SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.13 I BOWE Brittany USA
O KOK Femke NED
14 I YAMADA Rio JPN
O LAMARCHE Beatrice CAN
15 I TAKAGI Miho JPN
O LEERDAM Jutta NED
POLL
[ Bericht 20% gewijzigd door hhh38 op 08-02-2026 19:22:22 ]
Waar zie je die? De ISU website geeft me nog niets.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:17 schreef Marcoss het volgende:
Wel een slechte loting voor Kok en Leerdam.. kans wel aanwezig erin vliegt om ver genoeg voor Takagi te liggen op de laatste kruising (om dan te hopen dat ze niet helemaal instort)
Hier staat die.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waar zie je die? De ISU website geeft me nog niets.
Kok heeft ook goed geloot. Ook een voordeel om niet in de laatste rit te moeten.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:20 schreef Redefine het volgende:
Zou eerst wel op Leerdam in de poll hebben gestemd, maar met deze loting wordt het denk ik Takagi.
Dat vind ik nou juist geen goede loting. Waarschijnlijk wel een goede eerste loting. Maar daarna zou ze Bowe eigenlijk niet meer terug moeten zien, want dan verliest ze. Daarbij dus geen voordeel van een goede laatste kruising en eindigen in de buitenbocht. Terwijl Bowe kan jagen.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Kok heeft ook goed geloot. Ook een voordeel om niet in de laatste rit te moeten.
Zoals ik net in het andere topic zei, ze moet echt ver voorliggen na 600m. Misschien wel zo ver dat ze over Bowe heen was gekruisd als de loting andersom was. 1 goede kruising is gewoon prima.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat vind ik nou juist geen goede loting. Waarschijnlijk wel een goede eerste loting. Maar daarna zou ze Bowe eigenlijk niet meer terug moeten zien, want dan verliest ze. Daarbij dus geen voordeel van een goede laatste kruising en eindigen in de buitenbocht. Terwijl Bowe kan jagen.
Maar die ene goede kruising wil je juist in de laatste ronde hebben.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zoals ik net in het andere topic zei, ze moet echt ver voorliggen na 600m. Misschien wel zo ver dat ze over Bowe heen was gekruisd als de loting andersom was. 1 goede kruising is gewoon prima.
Of de man met de hamer tegenkomen.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:30 schreef Felagund het volgende:
Redelijke loting voor Kok, die van Leerdam kan beter. Toch denk ik dat ze met haar mijnwerkerstechniek wel gaat winnen. Of ze moet demonen in haar hoofd hebben na al de heisa de afgelopen dagen.
Bert Maalderink?quote:
Ik weet niet of er een loting is waarbij Kok een perfecte laatste kruising zou hebben als ze binnen eindigt, als ze in topvorm is start ze daar te snel voor.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar die ene goede kruising wil je juist in de laatste ronde hebben.
Al blijft uiteraard het cliché staan dat als ze goed genoeg is de loting weinig uitmaakt
Dat is inderdaad wel waar.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik weet niet of er een loting is waarbij Kok een perfecte laatste kruising zou hebben als ze binnen eindigt, als ze in topvorm is start ze daar te snel voor.
Misschien alleen tegen Leerdam.
Dat hoop ik, maar met Takagi als winnaar valt prima te levenquote:
Je kan toch gewoon weigeren en een andere tijdstip voorstellen? Dat is toch redelijk normaal als het niet uit komtquote:Op zondag 8 februari 2026 19:43 schreef Van_Poppel het volgende:
Een idioot heeft morgen een meeting van 16h00 tot 17h00 erin geschoten. Ik ga gewoon uit protest een uur lang mijn bek houden.
Vergaderverzoek kwam van een klant...het is wat het is. Gewoon om 17h01 als een gek naar huis fietsen om iets van de voorbeschouwing mee te krijgen.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:44 schreef Gremen het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon weigeren en een andere tijdstip voorstellen? Dat is toch redelijk normaal als het niet uit komt
Er wordt gedweild; dat zal dus in totaal wel anderhalf uur duren.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:50 schreef Szura het volgende:
Hoe lang denken jullie dat het hele gebeuren in beslag neemt, uurtje?
Incl dweil, 3,5 minuut wellicht per rit., kom je al snel op 1.15 uitquote:Op zondag 8 februari 2026 19:50 schreef Szura het volgende:
Hoe lang denken jullie dat het hele gebeuren in beslag neemt, uurtje?
Leerdam schaatst ook op power, net als Lolloquote:Op zondag 8 februari 2026 19:57 schreef kilon het volgende:
Hier zou zilver toch wel het minimale moeten zijn. Mogelijk goud en brons, maar het ijs lijkt wat zwaar.
Ik denk eerder aan Kok. Hoewel je door de 1500 meters ook wel inhoud kan en mag verwachten.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:57 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Leerdam schaatst ook op power, net als Lollo
Nu zijn 15 ritten dan wel meer dan normaal bij de WB. Maar allicht niet nodig neequote:Op zondag 8 februari 2026 20:06 schreef H.Vviv het volgende:
Vreemd dat ook bij de 1.000 meter een dweilpauze tussen zit.
Op deze manier wordt het programma wat opgerekt en kan er een extra reclameblok worden verkocht.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:06 schreef H.Vviv het volgende:
Vreemd dat ook bij de 1.000 meter een dweilpauze tussen zit.
In de WB wordt er niet eens gedweild op 8 ritten 5 kilometer. Dat duurt een uur en zijn in totaal 100 rondjes.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Nu zijn 15 ritten dan wel meer dan normaal bij de WB. Maar allicht niet nodig nee
Het begint om 17.30 he.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:43 schreef Van_Poppel het volgende:
Een idioot heeft morgen een meeting van 16h00 tot 17h00 erin geschoten. Ik ga gewoon uit protest een uur lang mijn bek houden.
Kunnen wel ja. Maar Takagi zou daar zo maar voor of tussen kunnen komen. En Bowe sluit ik ook niet uit.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Op basis van de cijfers van dit seizoen moeten Leerdam en Kok toch op plek 1&2 kunnen geraken toch?
Puur op cijfers zeg ik ook.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Kunnen wel ja. Maar Takagi zou daar zo maar voor of tussen kunnen komen. En Bowe sluit ik ook niet uit.
Of is het niet zo simpel?quote:. De Favorieten (beste seizoentijd)
- Jutta Leerdam (1:12.35)
- Femke Kok (1:12.36)
- Miho Takagi, Japan (1:13.43)
Kan is ook zeker groot hoorquote:Op zondag 8 februari 2026 22:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Puur op cijfers zeg ik ook.
[..]
Of is het niet zo simpel?
Gezien het tokkiegehalte zou ik de voorbeschouwing maar overslaanquote:Op zondag 8 februari 2026 19:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vergaderverzoek kwam van een klant...het is wat het is. Gewoon om 17h01 als een gek naar huis fietsen om iets van de voorbeschouwing mee te krijgen.
Takagi reed haar beste tijd als enige niet in Salt Lake of Calgary, daar was ze nog niet in topvorm. Ze sloeg de 1000m in Salt Lake zelfs over. Dus die beste seizoentijden vertekenen in dit geval een beetje.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Puur op cijfers zeg ik ook.
[..]
Of is het niet zo simpel?
Aangezien er gedweild gaat worden zou ik rekenen op 20 minuten langer.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoeveel tijd zouden die 15 ritten kosten? Precies een uur ongeveer?
15 * 4 minuten + 20 minuten Jorien = 1h20.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoeveel tijd zouden die 15 ritten kosten? Precies een uur ongeveer?
Stukje NOS-onderzoek.quote:Onderzoek wijst uit: loting kan Leerdam, Schulting of Kok olympisch goud kosten
Dit verhaal kunnen Jutta Leerdam, Femke Kok en Suzanne Schulting maar beter niet lezen. Er is op de 1.000 meter vrouwen - waarop de drie Nederlandsen vandaag om 17.30 uur in actie komen bij de Winterspelen - een overduidelijk voordeel voor schaatsers die in de binnenbocht starten.
En wat heeft de loting uitgewezen? Alle drie de Oranje-schaatssters zijn veroordeeld tot starten in de buitenbaan.
Tweederde van alle winnaars
Van alle 1.000 meter-winnaars sinds 2007 is 64 procent gestart in de binnenbaan. Dat is bijna tweederde, blijkt uit onderzoek van Ruud Koning, bijzonder hoogleraar Sporteconomie van Rijksuniversiteit Groningen, en Canadees topschaatser Antoine Roger.
Het duo keek naar alle races sinds 2007 waarbij de baan willekeurig werd toegewezen. "Dat er zo vaak vanuit de binnenbaan wordt gewonnen, is dus geen toeval", zegt Koning. "Anders zou de uitkomst fiftyfifty zijn."
[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op maandag 9 februari 2026 06:50 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)lympisch-goud-kosten
[..]
Stukje NOS-onderzoek.
Toch mag hier wel wat meer naar gekeken worden. Afwijking lijkt significant, maar ik heb het onderzoek niet zelf gelezen. Er kunnen meer factoren zijn.quote:Op maandag 9 februari 2026 06:50 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)lympisch-goud-kosten
[..]
Stukje NOS-onderzoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |