Ik denk dat dit vooral veel zegt over jou.quote:Op maandag 2 februari 2026 08:55 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Geen verhoging van belasting op vermogen noem jij een rechtse hobby?
Ik heb veel gekke dingen gehoord, maar nog nooit dat het uitblijven van een bepaalde belasting gezien moet worden als een rechte hobby.
Het hele uitgangspunt dat inkomen zwaarder belast wordt dan vermogen, en passief inkomen amper belast wordt terwijl je van inkomen uit arbeid netto bijna niets overhoudt, is op zichzelf al rechts.quote:Op maandag 2 februari 2026 08:55 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Geen verhoging van belasting op vermogen noem jij een rechtse hobby?
Ik heb veel gekke dingen gehoord, maar nog nooit dat het uitblijven van een bepaalde belasting gezien moet worden als een rechte hobby.
Voor mij is de grootste winst dat er eindelijk weer een kabinet zit dat relatief realistisch is en bereid is te besturen. En idd, de wereld is behoorlijk dynamisch momenteel, dus rustig vier jaar vooruit plannen gaat 'm sowieso niet worden.quote:Op maandag 2 februari 2026 08:57 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat is volgens jullie een beetje de afdronk?
Ik kom hier wat op
- stikstof wordt aangepakt
- defensie wordt ingevoerd
- klimaat word een beetje omgebogen
- huisvesting doen we niet veel aan de komende periode
- belasting herziening doen we helemaal weinig aan
- er is best veel wisselgeld ingebouwd
Daarnaast gebeurd er op dit moment zoveel in Europa dat het best kan zijn dat dit document nu al in de kliko kan.
Mijn afdronk is uiteindelijk dat - naast een aantal problemen die aandacht vragen waar iedereen het over eens is (gekkies uitgezonderd) - D66 heel veel in heeft moeten leveren om het torentje zeker te stellen. En ze vertrouwen er op dat GL PvdA in staat is het sociaaleconomische beleid wat meer acceptabel te maken. Dat is echter een zeer gevaarlijke strategie met twee in essentie rechts conservatieve coalitiegenoten.quote:Op maandag 2 februari 2026 08:57 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik kom hier wat op
Daarnaast gebeurd er op dit moment zoveel in Europa dat het best kan zijn dat dit document nu al in de kliko kan.
Voeg daar bijquote:Op maandag 2 februari 2026 08:56 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik kom hier wat op
Wat een treurnis eigenlijk. Het vorige kabinet was zo’n ontzettend dieptepunt dat het hebben van een constructief kabinet met een paar fatsoenlijke bestuurspartijen al als grote winst kan worden beschouwd.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor mij is de grootste winst dat er eindelijk weer een kabinet zit dat relatief realistisch is en bereid is te besturen.
Inderdaad.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een treurnis eigenlijk. Het vorige kabinet was zo’n ontzettend dieptepunt dat het hebben van een constructief kabinet met een paar fatsoenlijke bestuurspartijen al als grote winst kan worden beschouwd.
De kans is nog steeds aanwezig dat Bardella het volgend jaar tot president van Frankrijk weet te schoppen. En AfD is ook een levensgevaarlijke partij met veel te veel aanhang.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inderdaad.
En als je naar onze Europese buren kijkt dan is de politieke situatie daar niet veel rooskleuriger. Europa is politiek niet bepaald kerngezond. En dat in roerige tijden: een recept voor spannende jaren.
Trickle down economics. Dat is een ander woord voor “schaamteloze zelfverrijking op kosten van de middenklasse en alles daaronder”.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:11 schreef Hanca het volgende:
En ik ben blij dat dit drietal het niet over een belastingherziening heeft gehad. Als dat had geleken op dit akkoord was dat: 'iedereen onder anderhalf keer modaal betaalt meer belasting, daar boven minder en we schaffen box 2 en 3 voor het gemak maar af'.
Aangezien dit in het rijtje met negatieve zaken staat: wat is er verkeerd aan het gemakkelijker binnenhalen van internationale studenten?quote:Op maandag 2 februari 2026 09:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voeg daar bij
- bestaanszekerheid is geen thema meer
- we gaan weer voor het neoliberalistische 'iedereen voor zichzelf'
- een sociaal vangnet is vooral duur, geen verworvenheid
- bedrijven krijgen vooral veel subsidie, geen extra kosten
- het binnenhalen van internationale studenten wordt weer een stuk makkelijker
- enig rekening houden met de financiële problemen van gemeentes doen we niet aan
Leuk weer een VVD66 kabinetquote:Op maandag 2 februari 2026 09:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voeg daar bij
- bestaanszekerheid is geen thema meer
- we gaan weer voor het neoliberalistische 'iedereen voor zichzelf'
- een sociaal vangnet is vooral duur, geen verworvenheid
- bedrijven krijgen vooral veel subsidie, geen extra kosten
- het binnenhalen van internationale studenten wordt weer een stuk makkelijker
- enig rekening houden met de financiële problemen van gemeentes doen we niet aan
Het is tamelijk bizar dat een belastingherziening waar al minstens 10 jaar iedereen van zegt dat die hoog nodig is, helemaal geen aandacht krijgt. Ja we gaan wat doen aan een paar toeslagen maar dat is het dan wel. Het is denk ik vooral de conclusie dat de politiek zo fundamenteel verdeeld is dat ze iets zo ingewikkelds als een herziening van het belastingstelsel nooit voor elkaar gaan krijgen. En als je dat weet, kun je er beter maar niet aan beginnen.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:11 schreef Hanca het volgende:
En ik ben blij dat dit drietal het niet over een belastingherziening heeft gehad. Als dat had geleken op dit akkoord was dat: 'iedereen onder anderhalf keer modaal betaalt meer belasting, daar boven minder en we schaffen box 2 en 3 voor het gemak maar af'.
Er is een ontzettend groot tekort aan studentenkamers. Ik ben helemaal niet van het eigen volk eerst ofzo maar zorg eerst dat je de zaken voor elkaar hebt voor onze eigen studenten en ga daarna een keer over de grens kijken.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aangezien dit in het rijtje met negatieve zaken staat: wat is er verkeerd aan het gemakkelijker binnenhalen van internationale studenten?
Zie het CDA altijd al als een soort VVD maar dan met een licht christelijk sausje er overheen.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Leuk weer een VVD66 kabinet
Waar blijft de CDA in dit verhaal eigenlijk ?
Het vergroot de kamerproblematiek aanzienlijk. In Groningen kun je als Nederlandse student eigenlijk geen kamer meer huren, gaat allemaal naar internationale studenten. Onze jongeren moeten hun universiteit en soms zelfs hun studie nu uitkiezen op reisafstand van ouderlijk huis, in plaats van op waar wordt mijn studie het beste gegeven, waar heb ik het beste gevoel bij.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aangezien dit in het rijtje met negatieve zaken staat: wat is er verkeerd aan het gemakkelijker binnenhalen van internationale studenten?
Verdringen van Nederlandse studenten, gebruik aan huisvesting, ver-engelsing van het onderwijs, achteruitgang kwaliteit van het onderwijs door gebrek aan docenten. Moet ik nog even door gaan?quote:Op maandag 2 februari 2026 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is meer geld voor gezinnen en gemeenschapszin, aldus Bontenbal. Ik heb het nog niet gezien in de financiële bijlage, trouwens.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Leuk weer een VVD66 kabinet
Waar blijft de CDA in dit verhaal eigenlijk ?
600 miljoen structureel, wat ik echt bizar vind. (nummer 50 in de tabel)quote:Op maandag 2 februari 2026 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is meer geld voor gezinnen en gemeenschapszin, aldus Bontenbal. Ik heb het nog niet gezien in de financiële bijlage, trouwens.
Ik vind de inbreng van het CDA erg beperktquote:Op maandag 2 februari 2026 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is meer geld voor gezinnen en gemeenschapszin, aldus Bontenbal. Ik heb het nog niet gezien in de financiële bijlage, trouwens.
En de vrijheidsbijdrage. Maar overall is het voor het CDA een zeer mager resultaat. Bijvoorbeeld over bereikbaarheid van en voorzieningen in de regio lees ik niets terug. We gaan gewoon door met de volledige focus op de Randstad.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |