OS heeft niks met de Olympus te maken he, dat weet je. Komt uit Olympia. Kleine 300 km verderop.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:06 schreef wimderon het volgende:
Wie o wie beklimt de Olympus en mag zichzelf de gouden medaille omhangen? Succes allen
Ja hoor primaquote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:12 schreef wimderon het volgende:
Is @:zorro28 eventueel weer bereid om te tellen?
Weet ik, maar dat gaat ten koste van de nodige deelnemers denk ik.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 22:10 schreef Hanca het volgende:
Eerste onderdeel start woensdag al
Maar deadline zaterdag lijkt me prima, kijken of dit gaat lukken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dat @Kopiko en @Snakehead85 tweemaal ijshockey hebben, zie jij er meer?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 08:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zie bijna iedereen met meerdere teams per discipline, dat mag toch nog steeds niet? Wel lastig, want er zijn natuurlijk niet zoveel disciplines dus je hakt nogal in je individuele deelnemers.
Ik had tweemaal bobsleeën.quote:Op woensdag 4 februari 2026 23:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zie dat @:Kopiko en @:Snakehead85 tweemaal ijshockey hebben, zie jij er meer?
Maar het is inderdaad wat meer puzzelen en minder zekerheidjes invullen dan bij de zomerspelen.
Je bedoelt denk ik individuelen die OOK in een team zitten?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 08:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zie bijna iedereen met meerdere teams per discipline, dat mag toch nog steeds niet? Wel lastig, want er zijn natuurlijk niet zoveel disciplines dus je hakt nogal in je individuele deelnemers.
Aanpassing:quote:Op woensdag 4 februari 2026 23:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zie dat @:Kopiko en @:Snakehead85 tweemaal ijshockey hebben, zie jij er meer?
Maar het is inderdaad wat meer puzzelen en minder zekerheidjes invullen dan bij de zomerspelen.
Als hij deelneemt ben je je keuze met de minste punten kwijt, als je hem ook individueel hebt.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 01:31 schreef Felagund het volgende:
Hoe gaan we met de (mogelijke) deelname van Stolz aan de ploegenachtervolging om?
Als hij deelneemt ben ik de lul, dat risico neem ik. Misschien wel effe het team iets lager zetten.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 01:31 schreef Felagund het volgende:
Hoe gaan we met de (mogelijke) deelname van Stolz aan de ploegenachtervolging om?
Flopteam?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:39 schreef zorro28 het volgende:
Ik stel voor dat we het spel hernoemen
Het kan altijd nog slechterquote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
24 Jordan Stolz, 1000m Schaatsen M - Zowaar gewonnen
23 Johannes Klaebo, Sprint Langlaufen M - Zowaar gewonnen
22 Femke Kok, 500m Schaatsen V - Gaat morgen dan maar choken?
21 Ilya Malinin, Kunstrijden individueel M - Choker deluxe
20 Orial Cardona, Mountaineering Sprint M - Misschien iets te veel in vertrouwd?
19 Eileen Gu, Freestyle Halfpipe V - Er was al een ACH op de slopestyle, dus een nieuwe sjook is logisch
18 Domen Prevc, Schansspringen, grote heuvel M - Matig op de normale schans, maar hier ging t goed
17 Nika Prevc, Schansspringen, grote heuvel V - Kom maar op
16 Ester Ledecka, Parallelreuzenslalom V - Ach ja jammer
15 Matt Weston, Skeleton M - Rondere ijzers genot
14 Chloe Kim, Snowboard Halfpipe V - Ach, door een geblesseerde nog wel
13 Jutta Leerdam, 1000m Schaatsen V - Helaas wel
12 Xandra Velzeboer, 500m Shorttrack V - Gelukkig wel
11 Mikaela Shiffrin, Slalom Alpine V - Erkend sjooker Shiffrin heb ik al afgestreept
10 Birk Ruud, Freestyle Slopestyle M - Ach
9 Miho Takagi, 1500m Schaatsen V - Hopelijk ook een ach
8 Jakara Anthony, Freestyle Moguls V - A C H
7 William Dandjinou, 1500m Shorttrack M - Haha Canada![]()
6 Ragne Wiklund, 5000m Schaatsen V - Manmanman, wat een flutteam
5 Su Yiming, Snowboard Big Air M - Ja, nee, ook al niet
4 Kaori Sakamoto, Kunstrijden V - Moet nog, benieuwd hoe zij het gaat verpesten
3 Marco Odermatt, Alpine Reuzenslalom M - Jaaa ook al niet
2 Sofia Goggia, Alpine Afdaling V - Uiteraard, nee.
1 Scotty James, Snowboard Halfpipe M - En... nee, ook niet.
Team:
24 Duitsland-Lochner, Bobsleëen Vier M -Wie weet.
21 Chock/Bates, Ijsdansen -Ik trap niet meer in kunstrijden
18 Canada, IJshockey M - Wie weet, maar Canada wint niks dus dit verpissen ze ook vast
15 Duitsland, Wendl/Arlt, Rodelen dubbel M - Duitsland sleet overal geweldig maar zij kunnen het ineens niet meer gvd
12 Zweden, Langlaufen 4x7.5KM Estafette V - Lekker vallen, manmanman
9 Verenigde Staten, Ploegenachtervolging Schaatsen M - Zullen vast ook vallen ofzo
6 Canada, Curling V - 1-3 in de groepsfase, kun je rekenen?
3 Frankrijk, Biatlon Mixed - Raak. Raak. Raak. Zowaar.
Dit is echt heel slechtEcht heel heel heel slecht
Ja klaag maar, ik doe het nog veel slechterquote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
24 Jordan Stolz, 1000m Schaatsen M - Zowaar gewonnen
23 Johannes Klaebo, Sprint Langlaufen M - Zowaar gewonnen
22 Femke Kok, 500m Schaatsen V - Gaat morgen dan maar choken?
21 Ilya Malinin, Kunstrijden individueel M - Choker deluxe
20 Orial Cardona, Mountaineering Sprint M - Misschien iets te veel in vertrouwd?
19 Eileen Gu, Freestyle Halfpipe V - Er was al een ACH op de slopestyle, dus een nieuwe sjook is logisch
18 Domen Prevc, Schansspringen, grote heuvel M - Matig op de normale schans, maar hier ging t goed
17 Nika Prevc, Schansspringen, grote heuvel V - Kom maar op
16 Ester Ledecka, Parallelreuzenslalom V - Ach ja jammer
15 Matt Weston, Skeleton M - Rondere ijzers genot
14 Chloe Kim, Snowboard Halfpipe V - Ach, door een geblesseerde nog wel
13 Jutta Leerdam, 1000m Schaatsen V - Helaas wel
12 Xandra Velzeboer, 500m Shorttrack V - Gelukkig wel
11 Mikaela Shiffrin, Slalom Alpine V - Erkend sjooker Shiffrin heb ik al afgestreept
10 Birk Ruud, Freestyle Slopestyle M - Ach
9 Miho Takagi, 1500m Schaatsen V - Hopelijk ook een ach
8 Jakara Anthony, Freestyle Moguls V - A C H
7 William Dandjinou, 1500m Shorttrack M - Haha Canada![]()
6 Ragne Wiklund, 5000m Schaatsen V - Manmanman, wat een flutteam
5 Su Yiming, Snowboard Big Air M - Ja, nee, ook al niet
4 Kaori Sakamoto, Kunstrijden V - Moet nog, benieuwd hoe zij het gaat verpesten
3 Marco Odermatt, Alpine Reuzenslalom M - Jaaa ook al niet
2 Sofia Goggia, Alpine Afdaling V - Uiteraard, nee.
1 Scotty James, Snowboard Halfpipe M - En... nee, ook niet.
Team:
24 Duitsland-Lochner, Bobsleëen Vier M -Wie weet.
21 Chock/Bates, Ijsdansen -Ik trap niet meer in kunstrijden
18 Canada, IJshockey M - Wie weet, maar Canada wint niks dus dit verpissen ze ook vast
15 Duitsland, Wendl/Arlt, Rodelen dubbel M - Duitsland sleet overal geweldig maar zij kunnen het ineens niet meer gvd
12 Zweden, Langlaufen 4x7.5KM Estafette V - Lekker vallen, manmanman
9 Verenigde Staten, Ploegenachtervolging Schaatsen M - Zullen vast ook vallen ofzo
6 Canada, Curling V - 1-3 in de groepsfase, kun je rekenen?
3 Frankrijk, Biatlon Mixed - Raak. Raak. Raak. Zowaar.
Dit is echt heel slechtEcht heel heel heel slecht
Ja ik vind het gewoon leuk om mijn team te roasten.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:33 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ja klaag maar, ik doe het nog veel slechter![]()
![]()
Heb inderdaad exact hetzelfde, ook te weinig kennis om leuk mee te kunnen doen. Wel leuk hier de beslommeringen mee te lezenquote:Op zondag 15 februari 2026 00:20 schreef Raceneus het volgende:
Van de 3 spelletjes is dit trouwens de enige waar ik niet aan mee doe- ik vond 2 spellen wel even goed en mijn kennis in de breedte van de wintersporten - naast schaatsen- is niet zo goed- wie weet met de zomerspelen weer. Ik vind de 2 spelletjes al wel leuk.
Sowieso zitten bij de wintersporten meer notoire onzekere sporten. Bij shorttrack, biatlon, alpineskièn, alle freestyle/snowboardonderdelen, kunstrijden en de sleesporten (vooral rodelen) is een fout zo gemaakt, en dan ben je opeens kansloos voor het goud, ook als topfavoriet. Al geldt bij de showsporten dat iemand die zoveel beter is dan de rest wel echt een zekerheidje kan zijn. In de zomer zijn er veel meer sporten met een vrijwel zekere winnaar. Bij sporten als zwemmen, atletiek en gewichtheffen is iemand met een groot voordeel ook bijna een zekere winnaar en in de vechtsporten zie je ook vaak dat iemand zoveel beter kan zijn dan de rest.quote:Op zondag 15 februari 2026 20:01 schreef Remco het volgende:
[..]
Heb inderdaad exact hetzelfde, ook te weinig kennis om leuk mee te kunnen doen. Wel leuk hier de beslommeringen mee te lezen.
Blijkt toch wel dat choken van alle tijden en landen is. Waar Nederland vaak als chokeland werd neergezet gaat het bij andere landen toch ook vaak mis. Als ik dan het skiën zit te kijken is het relatief ook zo makkelijk het te verknoeien als top favoriet in vorm. Dan is de kans dat Klaebo niet levert wel zo veel kleiner.
Op zich kan je ook wel leuk meedoen als je minder kennis hebt, zeker deze OS had je met willekeurige voorspellingen het waarschijnlijk niet slechter gedaan dan de 'kenners' (waartoe ik mijzelf ook zeker niet reken).quote:Op zondag 15 februari 2026 20:01 schreef Remco het volgende:
[..]
Heb inderdaad exact hetzelfde, ook te weinig kennis om leuk mee te kunnen doen. Wel leuk hier de beslommeringen mee te lezen.
Blijkt toch wel dat choken van alle tijden en landen is. Waar Nederland vaak als chokeland werd neergezet gaat het bij andere landen toch ook vaak mis. Als ik dan het skiën zit te kijken is het relatief ook zo makkelijk het te verknoeien als top favoriet in vorm. Dan is de kans dat Klaebo niet levert wel zo veel kleiner.
Ja dat kost je punten zonder dat er iemand floptquote:Op dinsdag 17 februari 2026 07:48 schreef Zorro het volgende:
Ik zie NU pas dat ik 2x Xandra Velzeboer op de 500m heb staan![]()
Gemiste kans om een zekere winnaar die faalt op te stellen.
Die hebben 2 kansen om te floppenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:45 schreef Felagund het volgende:
Ach de Pain Train, moeten Lochner en co inmiddels ook gaan vrezen?
Ik durfde niet mee te doen omdat ik dacht dat ik pech had de vorige keren dat ik deelnam.quote:
Ach ach, Takagi kan de borst ook nat maken.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 01:30 schreef Felagund het volgende:
Individueel: (naam sporter, discipline/onderdeel)
21 Sandra Naeslund, skicross freestyleskien vrouwen
20 Finley Melville Ives, halfpipe freestyleskien mannen
Wet T-shirt contest?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ach ach, Takagi kan de borst ook nat maken.
Eileen Gu ookquote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bedankt voor uw offer.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Geen probleem, Canada vrouwen curlingteam hebben ook de finale niet gehaald. Het is wel echt weer een bijltjesdag.quote:
Dat weet ik ook nog niet, jij bent de eerste die uitgespeeld isquote:Op zaterdag 21 februari 2026 15:49 schreef BobW het volgende:
Mijn godenteam is uitgespeeld.
Als ik goed heb geteld:
Individueel: 172 van de 300 punten (57,3%)
Team: 60 van de 108 punten (55,6%)
Totaal: 232 van de 408 punten (56,9%)
Geen idee wat het waard is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |