abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 februari 2026 @ 15:31:22 #61
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220065149
Denk het wel. Ik vind m’n werk leuk.

De hele tijd thuis zijn en geld uitgeven is ook niet echt waar ik zin in heb. Vrienden/familie moeten ook gewoon werken.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  woensdag 11 februari 2026 @ 15:33:45 #62
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220065173
Op verzoek.

[ Bericht 11% gewijzigd door spapaars op 11-02-2026 16:39:58 ]
pi_220065344
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2026 08:25 schreef SwaPore het volgende:
als iemand 10 miljoen op mijn rekening stort maak ik mijn dag niet eens af, ik loop weg en wens iedereen de kk toe
Dit!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220065375
Ik werk in het onderwijs, ik heb zes weken zomervakantie en hoewel dat natuurlijk heerlijk is, is dat erg lang als je er niet even tussenuit gaat, wat ik een paar jaar geleden heb gehad.

Dus ja, ik zou blijven werken, maar wel een flink stuk minder. Drie dagen is meer dan genoeg, dan ben ik mooi beschikbaar voor onze bbl-klassen.
pi_220065578
ik zou huisjesmelker worden

af en toe beetje klussen enzo

lekker man
  woensdag 11 februari 2026 @ 16:28:27 #66
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_220065610
Met 10 miljoen? Zou ik de boel per direct inpakken, naar Portugal verhuizen. Huisje kopen, beleggen. En ook even narekenen hoeveel ik ongeveer elke maand nodig heb om rond te komen.

Oh en ik adopteer nog wat Portugese straathondjes en ik ga lekker hobby'en, wandelen en lezen enzo. Ik kom mijn tijd wel door.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 11 februari 2026 @ 16:34:59 #67
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220065660
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 15:59 schreef DjVero het volgende:
Ik werk in het onderwijs, ik heb zes weken zomervakantie en hoewel dat natuurlijk heerlijk is, is dat erg lang als je er niet even tussenuit gaat, wat ik een paar jaar geleden heb gehad.

Dus ja, ik zou blijven werken, maar wel een flink stuk minder. Drie dagen is meer dan genoeg, dan ben ik mooi beschikbaar voor onze bbl-klassen.
3 dagen?
Arme leerlingen die 5 dagen hun porem moeten laten zien!.
pi_220066210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:34 schreef spapaars het volgende:

[..]
3 dagen?
Arme leerlingen die 5 dagen hun porem moeten laten zien!.
Mijn jongens komen één dag per week naar school. ;)
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:17:04 #69
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220066443
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 17:42 schreef DjVero het volgende:

[..]
Mijn jongens komen één dag per week naar school. ;)
1 dag?
Zijn het vroege werkers?
pi_220066496
Zou per direct mijn huidige baan opzeggen,
eerst gaan reizen,
en daarna iets nuttigs gaan doen, hoeft niet perse betaald dan.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_220066576
Ja, dan zou ik helemaal stoppen. Vermaak me prima. Ik vind het zo zielig als ik collega's hoor "Noou, ik verveel me wel hoor als ik vrij ben" :')

Ik zou wat dingen voor mezelf gaan proberen, beetje vrijwilligerswerk, wat andere dingen waar je normaal geen tijd voor hebt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:41:35 #72
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220066648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Ja, dan zou ik helemaal stoppen. Vermaak me prima. Ik vind het zo zielig als ik collega's hoor "Noou, ik verveel me wel hoor als ik vrij ben" :')

Ik zou wat dingen voor mezelf gaan proberen, beetje vrijwilligerswerk, wat andere dingen waar je normaal geen tijd voor hebt.
Geniet van het leven.
je hebt het hele leven meebetaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door spapaars op 11-02-2026 19:01:51 ]
pi_220066677
Ja. Vind mn werk heel leuk, zou dat zeker nog twee of drie dagen willen blijven doen.
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:58:57 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_220066883
Mijn huidige werk voelt niet echt als werk, dat wil ik graag nog even kunnen blijven doen.

De kantoorpik uithangen, zo’n 15 jaar gedaan, heb ik wel gezien, met alle stompzinnige ceremonieel en corporate mumbo jumbo dat daar tegenwoordig zo vaak omheen hangt. Thuiswerken haat ik, bovendien, en dat is toch de heilige graal van de nieuwe generaties at the office.

Zzp’en is niks voor mij, als er geen boven ons gestelden zijn die mij taken en opdrachtjes geven (en ik daar dus geheel zelfstandig naar op zoek moet gaan) dan kun je ’t genoeglijk vergeten, dan komt er geen reet uit m'n handen, dan besteed ik m’n tijd zonder veel schuldbesef aan wandelingetjes door de stad, koffie drinken en naar de wolken kijken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_220066944
Ja, ik denk het wel. Wel wat minder, maar ik heb er nog lol in. En misschien gewoon op oproepbasis of zo.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_220067100
Een groot huis kopen.
Een kok en schoonmaakster in dienst nemen.
De rest: LEGO
  woensdag 11 februari 2026 @ 21:03:23 #77
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220069257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 08:45 schreef spapaars het volgende:

[..]
Ga eens uitvinden wat je met je vrije tijd kan doen.
Waarom zou je dat doen als je die uitdaging en plezier in je werk vindt? Dan krijg je er nog voor betaald ook. Moet je ineens een hobby gaan zoeken terwijl je je werk ook gewoon voor je lol doet, met loon.

Ik denk dat jij beter uit kan vinden met welke baan je wel voldoening en geluk vindt in plaats van iets doen omdat je moet voor het geld.
Laffe huichelaar
pi_220069846
Ik spreek uit ervaring. Ik werk al een aantal jaar niet meer (ben 35 jaar nu).
Wel run ik een aantal vrijwilligersprojecten (o.a. opruimen in de natuur, kinderen leren omgaan in en met de natuur, grote moestuin waarmee we o.a. minderbedeelden jaarrond van eten kunnen voorzien. Verder lekker veel in de Alpen (Oostenrijk) vertoeven met het gezin als het even kan :)

Maar ik had al het geld zonder enige twijfel ingeruild om me de ellende uit mijn jeugd te besparen (overlijden vader en zus).
pi_220070178
De baan die ik nu heb vind ik heel leuk binnen mijn vakgebied, maar onder de streep ben ik wel gewoon een kantoorslaaf met deadlines en werkdruk enzo. Het is niet vrijblijvend genoeg om hiermee door te gaan en 2 of 3 dagen te gaan werken. Werk momenteel 4 dagen en ik merk nu al dat ik de eerste anderhalf - 2 uur nodig heb om alles wat ik gemist heb op m'n parttimedag weer bij te lezen.

Ik zou kortom hier mee stoppen, maar wel iets vrijblijvends zonder al te veel werkdruk gaan doen. Het eerste wat me dan te binnen schiet is het bijbaantje dat ik tijdens m'n studententijd 4 jaar lang heb gedaan. Ik was chauffeur, waarbij het niet mijn werk was om iemand te rijden maar om de lege auto te verplaatsen. Je had er uiteraard te zorgen dat de auto's op tijd op de plaats van bestemming zijn, maar je was verder volledig vrij in je planning, je kwam in het hele land en soms zelfs er buiten dus je zag nog eens wat en je was dus altijd lekker alleen zonder dat er iemand dingen van je wilde.
Hoef niet per se exact hetzelfde te gaan doen, maar iets met zulke vrijheid en lage werkdruk waarbij je ook niet elke dag achter hetzelfde bureau zit lijkt me wel wat. Al was dit als autoliefhebber wel echt het summum van een goede bijbaan :D
  woensdag 11 februari 2026 @ 23:04:56 #80
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220070183
Ja hoor, maar wel jaarlijks sabbatical in de zomer van 3 maanden of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220070595
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 08:28 schreef spapaars het volgende:

[..]
Opvallend dat mijardairs nooit gaan genieten van hun poen, en doorwerken tot hun graf.
je wordt miljardair door slavenhandel en uitbuiting.
Er zijn mensen die ook nog es kinderen martelen leuk vinden in die club en er een kick van krijgen
pi_220070598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 10:26 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat kun je doen als je alles en iedereen haat op je werk. Maar als een groot deel van jouw (als waardevol ervaren) sociale contacten werkgerelateerd zijn dan verlies je die. Niet direct maar het gebeurt wel. En wat moet je vervolgens gaan doen met je tijd. Al ga je iedere maand op vakantie dan hou je nog genoeg tijd over en zoveel vakanties gaat ook vervelen. Misschien een volkstuintje?
ik kan mij tenminste 1000 dingen voorstellen wat ik liever zou doen dan in deze kou met vieze mensen in een kunstmatig ruimtem et kunstmatig lucht en kunstmatig licht te moeten vertoeven tegen mijn zin in
pi_220071101
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:03 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou je dat doen als je die uitdaging en plezier in je werk vindt? Dan krijg je er nog voor betaald ook. Moet je ineens een hobby gaan zoeken terwijl je je werk ook gewoon voor je lol doet, met loon.
Echt heel weinig mensen vinden dat in werk. Wat ook logisch is, aangezien veel mensen gewoon loonslaaf zijn en onderdrukt worden. Van je hobby je werk maken kan maar een heel klein deel. Er zijn veel meer dingen in de wereld die niet aan productiviteit en waarde van geld gekoppeld zijn die ontzettend belangrijk zijn voor mensen.

Wat jij noemt is zeker niet de standaard. En je moet ook zeker niet pretenderen alsof dat voor iedereen zo is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220071122
absoluut, alleen wel minder en andere tijden

alleen maar thuis zitten met hobbys is echt intens kut
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220071499
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 08:42 schreef mschol het volgende:
absoluut, alleen wel minder en andere tijden

alleen maar thuis zitten met hobbys is echt intens kut
Het is niet leuk om je tijd vrijelijk in te delen met dingen die je leuk vindt?
Dat is gek.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik denk dat jij beter uit kan vinden met welke baan je wel voldoening en geluk vindt in plaats van iets doen omdat je moet voor het geld.
Omdat het prive leven een waarde heeft en goed is.
Werken kan leuk zijn, maar blijft altijd een moeten.
  donderdag 12 februari 2026 @ 12:24:01 #86
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220073285
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 15:10 schreef Doug-Heffernan het volgende:
natuurlijk niet
  donderdag 12 februari 2026 @ 14:23:55 #87
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_220074548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 06:00 schreef SwaPore het volgende:

[..]
ik kan mij tenminste 1000 dingen voorstellen wat ik liever zou doen dan in deze kou met vieze mensen in een kunstmatig ruimtem et kunstmatig lucht en kunstmatig licht te moeten vertoeven tegen mijn zin in
Iedereen droomt toch van voor zonsopgang tot na zonsondergang waarde creëren voor de aandeelhouders?
pi_220074960
Nee ik zou mij bedrijven in de schilderkunst en yoga doen op een verlaten tropisch strand wanneer de zon op komt en daarna baby schildpadden naar zee dragen voordat ze worden opgevreten door bloeddorstige roofdieren
pi_220075114
Ik zou nooit meer een werkgever hebben.

Maar ik zou best dingen kunnen doen die wat opleveren.
pi_220075560
Ja, ik vind mijn baan en mijn collega's leuk. En de arbeidsvoorwaarden zijn ook goed :)

Op zijn hoogst zou ik een dag minder gaan werken (werk nu full time) om meer tijd te hebben voor sporten. Maar eigenlijk zou dat nu ook wel kunnen en heb ik er niet echt behoefte aan :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')