Laat me raden... jij valt in de categorie slachtoffers?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja en dat is hypocriet. Dus die twee gaan prima hand in hand.
Aparte discussietechniek.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:38 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Jij snapt er echt helemaal niks van
Weet niet waar je die conclusie uithaalt, maar als je inhoudelijk niet tegen me op kan dan moet je allemaal van dit soort dingen zeggen inderdaad.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:39 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Laat me raden... jij valt in de categorie slachtoffers?
Nee hoor, dat is geen aparte discussietechniek, dat is gewoon een digitale variant van wat vroeger op het schoolplein gebeurde. Het maakt vind ik vooral heel veel dingen duidelijk in de context van het onderwerp van dit topic.quote:
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet niet waar je die conclusie uithaalt, maar als je inhoudelijk niet tegen me op kan dan moet je allemaal van dit soort dingen zeggen inderdaad.
Misschien heb je hier wel een punt.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is geen aparte discussietechniek, dat is gewoon een digitale variant van wat vroeger op het schoolplein gebeurde. Het maakt vind ik vooral heel veel dingen duidelijk in de context van het onderwerp van dit topic.
Deze even gemist, maar hier helemaal mee eens. Anderzijds.. als je al gepeste het bravoure weet op te brengen hier tegenin te gaan en het wordt je alsnog het licht uit je ogen geslagen.. wat dan?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:40 schreef JopieKlaassen het volgende:
In vrijwel elke leeftijdsklasse geldt dat je een pester een keer flink het licht uit de ogen moet slaan. Dan is dat pesten vrij snel gedaan.
Maar dat is als je een introverte basisscholier bent makkelijker gezegd dan gedaan.
Dat is echt heel kut voor je.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:42
[/quote]
[quote][b]Op zaterdag 31 januari 2026 20:57 schreef summer2bird het volgende:
Ik werd erg zwaar gepest op school, ook buiten school.
Ik snap het wel, ik was een apart kind en had door mijn autisme soms gekke gedragingen.
Door het vele pesten kreeg ik er op een gegeven moment selectief mutisme bij.
Dit maakte het nog erger omdat de kinderen dachten dat ik of mezelf te goed vond om met ze te praten, of ik was te dom om te kunnen praten. Terwijl ik van de stress op school gewoon niet kon praten.
Thuis wachtte mij ouders die mij vertelden dat het mijn eigen schuld was, dat als ik wilde dat het pesten stopte ik de pestkoppen gewoon een dreun moest verkopen en omdat ik dat niet deed was het mijn eigen schuld. Ze kwamen ook niet op school praten en na verloop van tijd vertelde ik het ze niet meer, het hielp toch nooit.
Paar keer meegemaakt dat ik achtervolgd werd door pestkoppen van school op de fiets, die gooide dan vanalles naar mijn hoofd en probeerde mij van mijn fiets te rijden.
Ook wel eens meegemaakt dat er briefjes werden gevonden met nare gedichtjes over mij of zelfs een keer dat ik kanker moest krijgen en moest sterven.
Nu als volwassene heb ik de pestkoppen wel eens in het echt gezien, en de reacties waren bijzonder. Eentje liep met haar zus en de kinderwagen en wees naar mij en lachte mij uit. Een ander was in een winkel en begon ineens in gehoorafstand van mij heel luid te praten over dat rare kind vroeger bij haar op school.
Heel bijzonder vond ik dat, gezien ik hun gedrag als kind niet kan kwalijk nemen, we waren kinderen, maar om dit als volwassene voort te zetten vind ik heel bijzonder en een beetje triest voor ze.
Ik mijd nog steeds groepjes tieners, daar ben ik wel bang voor, nog steeds.
Wat een ontzettend heftig verhaal. Heel veel waardering dat je dit opgeschreven hebt hier.quote:
Volgens mij wel.quote:Op donderdag 29 januari 2026 21:00 schreef FlippingCoin het volgende:
ik vraag mij af of er altijd gepest wordt op scholen, ik heb dat nooit zo ervaren.
Dat is in mijn beleving/ervaring ook de heftigste leeftijd qua pestgedrag.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mijn dochter in de klas (2e middelbare school) werd er ook gepest.
Dat is ook onrechtvaardig. Ik weet nog dat ik een meisje met jampotglazen en bloemetjesjurk pestte en hoewel ik tot op de dag van vandaag vind dat je het als ouders hier ook verantwoordelijkheid in hebt vond ik het ook al meteen onrechtvaardig dat ik als "leider" weg werd gezet (=stoer als je 14/15 bent) en zij werd verwijderd. Niet goed van school.quote:Uiteindelijk hebben ze de gepeste jongen uit de klas gehaald en over geplaatst naar een andere klas. Omdat het pesten maar door ging.
En dat voelt voor haar dan weer als heel onrechtvaardig. Alsof de pesters gewonnen hebben. Ze zegt dat hij nog steeds alleen in de pauzes zit, zonder klasgenoten. En als ze een praatje met hem maakt, zegt ie niet veel. Dus of het veel geholpen heeft, denk ik niet.
Zeker, als vader, gebruik ik mijn negatieve gedrag naar mijn jongens van vroeger ook als leidraad en als voorbeeld hoe het niet moet. Maar ik geef ze ook weerbaarheid mee, ook dat is belangrijk. Eigen verantwoordelijkheid pakken, beter een wolf dan een schaap zijn. Maar beste ook geen wolf zijn, negeer de wolf maar en laat hem daarmee voelen dat hij alleen staat en een sneuneus is.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 23:41 schreef capricia het volgende:
Kinderen zijn soms zo hard naar elkaar. Als moeder breekt je hart bij dit soort verhalen.
Tering zegquote:Op donderdag 29 januari 2026 23:18 schreef Elan het volgende:
Pesten is niets anders dan de natuurlijke hiërarchie bepalen.
Mensen die gepest worden zijn fysiek en of mentaal zwak.
quote:Op zondag 1 februari 2026 00:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tering zeg
Juist de pesters zijn dat
Dat is jouw misvatting, ik snap dat je dat zegt, maar vanuit jouw perspectief. Je hebt echt geen gelijk itt @Elan . Maar pesters zitten mentaal ook niet helemaal lekker in elkaar, dat geef ik je na.quote:Op zondag 1 februari 2026 00:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tering zeg
Juist de pesters zijn dat
Kut voor je en goed bezig!quote:Op zondag 1 februari 2026 00:15 schreef Cupfighter het volgende:
En ja ik ben dus gepest op meerdere plekken
En dat is iets wat me helaas voor een gedeelte gevormd of vervormd tot de persoon die ik nu ben
Pas de laatste paar jaar lijk ik dit patroon te veranderen door assertiever te zijn en meer schijt te hebben wat mensen van me vinden
Sorry maar iemand die zoiets zegtquote:Op zondag 1 februari 2026 00:13 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
[..]
Dat is jouw misvatting, ik snap dat je dat zegt, maar vanuit jouw perspectief. Je hebt echt geen gelijk itt @:Elan . Maar pesters zitten mentaal ook niet helemaal lekker in elkaar, dat geef ik je na.
Snap ik wel, hebben beiden een ander perspectief.quote:Op zondag 1 februari 2026 00:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Sorry maar iemand die zoiets zegt
Daar word ik gewoon pissig van
In mijn ogen pesten pesters om zelf niet gepest te worden en populair te zijn terwijl ze nog zieliger zijn dan diegene die gepest wordenquote:Op zondag 1 februari 2026 00:17 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Snap ik wel, hebben beiden een ander perspectief.
Zeker in de puber leeftijd ben je super gevoelig voor wat anderen van je vinden, ja. En zo zonde om dan weer je halve leven bezig te zijn om daar weer vanaf te komen.quote:Op zondag 1 februari 2026 00:15 schreef Cupfighter het volgende:
En ja ik ben dus gepest op meerdere plekken
En dat is iets wat me helaas voor een gedeelte gevormd of vervormd tot de persoon die ik nu ben
Pas de laatste paar jaar lijk ik dit patroon te veranderen door assertiever te zijn en meer schijt te hebben wat mensen van me vinden
Niet in mijn ogen, het is ook om lol te trappen en te domineren, maar jij hebt vast gelijk voor een deel van de pesters en hebt recht op je mening hierover. Hoewel populair willen zijn cq stoer willen doen wel meespeelt. Ik weet alleen dat je mis zit bij een deel van de pesters (niet alleen mezelf, maar eigenlijk iedereen die ik vroeger zag pesten). Het is vaak voor slachtoffers een manier om het te verklaren, maar de pesters zouden in de meeste gevallen sowieso niet gepest worden. Die laten niet met zich sollen. Ik probeer niet de dick van het schoolplein uit te hangen, maar zeg het zoals het is. Daar is dit topic denk ik ook voor?quote:Op zondag 1 februari 2026 00:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
In mijn ogen pesten pesters om zelf niet gepest te worden en populair te zijn terwijl ze nog zieliger zijn dan diegene die gepest worden
Ja dat is echt heel kut, te laat tot dit besef gekomen.quote:Op zondag 1 februari 2026 00:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker in de puber leeftijd ben je super gevoelig voor wat anderen van je vinden, ja. En zo zonde om dan weer je halve leven bezig te zijn om daar weer vanaf te komen.
lol trappen door het leven van iemand anders zuur te makenquote:Op zondag 1 februari 2026 00:27 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Niet in mijn ogen, het is ook om lol te trappen en te domineren, maar jij hebt vast gelijk voor een deel van de pesters en hebt recht op je mening hierover. Hoewel populair willen zijn cq stoer willen doen wel meespeelt. Ik weet alleen dat je mis zit bij een deel van de pesters (niet alleen mezelf, maar eigenlijk iedereen die ik vroeger zag pesten). Het is vaak voor slachtoffers een manier om het te verklaren, maar de pesters zouden in de meeste gevallen sowieso niet gepest worden. Die laten niet met zich sollen. Ik probeer niet de dick van het schoolplein uit te hangen, maar zeg het zoals het is. Daar is dit topic denk ik ook voor?
Ik praat het ook niet goed hè kerel, jouw pesters waren ook jong en dom net als ik dat was (en jij wss ook, alleen aan de andere kant van de medaille). Vind het echt kut voor je wat je is aangedaan. Hoop dat je nieuwe levensinstelling je nog krachtiger maakt dan je pesters.quote:Op zondag 1 februari 2026 00:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
lol trappen door het leven van iemand anders zuur te maken
Sorry maar ik hoop dat mijn pesters een kut leven hebben gekregen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |