abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219966757
Jack en Hélène vakkundig ontweken @ikweethetookniet
Het ligt aan de instanties zelf
pi_219966765
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:36 schreef Poefbank het volgende:
Jack en Hélène vakkundig ontweken @:ikweethetookniet
Ja dat viel me ook op. Zelfs met Tina aan tafel. Die zal ook wel denken.. ik houd me gedeisd want anders loopt ze de 1500 euro per uitzending mis.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 22:39:33 #28
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219966771
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:36 schreef Poefbank het volgende:
Jack en Hélène vakkundig ontweken @:ikweethetookniet
Wat een zwakke laffe nagemaakte schijnheilige hypocriete ZAKKEN HOOI!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219967064
Ze vinden het niet relevant dat een nobody als Jack niet terugkomt in Helenes flopshow, de wereld staat immers in brand.
pi_219967259
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
En in hoeverre denk je niet dat blanke mensen niet op een persoon met een donkere huidskleur stemmen?
"Ik ga op een blanke stemmen want die hebben een achterstand in de maatschappij?" Mensen moeten niet te veel drinken voor ze het stemhokje ingaan.
pi_219968156
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
En in hoeverre denk je niet dat blanke mensen niet op een persoon met een donkere huidskleur stemmen?
_O-. Veelzeggend weer, deze Pavlov-reactie.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 10:29:46 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219968490
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:51 schreef ISVV het volgende:
Werd niet echt blij van Willie Wartaal. Als je het over polariseren/verschillen benadrukken hebt. Ook altijd op een zwarte vrouw stemmen en je stem dus baseren op huidskleur :').
Dat jij je richt op de huidskleur en niet op het geslacht zegt ook genoeg over jouw 'prioriteiten'. Dat hij zegt op een vrouw te stemmen is niet erg, wel dat hij zijn stem baseert op huidskleur.

Wat hebben mensen van kleur jou ooit gedaan dat je zo geworden bent?
Laffe huichelaar
pi_219968559
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 10:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat jij je richt op de huidskleur en niet op het geslacht zegt ook genoeg over jouw 'prioriteiten'. Dat hij zegt op een vrouw te stemmen is niet erg, wel dat hij zijn stem baseert op huidskleur.

Wat hebben mensen van kleur jou ooit gedaan dat je zo geworden bent?
Je snapt er niet veel van hè :'). Ik zal het even voor je uitleggen: Willie was bezig met kleurtjes tellen (ook van het publiek). Nog even voor de extra woke-puntjes geslacht erbij betrekken, tja.

Stem gewoon op degene met de meeste kwaliteiten, klaar. Geslacht als criterium meenemen is net zo triest.

Die dubbele standaard is wel een beetje vermoeiend, stel je voor dat een Victor Vlam zou roepen dat ie altijd op een jonge blanke man zou stemmen omdat zij door positieve discriminatie achtergesteld worden? Hoe groot zou de fophef dan zijn?

En die suggestieve vraag van je is een beetje laf.

[ Bericht 12% gewijzigd door ISVV op 31-01-2026 11:03:15 ]
pi_219968615
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 10:41 schreef ISVV het volgende:

[..]
Je snapt er niet veel van hè :'). Ik zal het even voor je uitleggen: Willie was bezig met kleurtjes tellen (ook van het publiek).

Stem gewoon op degene met de meeste kwaliteiten, klaar. Geslacht als criterium meenemen is net zo triest.

Die dubbele standaard is wel een beetje vermoeiend, stel je voor dat een Victor Vlam zou roepen dat ie altijd op een jonge blanke man zou stemmen omdat zij door positieve discriminatie achtergesteld worden? Hoe groot zou de fophef dan zijn?

Zo zit de wereld nou eenmaal niet in elkaar.
pi_219968623
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 10:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Zo zit de wereld nou eenmaal niet in elkaar.
Dat blijkt.
pi_219968709
quote:

[..]
Je snapt er niet veel van hè :'). Ik zal het even voor je uitleggen: Willie was bezig met kleurtjes tellen (ook van het publiek).

Als lid van een minderheid bij gelijke kwaliteiten op een ander lid van die minderheid stemmen is toch niet zo erg? Zelf stem ik als blanke hetero man altijd op de nummer één, ook als dat een lesbische pigmee in een rolstoel is.
pi_219968753
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:03 schreef Tasmaniak het volgende:

[..]
Als lid van een minderheid bij gelijke kwaliteiten op een ander lid van die minderheid stemmen is toch niet zo erg? Zelf stem ik als blanke hetero altijd op de nummer één, ook als dat een lesbische pigmee in een rolstoel is.
Bij gelijke kwaliteiten is een belangrijke nuance, die heb ik Willie niet horen maken. Daar zou ik iets meer begrip voor op kunnen brengen, maar zelfs dan vind ik het geen goede insteek en zou ik zelf nooit zo handelen. Ik zou er dan voor kiezen om me nog iets meer te verdiepen in de inhoud en op basis daarvan mijn keuze maken.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 11:13:42 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219968807
quote:

[..]

Wie de witte puntmuts past...
Laffe huichelaar
pi_219968820
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Wie de witte puntmuts past...
Sorry, maar dit kan echt niet. Matige troll.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 11:17:34 #40
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219968832
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:08 schreef ISVV het volgende:

[..]
Bij gelijke kwaliteiten is een belangrijke nuance, die heb ik Willie niet horen maken. Daar zou ik iets meer begrip voor op kunnen brengen, maar zelfs dan vind ik het geen goede insteek en zou ik zelf nooit zo handelen. Ik zou er dan voor kiezen om me nog iets meer te verdiepen in de inhoud en op basis daarvan mijn keuze maken.
Wat zijn gelijke kwaliteiten? Je stemt op degene die jou het beste kan vertegenwoordigen. Zo werkt een parlementaire democratie, waar je op een volksvertegenwoordiger stemt. Op welke kwaliteiten je dat baseert, is helemaal aan jezelf.

Willie Wartaal (de naam geeft het wel een beetje weg) heeft niet het idee dat Henry Bontenbal enig idee heeft hoe het is om Willie Wartaal te zijn, laat staan mensen met zijn achtergrond vertegenwoordigen. Welke kwaliteit is dat?
Laffe huichelaar
pi_219968863
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Wat zijn gelijke kwaliteiten? Je stemt op degene die jou het beste kan vertegenwoordigen. Zo werkt een parlementaire democratie, waar je op een volksvertegenwoordiger stemt. Op welke kwaliteiten je dat baseert, is helemaal aan jezelf.
In het geval van de PvdD weet ik niet eens wie de nummer 2 is, dus houd ik het simpel en stem ik op de nummer één, ook als dat de volgende keer iemand anders is.
pi_219968879
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Willie Wartaal (de naam geeft het wel een beetje weg) heeft niet het idee dat Henry Bontenbal enig idee heeft hoe het is om Willie Wartaal te zijn, laat staan mensen met zijn achtergrond vertegenwoordigen. Welke kwaliteit is dat?
Is donker zijn of een vagina hebben een kwaliteit? En waar komt het idee vandaan dat iemand met bijvoorbeeld dezelfde huidskleur jou goed zou kunnen vertegenwoordigen? Ik vind het zelf veel belangrijker hoe een politicus zijn of haar standpunt kan verwoorden en dit overbrengt in een debat en hoe zijn of haar lange termijn visie eruit ziet.

Of degene dan vrouw of donker is maakt mij niet uit, ook niet of degene van het platteland of uit de Randstad komt.

Een visie ontwikkelen en overbrengen vind ik dus een kwaliteit, de achtergrond van die persoon doet me verder weinig tot niets.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 11:29:05 #43
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219968898
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:26 schreef ISVV het volgende:

[..]
Is donker zijn of een vagina hebben een kwaliteit? En waar komt het idee vandaan dat iemand met bijvoorbeeld dezelfde huidskleur jou goed zou kunnen vertegenwoordigen? Ik vind het zelf veel belangrijker hoe een politicus zijn of haar standpunt kan verwoorden en dit overbrengt in een debat en hoe zijn of haar lange termijn visie eruit ziet.

Of degene dan vrouw of donker is maakt mij niet uit, ook niet of degene van het platteland of uit de Randstad komt.

Een visie ontwikkelen en overbrengen vind ik dus een kwaliteit, de achtergrond van die persoon doet me verder weinig tot niets.
Je gaat totaal niet in op mijn post om je eigen puntmutsideetjes verder te spuien, dan heeft een gesprek verder weinig zin
Laffe huichelaar
pi_219968917
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je gaat totaal niet in op mijn post om je eigen puntmutsideetjes verder te spuien, dan heeft een gesprek verder weinig zin
Heel sterk dit _O-. Maar inderdaad, als je zo laf bent om met dat ongefundeerde puntmutsgeneuzel te gaan spuien dan houdt het wel op.
pi_219971007
Sorry maar Tim heeft gewoon keihard gelijk, hoe kan je nou niet begrijpen dat Willie als minderheid zich beter vertegenwoordigd voelt door een andere minderheid, lol?
pi_219971174
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:52 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Sorry maar Tim heeft gewoon keihard gelijk, hoe kan je nou niet begrijpen dat Willie als minderheid zich beter vertegenwoordigd voelt door een andere minderheid, lol?
Dus iemand die tot dezelfde minderheid behoort kan jou automatisch beter vertegenwoordigen?

Omdat hij of zij hetzelfde kleurtje heeft? Hoe kan je nou niet begrijpen dat ik standpunten/visie belangrijk vind, niet kleur of geslacht, lol?

Als iedereen zo blijft denken als WW zullen de verschillen altijd groot blijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door ISVV op 31-01-2026 17:33:27 ]
pi_219971589
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:28 schreef ISVV het volgende:

[..]
Dus iemand die tot dezelfde minderheid behoort kan jou automatisch beter vertegenwoordigen?

Omdat hij of zij hetzelfde kleurtje heeft? Hoe kan je nou niet begrijpen dat ik standpunten/visie belangrijk vind, niet kleur of geslacht, lol?

Als iedereen zo blijft denken als WW zullen de verschillen altijd groot blijven.
Sorry maar je begrijpt zelf toch ook wel dat hij niet d66 uitkoos omdat het de eerste zwarte vrouw is die hij tegenkwam? Kom op gebruik je verstand alsjeblieft
pi_219971730
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:39 schreef Epistaxiophobia het volgende:

[..]
Sorry maar je begrijpt zelf toch ook wel dat hij niet d66 uitkoos omdat het de eerste zwarte vrouw is die hij tegenkwam? Kom op gebruik je verstand alsjeblieft
Hij stak 'm anders in. Ik kijk er op een andere manier naar in ieder geval.
pi_219972449
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:28 schreef ISVV het volgende:

[..]

Het is toch niet lastig te bedenken dat iemand van kleur wellicht jou als iemand van kleur beter begrijpt en je wensen kan uitdragen, of dat je denkt dat diegene dat beter kan? Of als vrouw een vrouw, als gehandicapte een gehandicapte, als Limburger Geert Wilders.
pi_219972544
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:16 schreef perseus_of_greece het volgende:

[..]
Het is toch niet lastig te bedenken dat iemand van kleur wellicht jou als iemand van kleur beter begrijpt en je wensen kan uitdragen, of dat je denkt dat diegene dat beter kan? Of als vrouw een vrouw, als gehandicapte een gehandicapte, als Limburger Geert Wilders.
Wellicht inderdaad.

Maar om dan sowieso op iemand van kleur of het andere geslacht te stemmen, tja. Ik denk dat iemand met een andere huidskleur of van het andere geslacht, of afkomstig uit een andere provincie, mij prima zou kunnen vertegenwoordigen. Ik zou me op ideeën en visie focussen en hoe deze overgebracht worden. Is dat zo lastig te bedenken dan?

Om die keuze (grotendeels) op biologische kenmerken als kleur, of geslacht, of seksuele oriëntatie (o.i.d.) te baseren vind ik dan weer kortzichtig. Had het ook vreemd gevonden als John de Bever zou roepen dat ie altijd op een blanke homo zou stemmen bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')