Wat voor verhalen dan? En van wie? Mensen die elektrisch rijden of niet?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, 100% elektrisch rijden lijkt mij niets, al krijg ik zo'n auto gratis. Te veel horrorverhalen gehoord over leegrakende accu's en geen laadpaal beschikbaar. Vandaar mijn voorkeur voor hybride, maar voorlopig rij ik eerst mijn auto met verbrandingsmotor af. Misschien denk ik er over 8 jaar weer anders over.
Ja, prima, maar dat laat onverlet dat de gemiddelde persoon niet naar de dealer gaat en daar 50k aftikt voor een nieuwe auto, dus ook geen brandstofwagen. Nou, we beginnen nu pas op het moment te komen dat EV's tweedehands betaalbaarder worden voor de gemiddelde persoon, dus tot dat het geval was had de gemiddelde autokoper geen ervaring met een EV, want waarvan dan?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das nog zoiets, Nl is zo duur geworden dat we van west Europa het oudste wagenpark hebben.
Ik weet nog dat die engineers van Munro verbaasd waren over dat koelsysteem van de Taycan, a "bowl of spaghetti".quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het probleem van de Europese autoindustrie is dat ook dure auto’s vaak slecht zijn. Van een Taycan (in ieder geval tot de facelift) word je echt niet vrolijk. En dan hebben we het over auto’s die leuk aangekleed makkelijk een kwart miljoen kosten.
Nee van de kabouters in mijn achtertuin..quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:42 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat voor verhalen dan? En van wie? Mensen die elektrisch rijden of niet?
Het gebrek aan ervaring zal zeker een rol spelen. Daarnaast heb ik niet zoveel met auto's als de gemiddelde man dat heeft. Als er maar goede audio in zit, snel optrekt en mij droog en probleemloos van A naar B brengt ben ik al tevreden. En ja, dat zou ook met een EV kunnen, maar daar heb ik momenteel dus weinig mee.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik rij pas 13 jaar EV, dus misschien dat het gebrek aan ervaring is, maar ik heb werkelijk 0 keer een probleem gehad met een leegrakende accu en geen laadmogelijkheid.
(Ok, de eerste twee jaar reed ik nog niet heel Europa door, want toen was het inderdaad in bepaalde landen een probleem)
Dan betaal je ze teveel als ze zich een EV kunnen veroorloven.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee van de kabouters in mijn achtertuin..
Kabouters vallen hier onder een gemeentelijke subsidie, dus het kost mij af en toe een paar eikeltjes.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 20:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan betaal je ze teveel als ze zich een EV kunnen veroorloven.
Je kunt ook antwoord geven op de vraag ipv schijtlollig te doen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee van de kabouters in mijn achtertuin..
Ik en collega’s rijden regelmatig 400km + op een dag, en met een bedrijfsbus, en op locatie is vaak geen laadplek.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, prima, maar dat laat onverlet dat de gemiddelde persoon niet naar de dealer gaat en daar 50k aftikt voor een nieuwe auto, dus ook geen brandstofwagen. Nou, we beginnen nu pas op het moment te komen dat EV's tweedehands betaalbaarder worden voor de gemiddelde persoon, dus tot dat het geval was had de gemiddelde autokoper geen ervaring met een EV, want waarvan dan?
Dat is dan even los van de mensen die heel graag hard schreeuwen dat het kut is, want dat zijn over het algemeen de mensen die er geen hands on ervaring mee hebben, dus dat kun je helemaal niet weten in de praktijk, maar als je dan toch de behoefte voelt om dat heel hard te roepen zonder dat je het eigenlijk weet, dan, tja...
Dat is ook waarom ik het hele range verhaal een rookgordijntje vindt. De gemiddelde persoon rijdt geen 400km op een dag, elke dag, dus of je nou de oprit thuis op de oprit zet met nog 450km kunnen rijden of nog 350km kunnen rijden, lekker boeiend. Maar het is wel een dankbare stok om mee te slaan, want dat voelt wat lekkerder dan moeten zeggen 'ik zou het wel willen maar ik kan het niet'.
Ja dan ben jij dus niet de gemiddeld persoon waar hij het over heeftquote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik en collega’s rijden regelmatig 400km + op een dag, en met een bedrijfsbus, en op locatie is vaak geen laadplek.
Voor wat privé ritjes is electrisch rijden prima.
Maar het komt er nog wel van dat de actieradius 1200km wordt dan wordt het interessant
Jij houdt gewoon van die iiritante feitjes en praat niet vanuit de onderbuik zoals normale mensen doen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook dat is niet correct, dat zijn al meerdere onwaarheden achter elkaar.
Van 15% in 2024 gestegen naar 19% in 2025.
[..]
https://theicct.org/pr-europe-battery-electric-market-closes-2025-19-average/
En ook door het jaar heen steeg het lekker door:
[ afbeelding ]
Wie wil graag gemiddeld zijn dan?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:57 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja dan ben jij dus niet de gemiddeld persoon waar hij het over heeft
Heb geen onderbuik, eet niet zoveel patatquote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij houdt gewoon van die iiritante feitjes en praat niet vanuit de onderbuik zoals normale mensen doen.
Reageerde ik op jou?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:16 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Je kunt ook antwoord geven op de vraag ipv schijtlollig te doen.
Buitenom de eerste generatie (denk aan Tesla model S, de eerste BMW i3 en eerste Jaguar I-pace) hoor ik weinig klachten om me heen van elektrisch rijden. En dat is een redelijk breed scala aan automerken.
Vaak hoor ik vooral niet-elektrisch rijders klagen over range anxiety, overdreven kreten over (on)betrouwbaarheid, batterij-degradatie en het ongemak van niet in 5 minuten de tank vol kunnen gooien.
Eigenlijk is het enige steekhoudende argument dat ik wel eens hoor dat men niet praktisch (aan huis) kan laden, maar hun auto elke keer een paar honderd meter verderop aan de lader moeten hangen en dan maar moeten hopen dat er een lader vrij is. Dat lijkt me een valide punt en zou voor mij ook een reden zijn om geen EV te willen. Verder lees ik online vooral onderbuik als het gaat om EV’s.
Nee, je reageerde niet op jou. Ja, ik vind iets van je kinderachtige gedrag. En mijn reactie was inhoudelijk een stuk sterker dan jouw infantiele gebazel over kabouters.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Reageerde ik op jou?
Ja, je hebt een punt. Je krijgt een antwoord.
Nee, dan is mijn reactie niet voor jou bedoeld en ga ik niet verder in op deze schijthumeurige reactie.
Laat ik het zo zeggen, als mod neem ik elke post en user superserieus. Als user hoef ik dat niet en doe ik dan ook niet. Het is jammer voor users dat ik mijn blauw niet even uit kan zetten op die momenten. De user waar ik op reageerde weet waarom ik zo reageerde als ik deed, en anders leg ik dat hem uit via DM. En dat gaat andere users niets aan.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Nee, je reageerde niet op jou. Ja, ik vind iets van je kinderachtige gedrag. En mijn reactie was inhoudelijk een stuk sterker dan jouw infantiele gebazel over kabouters.
Stuur hem dan een DM. In een topic reageer je in het openbaar en dus moet je niet gaan miepen als anderen daar iets van vinden.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, als mod neem ik elke post en user superserieus. Als user hoef ik dat niet en doe ik dan ook niet. Het is jammer voor users dat ik mijn blauw niet even uit kan zetten op die momenten. De user waar ik op reageerde weet waarom ik zo reageerde als ik deed, en anders leg ik dat hem uit via DM. En dat gaat andere users niets aan.
Verder nog iets te melden?
Volgens mij was jij degene die begon te miepen?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Stuur hem dan een DM. In een topic reageer je in het openbaar en dus moet je niet gaan miepen als anderen daar iets van vinden.
Het maakt wel veel emoties los hè, autootjes met een accutjequote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:16 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Je kunt ook antwoord geven op de vraag ipv schijtlollig te doen.
Buitenom de eerste generatie (denk aan Tesla model S, de eerste BMW i3 en eerste Jaguar I-pace) hoor ik weinig klachten om me heen van elektrisch rijden. En dat is een redelijk breed scala aan automerken.
Vaak hoor ik vooral niet-elektrisch rijders klagen over range anxiety, overdreven kreten over (on)betrouwbaarheid, batterij-degradatie en het ongemak van niet in 5 minuten de tank vol kunnen gooien.
Eigenlijk is het enige steekhoudende argument dat ik wel eens hoor dat men niet praktisch (aan huis) kan laden, maar hun auto elke keer een paar honderd meter verderop aan de lader moeten hangen en dan maar moeten hopen dat er een lader vrij is. Dat lijkt me een valide punt en zou voor mij ook een reden zijn om geen EV te willen. Verder lees ik online vooral onderbuik als het gaat om EV’s.
Welnee, het maakt helemaal geen emoties los. Sterker nog, het boeit me totaal niet wat voor auto iemand rijdt. Ik stoor me alleen aan gereutel zonder onderbouwing.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het maakt wel veel emoties los hè, autootjes met een accutje
De dacia spring, die op de koude dagen met een beetje verwarming op de snelweg 120-130km ver kan rijden en geen snellader heeft. En ondertussen de ontwaseming niet getrokken krijgt en ook nog eens een van de minst veilige auto’s is tot nu toe gemeten bij ongelukken.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De goedkoopste nieuwe auto in Nederland is toch echt een elektrische.
Een Dacia Spring, dus daar word je niet vrolijk van, maar dat elektrische auto’s duurder zijn dan de benzinevariant is achterhaald.
Voor mensen die gewoon zijn voor enkele duizenden euro’s een gebruikte auto te kopen lijkt dat wellicht anders, maar ook die markt gaat natuurlijk komen.
Heeft elke mening een onderbouwing nodig? Rechtvaardigt elke mening zonder onderbouwing of het ontwijken van een vraag een persoonlijke aanval? Dan maakt het onderwerp zeker emoties bij de geïrriteerde user in kwestie los.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:57 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Welnee, het maakt helemaal geen emoties los. Sterker nog, het boeit me totaal niet wat voor auto iemand rijdt. Ik stoor me alleen aan gereutel zonder onderbouwing.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |