Maar deze jongen heeft ervoor gestudeerd??quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Hahaha![]()
![]()
![]()
Compleet gespeend van strategisch en historisch inzicht. Hardop gelachen.
Laat dan de formele claim zien van de huidige Chinese regering op deze gebieden? Die zul je niet vinden. Dat er historische connecties zijn met Yakutsk ontken ik niet, maar dat is nog geen claim. Wij hebben historische connecties met Vlaanderen, maar ook geen claim.quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Hahaha![]()
![]()
![]()
Compleet gespeend van strategisch en historisch inzicht. Hardop gelachen.
Officiële claims zijn er niet nee, maar de Russische gebieden die vroeger Chinees waren worden sinds 3 jaar intern weer verplicht aangeduid met hun Chinese namen van voor 1860. Dat zou toch wel wat alarmbellen moeten opleveren in Rusland. Neem aan dat België ook niet vrolijk wordt als we Vlaanderen weer Zuidelijk Nederland gaan noemen als overheid.quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laat dan de formele claim zien van de huidige Chinese regering op deze gebieden? Die zul je niet vinden. Dat er historische connecties zijn met Yakutsk ontken ik niet, maar dat is nog geen claim. Wij hebben historische connecties met Vlaanderen, maar ook geen claim.
Maar wat ik initieel zei, dat China dus geen claims heeft op Russisch grondgebied en wel in de Zuid-Chinese zee, Taiwan en wat grensgebiedjes met India is dus correct?quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:02 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Officiële claims zijn er niet nee, maar de Russische gebieden die vroeger Chinees waren worden sinds 3 jaar intern weer verplicht aangeduid met hun Chinese namen van voor 1860. Dat zou toch wel wat alarmbellen moeten opleveren in Rusland. Neem aan dat België ook niet vrolijk wordt als we Vlaanderen weer Zuidelijk Nederland gaan noemen als overheid.
Op zich wel ja, die gebieden claimen ze openlijk, de Russische gebieden (nog?) niet.quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat ik initieel zei, dat China dus geen claims heeft op Russisch grondgebied en wel in de Zuid-Chinese zee, Taiwan en wat grensgebiedjes met India is dus correct?
Ik denk dat China zich vooral op de Zuid-Chinese zee richt incl Taiwan en dat de grootste zorg van Rusland op dit moment niet een eventuele Chinese invasie is. Dus ook niet dat ze daar grote hoeveelheden troepen gestationeerd hebben of dit gaan doen. Is gewoon op dit moment helemaal niet aan de orde.quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:15 schreef ExTec het volgende:
Het concept dat er een formele claim moet zijn, voorafgaand aan wapengekletter is natuurlijk ook nogal kinderlijk.
Als ik een badguy zou zijn, met slechte dingen die ik graag zou willen doen, zou ik dat voor me houden, om geen slapende honden wakker te maken, ipv "Formeel te gaan Claimen".
Maar dat zal wel aan mij liggen.
België en Nederland zijn in principe gewoon synoniemen voor hetzelfde gebied. Vlaanderen is in principe een incorrecte aanduidelijk voor het gewest aangezien het ook Limburg en Brabant beslaat.quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:02 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Officiële claims zijn er niet nee, maar de Russische gebieden die vroeger Chinees waren worden sinds 3 jaar intern weer verplicht aangeduid met hun Chinese namen van voor 1860. Dat zou toch wel wat alarmbellen moeten opleveren in Rusland. Neem aan dat België ook niet vrolijk wordt als we Vlaanderen weer Zuidelijk Nederland gaan noemen als overheid.
Een verrassingsaanval lijkt me ook een betere strategie inderdaad.quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:15 schreef ExTec het volgende:
Het concept dat er een formele claim moet zijn, voorafgaand aan wapengekletter is natuurlijk ook nogal kinderlijk.
Als ik een badguy zou zijn, met slechte dingen die ik graag zou willen doen, zou ik dat voor me houden, om geen slapende honden wakker te maken, ipv "Formeel te gaan Claimen".
Maar dat zal wel aan mij liggen.
Gaat niet gebeurenquote:Op woensdag 11 februari 2026 19:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een verrassingsaanval lijkt me ook een betere strategie inderdaad.
Klopt. Doen ze ook al. Hebt in de grens regio genoeg dorpen steden waar je dient te betalen met yuan, niet roebel. Maar het grootste zoet water reservoir op deze planeet, die mogen ze nog niet hebben.quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:17 schreef LXIV het volgende:
En ze hebben Rusland genoeg in de tang om nu al concessies op dat vlak te kunnen vorderen. Dus waarom met een leger daar naar binnen?
Als principe, in dit geval Rusland-China gaat er vanwege de kerndreiging inderdaad niks gebeuren.quote:
Een soort omvolking bedoel je? Daar geloof ik ook niet in. Dat zijn allemaal tijdelijke werkers daar.quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt. Doen ze ook al. Hebt in de grens regio genoeg dorpen steden waar je dient te betalen met yuan, niet roebel. Maar het grootste zoet water reservoir op deze planeet, die mogen ze nog niet hebben.
En dat laat het punt onverlet: rus zou er verstandig aan doen om (niet alleen) militaire aanwezigheid daar op pijl te houden. Maar doen ze niet, militair kunnen ze het niet meer, en als complete regio's straks effectief chinees zijn is de uitkomst hetzelfde.
Er is niks permanenter dan iets tijdelijks.quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een soort omvolking bedoel je? Daar geloof ik ook niet in. Dat zijn allemaal tijdelijke werkers daar.
quote:
Sluit wel aan op de mogelijkheid waarover we het hier eerder gehad hebben, dat China naar het noorden gaat kijken i.p.v. het zuiden.quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:02 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Hooguit zal men dan Buitenmongolië terug willen nemen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:34 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Sluit wel aan op de mogelijkheid waarover we het hier eerder gehad hebben, dat China naar het noorden gaat kijken i.p.v. het zuiden.
Edit: Oh daar gaat het nu weer over
Ik kan geen chinees lezen dus weet niet wat er staat. En het gaat er ook om wie het zegt. Een of andere fringe-poitieke groep in China zegt niks natuurlijkquote:Op woensdag 11 februari 2026 19:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ x ]
Was van mid december.
Als de chaos toeslaat, is dat een goed moment. Niet nu, nee.
Er bestaan in china geen fringe-politieke groepen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:44 schreef LXIV het volgende:
Een of andere fringe-poitieke groep in China zegt niks natuurlijk
Je realiseert je dat de Chinezen in noord China met miljoenen zijn inclusief een tekort aan drinkwater, en de Russen slechts met duizenden en één van de grootste zoetwater meren ter wereld in Siberië herbergen?quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat China zich vooral op de Zuid-Chinese zee richt incl Taiwan en dat de grootste zorg van Rusland op dit moment niet een eventuele Chinese invasie is. Dus ook niet dat ze daar grote hoeveelheden troepen gestationeerd hebben of dit gaan doen. Is gewoon op dit moment helemaal niet aan de orde.
Als China daar iets wil dan zijn het grondstoffen. En ze hebben Rusland genoeg in de tang om nu al concessies op dat vlak te kunnen vorderen. Dus waarom met een leger daar naar binnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |