Maar gelukkig laten ze de influx van kansloze asielmigranten ongemoeid. Dat kost ons weliswaar iedere week ca. 1 miljard maar een kniesoor die daar op let.quote:Op zondag 1 februari 2026 11:43 schreef probeer het volgende:
De lagere en middenklasse, arbeidsongeschikten en zieken nog verder uitkleden.
En bedankt Nederlanders.
Alleen het VK heeft de prijzen meer weten op te pompen.quote:Op zondag 1 februari 2026 21:29 schreef AchJa het volgende:
Dit soort grafieken zeggen toch genoeg? VK, afbouw HRA vanaf ergens in de jaren '70.
[ afbeelding ]
Van mij mag er een sociaal vangnet maar ik wil dan bezuinigen op thema's bij links niet zo geliefd.quote:Op zondag 1 februari 2026 20:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En hoe wil je dat dan aanpakken? Alle sociale en collectieve dingen schrappen? Ieder voor zich en een vlaktaks van maximaal 10%?
Nu nog de minimumlonen en uitkeringen oprekken tot het niveau dat je er dan ook van kan leven. Maar dan denk jij natuurlijk:quote:Op zondag 1 februari 2026 21:42 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Van mij mag er een sociaal vangnet maar ik wil dan bezuinigen op thema's bij links niet zo geliefd.
Bezuinigen op de asiel industrie ontwikkelingshulp etc.
Eerste 25 tot 30k loonbelasting vrij en stoppen met geld rondpompen subsidies.
Waarom gaan we iemand loonbelasting laten betalen als die andersom weer huur subsidie etc ontvangt.
Verhoging uitkeringen ben ik inderdaad op tegen die luie profiteurs gaan maar werken.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nu nog de minimumlonen en uitkeringen oprekken tot het niveau dat je er dan ook van kan leven. Maar dan denk jij natuurlijk:
"Rot op met je verhoging van het minimumloon en de uitkeringen! Ik moet er hard voor werken en dan zouden zij dat gratis krijgen? Ik ga dan 50% inflatie moeten betalen? OVER MIJN LIJK!"
Kortom, jij hebt het goed, en om het zo te houden krijgt de rest geen cent extra. Het enige waar met jouw over te praten valt zijn lageren belastingen en lagere uitkeringen. En iedereen zonder rijke ouders blijft maar lekker thuis wonen.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:49 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Verhoging uitkeringen ben ik inderdaad op tegen die luie profiteurs gaan maar werken.
“Bijna 60% van de nieuwkomers met een verblijfsvergunning is na 5 jaar nog afhankelijk van een bijstandsuitkering.”.
Over minimumloon kun je discussiëren ja ze werken en ze mogen van mij ook 30 euro per uur krijgen.
Echter gaat het brood ook van 2 na 5 euro en het huis van 5 ton na 9 ton.
Als ah meer salaris moet betalen gaan de prijzen omhoog.
Of denk je soms dat het tegenovergestelde gaat gebeuren
Hoeveel moet ik inleveren dan?quote:Op zondag 1 februari 2026 23:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kortom, jij hebt het goed, en om het zo te houden krijgt de rest geen cent extra. Het enige waar met jouw over te praten valt zijn lageren belastingen en lagere uitkeringen. En iedereen zonder rijke ouders blijft maar lekker thuis wonen.
Wie zegt er dat jij moet inleveren? Ik niet. Jij bent niet rijk en gewoon een hardwerkende Nederlander. Jij krijgt alleen voordelen van een linkse regering.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:21 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hoeveel moet ik inleveren dan?
Is het asociaal dat ik dik 11k uitgeef aan een vakantie naar de USA omdat iemand anders voor minimumloon werkt?
Is het asociaal dat ik auto in bezit heb zelf gekocht eerste eigenaar omdat andere tweehands moeten kopen?
Zo kan ik wel doorgaan.
Daarbij kom ik absoluut niet uit een rijk gezin mijn ouders hadden geen koophuis en moesten elke maand weer puzzelen om het einde vd maand te halen dus wat al dan wel of niet bereikt heb, heb ik zelf gedaan of is dat ook asociaal?
En dat geld verdien je allemaal als acteur in 'goede tijden slechte tijden'?quote:Op zondag 1 februari 2026 23:21 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hoeveel moet ik inleveren dan?
Is het asociaal dat ik dik 11k uitgeef aan een vakantie naar de USA omdat iemand anders voor minimumloon werkt?
Is het asociaal dat ik auto in bezit heb zelf gekocht eerste eigenaar en andere tweehands moeten kopen?
Zo kan ik wel doorgaan.
Daarbij kom ik absoluut niet uit een rijk gezin mijn ouders hadden geen koophuis en moesten elke maand weer puzzelen om het einde vd maand te halen dus wat al dan wel of niet bereikt heb, heb ik zelf gedaan of is dat ook asociaal?
Eerste ben ik met je eens.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wie zegt er dat jij moet inleveren? Ik niet. Jij bent niet rijk en gewoon een hardwerkende Nederlander. Jij krijgt alleen voordelen van een linkse regering.
Wat maakt het uit hoe ik het verdien?quote:Op zondag 1 februari 2026 23:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat geld verdien je allemaal als acteur in 'goede tijden slechte tijden'?
En daarom stemmen de meeste mensen tegen hun eigen belang in. Al heel lang.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:25 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Eerste ben ik met je eens.
Laatste niet anders had ik er wel op gestemd.
Geloof niks van die linkse sprookjes.
Vooral van de moslims dat je het weet.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En daarom stemmen de meeste mensen tegen hun eigen belang in. Al heel lang.
Want, als het veel beter voor je zou zijn om links te stemmen, dan zou je het al je hele leven fout hebben gedaan! En jij maakt geen fouten!
En dus is het allemaal de schuld van de buitenlanders.
Discussiëren met jou is als praten tegen een muur, dus ik ga me de moeite besparen. Droom lekker verderquote:Op zondag 1 februari 2026 23:29 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Vooral van de moslims dat je het weet.
Gelukkig weten ze bij slim links echt hoe alle problemen verdwijnen.
Inclusief massa immigratie.
Regenboog mensen iedereen one big family.
Heb hetzelfde met jou.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Discussiëren met jou is als praten tegen een muur, dus ik ga me de moeite besparen. Droom lekker verder
Maar ik heb geen witte privileges. Ik zoek dingen uit, ik weet niet van te voren dat iedereen moet doen wat ik wil.quote:
Als overal ter wereld consequent echt links beleid was gevoerd, zouden veel minder mensen gedwongen zijn geweest hun huis, hun land en hun gemeenschap te verlaten.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:29 schreef Nicksanders het volgende:
Gelukkig weten ze bij slim links echt hoe alle problemen verdwijnen.
En waaraan wordt dat vrijgekomen geld dan besteed?quote:Op maandag 2 februari 2026 06:52 schreef TAmaru het volgende:
HRA moet gewoon worden afgebouwd. Sociale woningbouw zou moeten worden afgebouwd. AOW zou moeten worden afgebouwd. Kijk, dan komt er echt geld vrij in de maatschappij.
Waar laat je de doelgroep dan?quote:Op maandag 2 februari 2026 06:52 schreef TAmaru het volgende:
Sociale woningbouw zou moeten worden afgebouwd.
Die hebben ons allang gevonden met hun jaloeziebelastingen. Want het is immers niet eerlijk, vinden ze, dat mensen zoals mijn vrouw en ik hard werken, spaarzaam zijn en goed met hun geld omgaan, terwijl luie Piet in de bijstand dat niet doet.quote:Op zondag 1 februari 2026 21:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
En voor dit soort spaarzame en oppassende mensen wordt de "plukze-wetgeving" verder geperfectioneerd.
Onze overheid weet je vast wel te vinden.
Omdat ik mijzelf wel goed genoeg ken.quote:
Wat houd jouw plaatje in eigenlijk?quote:Op zondag 1 februari 2026 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niemand hier heeft gesteld dat de hypotheekrenteaftrek de enige reden is dat huizen zo duur zijn.
[..]
En hier heb je een bron van? Huizenprijzen die binnen een paar jaar, na afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, '2 keer zo duur' werden?
Overigens is het ook niet goed als de huizenprijzen hard naar beneden gaan, het is veel beter als ze stabiliseren en de komende jaren niet meer zo hard stijgen.
[..]
Wederom, hier heb je een bron bij? Want hoe groot is het aandeel hra dan?
[..]
Wederom, kijk je je eigen bron wel?
In de intro, op 20 seconden, hoor je al 'ik vind het huidige systeem pervers'. en op 6:15 wordt aan een makelaar gevraagd of mensen die een huis van zes ton kopen een hypotheek afsluiten. Ze geeft aan dat dit in bijna alle gevallen zo is, niet altijd omdat het noodzakelijk is, maar wel om het fiscale voordeel te benutten.
Vanaf 17:50 gaat het over de OESO die schreef dat de hra verstorend werkt voor de Nederlandse economie en dat het leidt tot extreme schommelingen van de woningprijzen. Ze raden aan om de het vrijgekomen geld van de hra dan te gebruiken voor een belastingverlaging, omdat werken relatief weinig loont in Nederland.
En ondanks dat deze uitzending uit 2005 komt, vindt de OESO dat nog steeds.
''De OESO pleit daarom voor verdere beperking van de hypotheekrenteaftrek''
[ afbeelding ]
https://esb.nu/volgens-de(...)n-beleid-bijschaven/
Vanaf 25 minuten gaat het nog even over Zweden. Waarbij gezegd wordt dat het moment ongelukkig was, maar ze er uiteindelijk een gezondere woningmarkt door gekregen hebben.
Aan belastingverlaging natuurlijk.quote:Op maandag 2 februari 2026 07:37 schreef torentje het volgende:
[..]
En waaraan wordt dat vrijgekomen geld dan besteed?
Nou met afbouwen bedoel ik vooral dat in de eerste tijd geen nieuwe mensen meer naar een sociale huurwoning mogen. Daarna kun je inderdaad ook beslissen om de bestaande sociale woningen te verkopen en de woningmarkt volledig vrij te geven.quote:Op maandag 2 februari 2026 07:40 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Waar laat je de doelgroep dan?
Ergens onder een brug?
Tot hun vijftigste bij pa & ma?
Zoals altijd voor de werkendenquote:Op maandag 2 februari 2026 08:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Voor welke groep(en) zijn die belastingverlaging dan?
Als jij gaat bezuinigen, dan hebben de werkenden toch geen royaal betalende consumenten meer voor hun producten?quote:Op maandag 2 februari 2026 08:26 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zoals altijd voor de werkenden
Inkomstenbelasting omlaag. Vermoedelijk kan die omlaag richting 15 tot maximaal 25% als je de genoemde kostenposten afschaft.
Zo kan het niet, want BBB gaat zich niet meewerkend opstellen door het stikstof speerpunt van het kabinet.quote:
Tuurlijk witte privileges zelfde gejank altijd van links tuig zeg mij welke privileges ik heb die andere Nederlanders niet hebben?quote:Op zondag 1 februari 2026 23:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar ik heb geen witte privileges. Ik zoek dingen uit, ik weet niet van te voren dat iedereen moet doen wat ik wil.
Jawel?quote:Op maandag 2 februari 2026 09:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij gaat bezuinigen, dan hebben de werkenden toch geen royaal betalende consumenten meer voor hun producten?
Hier zie je verschillende landen en de kosten van maatregelen.quote:
Maar wat gebeurd er dan bij blauw. Bij belastingvermindering stijgt het GDP? En bij groen en rood niet of zo?quote:Op maandag 2 februari 2026 11:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier zie je verschillende landen en de kosten van maatregelen.
- Blauw, maatregelen voor belastingvermindering
- Groen, subsidies aan huizenkopers
- Rood, gesubsidieerde hypotheken en garanties voor huizenkopers
[ afbeelding ]
Dat is het percentage van het BBP dat gebruikt wordt om het kopen van een huis te stimuleren.quote:Op maandag 2 februari 2026 11:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar wat gebeurd er dan bij blauw. Bij belastingvermindering stijgt het GDP? En bij groen en rood niet of zo?
Het privilege om overal de schuld van te krijgen.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:27 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk witte privileges zelfde gejank altijd van links tuig zeg mij welke privileges ik heb die andere Nederlanders niet hebben?
Ach zolang links het asiel en integratie probleem blijft ontkennen, hebben ze bloed aan hun handen.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:29 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het privilege om overal de schuld van te krijgen.
Vrouwen zijn veel socialer dan mannen, zeker rechtse mannen. Die komen voor iedereen op.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:42 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ach zolang links het asiel en integratie probleem blijft ontkennen, hebben ze bloed aan hun handen.
Wat mij altijd opvalt is dat vooral vrouwen opkomen voor personen en groepen (asielzoekers, palestijnen etc) die de vrouw als minderwaardig zien. Hoe is dat in godesnaam mogelijk?
Precies zelfs voor volk dat vrouwen overduidelijk onderdrukt dat is dan slim linksquote:Op maandag 2 februari 2026 12:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vrouwen zijn veel socialer dan mannen, zeker rechtse mannen. Die komen voor iedereen op.
Nee, dat is empathie.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Precies zelfs voor volk dat vrouwen overduidelijk onderdrukt dat is dan slim links
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |