abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220313536
Tja het had niet gehoeven, maar ik wacht nog maar even af met wat er daadwerkelijk wordt uitgezonden in de voorbeschouwing etc.

Daarnaast snap ik ergens ook wel dat ze wél naar Wenen gaan, want als er bijvoorbeeld weer wat in de zaal zelf gebeurd qua reacties (boegeroep etc) dan krijg je dat vanuit je studio in Hilversum natuurlijk niet mee.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220313624
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:52 schreef d_elise het volgende:
Andere Tijden
Maar Jeroen KidV, dus maak je maar op voor RTL Boulevard achtige woordgrappen.

C’est Davie :o)
pi_220313660
Fitboy Hanry :') @RamboDirk
pi_220313745
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:03 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Uhm... ok
Judas heeft een gezicht
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2026 @ 10:40:11 #80
163650 Greys
pi_220313855
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De NOS doet dit natuurlijk, dus dat is even los van AVROTROS.

Maar wat de toegevoegde waarde is om dat vanuit Wenen te doen, in plaats van gewoon uit de studio is mij ook een raadsel.
Ik kwam nu net uit de auto (had er onderweg over nagedacht haha) en wijzigde AvroTros in 'omroep' want klopte idd natuurlijk niet en daarna zag ik je reactie. :D

Maar het is inderdaad een totaal onnodig snoepreisje, door ons betaald. Meh. Benieuwd of de Songfestival'journalisten' daar vragen over stellen aan de NOS. Want wat een onzin dit. De opgelegde bezuinigingen het en der zijn kennelijk nog niet groot genoeg als dit overbodige gedoe allemaal nog kan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2026 @ 10:43:54 #81
163650 Greys
pi_220313873
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:08 schreef TheVulture het volgende:
Daarnaast snap ik ergens ook wel dat ze wél naar Wenen gaan, want als er bijvoorbeeld weer wat in de zaal zelf gebeurd qua reacties (boegeroep etc) dan krijg je dat vanuit je studio in Hilversum natuurlijk niet mee.
Had dan 1 persoon gestuurd.
Dit is echt een overbodig snoepreisje naar Wenen voor 2 personen. In België zitten ze er niet mee om het vanuit de studio te doen en die doen zelfs mee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_220314186
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:43 schreef Greys het volgende:

[..]
Had dan 1 persoon gestuurd.
Dit is echt een overbodig snoepreisje naar Wenen voor 2 personen. In België zitten ze er niet mee om het vanuit de studio te doen en die doen zelfs mee.
Tja, maar zo kun je alles wel vanuit de studio gaan doen natuurlijk. Er zitten ook per schaatswedstrijd of voetbalwedstrijd minimaal 4 man op locatie als presentator en analist. Dat vind ik dan persoonlijk veel erger, vooral omdat het 90% gelul in de ruimte is en de sport vaak wél voor zichzelf spreekt.
pi_220314236
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Tja, maar zo kun je alles wel vanuit de studio gaan doen natuurlijk. Er zitten ook per schaatswedstrijd of voetbalwedstrijd minimaal 4 man op locatie als presentator en analist. Dat vind ik dan persoonlijk veel erger, vooral omdat het 90% gelul in de ruimte is en de sport vaak voor zichzelf spreekt.
Daar doen we in elk geval zelf nog aan mee…

Juist in tijden van bezuinigingen is dit een logische post om mee te beginnen. Dan merken Henry en Jeroen een eventuele streaker of boegeroep buiten beeld maar niet op, het sentiment is toch al bekend.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2026 @ 11:33:02 #84
163650 Greys
pi_220314279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Tja, maar zo kun je alles wel vanuit de studio gaan doen natuurlijk. Er zitten ook per schaatswedstrijd of voetbalwedstrijd minimaal 4 man op locatie als presentator en analist.
Ja maar wat Fred al zegt, dan doen 'we' mee! We doen niet eens mee hier! Echt totaal onzinnige kosten, dit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2026 @ 11:34:13 #85
163650 Greys
pi_220314285
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Juist in tijden van bezuinigingen is dit een logische post om mee te beginnen. Dan merken Henry en Jeroen een eventuele streaker of boegeroep buiten beeld maar niet op, het sentiment is toch al bekend.
Ja dan leest men dat van die streaker wel bij Riesjaaaaar van de Telegraaf ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_220314306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:33 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja maar wat Fred al zegt, dan doen 'we' mee! We doen niet eens mee hier! Echt totaal onzinnige kosten, dit.
Ik denk zelf dat de bezuinigingen op een verslaggever meer of minder op locatie echt geen verschil gaan maken. Dat zit echt meer op de managementlagen als je het mij vraagt. Sowieso vind ik de rechtspopulistische politiek die tot dit soort bezuinigingen hebben besloten in de trand van "alles moet maar minder bij de NPO en het mag vooral geen vermaak zijn" wel vermoeiend. Ik gok dat men al aardig op het ESF bezuinigt nu de participatie-fee niet betaald hoeft te worden en het levert qua reclamegelden ook vast veel meer op dan wat Jeroen en Henry daar voor 6 hotelovernachtingen kosten
pi_220314589
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]
[..]
Ik denk zelf dat de bezuinigingen op een verslaggever meer of minder op locatie echt geen verschil gaan maken. Dat zit echt meer op de managementlagen als je het mij vraagt. Sowieso vind ik de rechtspopulistische politiek die tot dit soort bezuinigingen hebben besloten in de trand van "alles moet maar minder bij de NPO en het mag vooral geen vermaak zijn" wel vermoeiend. Ik gok dat men al aardig op het ESF bezuinigt nu de participatie-fee niet betaald hoeft te worden en het levert qua reclamegelden ook vast veel meer op dan wat Jeroen en Henry daar voor 6 hotelovernachtingen kosten
Het lijkt me toch niet dat de gemiddelde kijker voor maar 0,1% minder vermaakt zal worden als de commentatoren in Hilversum zitten in plaats van Wenen.

Ik vind het ook een beetje flauw om dat als rechts-populistisch weg te zetten. Ten eerste is dit een heel zichtbare onzinnige kostenpost, die op lange termijn eerder averechts werkt in de strijd tegen bezuinigingen op de NPO. Daarnaast doen we niet mee met een goede reden. Het zou de NPO dan sieren om als geheel voor een sobere benadering te kiezen, en niet uitgebreid uit te pakken.

Daarnaast weet ik niet wat de kosten zijn van de verslaggeving, maar wel dat vorig jaar Nikkie niet plaats mocht nemen naast Cornald in het commentaarhok, omdat het huren van een tweepersoonscommentaarcabine te duur was. En dat was nota bene in een jaar dat we wel meededen en nog kans maakten op een topuitslag.
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:29:31 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220314610
Ik vermoed eigenlijk dat volgend jaar wel een andere partij de organisatie voor het ESF gaat oppakken in Nederland en we weer mee gaan doen. Waarschijnlijk met een nationale finale met aandachtshoeren als juryleden en middelmatige Voice winnaar singles als deelnemende nummers. Een beetje zoals Duitsland ook altijd hun nationale finale verneukt.
pi_220314622
quote:

[..]
[..]
Het gaat toch niet om de kosten. Het gaat om het principe. Avrotros boycot het songfestival en nu gaat de NOS daarheen alsof het business as usual is. Ze zullen dit ongetwijfeld uitleggen als "we moeten ter plekke zijn om goed duiding te kunnen geven over wat er gebeurt" maar dit is gewoon bullshit. De standaard NOS-benadering van de kijker als debiel die overal uitleg bij behoeft is al absurd, maar nu komt het ook nog eens buitengewoon niet-loyaal over naar je collega-omroep. Die hebben immers niet zomaar ervoor gekozen om niet mee te doen.

Read the room, NOS. Dat jullie het überhaupt uitzenden is nog tot daar aan toe, maar dit gaat echt te ver.
pi_220314694
Ik snap ergens jullie standpunt ook wel, maar de NOS heeft vanuit de wet de taak om het evenement ESF live uit te zenden. Dan snap ik ook wel dat je er een commentator/verslaggever heen stuurt zoals bij andere grote evenementen. Ja tuurlijk kan het vanuit Hilversum, tuurlijk kan Henry alleen gaan etc. maar laten we maar gewoon afwachten wat ze er precies van gaan maken, of ze inderdaad een kritisch geluid over EBU, ORF en KAN laten horen als dat noodzakelijk is en of het het budget waard is geweest.

De Belgen zetten hun commentator weliswaar dan in een hokje in Brussel maar: "VRT zendt enkel een ploeg van VRT NWS naar Wenen voor de journalistieke opvolging." Dus ook zij kiezen wel degelijk om het evenement te duiden.

[ Bericht 15% gewijzigd door TheVulture op 11-03-2026 12:59:21 ]
pi_220316702
quote:
Commentatoren van Songfestival zonder Nederland: 'Natuurlijk moeten wij er zijn'

'Hopelijk kunnen we ons ook druk maken over liedjes, jurken en windmachines'
nu.nl

Oftewel: "Geen vuiltje aan de lucht mensuh. We zijn er weer bij, en dat is pri-ha-ma."
C’est Davie :o)
pi_220316930
Wat een onzin om die twee commentatoren daarheen te sturen om in een hokje naar een tv-scherm te kijken. Man man man. :')
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 11 maart 2026 @ 19:02:47 #93
39237 crew  H_T
2733
pi_220317688
quote:

[..]
[..]
Natuurlijk valt er meer te besparen door wat overbodige managers eruit te halen dan door dit tripje niet te doen, maar het is ook weer niet zo dat je alleen een ticket en wat nachten hotel kwijt bent om ze daar te hebben. Er zal ook een producer meegaan, waarschijnlijk een cameraman om wat shotjes te draaien als ze voor de zaal een introductiepraatje houden en misschien nog een geluidsman of technicus of zoiets. Maar het zou me ook niet verbazen als er nog een bobo mee gaat. Dan is de groep alweer groter, en die zullen vast niet in een Formule 1-hotel slapen en alleen maar droog brood te eten krijgen. Dan moet je nog een plekje in de zaal huren, betalen voor techniek en internet daar, de kosten lopen op. Dan scheelt het wel een paar duizend euro als je in Hilversum gaat zitten in een studio die je toch al hebt met techniek die er al is. En eigenlijk nog belangrijker: het gaat ook om het signaal dat je afgeeft.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220319698
Had gewoon als Nederland gewoon mee gedaan. We gaan het gewoon uitzenden inclusief voorbeschouwing. Er gaat een commentator duo heen en we gaan er waarschijnlijk de hele week genoeg aandacht aan besteden. Het hele feest gaat gewoon door met of zonder Nederland, Israël of wie dan ook. Alsof iemand tijdens de show zal denken van hmmmm waar is Nederland? Als je dan echt principieel bent dan geen uitzending, geen media aandacht en laat het maar helemaal links liggen, maarja we gaan er alsnog net zoveel aandacht aan schenken als elk jaar.
pi_220323300
quote:
De NOS kan geen commentator sturen naar alle wedstrijden op het WK. Veel wedstrijden zullen vanuit Nederland worden becommentarieerd, zo maakt NOS Sport-hoofdredacteur Xander van der Wulp bekend in een interview met Voetbal International.

Van der Wulp wijst op de 'grote hoeveelheid wedstrijden' en de 'druk die op ons budget staat'. Bovendien worden veel wedstrijden in de groepsfase ’s nachts gespeeld (Nederlandse tijd), waardoor het aantal kijkers laag zal liggen. Toch spreekt Van der Wulp van een 'lastig besluit'. "Het is een breuk met hoe we het gewend zijn te doen op een WK."

Ook de radioverslagen zullen lang niet allemaal gedaan worden door een commentator ter plaatse. Bij de wedstrijden van het Nederlands elftal zal wel minstens één radiocommentator in het stadion aanwezig zijn. “Mogelijk ondersteund door een analist bij de presentator in de studio in Hilversum”, zegt Van der Wulp.

Een andere wijziging ten opzichte van voorgaande toernooien zijn de reclameblokken tijdens de wedstrijden. Iedere wedstrijd kent twee drinkpauzes van 3 minuten, waarin maximaal 2 minuten en 10 seconden mag worden weggeschakeld voor reclame. De omroepen kiezen zelf of ze daar gebruik van maken en de NOS zal dat gaan doen.
Bron: FCUpdate

Je kan erover discussiëren wat irrelevanter is, een semi zonder Nederland op het ESF of een voetbalkraker van het kaliber Saudi-Arabië - Uruguay of Ghana - Panama. Maar dat er op het WK voor het eerst in de historie wordt bezuinigd op de commentatoren, terwijl op het ESF het budget juist wordt verruimd, voelt nu nog vreemder.
pi_220323748
Kleine eerste voorspelling voor de kwalificaties vanuit de semi’s op basis van 3x niks.

Semi 1:
1. Finland
2. Israël
3. Zweden
4. Griekenland
5. Kroatië
6. Montenegro
7. Servië
8. Kroatië
9. Georgië
10. Polen
Uitvallers op volgorde: België, Litouwen, Portugal, Estland, San Marino

Litouwen voelt nog een beetje als een wildcard. Geen idee wat dat gaat doen. Nummers 9 tot en met 13 kunnen alle kanten op voor mijn gevoel.

Semi 2:
1. Denemarken
2. Oekraïne
3. Roemenië
4. Armenië
5. Albanië
6. Cyprus
7. Australië
8. Letland
9. Malta
10. Tsjechië
Uitvallers op volgorde: Zwitserland, Noorwegen, Bulgarije, Luxemburg, Azerbeidzjan

Zwitserland als NQ zou bij mij wel pijn doen hoor ;( En Malta twijfel ik een beetje over. Hoe langer deze uit is, hoe minder deze me doet. Zou Malta ook wel om kunnen ruilen voor Noorwegen. Tweede semi voelt lastiger te voorspellen.
pi_220326641
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:00 schreef molloot200 het volgende:
Kleine eerste voorspelling voor de kwalificaties vanuit de semi’s op basis van 3x niks.

Semi 1:
1. Finland
2. Israël
3. Zweden
4. Griekenland
5. Kroatië
6. Montenegro
7. Servië
8. Kroatië
9. Georgië
10. Polen
Uitvallers op volgorde: België, Litouwen, Portugal, Estland, San Marino

Litouwen voelt nog een beetje als een wildcard. Geen idee wat dat gaat doen. Nummers 9 tot en met 13 kunnen alle kanten op voor mijn gevoel.

Semi 2:
1. Denemarken
2. Oekraïne
3. Roemenië
4. Armenië
5. Albanië
6. Cyprus
7. Australië
8. Letland
9. Malta
10. Tsjechië
Uitvallers op volgorde: Zwitserland, Noorwegen, Bulgarije, Luxemburg, Azerbeidzjan

Zwitserland als NQ zou bij mij wel pijn doen hoor ;( En Malta twijfel ik een beetje over. Hoe langer deze uit is, hoe minder deze me doet. Zou Malta ook wel om kunnen ruilen voor Noorwegen. Tweede semi voelt lastiger te voorspellen.
Ik gun Kroatië best twee finaleplaatsen, maar ik vermoed dat 1 van de 2 Moldavië is :P

Ik moet het nog wat beter gaan beluisteren allemaal, maar Portugal gaat er denk ik wel door en Litouwen krijgt het meestal ook wel voor elkaar met diaspora en regionale stemmen. Montenegro en één van die andere onderste zouden het dan niet redden.

In semi 2 verwacht ik dat Australië en Malta zich een stuk moeitelozer gaan plaatsen dan deze ranking suggereert, met dank aan de jury. Bulgarije zou zichzelf nog weleens een handje kunnen helpen voor kwalificatie. Voor de rest ligt de lat hier vrij laag, dus er is wel ruimte voor een verrassing.
  donderdag 12 maart 2026 @ 22:20:33 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220326770
Bekijk deze YouTube-video

Officiële recap nu alle nummers bekend zijn
  Moderator vrijdag 13 maart 2026 @ 01:30:36 #99
375570 crew  Cyan9
pi_220327260
Ik vind het maar weer eens een matig jaar. :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyan9 op 13-03-2026 09:27:45 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220328335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 01:30 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het maar weer eens matig jaar. :@
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Er zitten voor mij ook geen memorabele inzendingen tussen die we over een paar jaar nog zullen herinneren. Misschien een Finland of Griekenland maar wordt eerder een 'Oja die inzending! Hoe ging die ook alweer?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')