quote:
Op donderdag 12 maart 2026 21:56 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ik gun Kroatië best twee finaleplaatsen, maar ik vermoed dat 1 van de 2 Moldavië is
Ik moet het nog wat beter gaan beluisteren allemaal, maar Portugal gaat er denk ik wel door en Litouwen krijgt het meestal ook wel voor elkaar met diaspora en regionale stemmen. Montenegro en één van die andere onderste zouden het dan niet redden.
In semi 2 verwacht ik dat Australië en Malta zich een stuk moeitelozer gaan plaatsen dan deze ranking suggereert, met dank aan de jury. Bulgarije zou zichzelf nog weleens een handje kunnen helpen voor kwalificatie. Voor de rest ligt de lat hier vrij laag, dus er is wel ruimte voor een verrassing.
Ah ja, Moldavië inderdaad. Oeps

Litouwen snap ik misschien niet zo goed

Portugal vind ik heel mooi, dus ik hoop wel dat het het redt

Montenegro denk ik wel dat het doorgaat, maar dat is mede doordat ik denk dat het de eerste semi af gaat sluiten. Dat helpt ze goed op weg, en in dit geval gok ik dat de EBU wel wil dat ze een keer de finale gaan halen. Het zóu kunnen met dit nummer imo (ondanks dat het niet per se mijn smaak is).
Voor zowel Malta als Australië verwacht ik vooral juryliefde en weinig publieksliefde. Maar wie weet heb je gewoon gelijk hoor

We gaan het zien.
Maar nu eerst de running orders binnenkort