Er zullen ongetwijfeld nuances zijn, maar ik vind dat dus minder logisch dan jij inderdaad.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zie je echt de nuance niet dat een donker persoon het in dit land moeilijker heeft dan Victor Vlam? Voor Victor Vlam hoeft niemand op te komen, voor een donker persoon is er nog een wereld te winnen in Nederland op het gebied van gelijke kansen en gelijke behandeling. Dat die strijd bij een donker iemand in betere handen is dan bij een blank iemand lijkt me logisch. Om exact dezelfde reden dat strijden voor gelijke kansen tussen mannen en vrouwen in veel gevallen eerder door vrouwen op de agenda zal worden gezet dan door mannen.
Misschien moet je ophouden voor anderen te denken. Jouw (belevings)wereld is totaal anders dan die van veel mensen en je bezig duidelijk niet het vermogen en de empathie om je in anderen te verplaatsen, hetgeen vandaag de dag helaas voor veel mensen geldt. ‘Het probleem komt niet voor in mijn omgeving, dus is het ook niet belangrijk. We hebben het er nu al 3 jaar over, kunnen we niet eens ophouden met dat gezeur?’ Zo redeneert een deel van de bevolking. Maar daarmee is het probleem niet opgelost en mensen blijven er terecht aandacht voor vragen. En jouw houding en insteek laat ook exact zien waarom het probleem niet zo makkelijk opgelost kan worden.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:09 schreef ISVV het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld nuances zijn, maar ik vind dat dus minder logisch dan jij inderdaad.
Ik denk echt dat de visie/ideeën/plannen van een politicus moeten prevaleren boven zijn of haar afkomst, geslacht of seksuele oriëntatie. Nogmaals, sowieso op een donkere vrouw (of blanke man, of getinte homoseksueel) stemmen vind ik echt een verkeerde insteek en anno 2026 heb ik moeite om daar veel begrip voor op te brengen ja. Uiteraard mag iedereen dat zelf weten, het is inderdaad een vrij land.
Dat 'kleurtjes tellen', om het maar even plat te zeggen, mag wel eens ophouden. Ik denk dat er genoeg blanke mensen zijn die het geluid van bepaalde minderheden perfect kunnen verwoorden en daar intrinsiek voor willen gaan (en andersom ook).
Nogmaals, ik denk niet dat je problemen oplost door je stem (grotendeels) te baseren op huidskleur of geslacht. Ik zou gewoon graag zien dat we dat niet of nauwelijks mee laten spelen bij zoiets belangrijks als je stem op een politieke partij / op een politicus (en nog tig andere zaken).quote:Op maandag 2 februari 2026 15:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Misschien moet je ophouden voor anderen te denken. Jouw (belevings)wereld is totaal anders dan die van veel mensen en je bezig duidelijk niet het vermogen en de empathie om je in anderen te verplaatsen, hetgeen vandaag de dag helaas voor veel mensen geldt. ‘Het probleem komt niet voor in mijn omgeving, dus is het ook niet belangrijk. We hebben het er nu al 3 jaar over, kunnen we niet eens ophouden met dat gezeur?’ Zo redeneert een deel van de bevolking. Maar daarmee is het probleem niet opgelost en mensen blijven er terecht aandacht voor vragen. En jouw houding en insteek laat ook exact zien waarom het probleem niet zo makkelijk opgelost kan worden.
quote:
Eigenlijk een zware schande dat je hem neerzet als een KKK'er. Wat je ook vindt van zijn standpunten.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je gaat totaal niet in op mijn post om je eigen puntmutsideetjes verder te spuien, dan heeft een gesprek verder weinig zin
Ik snap echt wat je zegt Wismut, maar het is ook gebaseerd op wat aannames. Je kan je zeker afvragen hoeveel tijd de gemiddelde kiezer vrijmaakt om zich in de materie te verdiepen, maar dan nog vind ik het kortzichtig om altijd op iemand met een specifieke kleur of van een bepaalde sekse te stemmen.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Nog een laatste woord van mij dan: ik denk dat het een illusie is om te vooronderstellen dat uitsluitend gestemd wordt op visie/standpunten. Om de doodeenvoudige reden dat het voor een simpele stemmer totaal onmogelijk is om in volledig te kunnen overzien wat een politicus echt vindt, laat staan dat je kunt inschatten welke kwaliteiten iemand heeft. Tel daarbij op dat er vandaag de dag 4 of 5 partijen nodig hebben om een meerderheid te vormen en veruit de meeste standpunten worden dus helemaal niet gerealiseerd.
Veruit de meeste mensen stemmen op een partij of politicus vanwege 1 of 2 standpunten of ze stemmen in verband met idealen of overtuigingen (zoals partij voor de dieren, SGP). Dat er dan ook nog een groep is die daarbij onderscheid maakt naar geslacht of huidkleur omdat die betrekking hebben op bovengenoemde standpunten of idealen (achterstand als gevolg van of ervaren discriminatie, feminisme) lijkt me dan toch nauwelijks een issue.
Als iemand een racistisch standpunt heeft, is het een schande als je hem als racist wegzet. Staat genoteerd, doen we niks meequote:Op maandag 2 februari 2026 16:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk een zware schande dat je hem neerzet als een KKK'er. Wat je ook vindt van zijn standpunten.
Hij zegt niks racistisch.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als iemand een racistisch standpunt heeft, is het een schande als je hem als racist wegzet. Staat genoteerd, doen we niks mee
Hij zou een leuk duo vormen met Ronald McDonald.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:53 schreef GwaiLow het volgende:
Johan ziet er wel echt tip top uit vandaag hoor. Eerlijk is eerlijk.
quote:Op dinsdag 3 februari 2026 07:39 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Hij zou een leuk duo vormen met Ronald McDonald.
Als je te pas en te onpas het woord racisme gebruikt, dan verliest het zijn waarde. Dit is een mooi voorbeeld.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als iemand een racistisch standpunt heeft, is het een schande als je hem als racist wegzet. Staat genoteerd, doen we niks mee
En er zijn genoeg wijze blanke mannen die de domme kleurling wel even willen vertellen hoe de politiek werktquote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:09 schreef Näsenbar het volgende:
Mooi dat de komst van dhr. Wartaal zoveel publiek debat oplevert.
Lol.quote:Elvis Presley heeft via zijn voorvader Teunis Eliassen roots in Bunschoten. Eliassen, gedoopt in Bunschoten op 26 november 1643, emigreerde tussen 1660 en 1670 naar de kolonie New Netherland in de VS, waar hij de stamvader werd van de lijn die negen generaties later de 'King of Rock 'n Roll' voortbracht.
Hier zijn de belangrijkste details over de connectie:
Stamvader: Teunis Eliassen verliet de Veenestraat in Bunschoten in de 17e eeuw.
Onderzoek: Genealogisch onderzoek heeft deze directe afstamming bevestigd, wat leidde tot een tentoonstelling in Museum Spakenburg over deze unieke verbinding.
Tentoonstelling: De expositie "Tussen Droom & Daad" in Museum Spakenburg belichtte onder andere de Bunschotense roots van Elvis.
Familieband: Deze stamboomlink betekent dat er nog steeds (verre) familieleden met de naam Bunschoten kunnen zijn, zoals ook in de media met de artiest Gordon werd besproken.
Ik kan op de een of andere manier niet naar dat cybermannetje luisteren.quote:Op woensdag 4 februari 2026 21:44 schreef casita het volgende:
Kutuitzending Faletein azijnzeiker, ouwehoer cybermannetje, en ijs boerin Tina.
quote:Op woensdag 4 februari 2026 21:44 schreef casita het volgende:
Kutuitzending Faletein azijnzeiker, ouwehoer cybermannetje, en ijs boerin Tina.
de bedreigert ontmaskertquote:Op woensdag 4 februari 2026 21:56 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ik kan op de een of andere manier niet naar dat cybermannetje luisteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |