Klopt, beide een tikkeltje gekleurd.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Beide zijn dus niet neutraal.
De NOS redactie zit vol met hoofddoekjes en linkse meisjes dus dat zal hun bias wel verklaren. Zie je ook bij de Gaza berichtgeving.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat de NOS er moeite mee heeft dat de agent niet gestraft wordt.
Ze laten de belangrijke letterlijke uitspraak van de politiechef "De trap wordt technisch goed uitgevoerd en mag ook op dat moment." wel weg. Dat vind ik niet heel compleet, helemaal als de titel van de NOS "Politiechef: agent zat fout met schop bij arrestatie in Utrecht" is.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt, beide een tikkeltje gekleurd.
Maar de NOS benoemt in het artikel hoe er over specifiek die trap en wapenstokgebruik geoordeeld werden. Telegraaf benoemt dat niet expliciet. Dat moet je bij hen zelf afleiden uit "Los van het feit dat delen van het toegepaste geweld niet voldoen aan het toetsingskader, was er een grond voor aanhouding."
Dan is de NOS daar vollediger in.
Zal wel weer een rectificatie komen waar je 3 kwartier voor moet googelen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:42 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het zou me echt niks meer verbazen. Daar wordt echt vieze journalistiek bedreven.
Ja hoe durven de agenten.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat er aan vooraf ging doet er natuurlijk niet toe. Deze modelburgers worden zo maar staande gehouden 🤓
En het AD ook:quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:55 schreef Red_85 het volgende:
Zelfs nu.nl presenteert het totaal niet als nos.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-niet-wegkijken.html
Neutraal hoor, die redactie daar!
Dank u.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze laten de belangrijke letterlijke uitspraak van de politiechef "De trap wordt technisch goed uitgevoerd en mag ook op dat moment." wel weg. Dat vind ik niet heel compleet, helemaal als de titel van de NOS "Politiechef: agent zat fout met schop bij arrestatie in Utrecht" is.
Ja dit begrijp ik ook totaal niet idd.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Hebben alle agenten geen bodycam in Nederland?
Zo niet dan zou het wel tijd worden, dan kunnen dit soort misleidende stukjes film gelijk uit de wereld worden geholpen.
Tegenwoordig is dat wel nodig met al die mobieltjes.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:23 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja dit begrijp ik ook totaal niet idd.
Goh, dat had ik nou echt niet verwacht...quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dank u.
Ik vind dit weer matigjes van de NOS en da's niet de eerste keer.
Eens hoor, zelfs BOA's hebben bodycams voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat wel nodig met al die mobieltjes.
Dat hele winkelcentrum hangt natuurlijk vol met cameras... Maar goed, laten zien wat die moslima's hebben uitgespookt, zou natuurlijk de zaak doen escaleren, en kom je over als "islamofoob". Opkomen voor je agenten ho maar.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Hebben alle agenten geen bodycam in Nederland?
Zo niet dan zou het wel tijd worden, dan kunnen dit soort misleidende stukjes film gelijk uit de wereld worden geholpen.
Pas op, anders wordt je weer geveegd ☝️quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:08 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De NOS redactie zit vol met hoofddoekjes en linkse meisjes dus dat zal hun bias wel verklaren. Zie je ook bij de Gaza berichtgeving.
Misschien had deze agent wel een bodycam, maar meestal staat het er dan wel bij.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:43 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Eens hoor, zelfs BOA's hebben bodycams voor zover ik weet.
Dit hele mediacircus met verschillende invalshoeken qua berichtgeving had zoveel neutraler gekund door simpele bodycams lijkt me.
Ja het is echt diep triest.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:45 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat hele winkelcentrum hangt natuurlijk vol met cameras... Maar goed, laten zien wat die moslima's hebben uitgespookt, zou natuurlijk de zaak doen escaleren, en kom je over als "islamofoob". Opkomen voor je agenten ho maar.
Exact.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Misschien had deze agent wel een bodycam, maar meestal staat het er dan wel bij.
Is ook wel zo handig, staat op beeld dus snuit dicht met het tergen richting de politie.
Fout en ook 'fout'.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:16 schreef RotatoR het volgende:
[..]
En het AD ook:
Politiechef pal achter Utrechtse agent die vrouw trapte en sloeg: ‘Geweld ging niet te ver, had wel anders gekund’
Dus als de Telegraaf, het AD en NU.nl allemaal een compleet andere beeld weergegeven dan de NOS kun je wel concluderen dat de NOS weer eens fout zit.
Verzwijgen van belangrijke passages.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze laten de belangrijke letterlijke uitspraak van de politiechef "De trap wordt technisch goed uitgevoerd en mag ook op dat moment." wel weg. Dat vind ik niet heel compleet, helemaal als de titel van de NOS "Politiechef: agent zat fout met schop bij arrestatie in Utrecht" is.
Geldt dat andersom dan ook, als jouw Noord-Afrikaanse soort weer eens de politie aan het aanvallen is bijv. zoals tijdens afgelopen jaarwisseling, of komt het dan niet zo goed uit?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 03:14 schreef Abdellatif het volgende:
De agent moet wat mij betreft aangeklaagd worden. Trappen en slaan tegen vrouwen is echt een brug te ver. Hopelijk volgt er zo snel mogelijk ontslag. Wat mij betreft mag een rechter hem ook een jaar in de gevangenis gooien.
Ik voel me niet geprovoceerd door een zwakkere en kleinere gelovige omdat ik die gemakkelijk hebben kan en ontspoor dus niet zo snel als die politieagent.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:52 schreef Mubassie het volgende:
Te idioot voor woorden weer gewoon. En een vrijbrief om nog harder te gaan provoceren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |