abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219966956
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:03 schreef capricia het volgende:
Iemand nog een analyse wat dit voor migratie en dan vooral asiel gaat betekenen?

De asielwetten van PVV-Faber gaan door.
Maar ook de spreidingswet. En ook dat asielzoekers buiten Europa asiel moeten gaan aanvragen?
Er verandert niks. Elke poging om er wat aan te doen loopt stuk op de Raad van State, verdragen, rechters, activistische advocaten en wat niet. Tot aan het punt dat we zelfs geen mensen meer naar België mogen terugsturen.

Stop gewoon met ontwikkelingshulp aan landen die geen migranten terugnemen en voer een totale visumstop en inreisverbod in. Is het zo afgelopen. Maar daar heb je wel diplomatieke ballen voor nodig.
pi_219966957
Voor de duidelijkheid: een gemeente mag wel zeggen "we geven steun tot 120%, 125% of zelfs 130% WML". Maar ze mogen geen inkomensafhankelijke bijdragen vragen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 23:10:07 #153
236264 crew  capricia
pi_219966962
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:02 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
WW duur gehalveerd zal de VVD het ook mee eens zijn.
De premier inderdaad maar ja of dat een zegen is voor het kiezerspubliek die linkser is dan de partij?
WW duur zomaar halveren gaat verder dan wat de VVD had durven dromen. Die dachten dat het heel veel ophef zou veroorzaken.
Heb dat rond de verkiezingen al eens besproken hier. Hoe rechts D66 economisch eigenlijk is.

Ik kan me voorstellen dat linkse mensen die op D66 gestemd hebben, zich hier helemaal niet prettig bij voelen. Maar het stond wel gewoon in het verkiezingsprogramma van D66.
Waarom hebben die mensen dan niet gewoon GLpvda gestemd?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 23:10:41 #154
236264 crew  capricia
pi_219966965
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:09 schreef Hanca het volgende:
Voor de duidelijkheid: een gemeente mag wel zeggen "we geven steun tot 120%, 125% of zelfs 130% WML". Maar ze mogen geen inkomensafhankelijke bijdragen vragen.
Dat is heel jammer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219966967
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]
WW duur zomaar halveren gaat verder dan wat de VVD had durven dromen. Die dachten dat het heel veel ophef zou veroorzaken.
Heb dat rond de verkiezingen al eens besproken hier. Hoe rechts D66 economisch eigenlijk is.

Ik kan me voorstellen dat linkse mensen die op D66 gestemd hebben, zich hier helemaal niet prettig bij voelen. Maar het stond wel gewoon in het verkiezingsprogramma van D66.
Waarom hebben die mensen dan niet gewoon GLpvda gestemd?
Strategisch stemmen. En Timmermans was buiten de vaste aanhang ook bepaald geen stemmenkanon.
pi_219966970
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is heel jammer.
Het voorkomt stapeling aan inkomenspolitiek, daar is wel wat voor te zeggen. Dat de gemeente anders de koopkrachtplaatjes van het rijk totaal gaat verbouwen door pakweg de belasting op afval inkomensafhankelijk te maken, of de rioolheffing.

Maar dan moet je zulke zaken dus niet bij de gemeentes over de schutting gooien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 23:14:35 #157
236264 crew  capricia
pi_219966985
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Strategisch stemmen.
Zonder het programma door te lezen?
Nou ja, dit is wat je dan krijgt.
Hoop niet dat te veel mensen zich teleurgesteld voelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219967003
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Zonder het programma door te lezen?
Nou ja, dit is wat je dan krijgt.
Hoop niet dat te veel mensen zich teleurgesteld voelen.
Je wil de mensen die in het gunstigste geval alleen maar een stemwijzertje invullen en zich verder nergens in verdiepen niet te vreten hoeven geven.

Anders zou er ook geen 20% van de bevolking op populistische clownspartijen of allerhande rechtse messiassen stemmen.
pi_219967006
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Strategisch stemmen. En Timmermans was buiten de vaste aanhang ook bepaald geen stemmenkanon.
Het is dan ook zijn schuld en zijn spindokters, Timmermans maakte van de verkiezingscampagne een grote ramp.
pi_219967023
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het is dan ook zijn schuld en zijn spindokters, Timmermans maakte van de verkiezingscampagne een grote ramp.
De PvdA dacht met Timmermans makkelijk te scoren vanwege een eerder succes bij de EP-verkiezing. Maar dat is totaal onvergelijkbaar.

En de partij was totaal blind voor de enorme weerstand die Timmermans buiten de partij oproept. Dat zie je ook bij types als Halsema en Kaag.
pi_219967033
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De PvdA dacht met Timmermans makkelijk te scoren vanwege een eerder succes bij de EP-verkiezing. Maar dat is totaal onvergelijkbaar.

En de partij was totaal blind voor de enorme weerstand die Timmermans buiten de partij oproept. Dat zie je ook bij types als Halsema en Kaag.
Ja, vind ik ook, alhoewel ik moet toegeven dat ik op Kaag gestemd heb ooit. Ze leek een goede weerstand te bieden tegen de leugenpolitiek van Rutte, maar ja..viel tegen dus.
pi_219967035
Dat hele beeld van Timmermans die terugkwam uit Brussel om Nederland te redden van de ondergang was ook wel bespottelijk en ongeloofwaardig, trouwens.

En als je dan vervolgens op de activistische pro-Pallie-tour gaat waardoor je nog meer potentiële kiezers wegjaagt, tja, niet zo slim.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 23:23:31 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219967038
quote:

[..]

ik vond het grappig, nummer een en nummer twee van GL , toen hebben veel mensen de TV uitgezet en zijn gaan slapen

Toen was het gedaan met de ambities van GL

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 30-01-2026 23:32:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 23:23:53 #164
236264 crew  capricia
pi_219967040
quote:

[..]

Klaver zou het niet beter gedaan hebben. Zelfde weerstand.

En de nummer twee op de lijst vergeten we maar even voor het gemak. Dat was echt niet goed. Die keuze voor haar.

Er zijn daar meerdere fouten gemaakt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219967043
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, vind ik ook, alhoewel ik moet toegeven dat ik op Kaag gestemd heb ooit. Ze leek een goede weerstand te bieden tegen de leugenpolitiek van Rutte, maar ja..viel tegen dus.
Als Kaag Rutte die avond voor de bus had geflikkerd dan was ze de held van Nederland geweest. Het is nooit meer goed gekomen.

Kaag is geen domme vrouw. Maar haar talent ligt niet in de binnenlandse politiek.
pi_219967047
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als Kaag Rutte die avond voor de bus had geflikkerd dan was ze de held van Nederland geweest. Het is nooit meer goed gekomen.

Kaag is geen domme vrouw. Maar haar talent ligt niet in de binnenlandse politiek.
Ja, ze had door moeten zetten. Daarna werd ze ongeloofwaardig.
pi_219967053
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Klaver zou het niet beter gedaan hebben. Zelfde weerstand.

En de nummer twee op de lijst vergeten we maar even voor het gemak. Dat was echt niet goed. Die keuze.

Er zijn daar meer fouten gemaakt.
Het zijn ook bijna allemaal van die chronisch verongelijkte mensen. Zo’n Piri lijkt ook altijd en overal maar boos. Het is makkelijker vliegen vangen met stroop dan met azijn en een optimistisch verhaal spreekt nou eenmaal meer mensen aan dan iemand die altijd overal tegen is. Daarom krijgt de SP bijvoorbeeld helemaal niets voor elkaar, terwijl obv het programma 10-12 zetels makkelijk haalbaar zouden moeten zijn.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 23:31:04 #168
236264 crew  capricia
pi_219967066
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het zijn ook bijna allemaal van die chronisch verongelijkte mensen. Zo’n Piri lijkt ook altijd en overal maar boos. Het is makkelijker vliegen vangen met stroop dan met azijn en een optimistisch verhaal spreekt nou eenmaal meer mensen aan dan iemand die altijd overal tegen is. Daarom krijgt de SP bijvoorbeeld helemaal niets voor elkaar, terwijl obv het programma 10-12 zetels makkelijk haalbaar zouden moeten zijn.
Piri is in elk geval nog zichtbaar. Dat was Lahlah niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219967068
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Heb snutverdulleme op de SP gestemd in 2023, dacht hoe linkser hoe beter tov de PVV, hahahaha, hielp niks dus.
pi_219967069
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het andere uiterste, zoals zo’n Van der Wal die overal maar riep hoe gewéldig en fantástisch alles wel niet was, nou zo veel beter is.

Je moet toch ergens een balans zien te vinden :P
pi_219967073
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Piri is in elk geval nog zichtbaar. Dat was Lahlah niet.
Je zou gaan denken dat het gewoon een excuushoofddoek is met als doel stemmen bij DENK weg te trekken, of niet?
pi_219967082
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je zou gaan denken dat het gewoon een excuushoofddoek is met als doel stemmen bij DENK weg te trekken, of niet?
En enorm zelfoverschattend met haar burgemeester sollicitaties, kruisje ongeschikt.
pi_219967083
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Heb snutverdulleme op de SP gestemd in 2023, dacht hoe linkser hoe beter tov de PVV, hahahaha, hielp niks dus.
Heb er jaren op gestemd. Totdat ik naar Cuba ging, toen was ik wel genezen.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 23:36:28 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219967091
quote:

[..]

Types die het niet kunnen laten om vanaf de kansel, burgers/kiezers te beleren met hun vinger wijzende betwetering.
Ik wil best geloven dat ze het oprecht goed menen maar de wijze waarop ze - ietwat vooringenomen- hun pleidooi maken, wekt veel weerstand op. De partij was niet alleen blind maar vooral niet opgewassen tegen de macht van de karakters. Dan liever een wat meeverend type die zich meewerkend kan neerleggen bij een andere gemaakte keuze.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219967101
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Types die het niet kunnen laten om vanaf de kansel, burgers/kiezers te beleren met hun vinger wijzende betwetering.
Ik wil best geloven dat ze het oprecht goed menen maar de wijze waarop ze - ietwat vooringenomen- hun pleidooi maken, wekt veel weerstand op. De partij was niet alleen blind maar vooral niet opgewassen tegen de macht van de karakters. Dan liever een wat meeverend type die zich meewerkend kan neerleggen bij een andere gemaakte keuze.
Bietje wazig, Vallon, wie bedoel met dat meeverend type?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')