abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 februari 2026 @ 14:26:08 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220153255

Vanavond een NF in Oostenrijk, morgen zijn er verschillende semi finals. Volgende week is het Sanremo week.
  donderdag 26 februari 2026 @ 18:26:04 #52
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220207870
Ziet er wel mooi uit.

twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:01:09 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220211019

Het is druk de komende dagen, Sanremo, vanavond al de finale in Litouwen al vanaf 18:00, morgen Super Saturday.
pi_220212665
UMK komt morgen op OUT TV voor de liefhebber. Volgens de gids overigens al om 18:57 uur. Dat zal dan wel een uur later zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 4 maart 2026 @ 17:40:22 #55
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220257730

Vanaf nu bijna elke dag een nieuw nummer
pi_220260603
De Babbelbox vraagt zich af: Kan dit?

twitter
  woensdag 4 maart 2026 @ 23:57:30 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220260704
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 23:10 schreef Fred_B het volgende:
De Babbelbox vraagt zich af: Kan dit?

[ x ]
Een andere sponsor was Flower Market Holland w/
pi_220261332
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 23:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan krijgt Nederland natuurlijk ook weer punten :(
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 18:18:10 #59
375570 crew  Cyan9
pi_220266223
quote:

[..]
Die Nederlanders ook altijd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220266803
quote:

[..]
Hoe werkt zoiets joh, dat ze daar denken, ja laten we dit gaan sponsoren!
  vrijdag 6 maart 2026 @ 17:21:00 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220274587

De komende dagen. Vanavond komt ook Frankrijk met hun nummer (was vast strikt geheim toen ze dit overzicht maakte)
pi_220276176
Na een kleine tussenjaar komt Eurovoix terug met de Eurojury

https://eurovoix.com/2026/03/06/eurojury-returns-for-2026/

quote:
Eurojury is back after a one year break, bringing together a jury of artists, musicians, and songwriters to vote on this year’s Eurovision Song Contest entries.

Eurojury returns as we ask artists from across Europe to vote for their favourites, bringing you the most accurate prediction of the results for the competition this May. Jurors across Europe have already signed up and we’re excited to start asking them to vote, and to reveal their points in April.

How Does Eurojury Work?
Participating jury members are asked to rank their top ten songs of this year’s Eurovision Song Contest, which will then be combined with the results of other jurors from their country to make up one national result. This national result, when added to those of other countries, will produce the final ‘jury vote’.

The jury is formed of artists, songwriters, and musicians who have competed at the Eurovision Song Contest or the Junior Eurovision Song Contest. You, of course, will also get to have a say in the results with 50% of the points being determined by an online vote.

In late April, the results of each jury will be revealed in a series of articles. Unlike previous years, we will reveal the exact top ten points of each of the juries in these articles, culminating in the announcement of the overall winner when we combine the jurors’ votes with those of the public.

Changes
Since our last edition in 2024, we have refined elements of the event, both in the rules and the presentation, in order to further align with the Eurovision Song Contest to secure a more accurate foresight of what we’re expecting in Vienna.

In both the jury vote and public vote, only the 35 countries we’ll be seeing in Vienna will have a full voting right in the results. People from across the world will still be able to participate as we introduce the “Rest of the World” jury and public vote.

Following our successful trial in Your Voix last year, public voters will now be ranking their full top 10 when voting, to further align their criteria with what we ask of our juries. Additionally, to keep the 50/50 split consistent, the public vote will now be divided into the 35 participating countries who each have a Eurovision equivalent voting right, plus an additional voting set for those wishing to vote from non-participating countries.

Of course, there are no guarantees as we begin our recruitment process that we will secure juries or public votes from all participating countries. If such a case arises, we have devised an aggregation system, which will be explained should we need it.

Additionally, the daily jury results reveal that you have come to expect is also having a makeover, with three votes being revealed every morning and evening during the results instead of two. You will now also get to see the specific points that the jury from each country awarded, instead of a randomised top ten.

Once we have the jury votes in place, our traditional countdown will then also see a change. This will now show the results of the public being added on to the jury scores, culminating in a final winner of Eurojury right at the end.
pi_220298739
Roland Weißmann, de baas van de Oostenrijkse omroep, en in die hoedanigheid vorig jaar nog op bezoek bij de president van Israël om hun aanwezigheid op het ESF te bewerkstelligen, is na een metoo-zaak opgestapt.

quote:
ORF-directeur-generaal Roland Weißmann stapt op; medewerker beschuldigt hem van wangedrag

Een medewerker heeft beschuldigingen geuit over incidenten in 2022, die Weißmann ontkent. Het bestuur van de ORF Foundation zou binnen enkele dagen het ontslag van de directeur hebben geëist.

Roland Weißmann (57) is afgetreden als directeur-generaal van de Oostenrijkse omroep ORF. Het bestuur van de ORF zou binnen enkele dagen zijn ontslag hebben geëist naar aanleiding van beschuldigingen van een vrouwelijke medewerker. De beschuldigingen betreffen ongepast gedrag van Weißmann jegens de medewerker aan het begin van zijn ambtstermijn als directeur-generaal in 2022.

"Een medewerker van de ORF heeft de afgelopen dagen beschuldigingen van seksuele intimidatie geuit tegen de directeur-generaal", aldus de ORF in een persbericht. Roland Weißmann ontkent deze beschuldigingen, aldus de ORF.

Advocaat: "Schending van persoonlijke rechten"

De advocaat van Weissmann, Oliver Scherbaum, verklaarde: "Mijn cliënt werd door het bestuur van de stichting geïnformeerd dat een medewerker hem had beschuldigd van ongepast gedrag aan het begin van zijn ambtstermijn als CEO (2022). Het bestuur gaf hem slechts enkele dagen de tijd om af te treden, hoewel mijn cliënt de beschuldigingen ontkende en er geen inhoudelijk onderzoek naar de aantijgingen plaatsvond." Weissmann "heeft nog steeds geen precieze feiten van de zaak ontvangen; desondanks was hij bereid verregaande concessies te doen om schade aan het bedrijf te voorkomen en heeft hij daarom zondag met onmiddellijke ingang zijn functie als CEO neergelegd."

"De verspreiding van deze onopgeloste beschuldigingen in de media kan alleen maar worden opgevat als een buitensporige reactie, ook al is er nu een overeenkomst bereikt met de betreffende werknemer", legt de advocaat uit: "Het herhalen van de beschuldigingen 'schendt de persoonlijke rechten van mijn cliënt op grove wijze en zal tot overeenkomstige juridische gevolgen leiden'."

De betreffende aantijgingen vereisen "een snel en transparant onderzoek in nauwe samenwerking met de compliance-afdeling van de ORF, waarbij de bescherming van de privacy van de betrokkene de hoogste prioriteit moet hebben", aldus Heinz Lederer (SPÖ), voorzitter van de raad van toezicht, en zijn plaatsvervanger, Gregor Schütze (ÖVP). "Lederer en Schütze bedanken Roland Weißmann voor zijn diensten en 30 jaar werk bij de ORF", vervolgt het persbericht van de ORF.

Het ontslag komt slechts enkele weken voordat het ORF het Eurovisie Songfestival in Wenen organiseert en slechts enkele weken voordat de vacature voor directeur-generaal van het ORF voor 2027 wordt opengesteld en de raad van toezicht van het ORF hierover op 11 augustus stemt. Het ontslag zet alle eerdere scenario's voor de benoeming van de volgende ORF-leiding op zijn kop.
Origineel van Der Standard
  ESF Reporter maandag 9 maart 2026 @ 10:04:32 #64
87554 Cee
Welluk?
pi_220298839
Goh. Zou je niet verwachten van iemand die persoonlijk naar een oorlogsmisdadiger vliegt voor een photo opportunity! Ik ben zo verrast!!
pi_220299000
Een vierluik:

pi_220299146
Ach ach ach
pi_220301270
Couldn't have happened to a better person.
pi_220302559
Bakje karma :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 11 maart 2026 @ 09:03:19 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220312829
twitter

Uhm... ok
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2026 @ 09:40:13 #70
163650 Greys
pi_220313093
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:03 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Uhm... ok
Geen woord over Cornald in het hele persbericht zag ik. Raar.

En hoezo dit snoepreisje voor deze twee? Nederland doet niet eens mee, dus ze hadden het prima vanuit Hilversum kunnen doen zoals België doet:

quote:
De Vlaamse omroep VRT stuurt Peter van de Veire niet naar Wenen. Hij zal voor het eerst sinds 2015 het commentaar voor VRT1 geven vanuit een studio in Brussel.
En die doen zelfs mee. Maar nee, omroep heeft geld zát natuurlijk dus moeten ze in hotels in Wenen. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 11-03-2026 10:37:28 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_220313289
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Geen woord over Cornald in het hele persbericht zag ik. Raar.

En hoezo dit snoepreisje voor deze twee? Nederland doet niet eens mee, dus ze hadden het prima vanuit Hilversum kunnen doen zoals België doet:
[..]
En die doen zelfs mee. Maar nee, AvroTros heeft geld zát natuurlijk dus moeten ze in hotels in Wenen. :{
De NOS doet dit natuurlijk, dus dat is even los van AVROTROS.

Maar wat de toegevoegde waarde is om dat vanuit Wenen te doen, in plaats van gewoon uit de studio is mij ook een raadsel.
pi_220313320
En er komen ook gewoon drie voorbeschouwingen + een Andere Tijden special lees ik. Dus eigenlijk wordt het allemaal net zo uitgebreid "gevierd" als voorgaande jaren.. Vind ik wat van. Had dat allemaal weggelaten en de commentatoren gewoon de shows vanuit Nederland laten volgen. Was passender geweest.
pi_220313331
Tot zover de boycot:

quote:
Voorafgaand aan de uitzendingen verzorgen NOS en NTR een voorbeschouwing op NPO 1, met actualiteit en duiding rond het evenement. De NTR brengt een speciale aflevering van Andere Tijden over zeventig jaar Eurovisie Songfestival, eveneens op NPO 1.
:') !
  woensdag 11 maart 2026 @ 10:00:02 #74
478909 molloot200
alles muziek.
pi_220313406
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:52 schreef Fred_B het volgende:
Tot zover de boycot:
[..]
:') !
Eh, volgens mij was het de AVROTROS die boycotte. En voor zover ik zie doet de AVROTROS niks rondom het Songfestival. Denk niet dat zij veel te zeggen hebben over wat de NOS/NTR doen rondom het ESF. Vind dit dus een beetje kort door de bocht haha, want AVROTROS houdt zich keurig aan zijn woord :)
  woensdag 11 maart 2026 @ 10:00:48 #75
478909 molloot200
alles muziek.
pi_220313413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De NOS doet dit natuurlijk, dus dat is even los van AVROTROS.

Maar wat de toegevoegde waarde is om dat vanuit Wenen te doen, in plaats van gewoon uit de studio is mij ook een raadsel.
Ah, ik lees nu deze. Sorry, dat had je zelf ook al door zie ik :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')