Nu zijn 15 ritten dan wel meer dan normaal bij de WB. Maar allicht niet nodig neequote:Op zondag 8 februari 2026 20:06 schreef H.Vviv het volgende:
Vreemd dat ook bij de 1.000 meter een dweilpauze tussen zit.
Op deze manier wordt het programma wat opgerekt en kan er een extra reclameblok worden verkocht.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:06 schreef H.Vviv het volgende:
Vreemd dat ook bij de 1.000 meter een dweilpauze tussen zit.
In de WB wordt er niet eens gedweild op 8 ritten 5 kilometer. Dat duurt een uur en zijn in totaal 100 rondjes.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Nu zijn 15 ritten dan wel meer dan normaal bij de WB. Maar allicht niet nodig nee
Het begint om 17.30 he.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:43 schreef Van_Poppel het volgende:
Een idioot heeft morgen een meeting van 16h00 tot 17h00 erin geschoten. Ik ga gewoon uit protest een uur lang mijn bek houden.
Kunnen wel ja. Maar Takagi zou daar zo maar voor of tussen kunnen komen. En Bowe sluit ik ook niet uit.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Op basis van de cijfers van dit seizoen moeten Leerdam en Kok toch op plek 1&2 kunnen geraken toch?
Puur op cijfers zeg ik ook.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Kunnen wel ja. Maar Takagi zou daar zo maar voor of tussen kunnen komen. En Bowe sluit ik ook niet uit.
Of is het niet zo simpel?quote:. De Favorieten (beste seizoentijd)
- Jutta Leerdam (1:12.35)
- Femke Kok (1:12.36)
- Miho Takagi, Japan (1:13.43)
Kan is ook zeker groot hoorquote:Op zondag 8 februari 2026 22:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Puur op cijfers zeg ik ook.
[..]
Of is het niet zo simpel?
Gezien het tokkiegehalte zou ik de voorbeschouwing maar overslaanquote:Op zondag 8 februari 2026 19:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vergaderverzoek kwam van een klant...het is wat het is. Gewoon om 17h01 als een gek naar huis fietsen om iets van de voorbeschouwing mee te krijgen.
Takagi reed haar beste tijd als enige niet in Salt Lake of Calgary, daar was ze nog niet in topvorm. Ze sloeg de 1000m in Salt Lake zelfs over. Dus die beste seizoentijden vertekenen in dit geval een beetje.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Puur op cijfers zeg ik ook.
[..]
Of is het niet zo simpel?
Aangezien er gedweild gaat worden zou ik rekenen op 20 minuten langer.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoeveel tijd zouden die 15 ritten kosten? Precies een uur ongeveer?
15 * 4 minuten + 20 minuten Jorien = 1h20.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoeveel tijd zouden die 15 ritten kosten? Precies een uur ongeveer?
Stukje NOS-onderzoek.quote:Onderzoek wijst uit: loting kan Leerdam, Schulting of Kok olympisch goud kosten
Dit verhaal kunnen Jutta Leerdam, Femke Kok en Suzanne Schulting maar beter niet lezen. Er is op de 1.000 meter vrouwen - waarop de drie Nederlandsen vandaag om 17.30 uur in actie komen bij de Winterspelen - een overduidelijk voordeel voor schaatsers die in de binnenbocht starten.
En wat heeft de loting uitgewezen? Alle drie de Oranje-schaatssters zijn veroordeeld tot starten in de buitenbaan.
Tweederde van alle winnaars
Van alle 1.000 meter-winnaars sinds 2007 is 64 procent gestart in de binnenbaan. Dat is bijna tweederde, blijkt uit onderzoek van Ruud Koning, bijzonder hoogleraar Sporteconomie van Rijksuniversiteit Groningen, en Canadees topschaatser Antoine Roger.
Het duo keek naar alle races sinds 2007 waarbij de baan willekeurig werd toegewezen. "Dat er zo vaak vanuit de binnenbaan wordt gewonnen, is dus geen toeval", zegt Koning. "Anders zou de uitkomst fiftyfifty zijn."
[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op maandag 9 februari 2026 06:50 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)lympisch-goud-kosten
[..]
Stukje NOS-onderzoek.
Toch mag hier wel wat meer naar gekeken worden. Afwijking lijkt significant, maar ik heb het onderzoek niet zelf gelezen. Er kunnen meer factoren zijn.quote:Op maandag 9 februari 2026 06:50 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Stukje NOS-onderzoek.
Op naar 2x een 1000m (en de 500m ook weer)quote:Op maandag 9 februari 2026 06:50 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Stukje NOS-onderzoek.
Dat is ook prima mogelijk in het schema. Een rit aan het begin van de middag en een rit in de avond, dan hebben ze nog veel meer rust dan op een gemiddeld wk sprint ook.quote:Op maandag 9 februari 2026 08:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op naar 2x een 1000m (en de 500m ook weer)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |