Dit was ZIJN reactie op jouw gepest? Dus hij rook aan zichzelf dat hij zou buigen als hij weerstand zou krijgen?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:40 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
De CoolGuy uithangen, bij de meiden en daarmee hiërarchie verwerven bij de gasten, maar ondertussen ruiken dat hij puntje bij paaltje zou buigen bij brute weerstand.
Overigens gold dit ook voor gasten die wel terugvochten, je kan maar vol van jezelf zijn en goed zijn in knokken.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:40 schreef Simpel-Zat het volgende:
De CoolGuy uithangen, bij de meiden en daarmee hiërarchie verwerven bij de gasten, maar ondertussen ruiken dat hij puntje bij paaltje zou buigen bij brute weerstand.
Ja beseffen dat hij niet gaat winnen en dan een laffe houding aannemen als damage control strategie. Ging mij toentertijd om domineren.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit was ZIJN reactie op jouw gepest? Dus hij rook aan zichzelf dat hij zou buigen als hij weerstand zou krijgen?
I see. Dus eigenlijk was hij helemaal het mannetje en vol zelfvertrouwen en hij regelde de chickies en zo, want dat kon hij allemaal, maar toen werd ie gepest, door jou in dit geval, en toen was hij niet laf, nee, hij deed alsof hij laf was, want dat was....damage control? In welke zin dan? welke damage hield hij daarmee dan onder controle?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:42 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Ja beseffen dat hij niet gaat winnen en dan een laffe houding aannemen als damage control strategie.
Waarom zou die eerste zin niet kloppen 🤔 het is de essentie van pestenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:33 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Je eerste zin is complete lariekoek, in ieder geval om op alle pesters te plakken, je tweede zin ging misschien voor mij wel op, je derde zin volledig mee eens.
Het is slechts één van de mogelijkheden. Vaak is het een stukje compensatie om een persoonlijke tekortkoming te camoufleren/compenseren. Gebrek aan empathie kan dat zijn, maar ook onzekerheid.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zou die eerste zin niet kloppen 🤔 het is de essentie van pesten
Ik denk dat dat empathisch vermogen sowieso altijd meespeelt, in combinatie met hiërarchie of onzekerheid.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:01 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het is slechts één van de mogelijkheden. Vaak is het een stukje compensatie om een persoonlijke tekortkoming te camoufleren/compenseren. Gebrek aan empathie kan dat zijn, maar ook onzekerheid.
Is die hiërarchie niet iets wat voortkomt uit (on)zekerheid? Want dat laatste lijkt me de drijfveer, en als je zelf onzeker bent, maar je probeert dat te overschreeuwen door iemand anders naar beneden te trappen, dan lijkt het me ook dat je dat vooral doet bij iemand die onzekerder is dan je zelf bent, want anders gaat dat natuurlijk nooit werken?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik denk dat dat empathisch vermogen sowieso altijd meespeelt, in combinatie met hiërarchie of onzekerheid.
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:36 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee klopt, toen ook niet. 't Is gewoon een bullshit opmerking.
Heeft altijd geklopt, nu ook nog. Uiteraard gemiddeld genomen. Vraag de gemiddelde vrouw of ze liever met mannen of vrouwen werken. Jij staat buiten de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:36 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee klopt, toen ook niet. 't Is gewoon een bullshit opmerking.
Geniepige mannen zijn er ook volop.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:44 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
[..]
Heeft altijd geklopt, nu ook nog. Uiteraard gemiddeld genomen. Vraag de gemiddelde vrouw of ze liever met mannen of vrouwen werken. Jij staat buiten de werkelijkheid.
In sommige gevallen ja. Maar we hebben nu ook met andere (sub)culturen te maken, die iedere keer de inzet verhogen. Extreem geweld door grote groepen, gebruik van wapens, online vernedering en verspreiding van beelden. Het is vaak niet meer zo simpel als jij stelt. De enkele leider om te klappen en daarna buigt, waarna een hele groep je met rust laat... ze zijn er, maar het is geen algemene regel meer.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:40 schreef JopieKlaassen het volgende:
In vrijwel elke leeftijdsklasse geldt dat je een pester een keer flink het licht uit de ogen moet slaan. Dan is dat pesten vrij snel gedaan.
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:44 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
[..]
Heeft altijd geklopt, nu ook nog. Uiteraard gemiddeld genomen. Vraag de gemiddelde vrouw of ze liever met mannen of vrouwen werken. Jij staat buiten de werkelijkheid.
Vernedering, zijn CoolGuy image niet helemaal in gruzelementen zien gaan ten overstaan van iedereen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
I see. Dus eigenlijk was hij helemaal het mannetje en vol zelfvertrouwen en hij regelde de chickies en zo, want dat kon hij allemaal, maar toen werd ie gepest, door jou in dit geval, en toen was hij niet laf, nee, hij deed alsof hij laf was, want dat was....damage control? In welke zin dan? welke damage hield hij daarmee dan onder controle?
Dat was heel het punt, machtuitoefening, dominantie. ook die vrouwtjes en mannetjes laten zien wie de baas is.quote:Want ik vind het een wat onlogisch verhaal. Dus hij was de casanova (succesvol blijkbaar?) maar hij stelde zich laf op als damage control....ja, dat zullen de vrouwtjes aantrekkelijk gevonden hebben?
'Hij' is maar een voorbeeld hè.. maar je kunt zelfvertrouwen hebben voor het ene (de vrouwtjes) en je meerdere erkennen t.o.v. de ander (agressie/vechten) en daar geen zelfvertrouwen in hebben.quote:Is het niet gewoon zo dat hij wat minder zelfvertrouwen had dan jij hem toebedeeld, en dus de 'laffe houding aannemen' niet zo zeer damage control was, maar gewoon een gevolg van het feit dat hij nou eenmaal dat zelfvertrouwen niet had?
zekerquote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geniepige mannen zijn er ook volop.
@SemperLibertas zegt dit:quote:
Iets wat iedereen met levenservaring in combinatie met mensenkennis zal onderschrijven. Er wordt verbaal de vloer met je aangeveegd en dat trek jij nietquote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:29 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik werk op een middelbare school en na zoveel dienstjaren kan ik alleen maar concluderen dat wijven elkaar helemaal kapot kunnen maken, en dat begint al in groep 7/8 en gaat in de brugklas gewoon verder. Complete, destructieve, weken- of maandenlange psychologische oorlogsvoering. Jongens meppen elkaar en dan is het wel weer over.
Nee, je snapt er niks van. Een pester kan met plezier pesten en een uur later in tranen uitbarsten als hij/zij een omaatje/opaatje/buurvrouw/hondje in elkaar getrapt ziet worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zou die eerste zin niet kloppen 🤔 het is de essentie van pesten
QFT!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:10 schreef SpecialK het volgende:
Pesten is het vaststellen van sociale hierarchie.
Veel mensen (ook in dit topic) lijken pesten te associeren met jeugd en vroeger en kinderen. Maar pestgedrag gaat gewoon een heel leven lang door en ook volwassenen hebben te maken met pesten.
Als kind heb je vaak niet de middelen (geld, posities) om dat subtiel te doen dus dan blijft over: uitschelden, vechten, roddelen. Dat soort simpelere middelen zijn beter zichtbaar voor de toekijkende volwassenen en dus blijft het een plakkerig idee dat pesten voor kinderen is. En wat volwassenen dan met elkaar doen.. tsja dat is dan zogenaamd gewoon geoorloofde sociale dynamiek.
Maar er zijn genoeg mensen die het hun hobby maken om de bepaalde anderen (op werk of in de buurt) compleet het leven zuur te maken. En dat gaat soms echt veel veel ziek verder dan wat kinderen op de speelplaats doen.
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat zelfde soort gedrag heb ik in de rest van mijn leven altijd blijven houden: op mijn werk pest ik mijn directe collega's ook zoveel mogelijk, maar nooit te ver, nooit negatief doen over vrouw / familie / kinderen / vrienden van collega's en ik moet zeker weten dat die collega dat soort geintjes ook kan waarderen (anders doe ik dat absoluut niet). Nieuwe collega's worden dus bijvoorbeeld nooit gepest totdat ik zeker weet dat ze het zeker weten niet erg vinden.
Ja dat werkt, maar wat jij beschrijft is niet pesten, maar plagen en dat levert inderdaad betere banden op als je het bij de juiste persoon doet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat zelfde soort gedrag heb ik in de rest van mijn leven altijd blijven houden: op mijn werk pest ik mijn directe collega's ook zoveel mogelijk, maar nooit te ver, nooit negatief doen over vrouw / familie / kinderen / vrienden van collega's en ik moet zeker weten dat die collega dat soort geintjes ook kan waarderen (anders doe ik dat absoluut niet). Nieuwe collega's worden dus bijvoorbeeld nooit gepest totdat ik zeker weet dat ze het zeker weten niet erg vinden.
Ik stimuleer ze ook om hetzelfde richting mij te doen, want anders is er niks aan. En uiteraard: wel serieus zijn en blijven wanneer het nodig is.
Dat alles heeft mij altijd een goede relatie met collega's opgeleverd.
Eens. Dus een onzekere pakt iemand die nog meer onzeker is.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is die hiërarchie niet iets wat voortkomt uit (on)zekerheid? Want dat laatste lijkt me de drijfveer, en als je zelf onzeker bent, maar je probeert dat te overschreeuwen door iemand anders naar beneden te trappen, dan lijkt het me ook dat je dat vooral doet bij iemand die onzekerder is dan je zelf bent, want anders gaat dat natuurlijk nooit werken?
Ja en dat is hypocriet. Dus die twee gaan prima hand in hand.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:30 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Nee, je snapt er niks van. Een pester kan met plezier pesten en een uur later in tranen uitbarsten als hij/zij een omaatje/opaatje/buurvrouw/hondje in elkaar getrapt ziet worden.
Jij snapt er echt helemaal niks vanquote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens. Dus een onzekere pakt iemand die nog meer onzeker is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |