die zit al weer volquote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:01 schreef obligataire het volgende:
Care 4SUR staat open en er is nog wat ruimte.
Heb je hier al wat extra informatie over gekregen van CCF?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:57 schreef Boyette het volgende:
Ccf Capricorn officieel in achterstand nu..
Een beetje vergelijkbaar met MAX crowdfunding.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 16:44 schreef mrbombastic het volgende:
Na ruim een jaar radiostilte bij Estateguru zijn ze in de afgelopen maanden begonnen met het uitwinnen van projecten waar ik in had geďnvesteerd.
De resultaten zijn redelijk schokkend als je het vergelijkt met wat er werd voorgespiegeld op het moment van publicatie van de projecten in 2021. Beide projecten zijn in Duitsland.
Project 1
Uitgeleend bedrag: 2.7 mln
Onderpand waarde: 5 mln
Uitgewonnen bedrag: 300.000
Kosten: 37010
Opbrengst na aftrek kosten: 262.990
Ofwel net iets meer dan 5%!
Project 2
Uitgeleend bedrag: 4.19 mln
Onderpand waarde: 6.3 mln
Uitgewonnen bedrag: 2.1 mln
Kosten: 680.000
Opbrengst na aftrek kosten: 1.42 mln
Ofwel, ongeveer 22.5%
Voor mij een duidelijke bevestiging om niet meer buiten Nederland te investeren.
Ja hadden januari ook al niet betaald kennelijkquote:Op vrijdag 27 februari 2026 15:17 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Heb je hier al wat extra informatie over gekregen van CCF?
Ik neem aan dat het hier om hypothecaire zekerheden ging?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 16:44 schreef mrbombastic het volgende:
Na ruim een jaar radiostilte bij Estateguru zijn ze in de afgelopen maanden begonnen met het uitwinnen van projecten waar ik in had geďnvesteerd.
De resultaten zijn redelijk schokkend als je het vergelijkt met wat er werd voorgespiegeld op het moment van publicatie van de projecten in 2021. Beide projecten zijn in Duitsland.
Project 1
Uitgeleend bedrag: 2.7 mln
Onderpand waarde: 5 mln
Uitgewonnen bedrag: 300.000
Kosten: 37010
Opbrengst na aftrek kosten: 262.990
Ofwel net iets meer dan 5%!
Project 2
Uitgeleend bedrag: 4.19 mln
Onderpand waarde: 6.3 mln
Uitgewonnen bedrag: 2.1 mln
Kosten: 680.000
Opbrengst na aftrek kosten: 1.42 mln
Ofwel, ongeveer 22.5%
Voor mij een duidelijke bevestiging om niet meer buiten Nederland te investeren.
Net een update in de email gelezen hierover. Kijken hoe dit verder loopt.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 17:30 schreef Boyette het volgende:
[..]
Ja hadden januari ook al niet betaald kennelijk
idd vind het wel een beetje onfatsoenlijk.. maar goed dit zal wel los lopen.. hebben grote opdrachtgever binnen gehaald en alle dure automerken halen daar hun lichtgewichtmateriaalquote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:18 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Net een update in de email gelezen hierover. Kijken hoe dit verder loopt.
Ja, eerste recht van hypotheek. Met 50% of 60% LTV bij aanvang zou je dan verwachten dat het wel veilig is.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:05 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier om hypothecaire zekerheden ging?
Wat is de verklaring voor het grote verschil tussen de waarde van het onderpand en de uiteindelijke opbrengst? Optimistische taxaties? Moeizame uitwinning?
Hier dezelfde ervaring bij EstateGuru. De Duitse projecten op die site bleken erg optimistisch getaxeerd. Het vastgoed wordt nu vaak geveild voor minder dan 40% (met een uitschieter naar zelfs 10%) van de oorspronkelijke taxatie. EstateGuru zelf zwijgt hier over, maar geeft de schuld vooral aan de huidige Duitse vastgoedmarkt.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:05 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier om hypothecaire zekerheden ging?
Wat is de verklaring voor het grote verschil tussen de waarde van het onderpand en de uiteindelijke opbrengst? Optimistische taxaties? Moeizame uitwinning?
Ben benieuwd hoeveel die 160 miljoen van ome Kliede*rman in werkelijkheid zouden opbrengen. Het oude Duitsland, met haar Wirtschaftswunder, pünktlichkeit en Horst Schimanski , het is verleden tijd....quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:17 schreef optrandje het volgende:
[..]
Hier dezelfde ervaring bij EstateGuru. De Duitse projecten op die site bleken erg optimistisch getaxeerd. Het vastgoed wordt nu vaak geveild voor minder dan 40% (met een uitschieter naar zelfs 10%) van de oorspronkelijke taxatie. EstateGuru zelf zwijgt hier over, maar geeft de schuld vooral aan de huidige Duitse vastgoedmarkt.
Ik vind het zelfs een beetje eng worden hoe snel de projecten bij CCF worden gefund. Nagenoeg elk project is binnen 1 uur volgeschreven. Goede projecten én slechte projecten. Alles wordt door de crowd verorberd als zoete koek. Er is nog voldoende liquiditeit in de markt.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 11:06 schreef impact9 het volgende:
Er is bijna niet meer tussen te komen, wat is sneller in het algemeen? App of website
Goede vraag. Oude app was altijd sneller omdat je geen sms nodig had.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 11:06 schreef impact9 het volgende:
Er is bijna niet meer tussen te komen, wat is sneller in het algemeen? App of website
Vandaag in de Volkskrant een artikel over de dramatische situatie van de Duitse automobielindustrie.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:25 schreef Boyette het volgende:
[..]
idd vind het wel een beetje onfatsoenlijk.. maar goed dit zal wel los lopen.. hebben grote opdrachtgever binnen gehaald en alle dure automerken halen daar hun lichtgewichtmateriaal
Und leider ist der Derrick auch nicht mehr da!quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel die 160 miljoen van ome Kliede*rman in werkelijkheid zouden opbrengen. Het oude Duitsland, met haar Wirtschaftswunder, pünktlichkeit en Horst Schimanski , het is verleden tijd....
Hehe ja, lekker faxen en brieven sturen. Kwam vanochtend nog een overstuurde Duitser naar me toe in de parkeergarage, dat de slagboom zomaar open was gegaan bij het inrijden en hoe hij nou in godsnaam moest betalen. Ik in mijn beste Duits uitleggen dat-ie gewoon zijn Karte tegen de paal kan houden bij het uitrijden, hij en zijn vrouw totaal flabbergasted.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:48 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Und leider ist der Derrick auch nicht mehr da!
Het land is helaas afgegleden naar niveau van een bananenrepubliek. Alle oorspronkelijk ongetwijfeld goedbedoelde regelgeving, is niet meer van deze tijd. Digitalisering is daar nog om te janken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |