quote:AI-overzicht
'Afpakjesdag' is een term uit de toeslagenaffaire die verwijst naar de dag waarop de Belastingdienst op grote schaal kinderopvangtoeslagen stopzette en terugvorderde.
Hierdoor kwamen duizenden gezinnen in acute financiële nood, wat leidde tot schrijnende situaties, hoge schulden en in sommige gevallen de uithuisplaatsing van kinderen.
Belangrijke aspecten van deze periode zijn:
Onterechte beschuldigingen: De Belastingdienst bestempelde, vaak onterecht, ouders als fraudeur, soms gebaseerd op nationaliteit.
Grote impact: De abrupte stopzetting van toeslagen zorgde voor enorme schulden, stress en gezinnen die uit elkaar vielen.
Dat is de methode bij de belastingdienst ,quote:Op donderdag 12 februari 2026 23:59 schreef svann het volgende:
"Het idee dat de overheid duizend euro uit wil geven om een tientje terug te vorderen."
Inderdaad wat krom, meneer Kwint.
Ik heb geen programma voorbij zien komen waar het niet over haar ging. Maakt de afgang des te groter.quote:
Gelukkig voor haar wordt het straks bij de wanen van de dag bijgezet.quote:Op maandag 16 februari 2026 23:26 schreef Arcee het volgende:
Ik heb geen programma voorbij zien komen waar het niet over haar ging. Maakt de afgang des te groter.
Ik ben een gelegenheids sportkijker, dus mij valt dat niet zo op.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 23:11 schreef Faraday01 het volgende:
Xander overschat zijn medewerkers enorm. Bij de meeste sporten faalt de NOS best wel en is het commentaar bij Eurosport veel deskundiger.
Zulk dedain is vereist als je wilt #werkenbijdenosquote:Op dinsdag 17 februari 2026 23:11 schreef Faraday01 het volgende:
Xander overschat zijn medewerkers enorm. Bij de meeste sporten faalt de NOS best wel en is het commentaar bij Eurosport veel deskundiger.
Was toch een invalbaantje?quote:Op maandag 23 februari 2026 22:39 schreef svann het volgende:
Vandaag heet het weer Pauw & de Wit.
Moggré is weer afgevoerd?
Je hebt een punt, maar hij is wilsbekwaam. Of althans wordt als dusdanig beschouwd.quote:Op donderdag 26 februari 2026 23:21 schreef svann het volgende:
Verslaafd zijn is wel degelijk geen verantwoording voor jezelf en je beslissingen kunnen dragen, Silvana.
Nu zie je Netanyahu over het hoofd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:37 schreef monkyyy het volgende:
Hopelijk dat het nu eindelijk vrede in het middenoosten is.
Lijkt me dat Rusland al wel genoeg heeft, als ik dat staatje net zag.quote:Op maandag 2 maart 2026 23:07 schreef dvdfreak het volgende:
Gaat rusland en noord korea zijn arsenaal ook uitbreiden
Wel een postuur om in het ziekenhuis terecht te komen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 23:20 schreef NoCigar het volgende:
Een van de Wagners lag ooit in het ziekenhuis in Geldrop toen mijn moeder daar ook lag , en ook in de buurt, die hele familie viel wel erg op. Ik herinner me grote cowboyhoeden.
Klopt, die krijgen echt geen eigen stukje land.quote:Op donderdag 5 maart 2026 23:03 schreef svann het volgende:
Koerden zijn weer eens kanonnenvlees, gelijmd met de zoveelste valse belofte.
Half uurtje rijden en dan ¤ 1,61, is nog rendabel. Hoe verder je het land in rijdt, vaak hoe goedkoper.quote:Op maandag 9 maart 2026 22:51 schreef svann het volgende:
Ik sprak gisteren brabanders die in België tanken, dat scheelt meer dan een halve euro (milieubelasting).
prominentenquote:Op woensdag 11 maart 2026 22:50 schreef NoCigar het volgende:
Net of de BBB zestig prominenten heeft: hooguit een stuk of vijf.
Ik zou het discussie noemen, geen clash.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:50 schreef superniger het volgende:
Bij de redactie wisten ze dondersgoed dat Sylvana en Gouke zouden gaan clashen.
Daar moeten ze een grote gemeente van maken , ruimte zat tussen die gemeenten , net als Nieuwegein met Jutphaas en Vreeswijkquote:Op woensdag 11 maart 2026 22:58 schreef svann het volgende:
Gemeente Vijfheerenlanden, 63.200 inwoners.
Zie mijn edit.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:59 schreef michaelmoore het volgende:
Daar moeten ze een grote gemeente van maken , ruimte zat tussen die gemeenten , net als Nieuwegein met Jutphaas en Vreeswijk
[ afbeelding ]
prachtig wonen daar en toch vlakbij de randstadquote:Op woensdag 11 maart 2026 23:02 schreef svann het volgende:
[..]
Zie mijn edit.
Daar past een heel leuk nieuwbouw stadje tussen.
Hij zit er (begrijpelijk) enorm emotioneel in, ziet dit terecht als misschien wel de laatste kans in zijn leven op een vrij Iran.quote:Op donderdag 12 maart 2026 23:00 schreef svann het volgende:
Deze meneer Shahbazi is wat te optimistisch vanuit Nederland, de revolutionaire garde blijkt erg hardnekkig te zijn.
Slapende honden zijn gewekt en hebben gewoon de macht in de Persische golf.
Om over de komende wraakacties maar te zwijgen.
@Zipportalquote:Op dinsdag 17 maart 2026 21:36 schreef svann het volgende:
Morgen naar de stembus
Morgen mag Nederland naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen. Die verkiezingen gaan om wat er lokaal gebeurt, maar desondanks neemt de opkomst elke vier jaar af. Wat is er nodig om kiezers weer te motiveren om te stemmen? En wat zijn de grootste uitdagingen voor de lokale politiek? Aan tafel vier prominente burgermeesters: Alexander Pechtold van Delft, Sybrand Buma van Leeuwarden, Mark Boumans van Doetinchem en Jeroen Dijsselbloem van Eindhoven, die er tijdens de campagne alles aan hebben gedaan om mensen naar de stembus te krijgen. Welke (lokale) thema’s zijn belangrijk deze campagne? En wat betekent de toenemende bedreiging van politici voor deze verkiezingen? Dat vragen we aan hen.
NOS Slotdebat gemeenteraadsverkiezingen
Het is de laatste dag voor de gemeenteraadsverkiezingen en traditioneel staat deze dag in het teken van het NOS Slotdebat. Welke invloed heeft dit slotdebat op de opkomst én de uiteindelijke uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen? Politiek verslaggever Elodie Verweij en oud-campagnestrateeg Bas Erlings schuiven vanavond aan.
Dat de oorspronkelijke 55 van Faber opeens iets van 450 geworden zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:52 schreef Faraday01 het volgende:
De meneer uit Venlo heeft nog steeds geen cijfers gegeven.
Venloquote:Op donderdag 19 maart 2026 22:56 schreef svann het volgende:
[..]
Dat de oorspronkelijke 55 van Faber opeens iets van 450 geworden zijn.
Klinkt wel erg vreemd, zou ik wel eens de officiële papieren van willen zien.
Die FvD ellende is toch allemaal begonnen in een bepaalde faculteit van de Leidse Universiteit?quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:07 schreef svann het volgende:
Alle recrutering via Roboblox-chat en scholieren scholingsklasjes beginnen zich uit te betalen voor FvD.
Venlo is een best grote regiogemeente, niet alleen maar het stadje Venlo.quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:07 schreef Tourniquet het volgende:
Venlo
489
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2024-3320.html
Wat Faber heeft gezegd kan ik even navragen er vinden.
O ja, die heel erg foute hoogleraar politicologie was er wel blij mee.quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:11 schreef Faraday01 het volgende:
Die FvD ellende is toch allemaal begonnen in een bepaalde faculteit van de Leidse Universiteit?
En Klaas en Renske. Renske ging toen een beetje af zo meende ik te horen: 'Ja joh, wat jij wil'.quote:
Bij dit item mis ik elk genot.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:31 schreef dvdfreak het volgende:
Bij dit item mis roethofgenot en bellemangenot
Moeke Saskiagodinquote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:31 schreef dvdfreak het volgende:
Bij dit item mis roethofgenot en bellemangenot
Ik vind die groene roos exemplarisch voor een gebrek aan inspiratie. Eigenlijk geldt dat ook voor de naam.quote:
Ik was bezig iets soortgelijks te typen een ~kwartier geleden, maar had er gewoon geen zin meer in ook.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:49 schreef Faraday01 het volgende:
Waarom wordt dit voor de 50e keer weer behandeld op tv?
Opportunistische partij hopper, waarom krijgt die weer een podium? Het is een totaal irrelevante eenpitter.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:58 schreef svann het volgende:
Van de regen in de drup, dan nu wat Mona-promotie.
Ze heeft een heel behoorlijk bereik volgens mij.quote:Op maandag 30 maart 2026 23:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Opportunistische partij hopper, waarom krijgt die weer een podium? Het is een totaal irrelevante eenpitter.
Ze zat bij de BBB, een partij met een karrevracht aan standpunten die nogal onfatsoenlijk en waarschijnlijk ook onrechtstatelijk zijn. Ze is minimaal radicaal te noemen.quote:Op maandag 30 maart 2026 23:12 schreef svann het volgende:
Boekestijn maakt even een uitstekend punt.
Mona hoopte op een fatsoenlijke rechtse partij, maar wat had ze dan bij Marcuszower te zoeken?
Nah, die heeft zelf zijn pensioen verdiend en werkt nog steeds aan vanalles.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:51 schreef NoCigar het volgende:
We moeten jou ergens van betalen Maarten. Hoge boetes dus
Hij komt vast niet gratis.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:55 schreef svann het volgende:
[..]
Nah, die heeft zelf zijn pensioen verdiend en werkt nog steeds aan vanalles.
(Magazine, colleges, themareizen geschiedenis, ...)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |