Ik kwam nu net uit de auto (had er onderweg over nagedacht haha) en wijzigde AvroTros in 'omroep' want klopte idd natuurlijk niet en daarna zag ik je reactie.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De NOS doet dit natuurlijk, dus dat is even los van AVROTROS.
Maar wat de toegevoegde waarde is om dat vanuit Wenen te doen, in plaats van gewoon uit de studio is mij ook een raadsel.
Had dan 1 persoon gestuurd.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:08 schreef TheVulture het volgende:
Daarnaast snap ik ergens ook wel dat ze wél naar Wenen gaan, want als er bijvoorbeeld weer wat in de zaal zelf gebeurd qua reacties (boegeroep etc) dan krijg je dat vanuit je studio in Hilversum natuurlijk niet mee.
Tja, maar zo kun je alles wel vanuit de studio gaan doen natuurlijk. Er zitten ook per schaatswedstrijd of voetbalwedstrijd minimaal 4 man op locatie als presentator en analist. Dat vind ik dan persoonlijk veel erger, vooral omdat het 90% gelul in de ruimte is en de sport vaak wél voor zichzelf spreekt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Had dan 1 persoon gestuurd.
Dit is echt een overbodig snoepreisje naar Wenen voor 2 personen. In België zitten ze er niet mee om het vanuit de studio te doen en die doen zelfs mee.
Daar doen we in elk geval zelf nog aan mee…quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tja, maar zo kun je alles wel vanuit de studio gaan doen natuurlijk. Er zitten ook per schaatswedstrijd of voetbalwedstrijd minimaal 4 man op locatie als presentator en analist. Dat vind ik dan persoonlijk veel erger, vooral omdat het 90% gelul in de ruimte is en de sport vaak voor zichzelf spreekt.
Ja maar wat Fred al zegt, dan doen 'we' mee! We doen niet eens mee hier! Echt totaal onzinnige kosten, dit.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tja, maar zo kun je alles wel vanuit de studio gaan doen natuurlijk. Er zitten ook per schaatswedstrijd of voetbalwedstrijd minimaal 4 man op locatie als presentator en analist.
Ja dan leest men dat van die streaker wel bij Riesjaaaaar van de Telegraaf ofzo.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daar doen we in elk geval zelf nog aan mee…
Juist in tijden van bezuinigingen is dit een logische post om mee te beginnen. Dan merken Henry en Jeroen een eventuele streaker of boegeroep buiten beeld maar niet op, het sentiment is toch al bekend.
quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daar doen we in elk geval zelf nog aan mee…
Juist in tijden van bezuinigingen is dit een logische post om mee te beginnen. Dan merken Henry en Jeroen een eventuele streaker of boegeroep buiten beeld maar niet op, het sentiment is toch al bekend.
Ik denk zelf dat de bezuinigingen op een verslaggever meer of minder op locatie echt geen verschil gaan maken. Dat zit echt meer op de managementlagen als je het mij vraagt. Sowieso vind ik de rechtspopulistische politiek die tot dit soort bezuinigingen hebben besloten in de trand van "alles moet maar minder bij de NPO en het mag vooral geen vermaak zijn" wel vermoeiend. Ik gok dat men al aardig op het ESF bezuinigt nu de participatie-fee niet betaald hoeft te worden en het levert qua reclamegelden ook vast veel meer op dan wat Jeroen en Henry daar voor 6 hotelovernachtingen kostenquote:Op woensdag 11 maart 2026 11:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar wat Fred al zegt, dan doen 'we' mee! We doen niet eens mee hier! Echt totaal onzinnige kosten, dit.
Het lijkt me toch niet dat de gemiddelde kijker voor maar 0,1% minder vermaakt zal worden als de commentatoren in Hilversum zitten in plaats van Wenen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
[..]
Ik denk zelf dat de bezuinigingen op een verslaggever meer of minder op locatie echt geen verschil gaan maken. Dat zit echt meer op de managementlagen als je het mij vraagt. Sowieso vind ik de rechtspopulistische politiek die tot dit soort bezuinigingen hebben besloten in de trand van "alles moet maar minder bij de NPO en het mag vooral geen vermaak zijn" wel vermoeiend. Ik gok dat men al aardig op het ESF bezuinigt nu de participatie-fee niet betaald hoeft te worden en het levert qua reclamegelden ook vast veel meer op dan wat Jeroen en Henry daar voor 6 hotelovernachtingen kosten
Het gaat toch niet om de kosten. Het gaat om het principe. Avrotros boycot het songfestival en nu gaat de NOS daarheen alsof het business as usual is. Ze zullen dit ongetwijfeld uitleggen als "we moeten ter plekke zijn om goed duiding te kunnen geven over wat er gebeurt" maar dit is gewoon bullshit. De standaard NOS-benadering van de kijker als debiel die overal uitleg bij behoeft is al absurd, maar nu komt het ook nog eens buitengewoon niet-loyaal over naar je collega-omroep. Die hebben immers niet zomaar ervoor gekozen om niet mee te doen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
[..]
Ik denk zelf dat de bezuinigingen op een verslaggever meer of minder op locatie echt geen verschil gaan maken. Dat zit echt meer op de managementlagen als je het mij vraagt. Sowieso vind ik de rechtspopulistische politiek die tot dit soort bezuinigingen hebben besloten in de trand van "alles moet maar minder bij de NPO en het mag vooral geen vermaak zijn" wel vermoeiend. Ik gok dat men al aardig op het ESF bezuinigt nu de participatie-fee niet betaald hoeft te worden en het levert qua reclamegelden ook vast veel meer op dan wat Jeroen en Henry daar voor 6 hotelovernachtingen kosten
nu.nlquote:Commentatoren van Songfestival zonder Nederland: 'Natuurlijk moeten wij er zijn'
'Hopelijk kunnen we ons ook druk maken over liedjes, jurken en windmachines'
Natuurlijk valt er meer te besparen door wat overbodige managers eruit te halen dan door dit tripje niet te doen, maar het is ook weer niet zo dat je alleen een ticket en wat nachten hotel kwijt bent om ze daar te hebben. Er zal ook een producer meegaan, waarschijnlijk een cameraman om wat shotjes te draaien als ze voor de zaal een introductiepraatje houden en misschien nog een geluidsman of technicus of zoiets. Maar het zou me ook niet verbazen als er nog een bobo mee gaat. Dan is de groep alweer groter, en die zullen vast niet in een Formule 1-hotel slapen en alleen maar droog brood te eten krijgen. Dan moet je nog een plekje in de zaal huren, betalen voor techniek en internet daar, de kosten lopen op. Dan scheelt het wel een paar duizend euro als je in Hilversum gaat zitten in een studio die je toch al hebt met techniek die er al is. En eigenlijk nog belangrijker: het gaat ook om het signaal dat je afgeeft.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
[..]
Bron: FCUpdatequote:De NOS kan geen commentator sturen naar alle wedstrijden op het WK. Veel wedstrijden zullen vanuit Nederland worden becommentarieerd, zo maakt NOS Sport-hoofdredacteur Xander van der Wulp bekend in een interview met Voetbal International.
Van der Wulp wijst op de 'grote hoeveelheid wedstrijden' en de 'druk die op ons budget staat'. Bovendien worden veel wedstrijden in de groepsfase ’s nachts gespeeld (Nederlandse tijd), waardoor het aantal kijkers laag zal liggen. Toch spreekt Van der Wulp van een 'lastig besluit'. "Het is een breuk met hoe we het gewend zijn te doen op een WK."
Ook de radioverslagen zullen lang niet allemaal gedaan worden door een commentator ter plaatse. Bij de wedstrijden van het Nederlands elftal zal wel minstens één radiocommentator in het stadion aanwezig zijn. “Mogelijk ondersteund door een analist bij de presentator in de studio in Hilversum”, zegt Van der Wulp.
Een andere wijziging ten opzichte van voorgaande toernooien zijn de reclameblokken tijdens de wedstrijden. Iedere wedstrijd kent twee drinkpauzes van 3 minuten, waarin maximaal 2 minuten en 10 seconden mag worden weggeschakeld voor reclame. De omroepen kiezen zelf of ze daar gebruik van maken en de NOS zal dat gaan doen.
Ik gun Kroatië best twee finaleplaatsen, maar ik vermoed dat 1 van de 2 Moldavië isquote:Op donderdag 12 maart 2026 16:00 schreef molloot200 het volgende:
Kleine eerste voorspelling voor de kwalificaties vanuit de semi’s op basis van 3x niks.
Semi 1:
1. Finland
2. Israël
3. Zweden
4. Griekenland
5. Kroatië
6. Montenegro
7. Servië
8. Kroatië
9. Georgië
10. Polen
Uitvallers op volgorde: België, Litouwen, Portugal, Estland, San Marino
Litouwen voelt nog een beetje als een wildcard. Geen idee wat dat gaat doen. Nummers 9 tot en met 13 kunnen alle kanten op voor mijn gevoel.
Semi 2:
1. Denemarken
2. Oekraïne
3. Roemenië
4. Armenië
5. Albanië
6. Cyprus
7. Australië
8. Letland
9. Malta
10. Tsjechië
Uitvallers op volgorde: Zwitserland, Noorwegen, Bulgarije, Luxemburg, Azerbeidzjan
Zwitserland als NQ zou bij mij wel pijn doen hoorEn Malta twijfel ik een beetje over. Hoe langer deze uit is, hoe minder deze me doet. Zou Malta ook wel om kunnen ruilen voor Noorwegen. Tweede semi voelt lastiger te voorspellen.
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Er zitten voor mij ook geen memorabele inzendingen tussen die we over een paar jaar nog zullen herinneren. Misschien een Finland of Griekenland maar wordt eerder een 'Oja die inzending! Hoe ging die ook alweer?'quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |