Pesters zelf hebben een kwaardaardig karakter. Wat hun de wind in de zeilen geeft zijn de meelopers, zoals ik het zag op school. Je hebt vaak twee "leiders" die bewust de confrontatie zoeken en daarom heen zit een groepje dommeriken die meelopen. Zonder die meelopers zijn die leiders nergens. Als je zo'n leider neerhoekt en meelopers verdedigen niet, isoleer je hem uit de groep en worden ze zielig.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:53 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Het schijnt dat de meeste pesters niet al te snugger zijn. Je kunt wel een gesprek met die figuren aangaan, maar meestal begrijpen ze het toch niet.
Misschien viel je niet op. Ik weet niet waar je usernaam vandaan komt...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 10:25 schreef ieniminimuis het volgende:
Gepest? Ik werd gewoon genegeerd. Weet niet wat erger is. Ik bestond gewoon niet voor mijn klasgenootjes.
Begon trouwens op de middelbare school. Ik deed niets raars.
Ik werd bewust genegeerd. Dus mensen zien mij wel, maar bewust doen alsof je niet bestaat. Tegen je aan lopen, achter je blijven fietsen maar wel je bespreken. Niet terug praten als je wel tegen hun praat. Enz.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 10:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Misschien viel je niet op. Ik weet niet waar je usernaam vandaan komt...
Hij heeft wel gelijk in dit geval.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ga nou niet in op zo'n overduidelijke uitlokpost
Dat had ik niet van jou verwacht.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk in dit geval.
Nou, ik bedoel het niet verkeerd, mocht het zo overkomen, maar een pester zoekt natuurlijk geen slachtoffer uit waarvan hij inschat dat die de pester aan kan, fysiek of verbaal. Pesten moet natuurlijk wel makkelijk zijn, waarbij je inschat dat je zelf als pester zijnde geen risico loopt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat had ik niet van jou verwacht.
Betreffende user praat er zijn eigen treiterige gedrag mee goed.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik bedoel het niet verkeerd, mocht het zo overkomen, maar een pester zoekt natuurlijk geen slachtoffer uit waarvan hij inschat dat die de pester aan kan, fysiek of verbaal. Pesten moet natuurlijk wel makkelijk zijn, waarbij je inschat dat je zelf als pester zijnde geen risico loopt.
Dus in die zin schat de pester in dat het slachtoffer fysiek of verbaal zwak(ker) is dan de pester zelf is.
In....dit topic of IRL?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Betreffende user praat er zijn eigen treiterige gedrag mee goed.
In dit topic.quote:
Je eerste zin is complete lariekoek, in ieder geval om op alle pesters te plakken, je tweede zin ging misschien voor mij wel op, je derde zin volledig mee eens.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Is gewoon gevolg van een stuitend gebrek aan empathisch vermogen. En soms een misplaatst gevoel van morele verhevenheid. Zeker als de pester in kwestie ouder is dan 18-25.
Juist wel, daar is meer eer te halen. Als je bovenop de apenrots staat is het sowieso makkelijk uitpikken, zo is het ook. Maar grote smoelwerken onder je duim krijgen is als pester juist een pracht van een uitdaging, Er bestaat vanuit slachtoffers meer vooroordelen dan vanuit daders. Dat weet ik wel, ook afgaande van dat programma van Peter van der Vorst. Pesters aangepakt oid.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik bedoel het niet verkeerd, mocht het zo overkomen, maar een pester zoekt natuurlijk geen slachtoffer uit waarvan hij inschat dat die de pester aan kan, fysiek of verbaal. Pesten moet natuurlijk wel makkelijk zijn, waarbij je inschat dat je zelf als pester zijnde geen risico loopt.
In 1970 misschien.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:29 schreef SemperLibertas het volgende:
Jongens meppen elkaar en dan is het wel weer over.
Neuh, ik denk het niet. Iemand die volledig zelfvertrouwen heeft én lichamelijk niet zwak is zal niet gepest worden. Het is niet de kleur haar, of dat je een bril hebt, of wat voor schoenen je hebt, of sproeten, of of of of. Dat is allemaal alleen maar het kapstokje wat wordt gebruikt, maar in realiteit is het dat een pester zwakte ruikt bij het slachtoffer.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:39 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Juist wel, daar is meer eer te halen. Als je bovenop de aperots staat is het sowieso makkelijk uitpikken, zo is het ook. Er bestaat vanuit slachtoffers meer vooroordelen dan vanuit daders. Dat weet ik wel, ook afgaande van dat programma van Peter van der Vorst. Pesters aangepakt oid.
Ik weet uit eigen ervaring dat dit wél zo is. Dat was juist de uitdaging. Kan jij net zoveel van niet vinden, het is wel zoquote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neuh, ik denk het niet. Iemand die volledig zelfvertrouwen heeft én lichamelijk niet zwak is zal niet gepest worden.
quote:Oftewel, je bent zwak, wat alleen maar bevestigd dat je een makkelijk slachtoffer bent. Dit is ook de reden waarom naar een andere school gaan over het algemeen ook geen zin heeft omdat hij/zij daar waarschijnlijk ook weer gepest wordt, en dan is het niet omdat de pester mee is gegaan naar de andere school, maar op de nieuwe school zijn gewoon andere pesters, maar hetzelfde slachtoffer.
Je zult voor jezelf moeten leren opkomen als slachtoffer zijnde. Dat dat makkelijk gezegd is maar moeilijk gedaan besef ik maar al te goed, maar er is geen andere oplossing, de rest is allemaal alleen maar symptoombestrijding.
Op vrijdag 30 januari 2026 13:01 schreef Simpel-Zat het volgende:Dat was mijn misplaatste hoofdreden. Dat schapengedrag, hoek me eens voor mijn bek als ik je verneder. Ben eens een vent. Nogmaals, volledig misplaatst, wie ben ik om dat oordeel en vonnis te voltrekken? Maar dat zag ik pas na de middelbare school.quote:Je zult voor jezelf moeten leren opkomen als slachtoffer zijnde. Dat dat makkelijk gezegd is maar moeilijk gedaan besef ik maar al te goed, maar er is geen andere oplossing, de rest is allemaal alleen maar symptoombestrijding.
Dus jij vond dat jij helemaal zelfvertrouwen had en je werd toch gepest, of jij vond dat je slachtoffer zelfvertrouwen had maar je pestte hem alsnog?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:01 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Ik weet uit eigen ervaring dat dit wél zo is. Dat was juist de uitdaging. Kan jij net zoveel van niet vinden, het is wel zo![]()
Daarna komt er nog een hoop onzin uit je post...
Vanaf hier helemaal met je eens (behalve stam + t = bevestigt):
[..]
Dat laatste, en nog een keer (kan het niet vaak genoeg zeggen), vanaf mijn 18e niet (meer) trots op, integendeel. Beschamend.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus jij vond dat jij helemaal zelfvertrouwen had en je werd toch gepest, of jij vond dat je slachtoffer zelfvertrouwen had maar je pestte hem alsnog?
Right. Dus wat je eigenlijk zegt is dat jouw slachtoffer volgens jou maximaal zelfvertrouwen had, maar tegelijkertijd vond je ook:quote:
Dus jij pestte iemand waarvan jij vond dat 'ie volledig zelfvertrouwen had, maar toen je hem dan pestte en daarmee door bleef gaan, toen was je (zoals je het zelf noemt) misplaatste hoofdreden dat hij effectief niks terug deed (of dat nou met woorden of fysiek was) terwijl jij hem dat wel wilde 'leren', door hem te pesten? of wat?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:08 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Dat was mijn misplaatste hoofdreden. Dat schapengedrag, hoek me eens voor mijn bek als ik je verneder. Ben eens een vent. Nogmaals, volledig misplaatst, wie ben ik om dat oordeel en vonnis te voltrekken? Maar dat zag ik pas na de middelbare school.
De CoolGuy uithangen, bij de meiden en daarmee hiërarchie verwerven bij de gasten, maar ondertussen ruiken dat hij puntje bij paaltje zou buigen bij brute weerstand.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Right. Dus wat je eigenlijk zegt is dat jouw slachtoffer volgens jou maximaal zelfvertrouwen had, maar tegelijkertijd vond je ook:
[..]
Dus jij pestte iemand waarvan jij vond dat 'ie volledig zelfvertrouwen had, maar toen je hem dan pestte en daarmee door bleef gaan, toen was je (zoals je het zelf noemt) misplaatste hoofdreden dat hij effectief niks terug deed (of dat nou met woorden of fysiek was)?
Wat deed hij dan wél als reactie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |