Das ook werk.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:01 schreef Bargehassus het volgende:
Nee, zeker niet. Ik vind de meeste aspecten van mijn werk leuk maar als ik die 10 mio zou winnen ben ik weg.
Ergens een huisje kopen (hoeft echt niet groot of luxe te zijn) met een grote schuur en dan mijn eigen klassiekercollectie gaan samenstellen.
Edit: klassieke auto's dus.
Dit zou juist mijn grootste nachtmerrie zijnquote:Op donderdag 12 februari 2026 16:53 schreef Lenny77 het volgende:
Mijn grootste droom hierin zou zijn: nooit meer een wekker zetten.
Ook zonder wekker kun je een vast patroon hebben, een veel natuurlijker patroon dat niet wordt geregeerd door zo'n lawaaimakend kutding dat je uit je slaap rukt voordat je goed uitgeslapen bent.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit zou juist mijn grootste nachtmerrie zijnGeen vast ritme hebben doet me geen goed.
Oh mij ook niet, begint bij 9-10 en uiteindelijk 12:00 wakker worden en 3:00 naar bedquote:Op donderdag 12 februari 2026 21:22 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ook zonder wekker kun je een vast patroon hebben, een veel natuurlijker patroon dat niet wordt geregeerd door zo'n lawaaimakend kutding dat je uit je slaap rukt voordat je goed uitgeslapen bent.
dat is leuk voor een maand, niet voor altijd.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is niet leuk om je tijd vrijelijk in te delen met dingen die je leuk vindt?
Dat is gek.
[..]
Als je leuke dingen/hobbies hebt dan is dat altijd leuk. Als goed is.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 07:27 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is leuk voor een maand, niet voor altijd.
ik heb 2 maanden in WW gezeten en in die 2de maand kwamen, ondanks hobbies en tripjes, thuis de muren op mij af.
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 07:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je leuke dingen/hobbies hebt dan is dat altijd leuk. Als goed is.
Daar is het je hobby voor.
Ipv dat verplichte moeten werken.
OK maar je krijgt dat salaris niet omdat je zulke mooie blauwe ogen hebt. Wat zij aan jou betalen moet linksom of rechtsom doorbelast worden aan klanten. Liefst met veel marge. Het is dus naief om te denken dat werk leuk moet zijn. Het moet productief of nuttig zijn. Voor jezelf; het is rampzalig als je - in de kracht van je leven - thuis moet zitten. Behalve wat lapzwansen misschien maar normale mensen willen nuttig zijn en hun creatieve energie kwijt kunnen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:57 schreef Ringo het volgende:
Maar ook voor het merendeel der mensen die hun werk waarderen geldt: als het gratis ging, was de lol er gauw af.
De spreekwoordelijke gouden ketting, waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:32 schreef Abrikozentaart het volgende:
altijd opvallend dat mensen ander werk zouden gaan doen als ze 10 miljoen op de bank zouden krijgen. Wat let je dan om nu geen ander werk te gaan doen?
Dat zal allemaal best, maar voor veel mensen is werk gewoon een kwestie van moeten of stikken, je doet wat er van je gevraagd wordt en daar krijg je geld voor. De creatieve energie is voor de mazzelaars onder ons.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 10:45 schreef obligataire het volgende:
OK maar je krijgt dat salaris niet omdat je zulke mooie blauwe ogen hebt. Wat zij aan jou betalen moet linksom of rechtsom doorbelast worden aan klanten. Liefst met veel marge. Het is dus naief om te denken dat werk leuk moet zijn. Het moet productief of nuttig zijn. Voor jezelf; het is rampzalig als je - in de kracht van je leven - thuis moet zitten. Behalve wat lapzwansen misschien maar normale mensen willen nuttig zijn en hun creatieve energie kwijt kunnen.
Dit is op fok niet zo’n breed gedeelde mening hoor.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 10:45 schreef obligataire het volgende:
[..]
OK maar je krijgt dat salaris niet omdat je zulke mooie blauwe ogen hebt. Wat zij aan jou betalen moet linksom of rechtsom doorbelast worden aan klanten. Liefst met veel marge. Het is dus naief om te denken dat werk leuk moet zijn. Het moet productief of nuttig zijn. Voor jezelf; het is rampzalig als je - in de kracht van je leven - thuis moet zitten. Behalve wat lapzwansen misschien maar normale mensen willen nuttig zijn en hun creatieve energie kwijt kunnen.
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:32 schreef Abrikozentaart het volgende:
altijd opvallend dat mensen ander werk zouden gaan doen als ze 10 miljoen op de bank zouden krijgen. Wat let je dan om nu geen ander werk te gaan doen?
Minder salaris, verlies van opgebouwde arbeidsvoorwaarden, verlies van vast contract, risico op ontslag na tijdelijke periode, nieuwe collega’s, faalangst, angst voor verandering, druk van buitenaf, spijkers op laag water, beren op de weg, wikken, wegen, twijfel, voorzichtigheid, behoudzucht, durf niet, maar stel je nou voor dat, etc etc, zo zijn mensen hè, de wereld is geen Disneyfilm.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:32 schreef Abrikozentaart het volgende:
Omdat dat van dat werk de schoorsteen niet rookt.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:32 schreef Abrikozentaart het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |