Met goede skincare kan je wel "glass skin" bereiken. Is het schoonheidsideaal in Korea.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:35 schreef sigme het volgende:
Zijn alle foto-filters overbodig en zien mensen er echt zo raar glad uit tegenwoordig?
TIL
Meerdere zo te zienquote:Op donderdag 5 februari 2026 18:38 schreef Viv het volgende:
Heb je een dermatologische aandoening, of is dit puur cosmetisch?![]()
Neuh, allemaal cosmetisch.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:38 schreef Viv het volgende:
Ik gebruik alleen vaseline of lanoline (bij droge huid in de winter) en zonnebrandcrème (in de zomer). Geen kastje dus.![]()
Oh, en van water op je huid sproeien droogt je huid uit. Dan kun je wel bezig blijven.
Moet je ook zeker niet doen. Ik mix 20% glycerine met 80% water.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:38 schreef Viv het volgende:
Oh, en van water op je huid sproeien droogt je huid uit. Dan kun je wel bezig blijven.
Valt nog mee als je zijn programma zietquote:Op donderdag 5 februari 2026 18:38 schreef Viv het volgende:
Ik gebruik alleen vaseline of lanoline (bij droge huid in de winter) en zonnebrandcrème (in de zomer). Geen kastje dus.![]()
Ik heb deze, is 100% lanoline (wolvet):quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:50 schreef Mikeytt het volgende:
Moest lanonine even googlen. Zit blijkbaar ook in Aquaphor.
Dan nog. Ik vermoed dat het eventuele positieve effect van glycerine verloren gaat door het uitdrogende effect van water.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Moet je ook zeker niet doen. Ik mix 20% glycerine met 80% water.
Glycerine is een goed hydraterend ingrediënt, en spotgoedkoop.
het gaat over skincare, niet over haircarequote:Op donderdag 5 februari 2026 21:38 schreef YoopY het volgende:
[..]
Bij mij staat er precies 1 fles shampoo meer in...
Thanks. Ik ga eens kijken. Tretinoïne kan je huid erg uitdrogen, dus misschien dat dit wel beter helpt.quote:Op donderdag 5 februari 2026 19:44 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb deze, is 100% lanoline (wolvet):
[ afbeelding ]
Die gebruik ik als mijn handen echt heel droog zijn in de winter. Duur spul, maar je hebt er ook maar weinig van nodig.
https://youtube.com/shorts/cLovIg8CZIk?si=9j8LBTJGGcAmKCE0quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Dan nog. Ik vermoed dat het eventuele positieve effect van glycerine verloren gaat door het uitdrogende effect van water.
Het meeste is preventief. Het beste is altijd om rimpels te voorkomen. Voorkomen is makkelijker dan behandelen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:34 schreef timmmmm het volgende:
TS moet wel een enorme grindtegel hebben van zichzelf als dit allemaal nodig is, jeetje.
Blij dat je er iets tegen gevonden hebt!
Goed voor de sluggingquote:
Nivea creme is ook erg underrated.quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:56 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb zon grote pot Nivea. Nivea kan op alles. Handen, voeten, gezicht, als bakboter, motorolie, alles.
Als het genoeg is voor legioenen oma's met erg goede huid in hun oude jaren is het goed genoeg van mij.
Voor andere mensen?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
Goede skin care is voor andere mensen heel belangrijk dus goed dat je er zoveel geld een aandacht aan besteed.
Vampire facial iets voor jou? Dan hoeft dit allemaal niet meer.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Neuh, allemaal cosmetisch.
Voor de tretinoïne en hydrochinon heb je wel een recept nodig van een dermatoloog of huisarts, maar die heb ik ook puur cosmetisch gekregen. Tretinoïne op recept als anti-verouderingscreme. (Enige bewezen goedje dat veroudering van de huid tegen gaat en terugdraait)
Hydrochinon ook op recept, maar da's om een pigmentvlekje weg te werken door de melatonineproductie te remmen. Mag je alleen nooit langer dan 3 maanden aaneengesloten gebruiken.
Voor vampire facials is er geen sterk bewijs dat het werkt. De voordelen komen waarschijnlijk door de microneedling.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Vampire facial iets voor jou? Dan hoeft dit allemaal niet meer.
Nou... Microneedling in combi met PRP werkt erg goed zelfs.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Voor vampire facials is er geen sterk bewijs dat het werkt. De voordelen komen waarschijnlijk door de microneedling.
En voor elke behandeling geldt > De behandeling is zinloos zonder goede skincare. Een behandeling is zoals een jaarlijkse mondreiniging bij de tandarts. Meteen effectief, maar je moet wel gewoon nog steeds 2x per dag je tanden poetsen.
PRF heeft wetenschappelijk bewezen werking. PRP (vampire) heeft dat niet. Er zullen vast anekdotale voordelen zijn opgemerkt, maar dat betekent niet dat het een wetenschappelijk bewezen werking heeft.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou... Microneedling in combi met PRP werkt erg goed zelfs.
Ik ben zelf vooral met PRF bezig in de wondzorg en je wil niet weten wat voor schitterende resultaten behaald worden. De restjes PRP gebruik ik dan voor oppervlakkige dingetjes en die trekken weg voor je ogen bij wijze van spreken.
Ik zeg ook niet dat je niets meer nodig hebt erna. Maar zo een overvolle kast als jij hebt is sowieso niet nodig.quote:Op zondag 8 februari 2026 11:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
PRF heeft wetenschappelijk bewezen werking. PRP (vampire) heeft dat niet. Er zullen vast anekdotale voordelen zijn opgemerkt, maar dat betekent niet dat het een wetenschappelijk bewezen werking heeft.
En ook als iets werkt, blijft dagelijkse skincare belangrijk. Zeker zonnebrand. Je kan elke week een behandeling doen, maar zonder zonnebrand heeft dat geen enkele zin.
Ik heb wel een kastje maar niet alleen voor skincarequote:Op donderdag 5 februari 2026 18:38 schreef Viv het volgende:
Prp heeft effect op het vet in je gezicht, ik heb wat resultaten gezien waarbij ik dacht nou laat maar.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou... Microneedling in combi met PRP werkt erg goed zelfs.
Ik ben zelf vooral met PRF bezig in de wondzorg en je wil niet weten wat voor schitterende resultaten behaald worden. De restjes PRP gebruik ik dan voor oppervlakkige dingetjes en die trekken weg voor je ogen bij wijze van spreken.
Men denkt dat dit veel is... denk dat ze schrikken wat mijn vriendin heeft staan die dermatoloog in opleiding isquote:Op maandag 16 februari 2026 11:41 schreef Servieskast het volgende:
Ik zou bijna mijn spullen posten, denk dat jullie in shock raken 😆
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |