotioneerd. Applaus vanaf de publieke tribune werd bij hoge uitzondering toegestaan door voorzitter Halsema.

Overigens hoopte Yemane dat de Eerste Kamer de wet überhaupt niet zal aannemen. „Ik roep iedereen in de Eerste Kamer op, de avond voor het debat over dit onderwerp, voordat je gaat slapen, vraag jezelf dan eens af: in welk land willen we leven? Stem deze inhumane, mensonterende, afschuwelijke wetten weg”, zei ze.
https://www.telegraaf.nl/(...)erbod/134437692.html
Als Amsterdam de wet mag negeren op deze punten, dan mogen andere gemeenten dus ook de wet negeren waar zij het niet mee eens zijn, zoals de spreidingswet.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:28:19 #37
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220150013
Amsterdam moet gewoon ff gehandhaafd worden wat een puinzooi daar :r

En die Halsema moet echt weg
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:31:28 #38
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220150023
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 07:10 schreef the-eye het volgende:
Mensen bleven decennia lang achter Mao staan. Of hadden posters van Ché Guevara op hun kamer. Een paar Lisaatjes doet ze niks.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:34:34 #39
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220150040
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Als Amsterdam de wet mag negeren op deze punten, dan mogen andere gemeenten dus ook de wet negeren waar zij het niet mee eens zijn, zoals de spreidingswet.
Technisch gezien negeren ze de wet niet maar gaan ze niet aan actieve opsporing doen. En dat mag gewoon. Alleen in problematische gevallen zullen ze handhaven. Zo gaat het overigens met heel veel zaken.

In de praktijk zullen illegalen die overlast veroorzaken er wel mee te maken krijgen, maar illegalen die ergens zwart werken en schoolgaande kinderen hebben worden met rust gelaten.
Blaf me vol
pi_220150044
Ze doen maar. Of niet. Boeit me geen fuck, ik woon er toch niet.
"Pools are perfect for holding water"
  Redactie Sport vrijdag 20 februari 2026 @ 08:38:39 #41
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220150063
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 23:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is alleen hun taak niet. Zoals zo vaak vergeten ze dat ze een lokale overheid zijn en landelijk beleid hebben uit te voeren.

Maar ik begrijp dat jij deze extreemlinkse staatsondermijning ondersteunt?
Ja, maar als ze de capaciteit niet hebben om landelijk beleid uit te voeren.

Het is ook gemakkelijk om alles weer op de gemeentelijke bordjes te schuiven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220150071
Het strafbaar stellen van illegaliteit is een leuke maatregel voor de buhne maar geen oplossing voor het illegalen probleem. Die illegalen gaan echt niet weg als ze een boete, taakstraf of jaartje cel boven hun hoofd hangt.

Verder is er natuurlijk al een capaciteitsprobleem bij dd politie, rechtspraak en gevangenissen. Naast verkrachters, moordenaars en geweldplegers moeten ze nu ook nog eens achter mensen wiens enige delict een gebrek aan geldige verblijfsdocumentatie is.

Het echte probleem, dat landen van herkomst niet meewerken aan het terugnemen van uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen we vootlopig dan weer negeren. Want de onderbuikjes zijn weer blij.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:41:27 #43
396550 Richestorags
pi_220150076
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Capaciteit is niet genoemd. De argumenten zijn ideologisch van aard.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:44:39 #44
3542 Gia
User under construction
pi_220150092
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:34 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Technisch gezien negeren ze de wet niet maar gaan ze niet aan actieve opsporing doen. En dat mag gewoon. Alleen in problematische gevallen zullen ze handhaven. Zo gaat het overigens met heel veel zaken.

In de praktijk zullen illegalen die overlast veroorzaken er wel mee te maken krijgen, maar illegalen die ergens zwart werken en schoolgaande kinderen hebben worden met rust gelaten.
Dan kun je als gemeente ook asielzoekers huisvesten in kamers van 3 x 3 met gebruik van gezamenlijke voorzieningen, leegstaande kantoren, fabrieken of containerwoningen. Je voldoet dan aan het opvangen en huisvesten. Dit hoeft geen sociale huurwoning te zijn. Ze kunnen gewoon onder aan de lijst aansluiten.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:45:07 #45
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220150094
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:40 schreef Hugo862 het volgende:
Het strafbaar stellen van illegaliteit is een leuke maatregel voor de buhne maar geen oplossing voor het illegalen probleem. Die illegalen gaan echt niet weg als ze een boete, taakstraf of jaartje cel boven hun hoofd hangt.

Verder is er natuurlijk al een capaciteitsprobleem bij dd politie, rechtspraak en gevangenissen. Naast verkrachters, moordenaars en geweldplegers moeten ze nu ook nog eens achter mensen wiens enige delict een gebrek aan geldige verblijfsdocumentatie is.

Het echte probleem, dat landen van herkomst niet meewerken aan het terugnemen van uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen we vootlopig dan weer negeren. Want de onderbuikjes zijn weer blij.
Begin eens met het kappen van babysitten bij demonstraties.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:46:26 #46
396550 Richestorags
pi_220150101
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:40 schreef Hugo862 het volgende:

En jouw onderbuikje is blij als je deze "we kunnen er niks aan doen dus laten we het maar zo" tirade opvoeren. Dat heeft pas een afschrikkende werking op mensen die hier komen! Zo verandert er nooit wat. Wat als dat jaartje cel er tien worden? Blijft het dan nog zo leuk?

Je "vergeet" overigens te melden dat de door jou genoemde misdaden prima hand in hand gaan met illegalen en zelfs vaker voorkomen. De model "ongedocumenteerden" op Utrecht CS zijn daar een goed voorbeeld van. Ook is je bagatellisering van het ongedocumenteerd zijn an sich tekenend. De politie heeft het al druk genoeg, je vindt het vast niet erg als ik even wat spulletjes bij jou meeneem? De politie heeft het immers al druk genoeg met moordenaars, verkrachters en geweldplegers.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:46:49 #47
3542 Gia
User under construction
pi_220150103
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Met de spreidingswet wordt ook niet gekeken of een gemeente de capaciteit wel heeft om elk half jaar dat aantal te huisvesten. Maar ze krijgen ze wel op hun bordje, want landelijk beleid. Landelijk beleid geldt ook voor Amsterdam.
Hoop dat ze in andere gemeenten streng gaan handhaven en alle illegalen naar Amsterdam vertrekken.
  Redactie Sport vrijdag 20 februari 2026 @ 08:47:34 #48
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220150106
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Capaciteit is niet genoemd. De argumenten zijn ideologisch van aard.
Ja, geen prioriteit dus, ze zetten de capaciteit anders in.

Of dat fair is kun je over discussiëren natuurlijk, sommigen zouden dit als topprioriteit zien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:53:56 #49
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220150127
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:44 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan kun je als gemeente ook asielzoekers huisvesten in kamers van 3 x 3 met gebruik van gezamenlijke voorzieningen, leegstaande kantoren, fabrieken of containerwoningen. Je voldoet dan aan het opvangen en huisvesten. Dit hoeft geen sociale huurwoning te zijn. Ze kunnen gewoon onder aan de lijst aansluiten.
Volgens mij snap je het weer eens niet. We hebben het over handhaven van de wet, jouw voorbeeld gaat niet om handhaving. Amsterdam moet zich altijd zelf aan de wet houden, maar hoeft niet alles te handhaven. Daar zit een verschil in, probeer dat te begrijpen voordat je blaat.
Blaf me vol
pi_220150129
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 23:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nou en? Als iets door zowel door de Tweede als de Eerste Kamer is gekomen en het landelijk beleid is dan moeten ze dat gewoon accepteren. Amsterdam is nog altijd een Nederlandse stad en geen zelfstandige republiek.

Zal je straks zien dat ze meteen hun handje bij Den Haag ophouden als blijkt dat alle illegalen naar Amsterdam gaan :')
Als ik je bron lees dan klopt jouw TT helemaal niet.
Ze negeren het niet en nergens staat dat ze de wet niet zouden volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')