quote:Eerste beelden documentaire tonen losgeslagen Ferry Doedens: 50.000 euro vergokt en verslaafd aan drugs
Ferry Lost
Prime Video heeft dinsdag de eerste beelden gedeeld van 'Ferry Lost', de documentaire waarin Ferry Doedens (35) wordt gevolgd. In de trailer is te zien dat het niet goed gaat met de voormalig 'GTST'-ster, die opnieuw kampt met een drugsprobleem en bakken met geld vergokt aan crypto.
"Hij heeft crypto niet in de macht, crypto heeft hem in de macht"
Op de beelden is te zien hoe de carrière van Ferry in 2009 in een stroomversnelling raakte toen hij de rol van Lucas Sanders kreeg in GTST. "Ik was enorm trots. Dat je denkt: jeetje, dat is mijn broertje uit Friesland", vertelt zijn zus Claudia in de documentaire over die beginperiode.
In 2015 ging het mis toen de acteur verslaafd raakte aan cocaïne en 'alles erdoorheen snoof' en hij zonder pardon door GTST aan de kant werd geschoven. Nu gaat het opnieuw niet goed met Ferry, zo vertelt zijn manager Christian Looman. "Er gebeuren gewoon gekke dingen", zegt hij. Ferry investeerde grote bedragen in crypto en raakte daardoor veel geld kwijt. "Hij heeft crypto niet in de macht, crypto heeft hem in de macht."
De gevallen tv-ster bevestigt dat hij in financiële problemen is geraakt. "Ik ben heel veel geld kwijtgeraakt. Misschien wel 50.000 euro." Toch lijkt hij de cryptowereld geen vaarwel te kunnen zeggen. "Met deze munt zit het wel goed
Zijn vrienden en familie maken zich grote zorgen om hem. "Dan bel ik hem 's avonds en dan weet ik alweer hoe laat het is. Dan heeft het weer met drugs te maken", aldus een vriend van Ferry. Ook voor Claudia is het moeilijk om haar broer te zien afglijden. "Ik zie het gewoon. Het is een jongen die heel hard hulp nodig heeft, maar die dat zelf niet inziet."
De afgelopen maanden gingen bij zijn dierbaren alle alarmbellen af. Ferry zou tegen hen liegen. "Ik begrijp dat mensen zich zorgen om mij maken", vertelt hij in de documentaire. "Het is zo f*cking vermoeiend af en toe."
Onlangs kwam Ferry opnieuw in het nieuws: eind 2025 zat hij een week in de gevangenis. In 2024 werd de acteur aangehouden wegens rijden onder invloed van verdovende middelen. Daarbij zou hij onder meer GHB, speed en crystal meth hebben gebruikt. Tijdens een verkeerscontrole in Breukelen werd een laag maar aantoonbaar percentage drugs in zijn bloed vastgesteld. Zelf stelde Ferry dat hij 'helder en nuchter' was.
Hij raakte zijn rijbewijs kwijt en kreeg een taakstraf van zeventig uur opgelegd, maar die straf voerde hij niet uit. "De uitnodiging per brief om mij voor die taakstraf van zeventig uur te melden heb ik over het hoofd gezien", verklaarde hij aan De Telegraaf. "Ook de twee keer dat ze mij daarover hebben gebeld, zijn mij helaas ontgaan." Het Openbaar Ministerie zette de straf om in detentie. Ferry moest meekomen toen de agenten voor de deur stonden.
Volgens Ferry was het gebruik van drugs 'een stomme fout'. "Ik zeg je eerlijk dat de avond waar we het nu over hebben een ander soort substantie betrof dan de middelen die ik vroeger gebruikte. Die waren vele malen zwaarder en hadden ook een heftiger effect."
Ff de scherpe randjes van de pep of meth eraf met een doppie G, niks mis meequote:
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 21:00 schreef Ole het volgende:
https://www.mediacourant.(...)-crystal-meth-hoofd/
Bericht van paar weken geleden. Geen softdrugs
bedankt Viktorquote:crystal meth kennen veel mensen van Breaking Bad en het is enorm gevaarlijk omdat het enórm gevaarlijk is
quote:BN’er-perikelen
Ferry Doedens’ uiterlijk in verval? ‘Hij heeft een crystal meth-hoofd’
Ferry Doedens moet oppassen dat zijn werk in de erotische sector niet in gevaar komt, want volgens Victor Vlam is zijn uiterlijk behoorlijk in verval. “Hij heeft een beetje een crystal meth-hoofd.”
Ferry Doedens
© PowNed
Het is ongekend dat Ferry Doedens überhaupt nog zijn rijbewijs terugkrijgt nu hij drie (!) keer door de politie is betrapt op rijden onder invloed van drugs. Volgens De Telegraaf is er niet alleen GHB en speed, maar ook het extreem verslavende crystal meth aangetroffen in zijn bloed. Mogelijkerwijs zijn die drugs via de anus naar binnen gebracht.
Voor twee van de drie overtredingen heeft Ferry al in de gevangenis gezeten, maar er staat nog een werkstraf open én voor de derde zaak moet hij nog bestraft worden. Die straf kan niet hoog genoeg zijn, als het aan Victor Vlam ligt. “Als je drie keer in een paar maanden tijd wordt betrapt, moet je ervan uitgaan dat iemand het véél vaker heeft gedaan.”
Hij vervolgt in de podcast Victor Duidt TV: “Want de pakkans is natuurlijk niet verschrikkelijk groot bij dat soort dingen, dus dat betekent dat hij dit waarschijnlijk echt hártstikke vaak heeft gedaan.”
Geen nieuwe kans
Ferry krijgt van serieuze opdrachtgevers waarschijnlijk geen nieuwe kans meer, denkt Victor. “De reden dat dit iets is wat vaak echt een heel negatieve invloed heeft op een carrière, voor zover hij die natuurlijk nog had, is dat rijden onder invloed iets is dat wij allemaal als samenleving heel zwaar straffen, omdat het vaak onschuldige slachtoffers maakt.”
Hij vervolgt: “Als jij rijdt onder invloed, kun je een ongeluk veroorzaken wat ervoor zorgt dat mensen die gewoon op de weg rijden in een dodelijk ongeluk terechtkomen. Eigenlijk totaal geen schuld hebben en toch hun leven verliezen.”
Dieptepunt
Veel problemen zal Ferry er niet van ondervinden nu hij toch al in de goot ligt, denkt Victor. “Hij zit natuurlijk al voornamelijk op OnlyFans of een van die andere platformen waarbij hij aftrekfilmpjes maakt, dus er is al niet verschrikkelijk veel van over, maar dit is wel een nieuw dieptepunt.”
Hij vervolgt: “Dat het om crystal meth gaat maakt het erger. Er zijn drugs waarbij je kunt zeggen: oké, dat iemand daarmee experimenteert dat kan allemaal nog wel, maar crystal meth kennen veel mensen van Breaking Bad en het is enorm gevaarlijk omdat het enórm gevaarlijk is.”
Euforie
Victor legt uit hoe het werkt. “Het maakt tien tot twaalf keer zoveel dopamine aan als je lichaam op natuurlijke wijze kan aanmaken. Als je het hebt ingenomen, voel je je vele, vele malen gelukkiger dan je ooit op natuurlijke wijze zou kunnen voelen. Die enorme euforie verandert hoe je hersenen werken, want je wil niks anders dan dat nog een keer ervaren.”
Hij vervolgt: “Dan wil je het een tweede en derde keer. Dan word je er al heel snel van afhankelijk, dus crystal meth is echt extreem gevaarlijk.”
Meth-hoofd
Waarschijnlijk is de verslaving van Ferry nog actief, vreest Victor. “Het lijkt erop dat hij daar wel een verslaving aan heeft overgehouden. In alle eerlijkheid: ik vind hem er ook wel een beetje een crystal meth-hoofd aan hebben overgehouden.”
De effecten van crystal meth op je uiterlijk zijn desastreus — zie hier enkele voorbeelden. “Het doet wat met hoe je eruitziet. Ik hoop dat er iemand in zijn nabijheid ingrijpt, want dit ziet er niet goed uit.”
Het is pas verlies als je verkoopt.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 19:14 schreef Ole het volgende:
De gevallen tv-ster bevestigt dat hij in financiële problemen is geraakt. "Ik ben heel veel geld kwijtgeraakt. Misschien wel 50.000 euro." Toch lijkt hij de cryptowereld geen vaarwel te kunnen zeggen. "Met deze munt zit het wel goed
Aarsmade Ferryquote:Op dinsdag 10 februari 2026 21:18 schreef Poepz0r het volgende:
Lekker met je lul spelen bij de wasbak. Stukje Ferry @:de_boswachter
Oh ja die was er ook nogquote:Op woensdag 11 februari 2026 00:10 schreef D. het volgende:
What goes around comes around
GTST-acteur: FOK!kers dragen marktkleding
Hij zal er wel geld voor krijgen..quote:Op dinsdag 10 februari 2026 22:13 schreef Durmada het volgende:
Ik ken die hele gozer niet, maar zou een docu nou echt helpen ? Pak dan gewoon de verslavingsproblematiek aan.
Tom Waes heeft na een paar maanden ophef al meteen zijn nieuwe show, dus dat zal niet het eindprobleem zijn. Eerder dat één van de voorwaarden om van zo'n heftige verslaving aan die middelen te kunnen herstellen is, dat je je hele oude leven vaarwel zegt. In de showbiz actief blijven op TicTacjes zit er echt niet meer in.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 21:07 schreef Ole het volgende:
Ferry krijgt van serieuze opdrachtgevers waarschijnlijk geen nieuwe kans meer, denkt Victor. “De reden dat dit iets is wat vaak echt een heel negatieve invloed heeft op een carrière, voor zover hij die natuurlijk nog had, is dat rijden onder invloed iets is dat wij allemaal als samenleving heel zwaar straffen, omdat het vaak onschuldige slachtoffers maakt.”
Ongetwijfeld. Bovendien als je niet van je verslaving af wil, of zelfs ontkent dat je verslaafd bent dan heeft elke poging tot stoppen bar weinig zin.quote:
Ik zag dit ook en ik ging er maar vanuit dat hij daar een dikke ontsteking in zijn kies heeft ofzo.quote:
Pijnlijk, maar ook heel interessant om het zo in een documentaire te zien als je iemand langere tijd volgt.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 20:54 schreef timmmmm het volgende:
Je kan, en nu zeg ik misschien iets geks, natuurlijk ook overwegen te stoppen met die drugs. Da's makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat die hele levenswijze daar ook niet echt bij helpt. Ik vind het altijd pijnlijk om te zien dat iemand zo afglijdt.
Het is een bepaalde levenswijze/stijl nastreven en daar staat het snelle geld vooraan om het geluk, dat proberen we dan maar na te bootsen, vervolgens te bereiken met thrill seeken en drugs. Er zijn steeds meer mensen die in die fuik terecht komen, zorgwekkend.
Geil toch.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 21:18 schreef Poepz0r het volgende:
Lekker met je lul spelen bij de wasbak. Stukje Ferry @:de_boswachter
Randdebiel.quote:"De uitnodiging per brief om mij voor die taakstraf van zeventig uur te melden heb ik over het hoofd gezien", verklaarde hij aan De Telegraaf. "Ook de twee keer dat ze mij daarover hebben gebeld, zijn mij helaas ontgaan."
Nee bij Amazon.quote:Op woensdag 11 februari 2026 17:24 schreef Pisces29 het volgende:
Dat een klootzak die onder invloed rijdt nog tv tijd krijgt.Zeker bij het afvoerputje Videoland?
[..]
Randdebiel.
Ja, eens hoor. Zeker een publiek persoon als hij is/was.quote:Op woensdag 11 februari 2026 12:42 schreef BE het volgende:
[..]
Pijnlijk, maar ook heel interessant om het zo in een documentaire te zien als je iemand langere tijd volgt.
Hij creëert zijn eigen waarheid keer op keer lijkt het.
En ja, zo zijn er natuurlijk talloze verhalen en 'boeie' en 'wie???' maar ik vind het toch altijd wel interessant om te zien hoor, dit soort dingen.
(Ook als het over John Do gaat trouwens.Ik hou wel van documentaires!
)
Ik vind hem bij die linker foto net Joran van de Sloot, die ogen vooral. Sorry, weet niet hoe ik een plaatje kan kopiëren.quote:Op woensdag 11 februari 2026 12:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Wist niet dat er een remake van The Shining uit was?
Dat schijnt het ook oprecht wel geweest te zijn. Zijn voormalig manager gaf dit aan (en gezien de rest van de uitspraken over de verslavingen van Doedens lijkt het me niet per se dat hij daarover zou liegen). Ferry zou langs de HA geweest zijn en toen is er iets doorgeprikt en alles is weer prima.quote:Op woensdag 11 februari 2026 12:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zag dit ook en ik ging er maar vanuit dat hij daar een dikke ontsteking in zijn kies heeft ofzo.
Ik denk dat als je echt serieus verslaafd bent (aan meerdere dingen nog wel) een beetje de sportschool opzoeken weinig doet hoor.quote:Op woensdag 11 februari 2026 00:01 schreef Invisibli het volgende:
De kick van drugs vervangen door die van sport. Is een uitdaging bij het begin maar wel een stuk gezonder en algemeen prettiger.
quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:42 schreef Ole het volgende:
Kan niet het hele artikel lezen, maar gaat niet goed.
https://www.telegraaf.nl/(...)okken/131155928.html
Ik dacht dat dit Joran van der Sloot wasquote:
Ik kan niet op AmazonPrime kijken momenteel, maar daar moet-ie verschijnen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:25 schreef junkiesietze het volgende:
is die docu al uit? zo nee, wanneer komt ie uit?
Wordt ergens gemeld in het filmpje. Heel binnenkortquote:Op donderdag 12 februari 2026 15:25 schreef junkiesietze het volgende:
is die docu al uit? zo nee, wanneer komt ie uit?
Ik kan me nu wel iets beter voorstellen dat hij niet op is komen dagen voor zijn taakstraf of de politie hem niet heeft kunnen bereiken, die was waarsch. totaal out of it zijn roes aan het uitslapen.quote:Crystal meth
Ook juridisch stapelen de problemen zich op. Doedens zat eind 2025 een week vast nadat hij een taakstraf niet uitvoerde. Die straf kreeg hij na drie arrestaties wegens rijden onder invloed van onder meer GHB, speed en crystal meth.
Ferry Doedens reed mogelijk onder invloed van verwoestende drug crystal meth: ’Je donkerste kant komt naar boven’
Ferry Doedens moet voor de rechter verschijnen op verdenking van het rijden onder invloed van crystal meth.
Dat staat haaks op de beweringen die hij medio januari deed in Privé. „Ik ben jaren geleden gestopt met drugs en ik zeg je eerlijk dat de avond waar we het nu over hebben een ander soort substantie betrof dan de middelen die ik vroeger gebruikte”, vertelde hij. „Die waren vele malen zwaarder en hadden ook een heftiger effect.”
quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:36 schreef vencodark het volgende:
Qua drugsgebruik liegt en downgrade hij de boe nog steeds, daar ben ik van overtuigd.
Chrystal Meth is wel echt troep troep. Dan ga je hard.
quote:Christian (zijn manager) stelt dat Ferry na een week al terugkwam uit een afkickkliniek in Zuid-Afrika en het dus niet serieus nam. De acteur, die volgens De Telegraaf ook aan de crystal meth zit, heeft volgens zijn manager geen wilskracht.
(...) De acteur pakte alweer na één week het vliegtuig, omdat hij "het zelf wilde doen."
Amazon geeft nog geen datum.quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:26 schreef Ole het volgende:
[..]
Wordt ergens gemeld in het filmpje. Heel binnenkort
Zijn manager:quote:De documentairemaker is na de lancering van de trailer naar Ferry gegaan. De reacties op de eerste beelden waren namelijk 'ontploft'. "En dit is eigenlijk ook wat ik vooral niet wil voor Ferry." Maar het gaat 'hartstikke goed' met de acteur. "Hij zegt: 'Dat is ook niet het perfecte leventje wat mensen hopen dat ik leid. Maar dat is wel mijn leven en ik ben gelukkig met dit leven, dus laat ook dat vooral zien.'" Ferry heeft de documentaire gezien en goedgekeurd.
quote:Die jongen is gewoon heel verslavingsgevoelig, legt Christian uit. "Je kunt tegenwoordig nog geen tien minuten een gesprek met hem voeren zonder dat hij een grafiek op zijn telefoon bekijkt over bitcoins. Die dingen beheersen op dit moment zijn leven."
Is hij dan niet meer druk met die wasbakfilmpjes voor OnlyFans? "Daarmee genereerde hij een prachtige omzet. Maar dat laat hij nu ook versloffen."
Zuid-Afrika is ook wel militair regime; heb je wel nodig als je zo diep zit, maar je kan altijd weglopen ja. Afkicken lukt sowieso zelden tot nooit in één keer, al is het voor de omgeving en ook hulpverlening wel om moedeloos van te worden.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |