Omdat er ook brood op de plank moet komen?quote:Op maandag 2 februari 2026 10:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
En waarom stap je daar niet uit dan? Werkelijk waar niemand houd je tegen hoor.. Het is gewoon een kwestie van durven.
Ze staan overal te schreeuwen om mensen. En 'brood' kan je overal verdienen, zeker in deze tijd.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Omdat er ook brood op de plank moet komen?
Mooi gesproken inderdaad. Maar wees dan ook eerlijk en kom niet met een jankverhaal, maar zeg gewoon eerlijk dat je comfort verkiest boven avontuur en dat je daar stiekem van baalt.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:59 schreef Piles het volgende:
Ik weet niet meer welke cabaretier het ooit zei, maar het was iets in de trant van:
Dat de meeste mensen voor het 'saaie' leven kiezen, is omdat dat ook het meest comfortabel is.
En daar zit wel wat in wat mij betreft
Sommige mensen vinden hun treurige leventje zo vertrouwd dat ze het ook niet kwijt willen.quote:Op maandag 2 februari 2026 11:01 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ze staan overal te schreeuwen om mensen. En 'brood' kan je overal verdienen, zeker in deze tijd.
Sorry, maar je bent gewoon de bewaarder van je eigen gevangenis als je dit soort gedachten er op nahoudt hoor.
Prima. Maar dan moet je naderhand niet huilen natuurlijk.quote:Op maandag 2 februari 2026 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden hun treurige leventje zo vertrouwd dat ze het ook niet kwijt willen.
Ja nou ik heb toch werk?quote:Op maandag 2 februari 2026 11:01 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ze staan overal te schreeuwen om mensen. En 'brood' kan je overal verdienen, zeker in deze tijd.
Sorry, maar je bent gewoon de bewaarder van je eigen gevangenis als je dit soort gedachten er op nahoudt hoor.
Ik denk dat het volwassen leven niet per definitie leeg of zielloos hoeft te zijn. Voor veel mensen zit betekenis juist in kleine dingen: relaties, routines die rust geven, iets opbouwen, ergens beter in worden.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:54 schreef Hetekip het volgende:
Het leven voelt tegenwoordig als iets waar ik doorheen rol, zonder echt ergens tegenaan te knallen. Ja, ik knal tegen problemen aan, maar ik heb geen vuur in mij. Geen doel, en ook geen wereldbeeld. Mijn zingeving is compleet van de kaart.
De mensen om mij heen doen allemaal aan smalltalk, praten over standaardonderwerpen en draaien dat script telkens af. Als je de diepte in gaan, houden ze afstand, als je behoefte hebt aan jezelf te uiten komen ze met de oplossingen, adviezen en ideeën.
Ondertussen loop ik vast op het script dat bij het volwassen zijn hoort. Werk, eten, plannen maken, doen alsof je het druk hebt. Ik leef een leeg bestaan, ik ga naar werk, kom thuis en dan wacht ik tot de volgende dat. In het weekend zit ik vooral en doe ik niks. Maar dit is absoluut niet wat ik wilde, of waar ik aan dacht toen ik jonger was.
Ik walg van mezelf als ik op het werk ben, dat klote kut steriele rolletje dat ik maar zit te spelen daar. Er is wel eens wat drama, of een beetje van roddels wat het leuk maakt, maar alles zit binnen die veilige lijntjes en al die dingen lijken alsof ze al voorgepland zijn. Ik walg gewoon van mezelf op het kut werk. Dat vieze kut rolletje.
En als ik naar vroeger kijk, besef ik me dat het leven ook best wel magertjes was. Nostalgie is altijd mooier in mijn hoofd dan dat het daadwerkelijk was.
Het breekt mij op: het is verschrikkelijk. Er is geen grote pijn, ook geen tragedie, maar het leven heeft mij met en met gewoon kapot gemaakt. En ik kan niemand als schuldige aanwijzen. Het leven is onverschillig, en haalt haar schouders op. En dat stoort mij ook, er is niets waar ik mijn woede naartoe kan uiten, behalve mezelf.
Ik voel me een outsider die op werk er tussen moet passen, en ik wil dat niet meer.
En zo loop ik maar rond met een beetje zelfbedrog, een beetje humor, en steeds lagere verwachtingen van hoe diep gesprekken, mensen en momenten echt gaan.
Ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik niet weet waar ik voor leef.
Ik zou het zelf niet in deze termen zeggen, maar in de kern ben ik het met je eens.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:24 schreef Solispolar het volgende:
Wat een gejammer hier (ook van andere users) over de maatschappij![]()
@:TS: je kan dit opvatten op de manier zoals je dat zelf wil, maar stop being a little bitch. Aan welke ketting lig je dan in godsnaam vast? Boehoe ik vind mijn werk niet leuk, dan zoek je toch ander werk? Boehoe iedereen om mij heen doet aan smalltalk maar ik wil alleen betekenisvolle en diepe gesprekken voeren, zoek dan gelijkgestemde mensen. Boehoe het leven is niet gelopen zoals ik had verwacht toen ik nog een kindje was, verander dan iets.
Echt, het is niet zo moeilijk maar je moet verantwoordelijkheid pakken voor je eigen leven. Nu loop je gewoon te janken voor het pad dat je zelf nota bene aan het bewandelen bent.
Ik chargeer het uiteraard een beetje, maar in de basis vind ik wel dat er teveel wordt 'geteut' met dergelijke mensen. Alles is maar moeilijk, zwaar en verandering is toch ook wel heel lastig. Ehm, nee hoor. Maar je moet wél die stap echt willen zetten.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet in deze termen zeggen, maar in de kern ben ik het met je eens.
Kwaad zijn op 'het leven' is nutteloos.
Want 'het leven' trekt zich daar niks van aan en gaat ook zeker niet magisch veranderen.
De verandering die moet jij ( @:hetekip ) in gang zetten.
Zo groot als kan en zo klein als nu haalbaar is.
Maar kom uit die van de zijlijn beschouwende, machteloze positie waarin je je nu zet. Want dan verandert er niks.
Mensen zijn vastgeketend aan hun gedachtenpatronen, het gebrekkige voorstellingsvermogen wat daar uit voortvloeit en de angst die daar mee gepaard gaat. Oftewel, it's all in the mind.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:24 schreef Solispolar het volgende:
Wat een gejammer hier (ook van andere users) over de maatschappij![]()
@:TS: je kan dit opvatten op de manier zoals je dat zelf wil, maar stop being a little bitch. Aan welke ketting lig je dan in godsnaam vast? Boehoe ik vind mijn werk niet leuk, dan zoek je toch ander werk? Boehoe iedereen om mij heen doet aan smalltalk maar ik wil alleen betekenisvolle en diepe gesprekken voeren, zoek dan gelijkgestemde mensen. Boehoe het leven is niet gelopen zoals ik had verwacht toen ik nog een kindje was, verander dan iets.
Echt, het is niet zo moeilijk maar je moet verantwoordelijkheid pakken voor je eigen leven. Nu loop je gewoon te janken voor het pad dat je zelf nota bene aan het bewandelen bent.
Oh, ik vind het net pas beginnen na 30. Ervoor was mehquote:Op maandag 2 februari 2026 09:28 schreef PzKpfw het volgende:
De eerste dertig levensjaren zijn dan ook het leukste, daarna is het allemaal maar matig.
quote:Op dinsdag 3 februari 2026 08:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik zou op dit moment qua leven saai en comfortabel willen hebben.
Dat heb ik en gun ik jou ookquote:Op dinsdag 3 februari 2026 08:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik zou op dit moment qua leven saai en comfortabel willen hebben.
Heb ik totaal niet. Ik wordt over het algemeen ongelukkiger hoe meer mensen ik in mijn leven heb. Hou echt niet van verbinding. Op die paar personen na dan.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 09:35 schreef Haushofer het volgende:
Herkenbaar. Het paradoxale is dat we in onze zoektocht naar geluk het vaak bij onszelf zoeken, terwijl onderzoek laat zien dat we gelukkig worden als we ons eigen ego wat vaker opzij zetten en verbinding met anderen hebben.
Lekker geld verbrassen en niets opbouwen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 13:06 schreef Discombobulate het volgende:
Een jaartje naar het buitenland, ander continent bijvoorbeeld, lijkt me de eerste stap.
Alsof dat het doel van het leven is.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 13:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lekker geld verbrassen en niets opbouwen.
Een fijne eigen stek lijkt me daarbij wel een belangrijke voorwaarde.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Alsof dat het doel van het leven is.
Hangt er van af wat je prioriteiten zijn. Het is niet of of.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een fijne eigen stek lijkt me daarbij wel een belangrijke voorwaarde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |