Waarom zou je dat doen als je die uitdaging en plezier in je werk vindt? Dan krijg je er nog voor betaald ook. Moet je ineens een hobby gaan zoeken terwijl je je werk ook gewoon voor je lol doet, met loon.quote:Op woensdag 11 februari 2026 08:45 schreef spapaars het volgende:
[..]
Ga eens uitvinden wat je met je vrije tijd kan doen.
je wordt miljardair door slavenhandel en uitbuiting.quote:Op woensdag 11 februari 2026 08:28 schreef spapaars het volgende:
[..]
Opvallend dat mijardairs nooit gaan genieten van hun poen, en doorwerken tot hun graf.
ik kan mij tenminste 1000 dingen voorstellen wat ik liever zou doen dan in deze kou met vieze mensen in een kunstmatig ruimtem et kunstmatig lucht en kunstmatig licht te moeten vertoeven tegen mijn zin inquote:Op woensdag 11 februari 2026 10:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat kun je doen als je alles en iedereen haat op je werk. Maar als een groot deel van jouw (als waardevol ervaren) sociale contacten werkgerelateerd zijn dan verlies je die. Niet direct maar het gebeurt wel. En wat moet je vervolgens gaan doen met je tijd. Al ga je iedere maand op vakantie dan hou je nog genoeg tijd over en zoveel vakanties gaat ook vervelen. Misschien een volkstuintje?
Echt heel weinig mensen vinden dat in werk. Wat ook logisch is, aangezien veel mensen gewoon loonslaaf zijn en onderdrukt worden. Van je hobby je werk maken kan maar een heel klein deel. Er zijn veel meer dingen in de wereld die niet aan productiviteit en waarde van geld gekoppeld zijn die ontzettend belangrijk zijn voor mensen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:03 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou je dat doen als je die uitdaging en plezier in je werk vindt? Dan krijg je er nog voor betaald ook. Moet je ineens een hobby gaan zoeken terwijl je je werk ook gewoon voor je lol doet, met loon.
Het is niet leuk om je tijd vrijelijk in te delen met dingen die je leuk vindt?quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:42 schreef mschol het volgende:
absoluut, alleen wel minder en andere tijden
alleen maar thuis zitten met hobbys is echt intens kut
Omdat het prive leven een waarde heeft en goed is.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen als je die uitdaging en plezier in je werk vindt? Dan krijg je er nog voor betaald ook. Moet je ineens een hobby gaan zoeken terwijl je je werk ook gewoon voor je lol doet, met loon.
Ik denk dat jij beter uit kan vinden met welke baan je wel voldoening en geluk vindt in plaats van iets doen omdat je moet voor het geld.
Iedereen droomt toch van voor zonsopgang tot na zonsondergang waarde creëren voor de aandeelhouders?quote:Op donderdag 12 februari 2026 06:00 schreef SwaPore het volgende:
[..]
ik kan mij tenminste 1000 dingen voorstellen wat ik liever zou doen dan in deze kou met vieze mensen in een kunstmatig ruimtem et kunstmatig lucht en kunstmatig licht te moeten vertoeven tegen mijn zin in
Zeker weten niet voor iedereen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 16:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
Tuurlijk wel. Werken geeft mede zin aan het leven
Je kan met enorm veel dingen je geld verdienen, dus ik denk dat mensen zich er ook al heel snel bij neerleggen dat werk niet leuk hoeft te zijn. en betekent dat je onderdrukt wordt.quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Echt heel weinig mensen vinden dat in werk. Wat ook logisch is, aangezien veel mensen gewoon loonslaaf zijn en onderdrukt worden. Van je hobby je werk maken kan maar een heel klein deel. Er zijn veel meer dingen in de wereld die niet aan productiviteit en waarde van geld gekoppeld zijn die ontzettend belangrijk zijn voor mensen.
Wat jij noemt is zeker niet de standaard. En je moet ook zeker niet pretenderen alsof dat voor iedereen zo is.
Maar dit is een hoop mooi gelul, want het is niet de realiteit. Niet iedereen die vindt werk wat hij of zij echt leuk vind of dat als 'hobby' geldt. Voor de meesten is het gewoon een sleur.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan met enorm veel dingen je geld verdienen, dus ik denk dat mensen zich er ook al heel snel bij neerleggen dat werk niet leuk hoeft te zijn. en betekent dat je onderdrukt wordt.
Ik bedoel het ook niet per se rot naar mensen die dit níét in hun werk gevonden hebben, maar ik vond de user waar ik op reageerde heel onaardig tegen iemand die dat wél gevonden heeft, alsof die persoon geen leven heeft en eens wat hobby's moet zoeken.
Als de een wél plezier heeft in zijn werk en de ander niet, is het heel raar degene aan te vallen die dat wel gevonden.
Ik gun het vooral iedereen leuk werk te vinden, want je bent toch je halve wakende leven aan het werk. Het lijkt me verschrikkelijk om dan iets zoveel tijd met tegenzin te moeten doen.
Die mensen zitten er vast bij, maar ik denk dat de groep mensen die gewoon niet of nauwelijks blijven zoeken omdat ze gewoon de baan voor het meeste geld pakken en denken dat het erbij hoort dat je baan maar matig is minstens even groot is.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dit is een hoop mooi gelul, want het is niet de realiteit. Niet iedereen die vindt werk wat hij of zij echt leuk vind of dat als 'hobby' geldt. Voor de meesten is het gewoon een sleur.
Zeker, maar er is ook iets als klasse. En veel dingen die heel betekenisvol voor mensen kunnen zijn, maar waar geld mee verdienen heel lastig is.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:41 schreef timmmmm het volgende:
Die mensen zitten er vast bij, maar ik denk dat de groep mensen die gewoon niet of nauwelijks blijven zoeken omdat ze gewoon de baan voor het meeste geld pakken en denken dat het erbij hoort dat je baan maar matig is minstens even groot is.
Daar zijn hobby's voorquote:Op woensdag 11 februari 2026 08:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zou je je niet gaan vervelen? Je moet toch een ritme, doelstelling of andere bezigheid hebben of niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |