abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2026 @ 19:35:53 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220128084
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 17:45 schreef Seeburg54 het volgende:
Onlangs een Toyota Aygo X aangeschaft uit 2025. Ik schrok me dood van al die piepjes, maar lees dat het nog erger kan. Gelukkig kan ik het nog vrij simpel uitzetten allemaal.
Maar de hoofdauto hier wil ik eigenlijk ook inruilen, ik zie er nu al tegenop. Hier komt geen auto met allerlei kutpiepjes en ergernis.
Beter kutscheten dan kutpiepjes
pi_220128122
Een jaar geleden ben ik in een splinternieuwe Sorento gestapt van een maatje van mij. Camera’s, piepjes, automatische correcties etc etc. Het had echt niets meer met autorijden te maken en ik zou nooit zo’n auto willen hebben al kreeg ik geld toe.
pi_220129415
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 14:30 schreef Qarrad het volgende:
Ik: Er is niks aan de hand. Lekker rijden.
Auto: IIHHHHH HET IS BUITEN 4 GRADEN!!!
Ik: GODVER WAT!? Oh niks dus.

Auto: IIHHHHH BRAKE ASSIST DOET HET NIET EN DAT MELD IK ALTIJD BIJ EEN SITUATIE WAARIN ER EIGENLIJK NIKS AAN DE HAND IS EN WAARVAN IK VIND DAT JIJ MOET REMMEN
Ik: GODVER WAT!? Oh niks dus.

Auto: IIHHHHH SPANNINGSVERLIES GEDETECTEERD RECHTSVOOR
Ik: Nee, ik heb gewoon een dikke collega naast me zitten, net als de vorige keer...
Lekker afleidend ook van wat je zou moeten doen: met aandacht op het verkeer rijden.

Grootste nieuws komt binnenkort wel dat mensen hierdoor juist ongelukken krijgen.

Echt niet dus. Ik ga net zo lang zoeken naar auto's die dit niet hebben of waarvan je het simpel kan uitzetten en laten met instel herinnering.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 17 februari 2026 @ 22:17:37 #154
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220129820
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 17:45 schreef Seeburg54 het volgende:
Onlangs een Toyota Aygo X aangeschaft uit 2025. Ik schrok me dood van al die piepjes, maar lees dat het nog erger kan. Gelukkig kan ik het nog vrij simpel uitzetten allemaal.
Maar de hoofdauto hier wil ik eigenlijk ook inruilen, ik zie er nu al tegenop. Hier komt geen auto met allerlei kutpiepjes en ergernis.
LOL ja die heb ik ook. Wat een afgrijselijk gepiep hé ? En als ie een fietser in volle vaart uit een zijweg ziet aankomen die op t laatste moment wel braaf stopt gaat ie toch op de noodstop. Dat zijn van de leuke dingen voor de mensen. Volgend jaar mag ik een nieuwe auto. Ik weet nu al wat t niet gaat worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220129851
Ik werd een tijd geleden gek van mijn gordel piepje, gelukkig kon je die met een truukje op stil zetten. Melding is er nog wel maar piepje weg. Hoop dat deze (Auris 2008) mij nog heel wat jaren mag behoeden tegen al die piepjes van de modernere generatie auto's...

Heb normaal mijn gordel om maar niet als ik van garagesale naar garagesale rijdt die 100m verder op is en dat 20x :+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 17 februari 2026 @ 22:28:30 #156
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_220129872
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat is kut. Zo moeilijk zou het niet zijn om de instellingen te bewaren zou je denken
Klopt. Maar vaak is dit ingegeven door een team van juristen van de fabrikant.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 23:31:22 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220130132
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 19:29 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Geef je nu aan dat er bij die dikke collega wel het 1 en ander aan de hand is?
Nee, dat die sensor een aandachtshoer is die ik na het oppompen altijd een paar keer moet vertellen dat er niks aan de hand is want anders gaat ze gillen.

Prima idee -ik wil graag weten of mijn banden lek zijn natuurlijk- maar de uitvoering is te gevoelig en schiet zo zijn doel voorbij.
pi_220130139
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 23:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, dat die sensor een aandachtshoer is die ik na het oppompen altijd een paar keer moet vertellen dat er niks aan de hand is want anders gaat ze gillen.

Prima idee -ik wil graag weten of mijn banden lek zijn natuurlijk- maar de uitvoering is te gevoelig en schiet zo zijn doel voorbij.
Ik miste de “oh niks dus.” ;)
  dinsdag 17 februari 2026 @ 23:37:41 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220130149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 23:33 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik miste de “oh niks dus.” ;)
Eigenlijk niks inderdaad maar mijn auto heeft dus weleens een collega met overgewicht die daar echt heel erg zijn best voor deed om dat kwijt te raken bijna in tranen gekregen omdat hij doorhad dat die sensor afging door zijn gewicht... Dat was erg lullig.
pi_220130158
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 23:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Eigenlijk niks inderdaad maar mijn auto heeft dus weleens een collega met overgewicht die daar echt heel erg zijn best voor deed om dat kwijt te raken bijna in tranen gekregen omdat hij doorhad dat die sensor afging door zijn gewicht... Dat was erg lullig.
Ja, dat is niet niks !

Ik vraag me wel af; met meer gewicht neemt de druk in de band wel toe, dus zou die (de auto) niet moeten klagen. Of doet die dat ook bij teveel bandenspanning?
  dinsdag 17 februari 2026 @ 23:55:16 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220130183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 23:41 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja, dat is niet niks !

Ik vraag me wel af; met meer gewicht neemt de druk in de band wel toe, dus zou die (de auto) niet moeten klagen. Of doet die dat ook bij teveel bandenspanning?
Ja blijkbaar. Altijd als ik m bijgevuld heb gaat ie een dag of wat later af als er eens iemand naast gaat zitten (rij bijna altijd alleen) en dan meestal nog een keer als ik dan ergens anders iets zwaarders leg (bijvoorbeeld een gitaarversterker). Dan moet ik dr altijd even geruststellen door nogmaals te zeggen dat de spanning okay is.

Inmiddels weet ik het, eerder een aantal keer voor niks van de weg af gegaan en naar de garage ermee omdat ik dacht dat er een band lek was. Schijnt vaker voor te komen.

Oh ja, hij is ook een paar keer echt lek geweest, dus ik moet altijd wel even checken. Woon in een asowijk waar soms dingen voor de lol vernield worden, inclusief het lek steken van banden. Gekmakend.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 23:59:10 #162
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220130189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 23:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
_O- _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220130422
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]
LOL ja die heb ik ook. Wat een afgrijselijk gepiep hé ? En als ie een fietser in volle vaart uit een zijweg ziet aankomen die op t laatste moment wel braaf stopt gaat ie toch op de noodstop. Dat zijn van de leuke dingen voor de mensen. Volgend jaar mag ik een nieuwe auto. Ik weet nu al wat t niet gaat worden.
Waarschijnlijk een Toyota uit 2022/23.
Eerst goed uitzoeken vanaf welk bouwjaar de fabrikanten zijn begonnen door te slaan met die onzin. Ik vind het oude model CHR ook mooier dan de nieuwe, dat scheelt.
pi_220130463
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Alles wordt gelogd. Het gaat om de gevallen dat er schade of letsel veroorzaakt wordt en de auto uitgelezen wordt. En dan ben je klaar als het geautomatiseerd is uitgeschakeld of zelfs uitgeprogrammeerd js.
kwestie van handig programmeren wel 'aan'voor logging, niet aan voor de bestuurder
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Admin woensdag 18 februari 2026 @ 12:03:55 #165
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220132227
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 07:00 schreef mschol het volgende:

[..]
kwestie van handig programmeren wel 'aan'voor logging, niet aan voor de bestuurder
Denk je niet dat ze die programmering ook uit kunnen lezen? Bij moderne auto's is er vaak gewoon een internetverbinding voor OTA updates. Die kan misschien ook wel gewoon doorgeven wat jij verandert aan de code.
Ik zou het risico niet lopen dat de verzekering bij een ongeval niet uitkeert (want verzekeringen doen er alles aan om onder uitkeren uit te komen)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_220132286
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 12:03 schreef Danny het volgende:

[..]
Denk je niet dat ze die programmering ook uit kunnen lezen? Bij moderne auto's is er vaak gewoon een internetverbinding voor OTA updates. Die kan misschien ook wel gewoon doorgeven wat jij verandert aan de code.
Ik zou het risico niet lopen dat de verzekering bij een ongeval niet uitkeert (want verzekeringen doen er alles aan om onder uitkeren uit te komen)
Een aantal automerken hebben dit al opgelost dmv een favorieten knop waarmee je de rijhulpsystemen in één keer tegelijkertijd kunt uitschakelen. Op die manier hoef je niet elk systeem afzonderlijk in de menu’s uit te zetten.
  donderdag 19 februari 2026 @ 01:07:06 #167
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220139256
Wat denk je van de noodstop die ook gewoon geactiveerd wordt bij het uitrijden op een helling van de parkeergarage :r
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  donderdag 19 februari 2026 @ 01:17:50 #168
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220139270
Het is erg kut inderdaad. Bij een collega in een Kia Niro werd ik er helemaal gek van. In mijn Volvo V60 moet ik elke keer als ik de auto start een knop op het stuur indrukken om die snelheidswaarschuwingspiep uit te zetten. Dat valt mee, maar blijft irritant.
pi_220139273
Het stuur gaat trillen als die denkt dat je van weghelft wisselt zonder richtingaanwijzer. :')
pi_220139274
En als die met lane assist de rijstrook niet kan volgen omdat de bocht onduidelijk is, is het audio signaal nogal ondermaats als je de muziek open hebt staan.
  donderdag 19 februari 2026 @ 07:47:32 #171
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_220139648
quote:
2s.gif Op donderdag 19 februari 2026 01:07 schreef Moeraskat het volgende:
Wat denk je van de noodstop die ook gewoon geactiveerd wordt bij het uitrijden op een helling van de parkeergarage :r
Of in een file toen ik met een km/h of 10 aan het aansluiten was.. Had geen idee dat mijn auto die functie had overiges; dus dat was wel een "wtf" moment.
The name is Putler, Vladimir Putler
  donderdag 19 februari 2026 @ 08:37:30 #172
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220139853
quote:

[..]
Dit
pi_220142015
quote:

[..]
Waarschijnlijk heb je er zelfs per ongeluk mee ingestemd toen je de auto kocht en daarmee, volgens de fabrikant, officieel zijn privacy policy accepteerde...

Van bijvoorbeeld VW is het bekend dat gelogd wordt of je je gordel om hebt, en wat je rijgedrag is "for marketing purposes". Dus het is te verwachten dat het al dan niet uitschakelen van rijhulpfuncties net zo goed gelogd worden.

Meer details hier: https://www.mozillafounda(...)flunks-privacy-test/
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')