Die van ons hoort niemand gelukkig, buiten wijzelf als we buiten zijn.. Maar ik snap je ergernis. Het zijn geen fijne dingen. Wel apart zo'n gezoem in een verdere lege, donkere straat.quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:14 schreef Kriegel het volgende:
Al word ik sowieso licht depri als ik 's nachts weer eens langs de zoveelste koopwoning loop waar het afgelopen jaar zo'n apparaat op de oprit is gekwakt. Leuk hoor, zo'n razende ventilator op elke paar meter straks. Gaat je stilte op straat.
Da's het mooie van een CV, die hoor je buitenshuis gewoon niet.
Dit is nou toonbeeld grijze meuk, op het zonnetje gisteren na dan. Richting de 10 graden, grijs, regenachtig. Ik ben hier voor de Winterspelen, dan wil ik een mooie witte omgevingquote:Op donderdag 5 februari 2026 19:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
12 graden is in de verste verte niet warm natuurlijk.
Hoe je dan het weer hier prefereert boven dat is mij een raadsel. Het is hier namelijk niet prettig om buiten te staan en je hebt meerdere lagen kleding nodig.
Uiteraard wel mooi om in die omgeving te vertoeven
Welke plaats zit je dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is nou toonbeeld grijze meuk, op het zonnetje gisteren na dan. Richting de 10 graden, grijs, regenachtig. Ik ben hier voor de Winterspelen, dan wil ik een mooie witte omgeving
Of toch in elk geval koud.
Zo'n warmtepomp moet inderdaad vrij kunnen staan.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Damn, die van mij haalt met vrieskou de 2 amper. Financieel totaal nutteloos. 3,3 is alleen bij goed weer...
Al kan dat deels verklaard worden doordat ik overdag steeds opnieuw de boel moet laten opwarmen, omdat ik 'm niet 's nachts kan laten draaien. De woningbouwvereniging heeft 'm onder het mom van 'lekker efficiënt, geen maatwerk per tuin' op het hellende dak gegooid (ja serieus, ik heb er eentje van de woco) en dat maakt zeker bij kou hoorbaar geluid/lawaai op de zolder er recht onder, waar ik een slaapkamer heb en helaas m'n buren één muur verderop ook.
En hij staat praktisch bij die muur dus je kunt wel raden wat er dan bij hun gebeurt.Vooral als er dan twee tegen mekaar in gaan staan dreunen is het feest (krijg je in het midden zo'n klapperend geluid van, nog storender).
Buiten dat... Geen idee waarom ie het zo slecht doet. Er zit zo'n semi-open kast omheen, dat helpt misschien niet.
Er zal wel iets van gladheid komen maar denk dat het over algemeen wel mee valt, als de gladheid er is is dat maart kort gezien de regen hier snel een eind aan maakt. Het is geen ijsregen zoals woensdag het geval.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Benieuwd wat er aankomt straks hier in het Noorden. Wilde eigenlijk nog weg maar als wat er nu aankomt ijzel wordt, is dat mss niet zo handig.
Dit dusquote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:14 schreef Frutsel het volgende:
Opbokken met die hitte![]()
(en met de warmtepomp)
Interessant. Datzelfde is hier een beetje een ding met airco's. Praktisch iedere woning heeft er minimaal een (split unit) hangen, vaak zelfs meerdere. Je hoort ze idd buiten maar ik heb me er eigenlijk nooit zo aan gestoord.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:12 schreef GarlandBriggs het volgende:
Hmmm...wij hebben ook een warmtepomp en die doet het dikke prima. Staat ingesteld op kosten en dat bespaart enorm. 80% op gas.
En ja, je hoort hem in de kutkou. Hij staat op een plat dak richting de buren, want zij hebben hem ook richting ons geplaatst
Dus tussen de huizen is een soort rustgevende klankkast ontstaan die echt niemand hoort of last van heeft
Perfect apparaat
Oh en btw, opbokken met die frikking kutkou!
Komt ook geen hitte, dat scheeltquote:
1 dag dooi maar voor de rest valt het mee, zal me niks verbazen dat het ijs nog redelijk blijft voor de nieuwe koude periode als die er komt natuurlijk.quote:
Welke nieuwe kou-periode? De modellen zeggen toch allemaal zeker een week nachten boven nul ? Dan is alles weer water.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
1 dag dooi maar voor de rest valt het mee, zal me niks verbazen dat het ijs nog redelijk blijft voor de nieuwe koude periode als die er komt natuurlijk.
Overdag boven nul maar in de nacht rond nul, daarbij zijn de dauwpunten die rond 0 blijven en dus afsmelting doet remmen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Welke nieuwe kou-periode? De modellen zeggen toch allemaal zeker een week nachten boven nul ? Dan is alles weer water.
Ja ik woon rond Jourequote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Overdag boven nul maar in de nacht rond nul, daarbij zijn de dauwpunten die rond 0 blijven en dus afsmelting doet remmen.
En dan heb ik het wel over het noorden natuurlijk
En wat de tolerantie van de individu is. Die van de buren staat op 7 meter naar ons toe te zuchten, die van ons vice versa...en we horen ze pas als er iemand zegt: "hey, ik hoor iets".quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interessant. Datzelfde is hier een beetje een ding met airco's. Praktisch iedere woning heeft er minimaal een (split unit) hangen, vaak zelfs meerdere. Je hoort ze idd buiten maar ik heb me er eigenlijk nooit zo aan gestoord.
Hangt ook wel af hoe dicht ie op je perceel zit.
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen ziet er best goed uit. 10-12 graden en relatief veel zon.
Ede is het prachtig weer. Terrasen zijn vol, dames in korte rokjes en bier gaat van tafel naar tafel.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:24 schreef Seeburg54 het volgende:
Hoe ver moet ik rijden vanaf het noorden om de zon te zien?
Hier potdicht van de mist, de hele dag zoals het lijkt.
Dat zijn de gevolgen van de kou die daar lang heeft gehangen. Die mist blijft inderdaad wel even. Hier in Zutphen (randje Achterhoek/Veluwe) schijnt ie welquote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:24 schreef Seeburg54 het volgende:
Hoe ver moet ik rijden vanaf het noorden om de zon te zien?
Hier potdicht van de mist, de hele dag zoals het lijkt.
Nou ja, isobaren kunnen 50 of 100 km verschil qua ligging het verschil al maken natuurlijk. Zij zitten daar al best lang in een NO/O component. Al is die mist vandaag een gevolg van de kou die daar lang hier. De kou zit nog in de grond en de zachte lucht komt eroverheen, dus dan krijg je mist. Die kan wel even blijven hangen. Hier zo'n beetje 9 graden en vrij zonnig, dus dat is wel prettig. Mij soms een raadsel waarom mensen dan liever 0-3 graden hebben i.p.v dit weerquote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
Bizar hoe lang het noorden met zoveel ander weer zit dan de rest van Nederland.
Zooo pas je wel op dat de zon niet schrikt? Anders hebben we weer weken grijsquote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:34 schreef ondeugend het volgende:
Warm! 4.3 graden.
Zonder jas even naar buiten.
Zutphen del solquote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat zijn de gevolgen van de kou die daar lang heeft gehangen. Die mist blijft inderdaad wel even. Hier in Zutphen (randje Achterhoek/Veluwe) schijnt ie wel
De zon is nog verstopt! Wij hebben 'warme' mist.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zooo pas je wel op dat de zon niet schrikt? Anders hebben we weer weken grijs
11 graden, jonguh!quote:
Ik den Dolder bijna 10!graden. Net mn trui uit gedaan onder mn jasquote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:34 schreef ondeugend het volgende:
Warm! 4.3 graden.
Zonder jas even naar buiten.
Daar waren we vorige week, was veel vriendelijker weer.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat zijn de gevolgen van de kou die daar lang heeft gehangen. Die mist blijft inderdaad wel even. Hier in Zutphen (randje Achterhoek/Veluwe) schijnt ie wel
Ohh das balen...hier schijnt ie zaligquote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:55 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De zon is nog verstopt! Wij hebben 'warme' mist.
Dit was 16 of 17 januari dit jaar.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:34 schreef Dutch_view het volgende:
Hier in Drenthe is het 6 graden! De warmste dag van het jaar tot nu toe![]()
Wel potdicht van de mist
Als wij hier nu 13 graden hebben lopen we hier in het noorden in een korte broek met een t shirt, terwijl het zuiden dan nog in een winterjas lopen omdat hun die kou niet hebben gehadquote:
Nu is het nog net te vroeg voor korte mouwenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als wij hier nu 13 graden hebben lopen we hier in het noorden in een korte broek met een t shirt, terwijl het zuiden dan nog in een winterjas lopen omdat hun die kou niet hebben gehad
Ja maar als het weken rond vriespunt blijft hangen met gevoelstemperatuur van -10 tot -13 dan voel je die 13 graden echt wel als lentequote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu is het nog net te vroeg voor korte mouwen
Hier is het 11quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja maar als het weken rond vriespunt blijft hangen met gevoelstemperatuur van -10 tot -13 dan voel je die 13 graden echt wel als lente
Hier hooguit 4,5 graden met dichte mist.quote:
Zeker, maar duurt toch al een tijd.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, isobaren kunnen 50 of 100 km verschil qua ligging het verschil al maken natuurlijk. Zij zitten daar al best lang in een NO/O component. Al is die mist vandaag een gevolg van de kou die daar lang hier. De kou zit nog in de grond en de zachte lucht komt eroverheen, dus dan krijg je mist. Die kan wel even blijven hangen. Hier zo'n beetje 9 graden en vrij zonnig, dus dat is wel prettig. Mij soms een raadsel waarom mensen dan liever 0-3 graden hebben i.p.v dit weer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |