abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2026 @ 11:01:48 #51
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219991443
quote:
De Belgische wonderboy verloor zijn geliefde grootouders toen hij slechts 11 jaar oud was.

Hun overlijden raakte hem diep en wekte de wens op om te begrijpen hoe het menselijk leven verlengd kan worden, zodat meer mensen langer en gezonder zouden kunnen leven.
Klinkt alsof hij nog niet emotioneel volwassen is en wat begeleiding op dat gebied mist.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219991474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 10:15 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
:')
Ooit gehoord van Kim Ung-Yong? Buitenaards intelligent en nooit "delivered". Zo zijn er nog meer voorbeelden.
Laat Laurent lekker zijn ding doen en als hij iets bereikt (behalve recordhouder in dit of dat) hoor ik het wel.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 11:17:13 #53
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219991543
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 11:01 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Klinkt alsof hij nog niet emotioneel volwassen is en wat begeleiding op dat gebied mist.
Hoezo? Is een nobel en haalbaar doel. Het leven verlengen is iets wat tig wetenschappers onderzoeken.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 12:09:25 #54
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_219991869
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:27 schreef Joppiez het volgende:
Wel typisch dat je bijna niks leest over zijn eerste phd en al helemaal niks over het onderzoeksresultaat ervan.

Geweldig dat hij supersnel kennis tot zich kan nemen, maar verder niet zo boeiend eigenlijk. Dat wordt het wel als hij iets bijzonders ontdekt/uitvindt.
https://repository.uantwerpen.be/docman/irua/d8fd0bmotoM35
https://medialibrary.uant(...)89f-98fed6ffd3b2.pdf
https://fys.kuleuven.be/files/kuleuven-polarons-22okt.pdf
https://scholar.google.com/citations?user=EjV5u94AAAAJ&hl=en
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_219991989
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 11:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Hoezo? Is een nobel en haalbaar doel. Het leven verlengen is iets wat tig wetenschappers onderzoeken.
Het leven kunnen we al verlengen door geen leuke dingen te doen. Elke seconde kun je daarmee verlengen met dagen.
pi_219992584
Volgens onze politiek en media zitten de AZC's vol met zulke wonderkinderen.
Boffen wij even! 👍
  dinsdag 3 februari 2026 @ 13:34:28 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219992654
Leuk altijd als van die basic fok users, de vaardigheden van deze jongen, Newton of Einstein gaan zitten downplayen :D

Superknap, hopelijk kan hij steeds meer zijn eigen weg gaan.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 15:22:54 #58
319979 Fok-it
All is well
pi_219993658
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 13:34 schreef Momo het volgende:
Leuk altijd als van die basic fok users, de vaardigheden van deze jongen, Newton of Einstein gaan zitten downplayen :D

Superknap, hopelijk kan hij steeds meer zijn eigen weg gaan.
Stel degenerates die waarschijnlijk nog gedeclasseerd worden als ze mee doen aan de Achmea Kennis Quiz
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219993693
quote:
Die eerste link is zijn proefschrift waarmee hij zijn doctoraal heeft gehaald en zoals meerdere gebruikers hier al suggereerde is het een aanfluiting. Het is een literatuurstudie met vrijwel geen eigen inbreng maar eerder een opsomming van kijk wat ik kan. Vernieuwende wetenschappelijke inzichten, wat doorgaans een belangrijk onderdeel is van een proefschrift zijn niet aanwezig.

Het is zeer knap dat die jongen kan wat hij kan op zijn leeftijd daar is geen twijfel over, maar het is niet de kwaliteit die je zou mogen verwachten in een proefschrift. Aan alles kan je bij die jongen merken dat hij stevig wordt gepushed door zijn vader die geniet van alle aandacht en dat snelheid boven kwaliteit staat.

Laurent moest al de jongste worden die een universitaire opleiding had afgerond en dat leek te lukken totdat de universiteit het lef had daar een zekere kwaliteit aan te hangen en de jongen tentamens moest maken en geen plagiaat mocht plegen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)a-conflict~a746bf4b/

En ook hier wordt weer gegooid met 'een van de jongste PhD-houders in de natuurkunde ooit is' wat eerder het doel lijkt te zijn dan dat die knul een fatsoenlijke studie meekrijgt. Als je een geniale zoon heeft die interesse heeft in kwantumfysica zou je die natuurlijk het liefst op de beste universiteiten zetten - en die hebben we zat in Europa.

Op het gebied van kwantumfysica zit de nummer 1 van Europa zit in VK, tevens de nr 6 in de wereld. Maja, wil je in België blijven heb je Leuven #1 van België, #11 van Europa, #59 wereld.

Nee dat voldoet ook niet we gaan uiteindelijk maar voor Antwerpen, de #6 van België, de #155! van Europa en #388! van de wereld. Die wil waarschijnlijk wel meewerken om de boel snel te doen en wat in te leveren op de kwaliteit.

Ik wens die Laurent van harte toe dat hij als hij 18 is zijn pa aan de kant trapt en zich lekker kan richten op kwaliteit over snelheid. :r
pi_219993810
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:26 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ik wens die Laurent van harte toe dat hij als hij 18 is zijn pa aan de kant trapt en zich lekker kan richten op kwaliteit over snelheid. :r
Zou goed kunnen dat de ouders inderdaad de boel aan het verstieren zijn (geweest) door zo te pushen op snelheid. Laat hem inderdaad naar de beste instellingen gaan en deelnemen aan de meest ambitieuze programma's als hij het talent bezit.

Trouwens ook wel apart dat het onderwijs systeem zo naar de hand kan worden gezet.
Ik denk dat je - maar wellicht niet zo slim als Laurent - veel intelligente kinderen/studenten hebt in Nederland die alles in de helft van de tijd kunnen, maar het onderwijsprogramma volgens het boekje moeten doorlopen. Misschien een jaartje overslaan als je mazzel hebt.
pi_219993846
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Kind is net fucking 16, met je onderzoeksresultaten :{w We gaan later veel van deze jongen horen denken ik, met een nobel doel om het menselijk leven te verlengen. :Y

Natuurlijk gaat ie als kind geen baanbrekend onderzoek instellen.
Nee, helemaal niks meer. Die jongen kan met niemand praten en heeft geen leven.
pi_219994710
quote:

[..]
Die eerste link is zijn proefschrift waarmee hij zijn doctoraal heeft gehaald en zoals meerdere gebruikers hier al suggereerde is het een aanfluiting. Het is een literatuurstudie met vrijwel geen eigen inbreng maar eerder een opsomming van kijk wat ik kan. Vernieuwende wetenschappelijke inzichten, wat doorgaans een belangrijk onderdeel is van een proefschrift zijn niet aanwezig.
Waar baseer je dit op? Ik zie i.i.g. 3 publicaties in Phys.Rev, die zullen toch geen papers publiceren die "slechts literstuurstudie" zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, helemaal niks meer. Die jongen kan met niemand praten en heeft geen leven.
Ken je em?
pi_219994742
En een proefschrift schrijf je voor een doctoraat, niet voor een doctoraal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219994848
Die oprichter van Deepmind, Hassabis mocht niet aan zijn studie in Cambridge beginnen, te jong, geadviseerd om een jaartje te wachten.

Dat tussenjaar heeft hij aan de game Themepark gewerkt en dat heeft hem zeker geholpen in zijn verdere ontwikkelen. Natuurlijk was hij toen al wat jaartjes ouder.

Zo extreem snel studies afronden is volgens mij niet ideaal voor de ontplooiing van Laurent zijn capaciteiten. De grote vraag is hoeveel creativiteit hij heeft, want enkel met extreme slimheid kom je niet tot doorbraken. We zullen zien in een jaartje of 10.
pi_219995106
Fijn om te zien dat Fok vol zit met mensen die exact weten hoe de wetenschap werkt en proefschriften in de kwantumfysica kunnen duiden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:24:38 #66
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219995132
Zou het hem gelukkig maken?
pi_219996469
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Waar baseer je dit op? Ik zie i.i.g. 3 publicaties in Phys.Rev, die zullen toch geen papers publiceren die "slechts literstuurstudie" zijn.
[..]
Ken je em?

Omdat ik toevallig toch niets beters te doen had had ik ze gelezen.

Het geheel bestaat voornamelijk uit theorie gebaseerd op experimenteel werk en data van anderen. Daarin identificeert hij enkele punten die interessant zijn om ook experimenteel te onderzoeken om zo aan te tonen dat zijn theoretische aannames ook kloppen. De vervolgstap om dat experiment dan ook uit te voeren is er niet, die lijkt te ontbreken terwijl je dat wel zou mogen verwachten.

In de links van Danny staan ook nog enkele andere proefschriften van PhD kandidaten van dezelfde groep die zich daar ook mee bezig houden. Die proefschriften zijn allemaal minimaal 2 soms zelfs 3 keer langer omdat hun die vervolgstap wel maken. Vandaar de opmerkingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:46 schreef Monolith het volgende:
En een proefschrift schrijf je voor een doctoraat, niet voor een doctoraal.
Klopt helemaal, die twee haal ik regelmatig door elkaar, dat is het nadeel van het veelal in Engels moeten werken daar staat de term doctoral wel synoniem en kom je hem regelmatig tegen. Vertaal ze soms te snel :@
pi_219996520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:15 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Omdat ik toevallig toch niets beters te doen had had ik ze gelezen.

Het geheel bestaat voornamelijk uit theorie gebaseerd op experimenteel werk en data van anderen. Daarin identificeert hij enkele punten die interessant zijn om ook experimenteel te onderzoeken om zo aan te tonen dat zijn theoretische aannames ook kloppen. De vervolgstap om dat experiment dan ook uit te voeren is er niet, die lijkt te ontbreken terwijl je dat wel zou mogen verwachten.
Bedoel je nou te zeggen dat zijn werk geen dr-titel waard is omdat hij die experimenten niet heeft uitgevoerd? Ben je bekend met het vakgebied theoretische fysica?

Zo bekeken kunnen heel wat fysici hun dr.-titels inleveren. Ik incluis :')

Heb jij een wetenschappelijke achtergrond in de natuurkunde en zelf gepubliceerd?
pi_219996530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 08:43 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Uh, nee, dit is weer het andere uiterste. Newton heeft de basis gelegd voor o.a. de klassieke natuurkunde en calculus. Maar fijn dat jij ook een paradigmaverschuiving had kunnen bewerkstellen door de hemel- en aardse mechanica te verenigen en wiskundig te beschrijven.

Soms vergeet ik weer even op welk forum ik zit :')
Ja jammer dat iemand me voor was.

Maar je kunt dr. zijn maar gevoel voor humor zat niet in het pakket?
Vakman pur sang
pi_219996745
quote:

[..]

Het is zeer knap dat die jongen kan wat hij kan op zijn leeftijd daar is geen twijfel over, maar het is niet de kwaliteit die je zou mogen verwachten in een proefschrift. Aan alles kan je bij die jongen merken dat hij stevig wordt gepushed door zijn vader die geniet van alle aandacht en dat snelheid boven kwaliteit staat.

Laurent moest al de jongste worden die een universitaire opleiding had afgerond en dat leek te lukken totdat de universiteit het lef had daar een zekere kwaliteit aan te hangen en de jongen tentamens moest maken en geen plagiaat mocht plegen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)a-conflict~a746bf4b/

En ook hier wordt weer gegooid met 'een van de jongste PhD-houders in de natuurkunde ooit is' wat eerder het doel lijkt te zijn dan dat die knul een fatsoenlijke studie meekrijgt. Als je een geniale zoon heeft die interesse heeft in kwantumfysica zou je die natuurlijk het liefst op de beste universiteiten zetten - en die hebben we zat in Europa.

Op het gebied van kwantumfysica zit de nummer 1 van Europa zit in VK, tevens de nr 6 in de wereld. Maja, wil je in België blijven heb je Leuven #1 van België, #11 van Europa, #59 wereld.

Nee dat voldoet ook niet we gaan uiteindelijk maar voor Antwerpen, de #6 van België, de #155! van Europa en #388! van de wereld. Die wil waarschijnlijk wel meewerken om de boel snel te doen en wat in te leveren op de kwaliteit.

Nr 1 dit, nr 6 zo, waar baseer je dat op? En begeleiding voor een student kan belangrijker zijn dan de ranking, hoe die ook gebaseerd is, van de promoter.

En heb je de thesis zelf ook gelezen?
pi_219996883
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja jammer dat iemand me voor was.

Maar je kunt dr. zijn maar gevoel voor humor zat niet in het pakket?
Oh, dat was humor. Lachen.
pi_219996926
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Oh, dat was humor. Lachen.
Nja ik snap dat het moeilijk te vatten is allemaal.
Vakman pur sang
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:59:29 #73
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_219997288
Dit nummer vsn The Collectors gaat over dit thema

Gaaf nummer overigens
Tekst

https://genius.com/The-collectors-howard-christmans-older-lyrics

Muziek
Bekijk deze YouTube-video
Non possumus non loqui
  woensdag 4 februari 2026 @ 00:13:58 #74
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219997452
Jammer dat hij zijn genie niet voor de goede zaak inzet, maar er in plaats daarvan voor gaat zorgen dat mensen nóg langer leven, de vrije natuur nog langer belemmeren. Met alle gevolgen van dien.
Laffe huichelaar
  woensdag 4 februari 2026 @ 00:16:57 #75
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219997485
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Zou het hem gelukkig maken?
Daar maken we ons met andere 15-jarigen ook geen zorgen om, die dwingen we ook om op school te zitten.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')