Er verandert niks. Elke poging om er wat aan te doen loopt stuk op de Raad van State, verdragen, rechters, activistische advocaten en wat niet. Tot aan het punt dat we zelfs geen mensen meer naar België mogen terugsturen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:03 schreef capricia het volgende:
Iemand nog een analyse wat dit voor migratie en dan vooral asiel gaat betekenen?
De asielwetten van PVV-Faber gaan door.
Maar ook de spreidingswet. En ook dat asielzoekers buiten Europa asiel moeten gaan aanvragen?
WW duur zomaar halveren gaat verder dan wat de VVD had durven dromen. Die dachten dat het heel veel ophef zou veroorzaken.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
WW duur gehalveerd zal de VVD het ook mee eens zijn.
De premier inderdaad maar ja of dat een zegen is voor het kiezerspubliek die linkser is dan de partij?
Dat is heel jammer.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:09 schreef Hanca het volgende:
Voor de duidelijkheid: een gemeente mag wel zeggen "we geven steun tot 120%, 125% of zelfs 130% WML". Maar ze mogen geen inkomensafhankelijke bijdragen vragen.
Strategisch stemmen. En Timmermans was buiten de vaste aanhang ook bepaald geen stemmenkanon.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
WW duur zomaar halveren gaat verder dan wat de VVD had durven dromen. Die dachten dat het heel veel ophef zou veroorzaken.
Heb dat rond de verkiezingen al eens besproken hier. Hoe rechts D66 economisch eigenlijk is.
Ik kan me voorstellen dat linkse mensen die op D66 gestemd hebben, zich hier helemaal niet prettig bij voelen. Maar het stond wel gewoon in het verkiezingsprogramma van D66.
Waarom hebben die mensen dan niet gewoon GLpvda gestemd?
Het voorkomt stapeling aan inkomenspolitiek, daar is wel wat voor te zeggen. Dat de gemeente anders de koopkrachtplaatjes van het rijk totaal gaat verbouwen door pakweg de belasting op afval inkomensafhankelijk te maken, of de rioolheffing.quote:
Zonder het programma door te lezen?quote:
Je wil de mensen die in het gunstigste geval alleen maar een stemwijzertje invullen en zich verder nergens in verdiepen niet te vreten hoeven geven.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder het programma door te lezen?
Nou ja, dit is wat je dan krijgt.
Hoop niet dat te veel mensen zich teleurgesteld voelen.
Het is dan ook zijn schuld en zijn spindokters, Timmermans maakte van de verkiezingscampagne een grote ramp.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Strategisch stemmen. En Timmermans was buiten de vaste aanhang ook bepaald geen stemmenkanon.
De PvdA dacht met Timmermans makkelijk te scoren vanwege een eerder succes bij de EP-verkiezing. Maar dat is totaal onvergelijkbaar.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het is dan ook zijn schuld en zijn spindokters, Timmermans maakte van de verkiezingscampagne een grote ramp.
Ja, vind ik ook, alhoewel ik moet toegeven dat ik op Kaag gestemd heb ooit. Ze leek een goede weerstand te bieden tegen de leugenpolitiek van Rutte, maar ja..viel tegen dus.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De PvdA dacht met Timmermans makkelijk te scoren vanwege een eerder succes bij de EP-verkiezing. Maar dat is totaal onvergelijkbaar.
En de partij was totaal blind voor de enorme weerstand die Timmermans buiten de partij oproept. Dat zie je ook bij types als Halsema en Kaag.
ik vond het grappig, nummer een en nummer twee van GL , toen hebben veel mensen de TV uitgezet en zijn gaan slapenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De PvdA dacht met Timmermans makkelijk te scoren vanwege een eerder succes bij de EP-verkiezing. Maar dat is totaal onvergelijkbaar.
En de partij was totaal blind voor de enorme weerstand die Timmermans buiten de partij oproept. Dat zie je ook bij types als Halsema en Kaag.
Klaver zou het niet beter gedaan hebben. Zelfde weerstand.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Kaag Rutte die avond voor de bus had geflikkerd dan was ze de held van Nederland geweest. Het is nooit meer goed gekomen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook, alhoewel ik moet toegeven dat ik op Kaag gestemd heb ooit. Ze leek een goede weerstand te bieden tegen de leugenpolitiek van Rutte, maar ja..viel tegen dus.
Ja, ze had door moeten zetten. Daarna werd ze ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Kaag Rutte die avond voor de bus had geflikkerd dan was ze de held van Nederland geweest. Het is nooit meer goed gekomen.
Kaag is geen domme vrouw. Maar haar talent ligt niet in de binnenlandse politiek.
Het zijn ook bijna allemaal van die chronisch verongelijkte mensen. Zo’n Piri lijkt ook altijd en overal maar boos. Het is makkelijker vliegen vangen met stroop dan met azijn en een optimistisch verhaal spreekt nou eenmaal meer mensen aan dan iemand die altijd overal tegen is. Daarom krijgt de SP bijvoorbeeld helemaal niets voor elkaar, terwijl obv het programma 10-12 zetels makkelijk haalbaar zouden moeten zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Klaver zou het niet beter gedaan hebben. Zelfde weerstand.
En de nummer twee op de lijst vergeten we maar even voor het gemak. Dat was echt niet goed. Die keuze.
Er zijn daar meer fouten gemaakt.
Piri is in elk geval nog zichtbaar. Dat was Lahlah niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zijn ook bijna allemaal van die chronisch verongelijkte mensen. Zo’n Piri lijkt ook altijd en overal maar boos. Het is makkelijker vliegen vangen met stroop dan met azijn en een optimistisch verhaal spreekt nou eenmaal meer mensen aan dan iemand die altijd overal tegen is. Daarom krijgt de SP bijvoorbeeld helemaal niets voor elkaar, terwijl obv het programma 10-12 zetels makkelijk haalbaar zouden moeten zijn.
Heb snutverdulleme op de SP gestemd in 2023, dacht hoe linkser hoe beter tov de PVV, hahahaha, hielp niks dus.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zijn ook bijna allemaal van die chronisch verongelijkte mensen. Zo’n Piri lijkt ook altijd en overal maar boos. Het is makkelijker vliegen vangen met stroop dan met azijn en een optimistisch verhaal spreekt nou eenmaal meer mensen aan dan iemand die altijd overal tegen is. Daarom krijgt de SP bijvoorbeeld helemaal niets voor elkaar, terwijl obv het programma 10-12 zetels makkelijk haalbaar zouden moeten zijn.
Je zou gaan denken dat het gewoon een excuushoofddoek is met als doel stemmen bij DENK weg te trekken, of niet?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Piri is in elk geval nog zichtbaar. Dat was Lahlah niet.
En enorm zelfoverschattend met haar burgemeester sollicitaties, kruisje ongeschikt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je zou gaan denken dat het gewoon een excuushoofddoek is met als doel stemmen bij DENK weg te trekken, of niet?
Heb er jaren op gestemd. Totdat ik naar Cuba ging, toen was ik wel genezen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb snutverdulleme op de SP gestemd in 2023, dacht hoe linkser hoe beter tov de PVV, hahahaha, hielp niks dus.
Types die het niet kunnen laten om vanaf de kansel, burgers/kiezers te beleren met hun vinger wijzende betwetering.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bietje wazig, Vallon, wie bedoel met dat meeverend type?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Types die het niet kunnen laten om vanaf de kansel, burgers/kiezers te beleren met hun vinger wijzende betwetering.
Ik wil best geloven dat ze het oprecht goed menen maar de wijze waarop ze - ietwat vooringenomen- hun pleidooi maken, wekt veel weerstand op. De partij was niet alleen blind maar vooral niet opgewassen tegen de macht van de karakters. Dan liever een wat meeverend type die zich meewerkend kan neerleggen bij een andere gemaakte keuze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |