Je bent naar verluid geen voorstander van Trump, maar toch wil je niet zien welk spel hij speelt in Minneapolis.quote:Op woensdag 4 februari 2026 21:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
S
[..]
Sinds wanneer luister ik naar Trump?
Wnatie je kent me langer dan vandaag .. hoe noem ik Trump? al pak weg 8 jaar?
quote:Op woensdag 4 februari 2026 21:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bent naar verluid geen voorstander van Trump, maar toch wil je niet zien welk spel hij speelt in Minneapolis.
Het is wel een mooi BNW verhaal.quote:Op woensdag 4 februari 2026 21:46 schreef theguyver het volgende:
[..]oki..
dus...
als ik je goed begrijp...
youtuber gaat naar Mineapolis omdat die word benaderd door een bewoner die zegt.. hey jij bent onafhankelijke journalist ik heb iets leuks voor je om uit te zoeken..
de youtuber gaat mee ziet dat er tig instanties zijn die over algemeen gerunt worden door somaliers.
hij maakt een youtube video, en plaatst een filmpje op X (twitter) het filmpje gaat viral en 100 miljoen mensen kijken in totaal ( dat is 10x meer dan wat er naar de grammys keken) maakt even een simpele berkening en komt uit op tientallen miljoenen fraude in 1 dag beetje rond neuzen.
De overheid merkt dit op en stuurt FBI en ICE naar Minnesota!
Dus wat ik hier boven vertel is een voor opgezet spelletje van Trump?
En je zegt tegen mij dat het BNW is..
Hoezo.. het werkt alleen in zijn nadeel!quote:Op woensdag 4 februari 2026 22:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is wel een mooi BNW verhaal.
Trump maakt handig gebruik van de crisis in Minnesota.
Ow wauw die onafhankelijke youtuber is Nick Shirley. Die ken ik sinds een paar weken. Volgens mij zag ik deze video waar 'onafhankelijke Nick Shirley' geconfronteerd wordt met zijn beelden over Kiev. Die Shirley is wel vaker betrapt op manipulatie en leugens. Hij noemt het in die confrontatie satirequote:Op woensdag 4 februari 2026 21:46 schreef theguyver het volgende:
[..]oki..
dus...
als ik je goed begrijp...
youtuber gaat naar Mineapolis omdat die word benaderd door een bewoner die zegt.. hey jij bent onafhankelijke journalist ik heb iets leuks voor je om uit te zoeken..
de youtuber gaat mee ziet dat er tig instanties zijn die over algemeen gerunt worden door somaliers.
hij maakt een youtube video, en plaatst een filmpje op X (twitter) het filmpje gaat viral en 100 miljoen mensen kijken in totaal ( dat is 10x meer dan wat er naar de grammys keken) maakt even een simpele berkening en komt uit op tientallen miljoenen fraude in 1 dag beetje rond neuzen.
De overheid merkt dit op en stuurt FBI en ICE naar Minnesota!
Dus wat ik hier boven vertel is een voor opgezet spelletje van Trump?
En je zegt tegen mij dat het BNW is..
Ik ga even beide filmpjes kijken.quote:Op woensdag 4 februari 2026 22:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow wauw die onafhankelijke youtuber is Nick Shirley. Die ken ik sinds een paar weken. Volgens mij zag ik deze video waar 'onafhankelijke Nick Shirley' geconfronteerd wordt met zijn beelden over Kiev. Die Shirley is wel vaker betrapt op manipulatie en leugens. Hij noemt het in die confrontatie satire![]()
De 15 minuten durende confrontatie![]()
Dat er nog mensen bestaan die dit figuur serieus willen nemen....
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op woensdag 4 februari 2026 17:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
snap ik..
Daarom heb ik een heel kort filmpje gepakt..
anders duurt het tel lang voor je ...
0:35 Maga content creator..
ze had ook kunnen zeggen een Youtube Journalist of iets anders, maar heel dik er op drukken .. hey dit is een republikein dus niet betrouwbaar!
0:50 "At face value" means to accept something exactly as it appears or is presented, without questioning its truth, searching for hidden meanings, or considering deeper, underlying details
Dat is bullshit want de overheid nam het heel serieus want daarvoor zei ze al dat de overheid een team er heen heft gestuurd!
op 1:00 doet een overheid functionaris die gaat over het uitkeren van geld aan daycares als die met bonnetjes en foto bewijs komen dat er dus kinderen verblijven in de daycare zodat ze gewoon hun vergoeding krijgen..
Maar wacht even we spelen even terug naar 0:15 dat de overheid de geldstroom heft stopgezet en dus geen alternatieve oplossing heft, terwijl we op 1:00 al heel duidelijk antwoord hebben dat ze dsat wel doen.
1:18 nog even inwijven dat hij antie moslim is en anti immigrant.. nou kijk ik al half jaar naar de betreffende youtuber, dit is pure onzin.. nergens in al zijn interviews is hij anti moslim of anti migrant.. hij interviewt mensen en stelt er vragen over.
Let op ze gebruikt ook het word ILLEGAAAL niet.
1:30 nog even zeggen MAGA youtuber zelfde als 0:35
1:55 tries to open locked doors.. nee in de hele video van hem klopt ie netjes aan, en je ziet hem dit ook gewoon doen hier in beeld.
1:56 is hij uitleg aan het geven en KNIP en weer door, waarom knip? waarom laat je hem zijn verhaal niet doen waar je naar vraagt je knipt gewoon het hele stuk weg!
3:55 tadaa kinderen ineeens terwijl op de website van de daycare staat dat ze dicht zijn .. en Mischien ook omdat er een enorme BUS van CNN voor de deur staat toevallig!
2:40 hij zegt "why cant i enroll a child ", en knip.. ah niet boeiend wat voor bewijs hij heft we knippen dit gewoon helemaal weg.
3:18 en knip weer een heel stuk uit zijn uitleg knippen..
3:41 CNN belt met de daycare...
3:45 Oh jullie zeggen dat je een legitiem bedrijf zijn OK dank je wel tot ziens.
dus je belt tig bedrijven op exact what Shirley egt niemand neemt op en je vraagt bent u u legitiem bedrijf.. Ja ok..
zie een legtiem bedrijf want dat zeggen ze zelf tadaa..
4:40 uitleg dat er al eerder onderzoeken zijn geweest en dat er 56 man/vrouw is opgepakt, expres weg laten dat de overgrote meerderheid Somalisch is die veroordeeld waren
5:19 meld madam hee dit komt toevallig uit want de goeveneur dat was bijna onze ex president..
staat er los van zze heft de video niet eens gezien want gelijk in begin van de video gaf Shirley al aan dat hij benaderd was door een bewoner die daar zelf Jaren onderzoek deed Nadat hij tegenover een daycare werkte en nooit iemand naar binnen heeft zien lopen!
het filmpje van nick shirley staat in de spoilerDenk je dat bbc panorama de enige is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5:35 heel specifiek gaat het nu wel over somaliers maar weer niet hebben over illegale somaliers of illegal migrants expres het word Illegaal dus weer weg laten!
5:40 nee bullshit want een week ervoor was er bekend gemaakt dat er miljarden uit de kas van Minnesota verdwenen was gewoon footsie.
niet Jaren geleden nee net daarvoor
$9 Billion Estimate: On December 18, 2025, First Assistant U.S. Attorney Joe Thompson revealed that half of the approximately $18 billion spent on 14 state-run Medicaid programs since 2018 may have been stolen.
https://www.cbsnews.com/m(...)udulent-us-attorney/
CNN heft er geen woord over dit nieuws gehad tewijl andere nieuws zenders dit wel hebben bericht..
ok ik vind het wel even genoeg ik heb een complete pagina gemaakt van een nog geen 6 minuten en filmpje duurt 9+ minuten.
Maar dit bedoel ik dus met manipuleren van de kijker.
expres dingen uit knippen gewoon keihard liegen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Laat je niet gek maken. HowardRoark is ook weggetrapt omdat hij na weken/maanden van voorkouwen een keer het zat wat met dat gezuig en getrol en uithaalde.quote:Op woensdag 4 februari 2026 19:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja maar het is goed hier...
Mensen steken de kop in zand luisteren niet ik vind wel prima..
Zeg dit al vanaf begin heb shitload aan info hier gepost met videos wat tot in de puntjes uitgelegd word, niemand kijkt..
En ik moet steeds meer en meer voor gaan kauwen..
![]()
Hier de laaste 18 min bijna alles wat ik de afgelopen tig topics uit probeer te leggen kort samengevat!
Wacht ff dit heeft te maken met een youtube short??quote:Op woensdag 4 februari 2026 22:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow wauw die onafhankelijke youtuber is Nick Shirley. Die ken ik sinds een paar weken. Volgens mij zag ik deze video waar 'onafhankelijke Nick Shirley' geconfronteerd wordt met zijn beelden over Kiev. Die Shirley is wel vaker betrapt op manipulatie en leugens. Hij noemt het in die confrontatie satire![]()
De 15 minuten durende confrontatie![]()
Dat er nog mensen bestaan die dit figuur serieus willen nemen....
Doe ik ook, niet mensen willen gewoon niet horen en willen niet zien dat er misschien wat anders loos is.quote:Op woensdag 4 februari 2026 23:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken. HowardRoark is ook weggetrapt omdat hij na weken/maanden van voorkouwen een keer het zat wat met dat gezuig en getrol en uithaalde.
Het is echt bizar aan het worden.
Maar dan ga je er van uit dat Trump perfect is.quote:Op woensdag 4 februari 2026 22:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hoezo.. het werkt alleen in zijn nadeel!
Zei je niet afgelopen week dat de republikeinen naar beneden gegaan in de peilingen.
Zijn poster boys van ICE waren nou niet bepaald positief in het nieuws.. toch ik bedoel we hebben nu hier al tig delen over.
Bedoel doodschieten van 2 burgers wel of niet schuldig aan doodslag of moord is geen goeie PR!
Hij weet dat hij die niet kan winnen, dus stuurt hij zijn militie er op af.quote:Op donderdag 5 februari 2026 03:45 schreef Ilja2001 het volgende:
Ik las al dat ICE ook de midterms gaan controleren. Nou, dan weten we het wel. Die midterms gaan precies zo uitvallen uit die oranje gek het wil.
Wrong, dat heet false balance of het van twee kanten bekijken maar er kan alsnog maar 1 waarheid zijn. Natuurlijk kan je onderzoeken of de foute kant enige waarheid bevat maar in de meeste gevallen is het (betaalde) propaganda en/of het verdraaien van feiten. Dat gebeurt in discussies over het klimaat, genocides, fraude, evolutie etc.quote:Op woensdag 4 februari 2026 23:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Maar ik zeg gelijk, om de waarheid boven water te krijgen moet je wel alles van 2 kanten bekijken!
Als je alleen iets maar van een kant bekijkt kan je heel moeilijk een goed beeld vormen.
Trump perfect??quote:Op donderdag 5 februari 2026 07:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan ga je er van uit dat Trump perfect is.
maar de hele issue was de youtube short?quote:Op donderdag 5 februari 2026 07:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wrong, dat heet false balance of het van twee kanten bekijken maar er kan alsnog maar 1 waarheid zijn. Natuurlijk kan je onderzoeken of de foute kant enige waarheid bevat maar in de meeste gevallen is het (betaalde) propaganda en/of het verdraaien van feiten. Dat gebeurt in discussies over het klimaat, genocides, fraude, evolutie etc.
Om het nog maar niet over kijkersaantallen van YouTube filmpjes te hebben. Sensationele filmpjes trekken nou eenmaal meer kijkers, dat maakt ze nog niet tot waar.
Trump gebruikt de fraudezaak om zo met ICE onrust te kunnen kweken in Minneapolis.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Trump perfect??
sorry kerel ik volg je even niet.
Ik zei eerder al dat er op de straat werd gevochten tussen burger en ICE, Trump of de leiding van ICE heeft extra mensen gestuurd borderguards (het 2e slachtoffer werd door border guard dood geschoten)
Ik zie niet hoe dit in enige vorm positief uit kan pakken voor Trump.
Wat nu wel het geval is dat ICE nog steeds bezig is in Minnesota maar ze werken nu samen met de politie en nu zijn er minder issues.
moet ook zeggen dat de klachten over ICE ook terecht zijn hoe ze met de mensen omgingen, maar daarvoor zijn ze ook niet bepaald opgeleid, politie wel. die hebben ook uitvoerig crowd controll gehad, en ICE niet.
Ben totaal eens dat ICE beter opgeleid moet worden zekker als ze van die proffessionele relschoppers te maken hebben, ( daarover heb ik een topic in BNW trouwens) BNW / US riots!!!
Howard is van een heel ander kaliber dan Guyver.quote:Op woensdag 4 februari 2026 23:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken. HowardRoark is ook weggetrapt omdat hij na weken/maanden van voorkouwen een keer het zat wat met dat gezuig en getrol en uithaalde.
Het is echt bizar aan het worden.
quote:Op woensdag 4 februari 2026 17:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
snap ik..
Daarom heb ik een heel kort filmpje gepakt..
anders duurt het tel lang voor je ...
0:35 Maga content creator..
ze had ook kunnen zeggen een Youtube Journalist of iets anders, maar heel dik er op drukken .. hey dit is een republikein dus niet betrouwbaar!
0:50 "At face value" means to accept something exactly as it appears or is presented, without questioning its truth, searching for hidden meanings, or considering deeper, underlying details
Dat is bullshit want de overheid nam het heel serieus want daarvoor zei ze al dat de overheid een team er heen heft gestuurd!
op 1:00 doet een overheid functionaris die gaat over het uitkeren van geld aan daycares als die met bonnetjes en foto bewijs komen dat er dus kinderen verblijven in de daycare zodat ze gewoon hun vergoeding krijgen..
Maar wacht even we spelen even terug naar 0:15 dat de overheid de geldstroom heft stopgezet en dus geen alternatieve oplossing heft, terwijl we op 1:00 al heel duidelijk antwoord hebben dat ze dsat wel doen.
1:18 nog even inwijven dat hij antie moslim is en anti immigrant.. nou kijk ik al half jaar naar de betreffende youtuber, dit is pure onzin.. nergens in al zijn interviews is hij anti moslim of anti migrant.. hij interviewt mensen en stelt er vragen over.
Let op ze gebruikt ook het word ILLEGAAAL niet.
1:30 nog even zeggen MAGA youtuber zelfde als 0:35
1:55 tries to open locked doors.. nee in de hele video van hem klopt ie netjes aan, en je ziet hem dit ook gewoon doen hier in beeld.
1:56 is hij uitleg aan het geven en KNIP en weer door, waarom knip? waarom laat je hem zijn verhaal niet doen waar je naar vraagt je knipt gewoon het hele stuk weg!
3:55 tadaa kinderen ineeens terwijl op de website van de daycare staat dat ze dicht zijn .. en Mischien ook omdat er een enorme BUS van CNN voor de deur staat toevallig!
2:40 hij zegt "why cant i enroll a child ", en knip.. ah niet boeiend wat voor bewijs hij heft we knippen dit gewoon helemaal weg.
3:18 en knip weer een heel stuk uit zijn uitleg knippen..
3:41 CNN belt met de daycare...
3:45 Oh jullie zeggen dat je een legitiem bedrijf zijn OK dank je wel tot ziens.
dus je belt tig bedrijven op exact what Shirley egt niemand neemt op en je vraagt bent u u legitiem bedrijf.. Ja ok..
zie een legtiem bedrijf want dat zeggen ze zelf tadaa..
4:40 uitleg dat er al eerder onderzoeken zijn geweest en dat er 56 man/vrouw is opgepakt, expres weg laten dat de overgrote meerderheid Somalisch is die veroordeeld waren
5:19 meld madam hee dit komt toevallig uit want de goeveneur dat was bijna onze ex president..
staat er los van zze heft de video niet eens gezien want gelijk in begin van de video gaf Shirley al aan dat hij benaderd was door een bewoner die daar zelf Jaren onderzoek deed Nadat hij tegenover een daycare werkte en nooit iemand naar binnen heeft zien lopen!
het filmpje van nick shirley staat in de spoilerHet is natuurlijk een heel gek verhaal dat een fraude van deze omvang volledig onder de radar blijft van de autoriteiten, terwijl buurtbewoners wèl door hebben dat de kinderopvanglocaties nep zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5:35 heel specifiek gaat het nu wel over somaliers maar weer niet hebben over illegale somaliers of illegal migrants expres het word Illegaal dus weer weg laten!
5:40 nee bullshit want een week ervoor was er bekend gemaakt dat er miljarden uit de kas van Minnesota verdwenen was gewoon footsie.
niet Jaren geleden nee net daarvoor
$9 Billion Estimate: On December 18, 2025, First Assistant U.S. Attorney Joe Thompson revealed that half of the approximately $18 billion spent on 14 state-run Medicaid programs since 2018 may have been stolen.
https://www.cbsnews.com/m(...)udulent-us-attorney/
CNN heft er geen woord over dit nieuws gehad tewijl andere nieuws zenders dit wel hebben bericht..
ok ik vind het wel even genoeg ik heb een complete pagina gemaakt van een nog geen 6 minuten en filmpje duurt 9+ minuten.
Maar dit bedoel ik dus met manipuleren van de kijker.
expres dingen uit knippen gewoon keihard liegen.
Dat moet in ieder geval tot de bodem worden uitgezocht.
Maar dat is geen taak voor ICE.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Professionele betaalde betogers zou ik ze eerder noemen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump gebruikt de fraudezaak om zo met ICE onrust te kunnen kweken in Minneapolis.
Dat past in een lijn van verschillende stappen van Trump om blauwe staten politiek te destabiliseren.
Je ziet het ook in de reactie van de regering Trump op de incidenten tijdens de demonstraties: de betogers worden als terroristen weggezet, ICE is onschendbaar en alle schuld ligt bij Walz.
Dat die tactiek deels mislukt is wil niet zeggen dat die tactiek niet is gebruikt.
Met zo'n redenatie ga je er van uit dat alles wat Trump doet succesvol is.
quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:41 schreef theguyver het volgende:
Professionele betaalde betogers zou ik ze eerder noemen.
[...]
of ze betaald werd geen idee
We hebben in Nederland professionele betogers: die zie je bij allerlei betogingen bij verschillende onderwerpen terugkomen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Professionele betaalde betogers zou ik ze eerder noemen.
En als je de achtergrond van Mevr Good bekijkt klopt dit wel aardig.
of ze betaald werd geen idee maar zowel zij als de man (sorry ff zijn naam kwijt) waren daar inderdaad al een hele poos mee bezig!
Trump gaat continu de harde confrontatie aan.quote:Wat het exacte idee van Trump en Walz is om beide de hakken in het zand te zetten kunnen we alleen gissen.
Daarom zei ik van het komt Walz wel goed uit ( heel lullig gezegd) omdat hij behoorlijk onder vuur lag vanwege die fraude kwestie, de aandacht ging nu naar de 2 dodelijke schietpartijen en de aandacht ging van de fraude af.
De tacktiek van Trump kan.. weet ik niet gis werk wat zijn idee was.
Ik bedoel het is Trump, kijk naar ziijn onderhandelen met Rusland dat is ook zo random als fuck, de ene keer is ie goeie vriendjes met Poetin en dag later maakt ie m op tv uit voor rotte vis en dag er na is ie weer dikke maatjes.
Ja, Pretti hield zich er veel mee bezig de afgelopen maanden sinds hij niet meer werkte als intensive care nurse, zijn famillie en ex vrouw had dit ook al paar keer aangegeven bij de pers vlak na zijn overlijden ze waren bezorgd over hem omdat hij zich erg veel bezig hield met dit soort protesten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |