Ook niet 1 of 2 puntjes uit Duitsland of Zwitserland?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:58 schreef Fred_B het volgende:
De loting voor de startpositie van Oostenrijk was vandaag. Het pareltje van het gastland mag de show afsluiten. Wat waarschijnlijk de kans op 0 punten nog verder vergroot, want de laatste zijn met een zwak liedje is meestal een probleem voor de televoter die alvast zijn lijstje favorieten gaat maken na een halve minuut van de zwakke afsluiter te hebben aangehoord.
[ x ]
En we hebben een nieuwe mascotte. Op merchandise-vlak niet de nieuwe Mickey Mouse vrees ik.
Is dat een beerdiertje?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:58 schreef Fred_B het volgende:
De loting voor de startpositie van Oostenrijk was vandaag. Het pareltje van het gastland mag de show afsluiten. Wat waarschijnlijk de kans op 0 punten nog verder vergroot, want de laatste zijn met een zwak liedje is meestal een probleem voor de televoter die alvast zijn lijstje favorieten gaat maken na een halve minuut van de zwakke afsluiter te hebben aangehoord.
[ x ]
En we hebben een nieuwe mascotte. Op merchandise-vlak niet de nieuwe Mickey Mouse vrees ik.
Wat mij betreft wel echt by far de matigste editie in heel veel jaar. Elke keer als ik de lijst met namen bekijk is er gewoon geen enkele inzending die ik vrijwillig op zou zetten, dat is elk willekeurig jaar wel anders geweest.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 01:30 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het maar weer eens een matig jaar.
Ik las eerst Ari, ik schrok alquote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:58 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Eens hoor, wat mij betreft het matigste jaar sinds 2017.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:43 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel echt by far de matigste editie in heel veel jaar. Elke keer als ik de lijst met namen bekijk is er gewoon geen enkele inzending die ik vrijwillig op zou zetten, dat is elk willekeurig jaar wel anders geweest.
Hooguit als hij daar onverwacht een grote fanclub heeft. Anders zou ik me niet kunnen voorstellen wie hier op stemtquote:Op woensdag 18 maart 2026 11:57 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ook niet 1 of 2 puntjes uit Duitsland of Zwitserland?
Ik hoorde het nummer trouwens wel “in het wild” tijdens mijn wintersport in Oostenrijk 2 weken geleden
Wat productie en de ‘catchy-schaal’, zeker voor wat de chorus betreft, ook wel de inzending die mijns inziens erbovenuit steekt. Na de afgelopen jaren is het Finland ook wel gegund om hem weer eens te organiseren.quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:35 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Eens hoor, wat mij betreft het matigste jaar sinds 2017.
Van de kanshebbers hoop ik dat Finland wint, dat spreekt me dan het meeste aan.
Ik heb mezelf er al op ingesteld dat een niet nader genoemd land gaat winnen (sorry dat ik dit ter sprake stelquote:Op woensdag 18 maart 2026 13:35 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Eens hoor, wat mij betreft het matigste jaar sinds 2017.
Van de kanshebbers hoop ik dat Finland wint, dat spreekt me dan het meeste aan.
quote:Tijdens de persconferentie maakten de artiesten die optreden tijdens de Eurovisie-shows van 2026 het programma voor de drie shows bekend.
Onder het thema "The Big Show!" zullen speciaal ontworpen openings- en pauzeshows in zowel de halve finales als de grote finale een spectaculair programma bieden.
De eerste halve finale neemt de kijkers mee op een filmische reis door de geschiedenis van het Eurovisie Songfestival met het openingsnummer "70 Years of Love". Een koor van 70 personen zal Vicky's "L'amour est bleu" uit 1967 ten gehore brengen. Een humoristische pauze zal ingaan op het Oostenrijks-Australische conflict.
In de tweede halve finale zullen de Eurovisie-presentatoren een vrolijke versie van het winnende nummer van 2025, "Wasted Love", ten gehore brengen. JJ zal ook een nieuw nummer zingen.
De grote finale opent met een hervertelling van de reis naar Wenen in het kleine papieren bootje dat vorig jaar in JJ's optreden te zien was. JJ opent met een Mozart-geïnspireerde uitvoering van "De Koningin van de Nacht". Verka Serduchka, Lordi, Erika Vikman, Go-Jo en Il Volo zullen optreden. Cesár Sampson zal Billy Joels "Vienna" in een soulstijl ten gehore brengen. Daarnaast zal de Oostenrijkse dj en producer Parov Stelar optreden tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival, begeleid door het Radio Symfonieorkest.
Apart vind ik de artiesten hartstikke leuk hoor maar samen is dit een hele gekke combinatiequote:Op donderdag 19 maart 2026 11:18 schreef Fred_B het volgende:
JJ opent met een Mozart-geïnspireerde uitvoering van "De Koningin van de Nacht". Verka Serduchka, Lordi, Erika Vikman, Go-Jo en Il Volo zullen optreden. Cesár Sampson zal Billy Joels "Vienna" in een soulstijl ten gehore brengen
Nou ja, we krijgen wel een op voorhand al historisch hilarisch intermezzo over de curieuze verwarring tussen Austria en Australia natuurlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:31 schreef Cee het volgende:
70 jaar geschiedenis vieren met artiesten uit louter de laatste 20 jaar.
Maar misschien komt er nog wel meer aan.
Is Getty Kaspers al gebeld?![]()
Daar had wel meer ingezeten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:31 schreef Cee het volgende:
70 jaar geschiedenis vieren met artiesten uit louter de laatste 20 jaar.
Maar misschien komt er nog wel meer aan.
Is Getty Kaspers al gebeld?![]()
Ik vind het eigenlijk best gek dat Erika Vikman er weer bij is. Die is lang pissig geweest op de EBU met dat ze haar kont moest bedekken. (terwijl Go-Jo van Australië en Gabe van Armenië wel met hun blote bast op het podium stonden).quote:
Ik weet niet wat ik shockerender vind, het grote verschil met vorig jaar of het feit dat er op die dag meer dan 47.000 keer vrijwillig naar Bangaranga is geluisterd.quote:Op woensdag 25 maart 2026 08:11 schreef Fred_B het volgende:
De streams dit jaar zijn bijzonder laag:
[ x ]
Ter vergelijking de cijfers van een jaar eerder:
[ afbeelding ]
Dat zal met het enthousiasme over het ESF zelf te maken hebben. Maar binnenlandse streams die daar geen last van zouden moeten hebben blijven dus ook achterwege.
Van alle kanten komt momenteel de bevestiging van mensen dat ze een accreditatie hebben gekregen. Blijkbaar is het beleid bij de EBU op dat vlak gewijzigd.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:05 schreef Cee het volgende:
Wat nieuws mbt accrediatie: ESC Gabe heeft dit jaar wél accreditatie gekregen, en ook de podcast Eurovangelists (aanrader trouwens), die in elke aflevering en op hun socials herhaaldelijk uithalen naar de EBU. Ze waren er vorig jaar in Basel wel bij maar hebben ondertussen meerdere keren gekscherend gezegd dat hun kansen op accrediatie nu wel verkeken zijn. Tot hun eigen stomme verbazing zijn ze voor Wenen toch geaccepteerd.
Zowel zij als Gabe hebben beloofd zich niet in te houden en kritiek te blijven geven dus daar houd ik ze maar aan.
Ik heb wel redelijk bijgedragen aan deze aantallenquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:07 schreef Cee het volgende:
[..]
....of het feit dat er op die dag meer dan 47.000 keer vrijwillig naar Bangaranga is geluisterd.
Zelfs Johnny Logan is nog niet bevestigd voor dit jaar.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:14 schreef NailQueen het volgende:
Het Grote Songfestivalfeest wordt ook elk jaar uitgezonden in ESF-week dus dat is niet heel gek. Het evenement staat ook 'los' van het ESF en de hele commotie. Maar 3x is inderdaad wel een beetje te veel van het goede.
Het enige wat wel opvallend is is dat de BBC het niet uitzendt terwijl Rylan met zijn gebleekte tanden er wel was.
Het topic zou wel weer omhoog geschopt kunnen worden maar de line-up is tot nu toe nog niet heel bijzonder. Alleen Baby Lasagna, Erika Vikman en Alexander Rybak zijn echt de leuke namen naar mijn mening.
Na 5 jaar op een rij is het ook wel een keer mooi geweest hoorquote:Op donderdag 26 maart 2026 21:07 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Zelfs Johnny Logan is nog niet bevestigd voor dit jaar.
Ik neem aan dat ze bij de EBU toch onderhand wel door moeten krijgen dat ze een totaal verkeerde weg zijn ingeslagen nu ze ook wel in de portemonnee geraakt worden qua publieke belangstelling. Of Moroccan Oil moet ook daar het verschil voor bijpassenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:01 schreef Fred_B het volgende:
Gisteren zijn de resterende kaarten voor het ESF in de verkoop gegaan. Opvallend is dat de eerste halve finale nog altijd niet uitverkocht is. Zowel de repetities als de liveshow.
Ik geloof wel dat iemand als ESC Gabe wat tegengeluid gaat geven. Anders denk ik dat hij wat fans gaat verliezen.quote:Op maandag 30 maart 2026 12:52 schreef Greys het volgende:
Ik ben bang dat de accreditaties weer massaal zijn uitgedeeld om de critici toch wat milder te maken. Want het moet wél joy joy jottem joepie worden in het jubileumjaar natuurlijk ook al is er nog steeds van alles mis!
Over een jaar of twee is waarschijnlijk bijna iedereen alles dat er gruwelijk mis was/is weer vergeten en staat iedereen weer enthousiast te klappen in de arena en is het oud nieuws en heeft men weer nieuwe idealen en 'principes'. Dan is dat weer het nieuwe normaal en de meeste ruggegraten en principes zijn nou eenmaal zo slap als een natte krant tegenwoordig. EBU wint, wat ik je brom.
Oh vast, geloof ik ook wel, ik bedoel met 'om ze toch wat milder te maken' dan ook letterlijk 'om ze toch wat milder te maken'. Niet 'compleet kritiekloos'. Het zal wel een middenweg worden maar zelfs daar heb ik een vieze smaak van gezien alles wat we gebeurd is en gebeurt met bepaalde deelnemers. We kotsten de EBU en de deelnemer massaal uit en heel hartgrondig ook, maar m'n gevoel zegt dat daar binnen 2 jaar niks meer van over is. Maar dat ligt aan mij en m'n principes en daar hoeft verder niemand iets mee.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat iemand als ESC Gabe wat tegengeluid gaat geven. Anders denk ik dat hij wat fans gaat verliezen.
Nou ja, ik denk dat de tijd de wonden misschien wel enigszins heelt voor sommigen. Maar dat het probleem meer is dat de balans onder de fans wel verschuift. Van enerzijds boze mensen en anderzijds een gezelschap van pro-Israël figuren tot “ach, laat gaan, het is feest, waar is mijn vlaggetje” types.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh vast, geloof ik ook wel, ik bedoel met 'om ze toch wat milder te maken' dan ook letterlijk 'om ze toch wat milder te maken'. Niet 'compleet kritiekloos'. Het zal wel een middenweg worden maar zelfs daar heb ik een vieze smaak van gezien alles wat we gebeurd is en gebeurt met bepaalde deelnemers. We kotsten de EBU en de deelnemer massaal uit en heel hartgrondig ook, maar m'n gevoel zegt dat daar binnen 2 jaar niks meer van over is. Maar dat ligt aan mij en m'n principes en daar hoeft verder niemand iets mee.
Edit: hartgrondig is met een t, Greys. Prutser.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |