quote:Compression ratio update from FIA 🚨
"A proposal has been submitted whereby, from 1 August 2026, compliance with the compression ratio limit must be demonstrated not only at ambient conditions, but also at a representative operating temperature of 130°C."
An outcome is expected within 10 days.
Komen er dus weer minimaal een half seizoen mee weg..quote:Op woensdag 18 februari 2026 15:20 schreef Jane het volgende:
Daniel Valente op bsky:
[..]
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/f1guydan.bsky.social/post/3mf57ndc6zk2p
Deksel op de neusquote:Op woensdag 18 februari 2026 15:36 schreef Jane het volgende:
Rode flowviz op de Williams ziet er wel dramatisch uit. Alsof 'ie een bloedneus heeft.![]()
Sector 1 heeft veel rechte stukken?quote:
En toen de batterij leeg?quote:
Ik vraag me af hoe dat dan gaat werken, want hun motorenpoule moeten die teams dan wel aan gaan passen en dat zou grid penalties betekenen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 15:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Komen er dus weer minimaal een half seizoen mee weg..
"Lolbroek" Verstappen weer in de bochtquote:Op woensdag 18 februari 2026 18:55 schreef Jane het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
-edit- Ik vraag me af of er een bepaald team is dat het veiligheidsaspect heeft geopperd in een poging toch nog wat aan de (start-)regels te wijzigen. Want zo komt het een beetje op me over, vooral door hoe Max er op reageert. Veiligheid is immers een van de weinige dingen die tot een vlotte aanpassing van de nieuwe regels kan leiden.
Hij hoopt dat Alonso de boel wat rechttrekt.quote:
quote:Op donderdag 19 februari 2026 10:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Alsof Mozart zijn meesterwerk moet uitleggen aan de jostiband.
Je verliest alleen 6-7 plaatsen als die andere coureurs niet diezelfde fout maken, dus je maakt dan gewoon een fout die vele andere niet maken, en dan verdien je het ook wel plaatsen te verliezen lijkt me.quote:
Koolstofneutrale brandstof is een greenwashing, het brengt gewoon meer CO2 in de atmosfeer. Maar 1 klasse in 1 sport maakt daarin echt niet het verschil.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nu was een makkelijkere oplossing daarvoor natuurlijk juist meer ICE-power geweest en meer cilinders in plaats van meer batterij.
Ik snap in ieder geval na deze eerste tests wel waarom we sinds vorig jaar opeens weer heel veel praat hebben over een terugkeer naar dikkere motoren, teams zagen dit rampscenario vorig jaar natuurlijk al. Zeker als de carbonneutrale synthetische brandstof dit jaar gewoon goed lijkt te werken is er natuurlijk ook weinig reden om niet juist weer naar dikkere ICE-motoren te gaan.
Dat ben ik niet geheel met je eens, puur naar de brandstof kijkend (dus niet naar vervoer ervan e.d.) is het een gesloten koolstofcyclus en dus wel degelijk echt CO2-neutraal (en puur sec kijkend is natuurlijk uiteindelijk niets CO2-neutraal, ook elektrische 'brandstof' niet), daarnaast wordt dit nu echt de eerste 'grote' test voor koolstofneutrale brandstof en maakt het daarin dus wel echt een verschil.quote:Op donderdag 19 februari 2026 11:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Koolstofneutrale brandstof is een greenwashing, het brengt gewoon meer CO2 in de atmosfeer. Maar 1 klasse in 1 sport maakt daarin echt niet het verschil.
quote:Op donderdag 19 februari 2026 11:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Koolstofneutrale brandstof is een greenwashing, het brengt gewoon meer CO2 in de atmosfeer. Maar 1 klasse in 1 sport maakt daarin echt niet het verschil.
Up to Speed heet het. OA hier te luisteren:quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:51 schreef Adrie072 het volgende:
Weet niet waar je dat kunt vinden, maar zag op de BBC dat David Coulthard ook nu een podcast heeft. Eerste gasten o.a. Verstappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |