Je kunt zeggen wat je wil over GVE, maar qua informatie die vóór investeren transparant is naar de investeerders vind ik het vaak een stuk completer.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nog even gevraagd aan ChatGPT war de gemiddelde afwijking is van een traditionele taxatie.
[..]
Helaas verstrekt Collin nog steeds niet het taxatie rapport dus het blijft gissen waar dit gigi verschil uit voortkomt dus kan mijn conclusie alleen zijn dat ik hem alsnog laat lopen.
quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:55 schreef Jaco078 het volgende:
Ik heb een modelmatig taxatierapport aangevraagd:
OBJECTGEGEVENS:Alleen de taxatie uit Q3 2025 lijkt mij relevant. De andren zijn te lang geleden.Die komt uit op 555 omgerekend. En "onze" woning ligt aan het waterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vroeg ik mij ook al af maar staat dat ergens?quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:35 schreef Fredericm het volgende:
En "onze" woning ligt aan het water
Correctie bijna aan het waterquote:Op donderdag 26 februari 2026 14:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook al af maar staat dat ergens?
Niet aan het water dus, ik had de deur al helemaal aan de andere kant zien zitten maar twijfelde nog.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:48 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Correctie bijna aan het water
Even meegenomen. Vanavond maar eens even doorlezen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Divine Dining 2
¤ 50.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
Linkje: https://url42.collincrowd(...)PdqUPW3Akyp5Ow-3D-3D
Ah ja klopt nog van de oude garde met de 1a en 1b. Maar de vraag gewoon dat het bouwdepot onderdeel is van de eerste schijf terugbetaling voordat de latere schijf/schijven hiervan geld krijgen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:05 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik dacht dat er alleen nog maar een schijf 1 is, zonder A
Ik begrijp het niet. Er wordt gebruik gemaakt van een eerste hypotheek bij Collin van 740K en de openstaande schuld is 740K. Wat heb je dan aan de hypotheek. Woning staat te koop voor 825K. Ik zou niet zo snel een nieuwbouw huis van een klusbedrijf kopen, lastig voor garantie. Er is ook de 5% regeling met gebreken etc. Dus ondernemers krijgen hun geld pas als de kopers geen openstaande punten hebben.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:22 schreef impact9 het volgende:
Iemand nog het vervolglinkje van Boba ontvangen?
Hier hetzelfde haha.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:32 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Even meegenomen. Vanavond maar eens even doorlezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet het nog rustig doorlezen maar obv een snelle screening lijkt het erop dat in ieder geval voor de meest omvangrijke lening een groot deel van de investering terug komt en de resterende zekerheden zijn ook nog voldoende.
Hypotheek dekking op het 2e pand heeft wel waardequote:Op donderdag 26 februari 2026 17:11 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet. Er wordt gebruik gemaakt van een eerste hypotheek bij Collin van 740K en de openstaande schuld is 740K. Wat heb je dan aan de hypotheek.
Ik weet niet hoe de zekerheden in de projecten benoemd zijn en hoe deze daar tussne projecten gedeeld worden, maar de beschreven volgorde is bepalend, niet wat leuker is en/of commercieel beter uit komt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 19:48 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb het voorstel inmiddels beter gelezen voor L*M*rk en daar zit toch iets vreemds in. De opbrengst uit de tweede hypotheek wordt gebruikt om achterstallige rente te vergoeden voor beide leningen voordat er afgelost wordt op 1 van de leningen terwijl - als ik me niet vergis - de andere lening helemaal geen hypotheekrecht heeft op het betreffende pand. Zou dan niet de gehele opbrengst gewoon ten goede moeten komen aan de investeerders die het hypotheekrecht als zekerheid hebben? Het zal uiteindelijk weinig uitmaken want er is nog een ander hypotheekrecht dat dekkend is voor beide leningen dus het geld komt uiteindelijk wel terug maar ik krijg hier toch het gevoel bij dat Collin op deze manier vooral de investeerders in de andere lening tegemoet wil komen terwijl daar op basis van de zekerheidspositie geen aanleiding voor is.
Hoe kijken andere deelnemers in deze lening hier naar?
Knap dat je een dekking hier uit kunt halen. Ik begrijp deze tekst nietquote:Op donderdag 26 februari 2026 18:23 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hypotheek dekking op het 2e pand heeft wel waarde
Zoals ik het lees is kans dat investeerders uit de 2e lening volledig gebruik zullen maken van rechten uit 2e hypotheek beperkt omdat de woning met 1e hypotheek te koop staat voor 825k.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 00:03 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Knap dat je een dekking hier uit kunt halen. Ik begrijp deze tekst niet
Ik denk alleen dat je een foutje maakt bij die 2de hypotheekquote:Op vrijdag 27 februari 2026 01:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is kans dat investeerders uit de 2e lening volledig gebruik zullen maken van rechten uit 2e hypotheek beperkt omdat de woning met 1e hypotheek te koop staat voor 825k.
1e hypotheek = 740.000
2e hypotheek (525-270) = 255.000
Totale dekking = 995.000
Hoofdsom lening 1 = 20.000 met dekking hyp.2
Hoofdsom lening 2 = 740.000 met dekking hyp. 1 en 2
Hoofdsom lening 3 = 30.000 met dekking hyp. 1 en 2
Totale leningen = 790.000
LTV lening 3 80-85%. Dit voor een kortdurende lening van 10% rente + boeterente bij verkoop.
Verkoop woning gaat geen vetpot worden voor de ondernemers. Oorspronkelijk verkoopprijs 895k. Nu al weer even 825k.
Ik zit zelf in Lening 1 met LTV 20k/255k = 8%. Deze loopt waarschijnlijk door na verkoop woning met 1e hypotheek.
Niet te doen. Binnen 40 seconden vol.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 10:32 schreef ovdm het volgende:
Op basis van de veronderstelde waarden lijkt de dekking keurig inderdaad. Zijn trackrecord tot op heden (1 jaar) is ook netjes. Als hij online komt kijk ik of ik hem mee kan pakken
balen, ik zat klaar en de sms was traag (en de app ook) dus niet geluktquote:Op vrijdag 27 februari 2026 11:01 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Niet te doen. Binnen 40 seconden vol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |