abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219972217
Het leven voelt tegenwoordig als iets waar ik doorheen rol, zonder echt ergens tegenaan te knallen. Ja, ik knal tegen problemen aan, maar ik heb geen vuur in mij. Geen doel, en ook geen wereldbeeld. Mijn zingeving is compleet van de kaart.

De mensen om mij heen doen allemaal aan smalltalk, praten over standaardonderwerpen en draaien dat script telkens af. Als je de diepte in gaan, houden ze afstand, als je behoefte hebt aan jezelf te uiten komen ze met de oplossingen, adviezen en ideeën.

Ondertussen loop ik vast op het script dat bij het volwassen zijn hoort. Werk, eten, plannen maken, doen alsof je het druk hebt. Ik leef een leeg bestaan, ik ga naar werk, kom thuis en dan wacht ik tot de volgende dat. In het weekend zit ik vooral en doe ik niks. Maar dit is absoluut niet wat ik wilde, of waar ik aan dacht toen ik jonger was.

Ik walg van mezelf als ik op het werk ben, dat klote kut steriele rolletje dat ik maar zit te spelen daar. Er is wel eens wat drama, of een beetje van roddels wat het leuk maakt, maar alles zit binnen die veilige lijntjes en al die dingen lijken alsof ze al voorgepland zijn. Ik walg gewoon van mezelf op het kut werk. Dat vieze kut rolletje.

En als ik naar vroeger kijk, besef ik me dat het leven ook best wel magertjes was. Nostalgie is altijd mooier in mijn hoofd dan dat het daadwerkelijk was.

Het breekt mij op: het is verschrikkelijk. Er is geen grote pijn, ook geen tragedie, maar het leven heeft mij met en met gewoon kapot gemaakt. En ik kan niemand als schuldige aanwijzen. Het leven is onverschillig, en haalt haar schouders op. En dat stoort mij ook, er is niets waar ik mijn woede naartoe kan uiten, behalve mezelf.

Ik voel me een outsider die op werk er tussen moet passen, en ik wil dat niet meer.
En zo loop ik maar rond met een beetje zelfbedrog, een beetje humor, en steeds lagere verwachtingen van hoe diep gesprekken, mensen en momenten echt gaan.

Ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik niet weet waar ik voor leef.
Mensen, het spijt me, ik mag niemand meer liken.
pi_219972251
Welkom to real life, ik doe al 59 jaar hetzelfde kunstje.
Het zij zo.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219972253
Je leeft om de dood zo lang mogelijk uit te stellen.
Hopelijk vind je een lieve partner en kun je je voortplanten zodat je nageslacht het zelfde kan doen als jij; de dood uitstellen en zich voortplanten.

Buiten dit zul je zelf invulling moeten geven aan je leven.
Een hobby / vereniging zoeken is vaak erg geforceerd en maakt een mens lang niet altijd gelukkiger. Wees niet te gefocust op geluk te vinden; redelijke tevredenheid is al een begin. Te grote, niet direct haalbare doelen hebben kan erg frustrerend zijn.

Is het mogelijk om van baan te veranderen? Is er iets anders wat je interesse heeft?

Overigens slijt dit gevoel op een gegeven moment wel hoor, je vindt je draai wel. :Y
  zaterdag 31 januari 2026 @ 19:58:30 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219972261
Misschien ook wat aardiger doen tegen mensen? Dan ga je jezelf ook beter voelen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219972305
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:57 schreef ToT het volgende:
Je leeft om de dood zo lang mogelijk uit te stellen.
Hopelijk vind je een lieve partner en kun je je voortplanten zodat je nageslacht het zelfde kan doen als jij; de dood uitstellen en zich voortplanten.

Buiten dit zul je zelf invulling moeten geven aan je leven.
Een hobby / vereniging zoeken is vaak erg geforceerd en maakt een mens lang niet altijd gelukkiger. Wees niet te gefocust op geluk te vinden; redelijke tevredenheid is al een begin. Te grote, niet direct haalbare doelen hebben kan erg frustrerend zijn.

Is het mogelijk om van baan te veranderen? Is er iets anders wat je interesse heeft?

Overigens slijt dit gevoel op een gegeven moment wel hoor, je vindt je draai wel. :Y
Soms heb ik het idee, dat ik kapot ben.
pi_219972321
Nostalgie kan ook fijn zijn; luister naar oude muziek waar je vroeger lekker je emoties op los kon laten gaan (vreugde, verdriet, energie enz.)
Kijk naar ouwe films en series die je gaaf vond. Niks mis met oude gevoelens weer ff naar boven halen.
Per sé mee moeten gaan met de rest is ook kut.
Spaar geld voor specifieke doelen, misschien voor een mooie vakantie naar een land met een prachtige historie en cultuur en knappe dames die interesse in een leuke westerse kerel kunnen hebben! ;) Dit soort doelen voor ogen hebben en er actief naar toe werken kan al veel helpen! :Y Verdiep je (in dit specifieke voorbeeld) in de landen waar je naar toe zou willen gaan, de geschiedenis ervan enz.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 20:05:36 #7
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_219972324
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:54 schreef Hetekip het volgende:
Het leven voelt tegenwoordig als iets waar ik doorheen rol, zonder echt ergens tegenaan te knallen. Ja, ik knal tegen problemen aan, maar ik heb geen vuur in mij. Geen doel, en ook geen wereldbeeld. Mijn zingeving is compleet van de kaart.

De mensen om mij heen doen allemaal aan smalltalk, praten over standaardonderwerpen en draaien dat script telkens af. Als je de diepte in gaan, houden ze afstand, als je behoefte hebt aan jezelf te uiten komen ze met de oplossingen, adviezen en ideeën.

Ondertussen loop ik vast op het script dat bij het volwassen zijn hoort. Werk, eten, plannen maken, doen alsof je het druk hebt. Ik leef een leeg bestaan, ik ga naar werk, kom thuis en dan wacht ik tot de volgende dat. In het weekend zit ik vooral en doe ik niks. Maar dit is absoluut niet wat ik wilde, of waar ik aan dacht toen ik jonger was.

Ik walg van mezelf als ik op het werk ben, dat klote kut steriele rolletje dat ik maar zit te spelen daar. Er is wel eens wat drama, of een beetje van roddels wat het leuk maakt, maar alles zit binnen die veilige lijntjes en al die dingen lijken alsof ze al voorgepland zijn. Ik walg gewoon van mezelf op het kut werk. Dat vieze kut rolletje.

En als ik naar vroeger kijk, besef ik me dat het leven ook best wel magertjes was. Nostalgie is altijd mooier in mijn hoofd dan dat het daadwerkelijk was.

Het breekt mij op: het is verschrikkelijk. Er is geen grote pijn, ook geen tragedie, maar het leven heeft mij met en met gewoon kapot gemaakt. En ik kan niemand als schuldige aanwijzen. Het leven is onverschillig, en haalt haar schouders op. En dat stoort mij ook, er is niets waar ik mijn woede naartoe kan uiten, behalve mezelf.

Ik voel me een outsider die op werk er tussen moet passen, en ik wil dat niet meer.
En zo loop ik maar rond met een beetje zelfbedrog, een beetje humor, en steeds lagere verwachtingen van hoe diep gesprekken, mensen en momenten echt gaan.

Heb je geen dromen, idealen, fantasieën?
Wat wil je zelf?

Jij leeft in een tijd dat je alles van je luchtkastelen kunt ommestelen tot stabiele en stevige muren.
Waarom ga je niet doen wat je het liefste doet?
Ja, dat is een risico, maar dat is de 'veilige weg' kiezen ook.

Ga muziek maken, ga sporten, pottenbakken, fietsen, voetballen, postzegels verzamelen, boeken schrijven, filmscripts schrijven, of als je de lat niet zo hoog wilt leggen, ga boekhouden, lesgeven, koken, naaien, vreemde talen leren, kortom ga datgene doen wat je het leukste vindt. Deze tijd is hier bij uitstek voor geschikt.

Bekijk deze YouTube-video

Wijze mannen in een tijd toen het leven nog een beetje overzichtelijk was.
Succes en veel sterkte. ^O^
pi_219972338
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:02 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Soms heb ik het idee, dat ik kapot ben.
Ja, welkom op FOK!, maat! _O- Hier hebben velen flinke problemen, ikzelf ook.
Het ene probleem lost het andere af en sommige gaan nooit weg.
Je leert er op een gegeven moment wel mee te dealen, ook al voelt alles vaak zo leeg en nutteloos.
pi_219972362
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heb je geen dromen, idealen, fantasieën?
Wat wil je zelf?

Jij leeft in een tijd dat je alles van je luchtkastelen kunt ommestelen tot stabiele en stevige muren.
Waarom ga je niet doen wat je het liefste doet?
Ja, dat is een risico, maar dat is de 'veilige weg' kiezen ook.

Ga muziek maken, ga sporten, pottenbakken, fietsen, voetballen, postzegels verzamelen, boeken schrijven, filmscripts schrijven, of als je de lat niet zo hoog wilt leggen, ga boekhouden, lesgeven, koken, naaien, vreemde talen leren, kortom ga datgene doen wat je het leukste vindt. Deze tijd is hier bij uitstek voor geschikt.

Wijze mannen in een tijd toen het leven nog een beetje overzichtelijk was.
Succes en veel sterkte. ^O^
Ik zat ook gelijk aan dat topic te denken waar dit liedje in gepost was! ;)
  zaterdag 31 januari 2026 @ 20:13:38 #10
210150 Hiddendoe
pi_219972408
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:08 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik zat ook gelijk aan dat topic te denken waar dit liedje in gepost was! ;)
Een waarheid als een koe. Van Kooten en De Bie waren en zijn ware zieners.
WARE ZIENERS.

Deze twee hadden de wijsheid in pacht.
pi_219972446
Ik geloof dat Asmongold en Tony van LC Signs een zooi van die clipjes hebben van Amerikaanse jong-volwassenen die ineens een 40-urige werkweek hebben met een kutloontje en dat ze op TikTok huilend vertellen dat ze niet kunnen begrijpen dat dit hun leven zal zijn.

En in China "vieren" ze zo als ze geslaagd zijn van de universiteit:

pi_219972465
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Een waarheid als een koe. Van Kooten en De Bie waren en zijn ware zieners.
WARE ZIENERS.

Deze twee hadden de wijsheid in pacht.
F&L / Wat bedoelen mensen als ze ‘zichzelf zoeken’
  zaterdag 31 januari 2026 @ 20:19:53 #13
210150 Hiddendoe
pi_219972493
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:06 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja, welkom op FOK!, maat! _O- Hier hebben velen flinke problemen, ikzelf ook.
Het ene probleem lost het andere af en sommige gaan nooit weg.
Je leert er op een gegeven moment wel mee te dealen, ook al voelt alles vaak zo leeg en nutteloos.
Vertel er dan ook even bij dat het grootste probleem het mens zijn is.
Wij mensen moeten zoveel, en we moeten dan ook zoveel (zo niet meer) dingen laten.

We worden continue bestookt met allerlei adviezen hoe we ons moet kleden, wat we moeten eten, hoe we onze kinderen moeten opvoeden, hoe we ons werk moeten doen, hoe we met onze collega's moeten omgaan.

En alsof dat alles niet genoeg is, moeten we ook nog letten op onze kapsels, onze nagels, onze presentatie, onze lunchboxes, onze vakanties, onze uitgaanavondjes.

Had ik de inrichting van onze huizen al genoemd? Nee? Nou, dat moet ook allemaal heel grijs, zilver, wit en zwart.
Neutraal dus. Geen kleuren meer. Allemaal grijs.

ALLEMAAL GRIJS!!!!!!!!!

:N
  zaterdag 31 januari 2026 @ 20:24:31 #14
210150 Hiddendoe
pi_219972534

Omdat het optimisme nooit mag sterven. Noch het individualisme.

Je word onbevreest geboren
En dan langzaam dan gemaakt
Dat je ergens bij moet horen
Anders word je afgekraakt
Dus wil je op die ander lijken
Die ander die de wereld kent
Maar jij durft nouwelijks te kijken
Naar wie je zelf eigenlijk bent
Je bent wat je eet
En je bent wat drinkt
En je bent wat er in je ogen blinkt
Je bent wat je doomt en je bent wat je draagt
Maar je bent ook waar je altijd over klaagt
Je bent wat je maakt en je bent dat je sloopt
En je bent waar je je benen uit je reet voor loopt
Je bent wat je steelt en je bent dat je schenkt
Maar je wat je van een ander denkt
Refr.
je bent alles, je bent alles
alles wat doet en alles wat je zegt
soms dan ben je goed en soms dan ben je slecht
alles wat je weet en wat je liever weer vergeet
alles wat je voelt en wat je niet zo hebt bedoet
Je bent wie je kent en je bent wie je groet
En bent ook met wie je altijd ruzie maken moet
Je bent wie je hekelt en je bent op wie je lijkt
Maar je bent ook de geen die je steeds ontwijkt
Je bent wie je roemt en je bent wie je vreest
En je bent ook met wie je naar bed bent geweest
Want je bent wie je lief hebt en je bent wie je haat
Maar je bent ook met wie je in de file staat
Refr.
Alles wat je voelt en wat je niet zo hebt bedoelt

[ Bericht 34% gewijzigd door Hiddendoe op 31-01-2026 20:29:32 ]
pi_219972552
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vertel er dan ook even bij dat het grootste probleem het mens zijn is.
Wij mensen moeten zoveel, en we moeten dan ook zoveel (zo niet meer) dingen laten.

We worden continue bestookt met allerlei adviezen hoe we ons moet kleden, wat we moeten eten, hoe we onze kinderen moeten opvoeden, hoe we ons werk moeten doen, hoe we met onze collega's moeten omgaan.

En alsof dat alles niet genoeg is, moeten we ook nog letten op onze kapsels, onze nagels, onze presentatie, onze lunchboxes, onze vakanties, onze uitgaanavondjes.

Had ik de inrichting van onze huizen al genoemd? Nee? Nou, dat moet ook allemaal heel grijs, zilver, wit en zwart.
Neutraal dus. Geen kleuren meer. Allemaal grijs.

ALLEMAAL GRIJS!!!!!!!!!

:N
Haha dat is ook weer erg sterk gesteld, maar ik snap je wel! :Y
Ja ik heb ook altijd vreselijk veel moeite gehad met de verwachtingen van de maatschappij en het feit dat je gewoon een misbaar radertje in het grote geheel bent.
Je naasten zullen wel een tijd verdrietig zijn als je er niet meer bent, maar that's it.
Alles maar moeten, moeten, moeten; dat heb je vooral bij een baan die op jouw niveau zit en bij grote sociale kringen.
Werk zoeken wat net onder je niveau zit geeft veel meer rust in je hoofd. Misschien minder voldoening, maar ook minder stress. En lager geschoold werk kan ook gewoon leuk zijn; ik ben van docent op een internationale HBO op een gegeven moment (tijdelijk) medewerker in een kringloopwinkel geworden! _O- Hartstikke leuk om te doen, en nauwelijks verantwoordelijkheden! :D Flikker op met dat presteren, presteren, presteren!

Dat bestookt worden met allemaal meuk van hoe je je moet kleden, war je moet kijken, hoe je je moet gedragen enz: uninstall TikTok en Instagram van je mobieltje en ga lekker escapistische films en series kijken; geen shit wat vandaag de dag in grote steden afspeelt of whatever.

De inrichting van mijn huis? Ik heb het momenteel industrieel. Vrij donker, maar gewoon netjes.
pi_219972590
Het kan ook best zijn ff een tijdje lekker te zwelgen in je emoties; ik heb jarenlang in de gothic scene gezeten en heb veel vriendschappen ontwikkeld met mensen die met dezelfde problemen worstelden.
In die scene heb je ook veel spiritualiteit, en dat was mijn volgende pad. Daarmee heb ik ook heel veel dingen meegemaakt, en ben er qua persoon wel door gegroeid.
Toen ging het op een gegeven moment wegens werk-omstandigheden keihard bergafwaarts, daarna weer opgekrabbeld, vervolgens weer een zeer diepe put, waar wel een heel sterk en blijvende lichtpunt was (mijn zoontje) en da's mijn bron van positiviteit nu! :Y
  zaterdag 31 januari 2026 @ 20:39:20 #17
210150 Hiddendoe
pi_219972686
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Haha dat is ook weer erg sterk gesteld, maar ik snap je wel! :Y
Ja ik heb ook altijd vreselijk veel moeite gehad met de verwachtingen van de maatschappij en het feit dat je gewoon een misbaar radertje in het grote geheel bent.
Je naasten zullen wel een tijd verdrietig zijn als je er niet meer bent, maar that's it.
Alles maar moeten, moeten, moeten; dat heb je vooral bij een baan die op jouw niveau zit en bij grote sociale kringen.
Werk zoeken wat net onder je niveau zit geeft veel meer rust in je hoofd. Misschien minder voldoening, maar ook minder stress. En lager geschoold werk kan ook gewoon leuk zijn; ik ben van docent op een internationale HBO op een gegeven moment (tijdelijk) medewerker in een kringloopwinkel geworden! _O- Hartstikke leuk om te doen, en nauwelijks verantwoordelijkheden! :D Flikker op met dat presteren, presteren, presteren!

Dat bestookt worden met allemaal meuk van hoe je je moet kleden, war je moet kijken, hoe je je moet gedragen enz: uninstall TikTok en Instagram van je mobieltje en ga lekker escapistische films en series kijken; geen shit wat vandaag de dag in grote steden afspeelt of whatever.

De inrichting van mijn huis? Ik heb het momenteel industrieel. Vrij donker, maar gewoon netjes.
Dat is nou precies wat ik bedoel. Elk mens is een individu. En toch gaat het gros van de mensheid mee de massa.
Elk tekentje van individualisme wordt direct afgestraft. Een Hell's Angel die komt opdagen in een bontjas en daaronder een roze tutu (ja, ik doe het maar even heel extreem >:) ), gegarandeerd dat Barbie niet meer mag meedoen met de Harley Davidson Races.

Elk menselijk wezen wordt toch min of meer vastgeketend in zijn eigen milieu.
Elk menselijk wezen die deze maatschappelijke grenzen probeert te doorbreken wordt meteen afgemaakt (figuurlijk dan) of op zijn minst met een scheef oog bekeken en alsnog uit de elitaire of volkse kringen geschopt.
pi_219972705
Oké ik zal eens bijdragen.
Het is ook het seizoen nu, waardoor alles buiten grijs is, kort daglicht en niet het weer om heel veel buiten te zijn.

Maar daarvan afgezien, je moet jezelf stretchen, dat betekent dat als iets saai of grijs wordt je er gelijk wat aan moet doen.
Voel je ongemakkelijk, gestresst, downie of whatever, zonder dat je 16u per dag werkt?
Dat is een teken dat je iets NIET hebt gedaan. Je doet iets tegen je zin of hebt ergens een foute keuze gemaakt. Herstel die keuze en alles voelt gelijk lichter!
Als je het eenmaal door hebt is het heel duidelijk.
En actie / besluiten is key, niet heel hard of lang werken, of absurt sporten oid maar de juiste keuzes. Die ook steeds veranderen.
Dus gewoon je baan opzeggen en iets anders doen. Je vliegbrevet halen.
Je aanmelden bij een band en optreden.
Of een speech doen voor groot publiek terwijl je dit normaal niet doet. Je moet ook uit je comfortzone.
En snel beslissen, de eerste ingeving en zorgen dat je geen tijd hebt om te piekeren.

Ik praat dan niet over “domme” dingen, als je huis verkopen en emigreren ofzo, dat is vluchten. Of gaan zuipen of andere verdovende middelen misbruiken. Ook vluchten.
Je maakt keuzes die echt bij je passen, en gaat dingen doen die je echt leuk vind.
Vakman pur sang
pi_219972783
Jaartje gaan reizen een optie?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 20:53:07 #20
210150 Hiddendoe
pi_219972826
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is ook het seizoen nu, waardoor alles buiten grijs is, kort daglicht en niet het weer om heel veel buiten te zijn.

Maar daarvan afgezien, je moet jezelf stretchen, dat betekent dat als iets saai of grijs wordt je er gelijk wat aan moet doen.
Voel je ongemakkelijk, gestresst, downie of whatever, zonder dat je 16u per dag werkt?
Dat is een teken dat je iets NIET hebt gedaan. Je doet iets tegen je zin of hebt ergens een foute keuze gemaakt. Herstel die keuze en alles voelt gelijk lichter!
Als je het eenmaal door hebt is het heel duidelijk.
En actie / besluiten is key, niet heel hard of lang werken, of absurt sporten oid maar de juiste keuzes. Die ook steeds veranderen.
Dus gewoon je baan opzeggen en iets anders doen. Je vliegbrevet halen.
Je aanmelden bij een band en optreden.
Of een speech doen voor groot publiek terwijl je dit normaal niet doet. Je moet ook uit je comfortzone.
En snel beslissen, de eerste ingeving en zorgen dat je geen tijd hebt om te piekeren.

Ik praat dan niet over “domme” dingen, als je huis verkopen en emigreren ofzo, dat is vluchten. Of gaan zuipen of andere verdovende middelen misbruiken. Ook vluchten.
Je maakt keuzes die echt bij je passen, en gaat dingen doen die je echt leuk vind.
Juist. Dit dus. Je eigen mogelijkheden en wensen opschrijven. En kijken in hoeverre deze haalbaar zijn in deze klotemaatschappij.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 20:56:57 #21
459912 FlippingCoin
pi_219972868
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:16 schreef ToT het volgende:
Ik geloof dat Asmongold en Tony van LC Signs een zooi van die clipjes hebben van Amerikaanse jong-volwassenen die ineens een 40-urige werkweek hebben met een kutloontje en dat ze op TikTok huilend vertellen dat ze niet kunnen begrijpen dat dit hun leven zal zijn.

En in China "vieren" ze zo als ze geslaagd zijn van de universiteit:

[ afbeelding ]
bezopen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zaterdag 31 januari 2026 @ 21:30:06 #22
210150 Hiddendoe
pi_219973184
- Het gaat niet over jou. Doei. -

[ Bericht 94% gewijzigd door CoolGuy op 31-01-2026 21:30:42 ]
  zaterdag 31 januari 2026 @ 21:31:54 #23
210150 Hiddendoe
pi_219973196
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:30 schreef Hiddendoe het volgende:
- Het gaat niet over jou. Doei. -
Weet ik. Maar mag ik dan mijn mening ook al niet meer geven?
pi_219973200
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
bezopen?
Nee ik ben de term ff kwijt, China Fact Chasers hebben er een paar filmpjes over.
Ze spelen alsof ze dood of zwaar depressief zijn....hoewel ze dat laatste niet eens hoeven te spelen.
Ze weten dat hun leven voorbij is. Geen onbezorgde feesten meer met mede-studenten, maar een 80-urige werkweek als maaltijdbezorger met je universele diploma, tegen een loon waarmee je nauwelijks de benzine van je ritjes kunt betalen, laat staan dat je fatsoenlijk kunt leven.
Een gezin stichten kun je wel vergeten; dat is onbetaalbaar!
En als man moet je je geld investeren in een tofu dreg appartement wat nog gebouwd moet worden, want je meot vastgoed hebben om te kunnen trouwen.
De aannemers gaan vaak failliet voor zo'n flat af is en anders stort het wel in voordat de laatste raam er in gezet is.
pi_219973204
Misschien wat makkelijk gezegd, hoor, maar zou je het tegenovergestelde willen dan? Dus dat je leven bol staat van een hoop drama, een emotionele achtbaan is en elke week weer tegenover nieuwe uitdagingen komt te staan? Toen ik dat eenmaal begon in te zien, kreeg ik er vrede mee dat het leven zo suf is. En ik houd ook echt niet van die standaardgesprekken die men telkenmale overal en nergens ten gehore brengt.

Het zij zo verder.
pi_219973214
Dus ja, dit in het kader van: "Er zijn altijd mensen op de wereld die het erger hebben dan jij!", en zoals iedereen weet zijn dat soort opmerkingen gigantisch helpend en opbeurend! :Y
pi_219973234
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:32 schreef DjVero het volgende:
Misschien wat makkelijk gezegd, hoor, maar zou je het tegenovergestelde willen dan? Dus dat je leven bol staat van een hoop drama, een emotionele achtbaan is en elke week weer tegenover nieuwe uitdagingen komt te staan? Toen ik dat eenmaal begon in te zien, kreeg ik er vrede mee dat het leven zo suf is. En ik houd ook echt niet van die standaardgesprekken die men telkenmale overal en nergens ten gehore brengt.

Het zij zo verder.
En zo is het; het leven is gewoon een sleur, deal with it. (Een emotionele rollercoaster hoeft niet per sé het andere alternatief te zijn, maar stabiliteit is idd ook wel zo fijn! :Y )
Het idee dat iedere volwassene dagelijks geweldige gesprekken met z'n vrienden heeft of elke avond naar de disco gaat of andere fantastische avonturen beleeft is een nutteloze deprimerende illusie.

Ik moet ineens aan de titel "De helaasheid der dingen" denken.
Nooit zelf gelezen, ff gegoogled en het lijkt wel aardig aan te sluiten op het onderwerp.
pi_219973275
Ik heb onlangs een relatie beëindigd. Over emotionele rollercoasters gesproken zeg, goftedomme!
Ja, ik hunker naar een geweldige begripvolle relatie met veel liefde en unicorn farts en dergelijke, maar ik weet ook wel dat ieder huisje zo z'n kruisje heeft en ik zit op andere vlakken nu ff diep in de shit, dus stort ik me voorlopig even niet meer in een nieuwe relatie.

Eerst rust en stabiliteit, later misschien weer wat avontuur en kijken of er nog een dekseltje op dit potje past.

Wees tevreden met wat je hebt, en werk aan je sores waar je van af wil.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 22:09:59 #29
459912 FlippingCoin
pi_219973539
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:32 schreef ToT het volgende:

[..]
Nee ik ben de term ff kwijt, China Fact Chasers hebben er een paar filmpjes over.
Ze spelen alsof ze dood of zwaar depressief zijn....hoewel ze dat laatste niet eens hoeven te spelen.
Ze weten dat hun leven voorbij is. Geen onbezorgde feesten meer met mede-studenten, maar een 80-urige werkweek als maaltijdbezorger met je universele diploma, tegen een loon waarmee je nauwelijks de benzine van je ritjes kunt betalen, laat staan dat je fatsoenlijk kunt leven.
Een gezin stichten kun je wel vergeten; dat is onbetaalbaar!
En als man moet je je geld investeren in een tofu dreg appartement wat nog gebouwd moet worden, want je meot vastgoed hebben om te kunnen trouwen.
De aannemers gaan vaak failliet voor zo'n flat af is en anders stort het wel in voordat de laatste raam er in gezet is.
oh ook van die jongeren die gewoon niet gaan werken omdat het toch niks gaat worden toch?
pi_219973553
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 22:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
oh ook van die jongeren die gewoon niet gaan werken omdat het toch niks gaat worden toch?
:Y idd.
Jonge dames worden "afwezig"; ergens op een bank onder een brug overleven op wat ff met de benen wijd kan opleveren terwijl ze met de neus in hun mobieltje zitten.
Andere daklozen verdienen de kost als homeless influencers.
pi_219973605
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:33 schreef ToT het volgende:
Dus ja, dit in het kader van: "Er zijn altijd mensen op de wereld die het erger hebben dan jij!", en zoals iedereen weet zijn dat soort opmerkingen gigantisch helpend en opbeurend! :Y
Ik vind het altijd dom als mensen dat roepen, want er is ook altijd iemand die het beter heeft.
pi_219973610
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:36 schreef ToT het volgende:

[..]
En zo is het; het leven is gewoon een sleur, deal with it. (Een emotionele rollercoaster hoeft niet per sé het andere alternatief te zijn, maar stabiliteit is idd ook wel zo fijn! :Y )
Het idee dat iedere volwassene dagelijks geweldige gesprekken met z'n vrienden heeft of elke avond naar de disco gaat of andere fantastische avonturen beleeft is een nutteloze deprimerende illusie.

Ik moet ineens aan de titel "De helaasheid der dingen" denken.
Nooit zelf gelezen, ff gegoogled en het lijkt wel aardig aan te sluiten op het onderwerp.
Die heb ik gelezen, goed boek.

Edit: Toch niet, ik heb de film gezien, excuses.
pi_219973620
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 22:18 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik vind het altijd dom als mensen dat roepen, want er is ook altijd iemand die het beter heeft.
Dat idd, en wat heb jij nou te maken met mensen die het slechter hebben? Het gaat om JOUW leven!
pi_219982690
@Hetekip Zo is het leven. En zeker voor een man, meer nog dan voor een vrouw. Een vrouw kent van nature immers meer emotionele pieken en dalen. Bij veel mannen is dat minder, waardoor het leven vlak kan aanvoelen. Het dagelijks leven wordt over het algemeen een sleur, die maar blijft aanhouden totdat je doodgaat. Hier en daar afgewisseld door een vrolijker moment. De meeste dingen heb je natuurlijk op een bepaalde leeftijd al uitgeprobeerd. Drinken, drugs, vrouwen neuken, relaties, te hard rijden in je auto of op de motor, reisjes maken, hoeren ... ik heb het allemaal gedaan en heb weinig nieuwsgierigheden meer over. Tegelijkertijd ben ik niet meer bang voor de dood. Want ik weet dat als de dood nu komt, dat ik geen spijt hoef te hebben. Ik heb alles al gedaan wat ik wilde doen, ik heb geleefd.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  maandag 2 februari 2026 @ 07:21:41 #35
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219982708
Alles is liefde! Zo kijk ik naar het leven. Overal waar ik kijk is liefde. Liefde buiten, liefde binnen, overal liefde!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219982725
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:49 schreef Discombobulate het volgende:
Jaartje gaan reizen een optie?
Dit
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219982730
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 22:18 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Maar je bent gewoon een zeikerd tot bepaalde hoogte.

Als je alles dom en vlak vindt gaat het nooit wat worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Manager PR/Moderator maandag 2 februari 2026 @ 07:57:18 #38
269689 crew  Viv
pi_219982798
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:32 schreef DjVero het volgende:
Misschien wat makkelijk gezegd, hoor, maar zou je het tegenovergestelde willen dan? Dus dat je leven bol staat van een hoop drama, een emotionele achtbaan is en elke week weer tegenover nieuwe uitdagingen komt te staan? Toen ik dat eenmaal begon in te zien, kreeg ik er vrede mee dat het leven zo suf is.
Op Facebook heb je de groep Dull Men's Club (ook voor vrouwen overigens), voor mensen die dat suffe van het leven maar gewoon proberen te omarmen. O+

Ze hebben 2 miljoen leden, om maar aan te geven hoe normaal het is om geen flitsend leven te leiden. :)
  maandag 2 februari 2026 @ 09:11:54 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219983087
Misschien moet je eens wat hobby's gaan zoeken waarmee je onder de mensen kan komen, in plaats van thuis enkel te gaan niksen.

Het zou zomaar eens je leven leuker kunnen maken.
pi_219983118
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je het nu hebt over kort daglicht dan zit je soberzo verkeerd in de film imo.

Gisteren zei ik nog tegen mijn vrouw wat het al weer merkbaar langer licht aan het worden is toen we 's avonds met de hont wandelden en hoe fijn dat is. Blijf anders lekker hangen in die donkere dagen zeg.

En ik heb genoeg aan de hand om sikkeneurig te zijn. Meer dan genoeg. Beetje positief blijven ja toch. :)
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_219983159
- Achter overleg gepleegd. Dit wordt niet toegestaan. Indien vragen of bezwaar mail je maar, maar we gaan dit hier niet doen -

[ Bericht 84% gewijzigd door CoolGuy op 02-02-2026 10:48:22 ]
pi_219983167
Wat een gejammer hier (ook van andere users) over de maatschappij :')

@TS: je kan dit opvatten op de manier zoals je dat zelf wil, maar stop being a little bitch. Aan welke ketting lig je dan in godsnaam vast? Boehoe ik vind mijn werk niet leuk, dan zoek je toch ander werk? Boehoe iedereen om mij heen doet aan smalltalk maar ik wil alleen betekenisvolle en diepe gesprekken voeren, zoek dan gelijkgestemde mensen. Boehoe het leven is niet gelopen zoals ik had verwacht toen ik nog een kindje was, verander dan iets.

Echt, het is niet zo moeilijk maar je moet verantwoordelijkheid pakken voor je eigen leven. Nu loop je gewoon te janken voor het pad dat je zelf nota bene aan het bewandelen bent.
pi_219983191
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:17 schreef vosss het volgende:

[..]
Als je het nu hebt over kort daglicht dan zit je soberzo verkeerd in de film imo.

Gisteren zei ik nog tegen mijn vrouw wat het al weer merkbaar langer licht aan het worden is toen we 's avonds met de hont wandelden en hoe fijn dat is. Blijf anders lekker hangen in die donkere dagen zeg.

En ik heb genoeg aan de hand om sikkeneurig te zijn. Meer dan genoeg. Beetje positief blijven ja toch. :)
Ik praat niet voor mezelf maar voor Fokkers die met doembeelden zitten. En als er een externe verklaring is dan is dat beter te verwerken.

Zelf ben ik natuurlijk een baken van positivisme :6
Vakman pur sang
  maandag 2 februari 2026 @ 09:28:13 #44
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219983195
De eerste dertig levensjaren zijn dan ook het leukste, daarna is het allemaal maar matig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219983204
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:28 schreef PzKpfw het volgende:
De eerste dertig levensjaren zijn dan ook het leukste, daarna is het allemaal maar matig.
En waarom dan precies? En nog veel belangrijker: waarom veranderen de mensen die dit zeggen dan niet iets?
  maandag 2 februari 2026 @ 09:30:37 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219983214
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:28 schreef Solispolar het volgende:

[..]
En waarom dan precies? En nog veel belangrijker: waarom veranderen de mensen die dit zeggen dan niet iets?
Zijn vooral mensen die een beetje zuipen en sloeren het aller mooiste vinden in het leven en nooit echt verder ontwikkelen.
  maandag 2 februari 2026 @ 10:15:15 #47
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219983456
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:28 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Omdat dan alles nog nieuw is, valt veel te ontdekken etc. School en studie met alles eromheen. Daarna als je eenmaal in het werkende leven zit kom je toch in een soort sleur terecht.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 2 februari 2026 @ 10:30:07 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219983530
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:15 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Omdat dan alles nog nieuw is, valt veel te ontdekken etc. School en studie met alles eromheen. Daarna als je eenmaal in het werkende leven zit kom je toch in een soort sleur terecht.
Ook dan valt er nog veel te ontdekken, maarje moet wel die draai maken.
pi_219983537
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:15 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
En waarom stap je daar niet uit dan? Werkelijk waar niemand houd je tegen hoor.. Het is gewoon een kwestie van durven.
  maandag 2 februari 2026 @ 10:37:19 #50
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219983569
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:54 schreef Hetekip het volgende:

Ik heb een paar dingen dik gemaakt, omdat je dit wel zelf in de hand hebt.
Als ik het lees en voor je invul dan voelt het alsof je op dit moment leeft om te werken terwijl je werk kut voelt. Was vroeger ook school hetgene dat je leven en rooster bepaalde?

Begin eens met te werken om te leven. Je werk moet wel redelijk leuk en zinvol zijn om het vol te houden, maar dat is het ook wel. Je moet de energie halen in het leven buiten je werk. Begin met hobby's, neem een side job. Doe iets buitenom werk.

Ik spreek uit ervaring als ik vertel dat als je niets doet buitenom werk, omdat je bijvoorbeeld moe voelt of geen puf meer hebt dat je een neerwaartse spiraal terecht komt waarbij je helemaal niets meer doet behalve werken en slapen. Je weet in de weekenden ook gewoon niet meer wat je moet doen met je leven. Nu zit je daar al redelijk in. Een depressie / burn out / bore out / etc ligt zo snel op de loer.
Ga wat doen naast je werk, het hoeft serieus in het begin maar 5 min te zijn. Iets waarop je aan het eind van de avond kan denken: wauw ik heb iets bereikt en datgene dat je bereikt hebt, kan heel klein zijn. Bijvoorbeeld (voorbeelden uit eigen leven) ik heb mijn jurk uitgetekend, toch weer 50 blz uit mijn boek gelezen, kastje geschilderd, fijne tekening gemaakt, kamer van mijn Sims huis ingericht.
U snapt het hoeft niet moeilijk te zijn.

Wees ook trots op wat je bereikt buiten je werk om, accepteer jezelf. Het volwassen leven lijkt saai, maar juist niet al die emotionele diepte en hoogtepunten ervaren, ervaar ik juist als iets positiefs van het ouder worden.
We leven niet allemaal in een soap serie.

Ik gooi er nog een cliché in: het leven is een groot feest je moet alleen wel zelf de slingers ophangen. Deze cliché niet heel letterlijk nemen (het leven is niet een groot feest), maar wat je hieruit wel kan meenemen is dat je zelf wel ervoor moet zorgen dat het leven leuk is.

En zingeving aan je leven? Doelen geven aan je leven? Geef die dan. Hoeft niet grootst wat we altijd wijs gemaakt worden, mag ook klein. Voorbeelden uit mijn eigen leven: een huis en baan hebben in een bepaalde vorm zodat ik mijn kinderwens van een eigen hond in werking kan laten treden. Duurde jaren, maar ik heb het nu wel. Maar ook "gelukkig zijn" (ja tussen haakjes, want wat is gelukkig zijn?) is een doel / zingeving van mijn leven, na al die jaren dat ik depressies belandde. En dat "gelukkig zijn" betekent voor mij dan dankbaar en gelukkig zijn met wat je hebt, kleine dingen in het leven, etc. Maar ook dingen willen veranderen als die je op de langer termijn ongelukkiger zouden maken en dat kun je heel rationeel benaderen.

Voor de rest is het jouw leven, moet jij weten wat je doet. De wereld is mooier omdat jij bestaat. Het leven is niet altijd 100% leuk.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')