abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220075951
Tuurlijk wel. Werken geeft mede zin aan het leven
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_220076275
Ik doe mijn werk wel graag en het geeft veel voldoening maar ik ben kapot door de lange uren en vooral de veel te lange reeksen.
Dus ja ik zou stoppen.
Mijn grootste droom hierin zou zijn: nooit meer een wekker zetten.
Ik haat dat ding met de grootste haat en ik haat het gevoel om in de ochtend wakker te moeten zijn. Ik blijf ook echt veel te lang suf.
Mijn ritme zou met minstens 5u verschuiven als ik niet meer op moet *O*

Voor de rest kan ik mij prima bezig houden _O_
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 12 februari 2026 @ 16:53:31 #93
27929 piere
doe mij maar bier
pi_220076278
Nee
fok you ja!
pi_220076490
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
Tuurlijk wel. Werken geeft mede zin aan het leven
Zeker weten niet voor iedereen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:35:48 #95
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220076778
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 08:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Echt heel weinig mensen vinden dat in werk. Wat ook logisch is, aangezien veel mensen gewoon loonslaaf zijn en onderdrukt worden. Van je hobby je werk maken kan maar een heel klein deel. Er zijn veel meer dingen in de wereld die niet aan productiviteit en waarde van geld gekoppeld zijn die ontzettend belangrijk zijn voor mensen.

Wat jij noemt is zeker niet de standaard. En je moet ook zeker niet pretenderen alsof dat voor iedereen zo is.
Je kan met enorm veel dingen je geld verdienen, dus ik denk dat mensen zich er ook al heel snel bij neerleggen dat werk niet leuk hoeft te zijn. en betekent dat je onderdrukt wordt.

Ik bedoel het ook niet per se rot naar mensen die dit níét in hun werk gevonden hebben, maar ik vond de user waar ik op reageerde heel onaardig tegen iemand die dat wél gevonden heeft, alsof die persoon geen leven heeft en eens wat hobby's moet zoeken.

Als de een wél plezier heeft in zijn werk en de ander niet, is het heel raar degene aan te vallen die dat wel gevonden.

Ik gun het vooral iedereen leuk werk te vinden, want je bent toch je halve wakende leven aan het werk. Het lijkt me verschrikkelijk om dan iets zoveel tijd met tegenzin te moeten doen.
Laffe huichelaar
pi_220076839
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je kan met enorm veel dingen je geld verdienen, dus ik denk dat mensen zich er ook al heel snel bij neerleggen dat werk niet leuk hoeft te zijn. en betekent dat je onderdrukt wordt.

Ik bedoel het ook niet per se rot naar mensen die dit níét in hun werk gevonden hebben, maar ik vond de user waar ik op reageerde heel onaardig tegen iemand die dat wél gevonden heeft, alsof die persoon geen leven heeft en eens wat hobby's moet zoeken.

Als de een wél plezier heeft in zijn werk en de ander niet, is het heel raar degene aan te vallen die dat wel gevonden.

Ik gun het vooral iedereen leuk werk te vinden, want je bent toch je halve wakende leven aan het werk. Het lijkt me verschrikkelijk om dan iets zoveel tijd met tegenzin te moeten doen.
Maar dit is een hoop mooi gelul, want het is niet de realiteit. Niet iedereen die vindt werk wat hij of zij echt leuk vind of dat als 'hobby' geldt. Voor de meesten is het gewoon een sleur.
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:41:39 #97
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220076898
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar dit is een hoop mooi gelul, want het is niet de realiteit. Niet iedereen die vindt werk wat hij of zij echt leuk vind of dat als 'hobby' geldt. Voor de meesten is het gewoon een sleur.
Die mensen zitten er vast bij, maar ik denk dat de groep mensen die gewoon niet of nauwelijks blijven zoeken omdat ze gewoon de baan voor het meeste geld pakken en denken dat het erbij hoort dat je baan maar matig is minstens even groot is.

Waarom genoegen nemen met minder voor 40 uur in de week voor 50 jaar lang
Laffe huichelaar
pi_220077304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:41 schreef timmmmm het volgende:
Die mensen zitten er vast bij, maar ik denk dat de groep mensen die gewoon niet of nauwelijks blijven zoeken omdat ze gewoon de baan voor het meeste geld pakken en denken dat het erbij hoort dat je baan maar matig is minstens even groot is.
Zeker, maar er is ook iets als klasse. En veel dingen die heel betekenisvol voor mensen kunnen zijn, maar waar geld mee verdienen heel lastig is.
  donderdag 12 februari 2026 @ 20:53:43 #99
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220079502
Ja, zou in ieder geval bij de brandweer blijven werken O+
  donderdag 12 februari 2026 @ 21:00:32 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220079594
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 08:27 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Zou je je niet gaan vervelen? Je moet toch een ritme, doelstelling of andere bezigheid hebben of niet?
Daar zijn hobby's voor :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 februari 2026 @ 21:01:30 #101
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220079604
Nee, zeker niet. Ik vind de meeste aspecten van mijn werk leuk maar als ik die 10 mio zou winnen ben ik weg.
Ergens een huisje kopen (hoeft echt niet groot of luxe te zijn) met een grote schuur en dan mijn eigen klassiekercollectie gaan samenstellen.

Edit: klassieke auto's dus.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_220079633
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 21:01 schreef Bargehassus het volgende:
Nee, zeker niet. Ik vind de meeste aspecten van mijn werk leuk maar als ik die 10 mio zou winnen ben ik weg.
Ergens een huisje kopen (hoeft echt niet groot of luxe te zijn) met een grote schuur en dan mijn eigen klassiekercollectie gaan samenstellen.

Edit: klassieke auto's dus.
Das ook werk. :P
Vakman pur sang
pi_220079721
Als ik 10mio krijg (ofzo) zou ik me eerst een paar maanden proberen te vermaken, me dood vervelen, sporten uiteten motoren auto’s vakantie is eerst leuk en komt me dan de neus uit. Dan ga jk zingeving zoeken. Een project, een huis zelf bouwen, een (grotere) onderneming starten, ontdekken van nieuwe werelddelen, een speciale boot laten bouwen. Zoiets.
En mijn familie zou ik meer geven.
Vakman pur sang
  donderdag 12 februari 2026 @ 21:19:56 #104
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220079908
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:53 schreef Lenny77 het volgende:

Mijn grootste droom hierin zou zijn: nooit meer een wekker zetten.
Dit zou juist mijn grootste nachtmerrie zijn :D Geen vast ritme hebben doet me geen goed.
pi_220079938
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 21:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dit zou juist mijn grootste nachtmerrie zijn :D Geen vast ritme hebben doet me geen goed.
Ook zonder wekker kun je een vast patroon hebben, een veel natuurlijker patroon dat niet wordt geregeerd door zo'n lawaaimakend kutding dat je uit je slaap rukt voordat je goed uitgeslapen bent.
pi_220080002
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 21:22 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ook zonder wekker kun je een vast patroon hebben, een veel natuurlijker patroon dat niet wordt geregeerd door zo'n lawaaimakend kutding dat je uit je slaap rukt voordat je goed uitgeslapen bent.
Oh mij ook niet, begint bij 9-10 en uiteindelijk 12:00 wakker worden en 3:00 naar bed
Vakman pur sang
pi_220082505
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 09:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het is niet leuk om je tijd vrijelijk in te delen met dingen die je leuk vindt?
Dat is gek.
[..]
dat is leuk voor een maand, niet voor altijd.

ik heb 2 maanden in WW gezeten en in die 2de maand kwamen, ondanks hobbies en tripjes, thuis de muren op mij af.
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220082529
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 07:27 schreef mschol het volgende:

[..]
dat is leuk voor een maand, niet voor altijd.

ik heb 2 maanden in WW gezeten en in die 2de maand kwamen, ondanks hobbies en tripjes, thuis de muren op mij af.
Als je leuke dingen/hobbies hebt dan is dat altijd leuk. Als goed is.
Daar is het je hobby voor.

Ipv dat verplichte moeten werken.
pi_220082549
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 07:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als je leuke dingen/hobbies hebt dan is dat altijd leuk. Als goed is.
Daar is het je hobby voor.

Ipv dat verplichte moeten werken.
:N zo werkt dat niet imho
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:53:52 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_220084915
Als je je werk écht leuk vindt, is ook een fulltime baan geen grote opgave. Helaas is dat maar weinig mensen gegeven. Kwestie van de juiste keuzes (kunnen) maken en een beetje (veel) mazzel. Voor de meesten van ons blijft werk toch een zaak van oeverloos doorploeteren in ruil voor geld.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:57:56 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_220084938
Maar ook voor het merendeel der mensen die hun werk waarderen geldt: als het gratis ging, was de lol er gauw af.
pi_220089804
Dan zou ik de 20% van mn werk die ik niet leuk vind als het even kan laten vallen. Maar de rest vind ik leuk genoeg om ook als vrijwilligerswerk te doen (als ik klatsrijk was that is).
pi_220091512
er is scheefgroei ontstaan jongeren krijgen amper kans meer en minderheiden worden afgeknepen
pi_220093413
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:57 schreef Ringo het volgende:
Maar ook voor het merendeel der mensen die hun werk waarderen geldt: als het gratis ging, was de lol er gauw af.
OK maar je krijgt dat salaris niet omdat je zulke mooie blauwe ogen hebt. Wat zij aan jou betalen moet linksom of rechtsom doorbelast worden aan klanten. Liefst met veel marge. Het is dus naief om te denken dat werk leuk moet zijn. Het moet productief of nuttig zijn. Voor jezelf; het is rampzalig als je - in de kracht van je leven - thuis moet zitten. Behalve wat lapzwansen misschien maar normale mensen willen nuttig zijn en hun creatieve energie kwijt kunnen.
Pecunia non olet
pi_220094525
Als het niet hoeft?
Maar wie gaat dan nieuwe azc's betalen?
Hey, we moeten wel doorgaan met werken voor onze eigen ondergang he, vergeet dat niet :s)
  zaterdag 14 februari 2026 @ 13:32:01 #116
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_220094771
altijd opvallend dat mensen ander werk zouden gaan doen als ze 10 miljoen op de bank zouden krijgen. Wat let je dan om nu geen ander werk te gaan doen?
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_220094778
Absoluut niet
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_220094934
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:32 schreef Abrikozentaart het volgende:
altijd opvallend dat mensen ander werk zouden gaan doen als ze 10 miljoen op de bank zouden krijgen. Wat let je dan om nu geen ander werk te gaan doen?
De spreekwoordelijke gouden ketting, waarschijnlijk.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 17:25:34 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_220096809
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:45 schreef obligataire het volgende:
OK maar je krijgt dat salaris niet omdat je zulke mooie blauwe ogen hebt. Wat zij aan jou betalen moet linksom of rechtsom doorbelast worden aan klanten. Liefst met veel marge. Het is dus naief om te denken dat werk leuk moet zijn. Het moet productief of nuttig zijn. Voor jezelf; het is rampzalig als je - in de kracht van je leven - thuis moet zitten. Behalve wat lapzwansen misschien maar normale mensen willen nuttig zijn en hun creatieve energie kwijt kunnen.
Dat zal allemaal best, maar voor veel mensen is werk gewoon een kwestie van moeten of stikken, je doet wat er van je gevraagd wordt en daar krijg je geld voor. De creatieve energie is voor de mazzelaars onder ons.
pi_220097290
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit is op fok niet zo’n breed gedeelde mening hoor. :D
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')