Soms heb ik het idee, dat ik kapot ben.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:57 schreef ToT het volgende:
Je leeft om de dood zo lang mogelijk uit te stellen.
Hopelijk vind je een lieve partner en kun je je voortplanten zodat je nageslacht het zelfde kan doen als jij; de dood uitstellen en zich voortplanten.
Buiten dit zul je zelf invulling moeten geven aan je leven.
Een hobby / vereniging zoeken is vaak erg geforceerd en maakt een mens lang niet altijd gelukkiger. Wees niet te gefocust op geluk te vinden; redelijke tevredenheid is al een begin. Te grote, niet direct haalbare doelen hebben kan erg frustrerend zijn.
Is het mogelijk om van baan te veranderen? Is er iets anders wat je interesse heeft?
Overigens slijt dit gevoel op een gegeven moment wel hoor, je vindt je draai wel.
Heb je geen dromen, idealen, fantasieën?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:54 schreef Hetekip het volgende:
Het leven voelt tegenwoordig als iets waar ik doorheen rol, zonder echt ergens tegenaan te knallen. Ja, ik knal tegen problemen aan, maar ik heb geen vuur in mij. Geen doel, en ook geen wereldbeeld. Mijn zingeving is compleet van de kaart.
De mensen om mij heen doen allemaal aan smalltalk, praten over standaardonderwerpen en draaien dat script telkens af. Als je de diepte in gaan, houden ze afstand, als je behoefte hebt aan jezelf te uiten komen ze met de oplossingen, adviezen en ideeën.
Ondertussen loop ik vast op het script dat bij het volwassen zijn hoort. Werk, eten, plannen maken, doen alsof je het druk hebt. Ik leef een leeg bestaan, ik ga naar werk, kom thuis en dan wacht ik tot de volgende dat. In het weekend zit ik vooral en doe ik niks. Maar dit is absoluut niet wat ik wilde, of waar ik aan dacht toen ik jonger was.
Ik walg van mezelf als ik op het werk ben, dat klote kut steriele rolletje dat ik maar zit te spelen daar. Er is wel eens wat drama, of een beetje van roddels wat het leuk maakt, maar alles zit binnen die veilige lijntjes en al die dingen lijken alsof ze al voorgepland zijn. Ik walg gewoon van mezelf op het kut werk. Dat vieze kut rolletje.
En als ik naar vroeger kijk, besef ik me dat het leven ook best wel magertjes was. Nostalgie is altijd mooier in mijn hoofd dan dat het daadwerkelijk was.
Het breekt mij op: het is verschrikkelijk. Er is geen grote pijn, ook geen tragedie, maar het leven heeft mij met en met gewoon kapot gemaakt. En ik kan niemand als schuldige aanwijzen. Het leven is onverschillig, en haalt haar schouders op. En dat stoort mij ook, er is niets waar ik mijn woede naartoe kan uiten, behalve mezelf.
Ik voel me een outsider die op werk er tussen moet passen, en ik wil dat niet meer.
En zo loop ik maar rond met een beetje zelfbedrog, een beetje humor, en steeds lagere verwachtingen van hoe diep gesprekken, mensen en momenten echt gaan.
Ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik niet weet waar ik voor leef.
Ja, welkom op FOK!, maat!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:02 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Soms heb ik het idee, dat ik kapot ben.
Ik zat ook gelijk aan dat topic te denken waar dit liedje in gepost was!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heb je geen dromen, idealen, fantasieën?
Wat wil je zelf?
Jij leeft in een tijd dat je alles van je luchtkastelen kunt ommestelen tot stabiele en stevige muren.
Waarom ga je niet doen wat je het liefste doet?
Ja, dat is een risico, maar dat is de 'veilige weg' kiezen ook.
Ga muziek maken, ga sporten, pottenbakken, fietsen, voetballen, postzegels verzamelen, boeken schrijven, filmscripts schrijven, of als je de lat niet zo hoog wilt leggen, ga boekhouden, lesgeven, koken, naaien, vreemde talen leren, kortom ga datgene doen wat je het leukste vindt. Deze tijd is hier bij uitstek voor geschikt.
Bekijk deze YouTube-video
Wijze mannen in een tijd toen het leven nog een beetje overzichtelijk was.
Succes en veel sterkte.![]()
Een waarheid als een koe. Van Kooten en De Bie waren en zijn ware zieners.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zat ook gelijk aan dat topic te denken waar dit liedje in gepost was!
F&L / Wat bedoelen mensen als ze ‘zichzelf zoeken’quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Een waarheid als een koe. Van Kooten en De Bie waren en zijn ware zieners.
WARE ZIENERS.
Deze twee hadden de wijsheid in pacht.
Vertel er dan ook even bij dat het grootste probleem het mens zijn is.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, welkom op FOK!, maat!Hier hebben velen flinke problemen, ikzelf ook.
Het ene probleem lost het andere af en sommige gaan nooit weg.
Je leert er op een gegeven moment wel mee te dealen, ook al voelt alles vaak zo leeg en nutteloos.
Haha dat is ook weer erg sterk gesteld, maar ik snap je wel!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vertel er dan ook even bij dat het grootste probleem het mens zijn is.
Wij mensen moeten zoveel, en we moeten dan ook zoveel (zo niet meer) dingen laten.
We worden continue bestookt met allerlei adviezen hoe we ons moet kleden, wat we moeten eten, hoe we onze kinderen moeten opvoeden, hoe we ons werk moeten doen, hoe we met onze collega's moeten omgaan.
En alsof dat alles niet genoeg is, moeten we ook nog letten op onze kapsels, onze nagels, onze presentatie, onze lunchboxes, onze vakanties, onze uitgaanavondjes.
Had ik de inrichting van onze huizen al genoemd? Nee? Nou, dat moet ook allemaal heel grijs, zilver, wit en zwart.
Neutraal dus. Geen kleuren meer. Allemaal grijs.
ALLEMAAL GRIJS!!!!!!!!!
Dat is nou precies wat ik bedoel. Elk mens is een individu. En toch gaat het gros van de mensheid mee de massa.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha dat is ook weer erg sterk gesteld, maar ik snap je wel!
Ja ik heb ook altijd vreselijk veel moeite gehad met de verwachtingen van de maatschappij en het feit dat je gewoon een misbaar radertje in het grote geheel bent.
Je naasten zullen wel een tijd verdrietig zijn als je er niet meer bent, maar that's it.
Alles maar moeten, moeten, moeten; dat heb je vooral bij een baan die op jouw niveau zit en bij grote sociale kringen.
Werk zoeken wat net onder je niveau zit geeft veel meer rust in je hoofd. Misschien minder voldoening, maar ook minder stress. En lager geschoold werk kan ook gewoon leuk zijn; ik ben van docent op een internationale HBO op een gegeven moment (tijdelijk) medewerker in een kringloopwinkel geworden!Hartstikke leuk om te doen, en nauwelijks verantwoordelijkheden!
Flikker op met dat presteren, presteren, presteren!
Dat bestookt worden met allemaal meuk van hoe je je moet kleden, war je moet kijken, hoe je je moet gedragen enz: uninstall TikTok en Instagram van je mobieltje en ga lekker escapistische films en series kijken; geen shit wat vandaag de dag in grote steden afspeelt of whatever.
De inrichting van mijn huis? Ik heb het momenteel industrieel. Vrij donker, maar gewoon netjes.
Juist. Dit dus. Je eigen mogelijkheden en wensen opschrijven. En kijken in hoeverre deze haalbaar zijn in deze klotemaatschappij.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Oké ik zal eens bijdragen.
Het is ook het seizoen nu, waardoor alles buiten grijs is, kort daglicht en niet het weer om heel veel buiten te zijn.
Maar daarvan afgezien, je moet jezelf stretchen, dat betekent dat als iets saai of grijs wordt je er gelijk wat aan moet doen.
Voel je ongemakkelijk, gestresst, downie of whatever, zonder dat je 16u per dag werkt?
Dat is een teken dat je iets NIET hebt gedaan. Je doet iets tegen je zin of hebt ergens een foute keuze gemaakt. Herstel die keuze en alles voelt gelijk lichter!
Als je het eenmaal door hebt is het heel duidelijk.
En actie / besluiten is key, niet heel hard of lang werken, of absurt sporten oid maar de juiste keuzes. Die ook steeds veranderen.
Dus gewoon je baan opzeggen en iets anders doen. Je vliegbrevet halen.
Je aanmelden bij een band en optreden.
Of een speech doen voor groot publiek terwijl je dit normaal niet doet. Je moet ook uit je comfortzone.
En snel beslissen, de eerste ingeving en zorgen dat je geen tijd hebt om te piekeren.
Ik praat dan niet over “domme” dingen, als je huis verkopen en emigreren ofzo, dat is vluchten. Of gaan zuipen of andere verdovende middelen misbruiken. Ook vluchten.
Je maakt keuzes die echt bij je passen, en gaat dingen doen die je echt leuk vind.
bezopen?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:16 schreef ToT het volgende:
Ik geloof dat Asmongold en Tony van LC Signs een zooi van die clipjes hebben van Amerikaanse jong-volwassenen die ineens een 40-urige werkweek hebben met een kutloontje en dat ze op TikTok huilend vertellen dat ze niet kunnen begrijpen dat dit hun leven zal zijn.
En in China "vieren" ze zo als ze geslaagd zijn van de universiteit:
[ afbeelding ]
Nee ik ben de term ff kwijt, China Fact Chasers hebben er een paar filmpjes over.quote:
En zo is het; het leven is gewoon een sleur, deal with it. (Een emotionele rollercoaster hoeft niet per sé het andere alternatief te zijn, maar stabiliteit is idd ook wel zo fijn!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:32 schreef DjVero het volgende:
Misschien wat makkelijk gezegd, hoor, maar zou je het tegenovergestelde willen dan? Dus dat je leven bol staat van een hoop drama, een emotionele achtbaan is en elke week weer tegenover nieuwe uitdagingen komt te staan? Toen ik dat eenmaal begon in te zien, kreeg ik er vrede mee dat het leven zo suf is. En ik houd ook echt niet van die standaardgesprekken die men telkenmale overal en nergens ten gehore brengt.
Het zij zo verder.
oh ook van die jongeren die gewoon niet gaan werken omdat het toch niks gaat worden toch?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee ik ben de term ff kwijt, China Fact Chasers hebben er een paar filmpjes over.
Ze spelen alsof ze dood of zwaar depressief zijn....hoewel ze dat laatste niet eens hoeven te spelen.
Ze weten dat hun leven voorbij is. Geen onbezorgde feesten meer met mede-studenten, maar een 80-urige werkweek als maaltijdbezorger met je universele diploma, tegen een loon waarmee je nauwelijks de benzine van je ritjes kunt betalen, laat staan dat je fatsoenlijk kunt leven.
Een gezin stichten kun je wel vergeten; dat is onbetaalbaar!
En als man moet je je geld investeren in een tofu dreg appartement wat nog gebouwd moet worden, want je meot vastgoed hebben om te kunnen trouwen.
De aannemers gaan vaak failliet voor zo'n flat af is en anders stort het wel in voordat de laatste raam er in gezet is.
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
oh ook van die jongeren die gewoon niet gaan werken omdat het toch niks gaat worden toch?
Ik vind het altijd dom als mensen dat roepen, want er is ook altijd iemand die het beter heeft.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:33 schreef ToT het volgende:
Dus ja, dit in het kader van: "Er zijn altijd mensen op de wereld die het erger hebben dan jij!", en zoals iedereen weet zijn dat soort opmerkingen gigantisch helpend en opbeurend!
Die heb ik gelezen, goed boek.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:36 schreef ToT het volgende:
[..]
En zo is het; het leven is gewoon een sleur, deal with it. (Een emotionele rollercoaster hoeft niet per sé het andere alternatief te zijn, maar stabiliteit is idd ook wel zo fijn!)
Het idee dat iedere volwassene dagelijks geweldige gesprekken met z'n vrienden heeft of elke avond naar de disco gaat of andere fantastische avonturen beleeft is een nutteloze deprimerende illusie.
Ik moet ineens aan de titel "De helaasheid der dingen" denken.
Nooit zelf gelezen, ff gegoogled en het lijkt wel aardig aan te sluiten op het onderwerp.
Dat idd, en wat heb jij nou te maken met mensen die het slechter hebben? Het gaat om JOUW leven!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:18 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik vind het altijd dom als mensen dat roepen, want er is ook altijd iemand die het beter heeft.
Ditquote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:49 schreef Discombobulate het volgende:
Jaartje gaan reizen een optie?
Maar je bent gewoon een zeikerd tot bepaalde hoogte.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:18 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik vind het altijd dom als mensen dat roepen, want er is ook altijd iemand die het beter heeft.
Op Facebook heb je de groep Dull Men's Club (ook voor vrouwen overigens), voor mensen die dat suffe van het leven maar gewoon proberen te omarmen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:32 schreef DjVero het volgende:
Misschien wat makkelijk gezegd, hoor, maar zou je het tegenovergestelde willen dan? Dus dat je leven bol staat van een hoop drama, een emotionele achtbaan is en elke week weer tegenover nieuwe uitdagingen komt te staan? Toen ik dat eenmaal begon in te zien, kreeg ik er vrede mee dat het leven zo suf is.
Als je het nu hebt over kort daglicht dan zit je soberzo verkeerd in de film imo.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Oké ik zal eens bijdragen.
Het is ook het seizoen nu, waardoor alles buiten grijs is, kort daglicht en niet het weer om heel veel buiten te zijn.
Ik praat niet voor mezelf maar voor Fokkers die met doembeelden zitten. En als er een externe verklaring is dan is dat beter te verwerken.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je het nu hebt over kort daglicht dan zit je soberzo verkeerd in de film imo.
Gisteren zei ik nog tegen mijn vrouw wat het al weer merkbaar langer licht aan het worden is toen we 's avonds met de hont wandelden en hoe fijn dat is. Blijf anders lekker hangen in die donkere dagen zeg.
En ik heb genoeg aan de hand om sikkeneurig te zijn. Meer dan genoeg. Beetje positief blijven ja toch.
En waarom dan precies? En nog veel belangrijker: waarom veranderen de mensen die dit zeggen dan niet iets?quote:Op maandag 2 februari 2026 09:28 schreef PzKpfw het volgende:
De eerste dertig levensjaren zijn dan ook het leukste, daarna is het allemaal maar matig.
Zijn vooral mensen die een beetje zuipen en sloeren het aller mooiste vinden in het leven en nooit echt verder ontwikkelen.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
En waarom dan precies? En nog veel belangrijker: waarom veranderen de mensen die dit zeggen dan niet iets?
Omdat dan alles nog nieuw is, valt veel te ontdekken etc. School en studie met alles eromheen. Daarna als je eenmaal in het werkende leven zit kom je toch in een soort sleur terecht.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
En waarom dan precies? En nog veel belangrijker: waarom veranderen de mensen die dit zeggen dan niet iets?
Ook dan valt er nog veel te ontdekken, maarje moet wel die draai maken.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Omdat dan alles nog nieuw is, valt veel te ontdekken etc. School en studie met alles eromheen. Daarna als je eenmaal in het werkende leven zit kom je toch in een soort sleur terecht.
En waarom stap je daar niet uit dan? Werkelijk waar niemand houd je tegen hoor.. Het is gewoon een kwestie van durven.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Omdat dan alles nog nieuw is, valt veel te ontdekken etc. School en studie met alles eromheen. Daarna als je eenmaal in het werkende leven zit kom je toch in een soort sleur terecht.
Ik heb een paar dingen dik gemaakt, omdat je dit wel zelf in de hand hebt.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:54 schreef Hetekip het volgende:
Het leven voelt tegenwoordig als iets waar ik doorheen rol, zonder echt ergens tegenaan te knallen. Ja, ik knal tegen problemen aan, maar ik heb geen vuur in mij. Geen doel, en ook geen wereldbeeld. Mijn zingeving is compleet van de kaart.
De mensen om mij heen doen allemaal aan smalltalk, praten over standaardonderwerpen en draaien dat script telkens af. Als je de diepte in gaan, houden ze afstand, als je behoefte hebt aan jezelf te uiten komen ze met de oplossingen, adviezen en ideeën.
Ondertussen loop ik vast op het script dat bij het volwassen zijn hoort. Werk, eten, plannen maken, doen alsof je het druk hebt. Ik leef een leeg bestaan, ik ga naar werk, kom thuis en dan wacht ik tot de volgende dat. In het weekend zit ik vooral en doe ik niks. Maar dit is absoluut niet wat ik wilde, of waar ik aan dacht toen ik jonger was.
Ik walg van mezelf als ik op het werk ben, dat klote kut steriele rolletje dat ik maar zit te spelen daar. Er is wel eens wat drama, of een beetje van roddels wat het leuk maakt, maar alles zit binnen die veilige lijntjes en al die dingen lijken alsof ze al voorgepland zijn. Ik walg gewoon van mezelf op het kut werk. Dat vieze kut rolletje.
En als ik naar vroeger kijk, besef ik me dat het leven ook best wel magertjes was. Nostalgie is altijd mooier in mijn hoofd dan dat het daadwerkelijk was.
Het breekt mij op: het is verschrikkelijk. Er is geen grote pijn, ook geen tragedie, maar het leven heeft mij met en met gewoon kapot gemaakt. En ik kan niemand als schuldige aanwijzen. Het leven is onverschillig, en haalt haar schouders op. En dat stoort mij ook, er is niets waar ik mijn woede naartoe kan uiten, behalve mezelf.
Ik voel me een outsider die op werk er tussen moet passen, en ik wil dat niet meer.
En zo loop ik maar rond met een beetje zelfbedrog, een beetje humor, en steeds lagere verwachtingen van hoe diep gesprekken, mensen en momenten echt gaan.
Ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik niet weet waar ik voor leef.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |